Créditos ECTS Créditos ECTS: 3
Horas ECTS Criterios/Memorias Horas de Titorías: 3 Clase Expositiva: 9 Clase Interactiva: 12 Total: 24
Linguas de uso Castelán, Galego
Tipo: Materia Ordinaria Máster RD 1393/2007 - 822/2021
Departamentos: Historia da Arte
Áreas: Historia da Arte
Centro Facultade de Xeografía e Historia
Convocatoria: Segundo semestre
Docencia: Con docencia
Matrícula: Matriculable | 1ro curso (Si)
O curso ofrece unha aproximación crítica ao mundo do mercado e á economía da arte, partindo dunha reflexión sobre o concepto de "valor" (como se crea, consolida ou desvaloriza). Abórdanse cuestións relativas aos espazos e modalidades das transaccións económicas e aos axentes implicados na economía da arte. A partir destes puntos preténdese demostrar a importancia dos axentes e redes na economía da arte e nos procesos de lexitimación do ámbito cultural. Tamén se prestará atención ao papel das galerías e das grandes feiras de arte, á análise do mercado de poxas e á recollida e xestión de coleccións de arte. Outros aspectos que terán especial énfase serán a investigación sobre procedencia, cuestións éticas e a precariedade do traballo creativo.
1. Concepto de valor aplicado ás producións artísticas
2. Teoría e crítica do mercado
3. Mercado primario e mercado secundario
4. Peritaxe e valoración de obras de arte
5. Sistema artístico e precariedade do traballo creativo
BECKER, H. S., Art worlds: updated and expanded, Berkeley: University of California Press, 2008.
BOLTANSKI, L., y E. CHIAPELLO, El nuevo espíritu del capitalismo, Madrid: Akal, 2002.
CARRILLO, J. (ed.), Desacuerdos: sobre arte, políticas y esfera pública en el Estado español, vols. 1, 2, 3, 4 y 8, 2004-2014, Barcelona: MACBA / Arteleku / Universidad Internacional de Andalucía, B2004.
CAVES, R. E., Creative industries: Contracts between art and commerce, Cambridge MA: Harvard University Press, 2000.
DURÁN, J. Mª, Hacia una crítica de la economía política del arte, Madrid: Plaza y Valdés, 2008.
FERNÁNDEZ PARADAS, A. R., Peritaje, catalogación y tasación de antigüedades y objetos de arte, Madrid: Síntesis, 2020.
FINDLAY, M., El valor del arte. Dinero, poder y belleza, Figueras: Polígrafa, 2013.
FREY, B., La economía del arte, ed. a cargo de P. Schwartz, Barcelona: La Caixa, 2000.
GRAW, I. High Price. Art Between the Market and Celebrity Culture, Berlin: Sternberg Press, 2009.
McANDREW, C., El Mercado español del arte en 2017 - Cuadernos Arte y Mecenazgo, Fundación La Caixa. URL: https://coleccion.caixaforum.com/cuaderno-arte-y-mecenazgo
LORD, G. D., y N. BLANKENBERG (eds.), Cities, museums and soft power, Washington: The AAM Press, 2015.
LLANO, P. de, "La galería Claire Copley y los intercambios entre Norteamérica y Europa en el tiempo del arte conceptual", Quintana, 14 (2015): 159-186.
NORTH, M., Art and Commerce in the Dutch Golden Age, New Haven: Yale University Press, 1997.
RESCH, M., Management of art galleries, London: Phaidon, 2016.
ROSLER, M., Clase cultural. Arte y gentrificación, Buenos Aires: Caja Negra Editora, 2017.
SHOLETTE, G. Materia oscura. Arte activista y la esfera pública de oposición - Archivos del Índice, 2015. URL: https://cargocollective.com/archivosdelindice/Materia-oscura
THORTON, S., Siete días en el mundo del arte, Barcelona: Edhasa, 2010.
THROSBY, D., The Economics of Cultural Policy, Cambridge: Cambridge University Press, 2010.
TOWSE, R., A Textbook of Cultural Economics, Cambridge: Cambridge University Press, 2010.
— (ed.), A Handbook of Cultural Economics, Cheltenham: Edward Elgar (2nd ed.), 2010.
TRANSFORM, Producción cultural y prácticas instituyentes. Líneas de ruptura en la crítica institucional, Madrid: Traficantes de sueños, 2009.
VELTHUIS, O., “Introduction. The contemporary art market between stasis and flux”, en Contemporary Art and Its Commercial Markets: A Report on Current Conditions and Future Scenarios, ed. por M. Lind y O. Velthuis, Berlin: Sternberg Press, 2021.
— y S. B. CURIONI (eds.), Cosmopolitan canvases: the globalization of markets for contemporary art, Oxford: Oxford University Press, 2015.
VETTESE, A., Invertir en arte: producción, promoción, y mercado del arte contemporáneo, Madrid: Pirámide, 2002.
WU, Chin-tao, Privatizar la cultura: la intervención empresarial en el mundo del arte desde la década de 1980, Madrid: Akal, 2007.
Comp02: Relacionar entre si as novas correntes de pensamento, os avances disciplinarios e os procesos de innovación.
Comp03: Traballar de forma autónoma e con fins profesionais.
Comp06: Mostrar capacidade para traballar en equipo.
Comp07: Realizar actividades propias con responsabilidade social, honestidade intelectual e integridade científica.
Comp08: Xestionar e transformar contextos de traballo ou estudo complexos e imprevisibles que
demandan novos enfoques estratéxicos.
O contido do curso desenvolverase en clases teóricas e sesións prácticas interactivas.
Nelas, traballarase a partir de textos de referencia, noticias e materiais das hemerotecas ou da web, e analizaranse transaccións relacionadas con obras concretas con materiais variados.
Prestarase especial atención ao desenvolvemento do pensamento crítico do estudantado para a análise de situacións e procesos que caracterizan a dinámica do mercado e da economía da arte, traballando a partir de textos críticos e fomentando a participación activa e o debate na aula.
A avaliación farase a partir da suma dos seguintes valores:
- Asistencia e participación activa en clases interactivas: 30%.
- Traballo en grupo sobre un caso concreto: 70%.
Para superar esta materia é preciso puntuar nos dous aspectos sinalados, acadando polo menos o 50% da nota parcial en cada un deles.
TEMPO DE PRESENCIA DO ALUMNADO: 24 HORAS
Documento expositivo.................................. 9
Documento interactivo................................. 12
Titorías personalizadas................................. 3
TEMPO DE ESTUDO E ACTIVIDADE PERSOAL: 51 HORAS
Estudo da materia impartida nas clases expositivas:........... 30 h
Lecturas recomendadas, actividades da biblioteca, etc.: ......15 h.
Preparación de presentacións, debates, etc. ......................... 6 h.
- Consulta a bibliografía recomendada.
- A asistencia ás sesións interactivas é imprescindible para a superación do curso.
- Consultas co profesor durante as horas de titoría.
- Asistencia a conferencias invitadas e actividades paralelas organizadas no marco do mestrado, se é o caso.
Rosa Maria Rodriguez Porto
Coordinador/a- Departamento
- Historia da Arte
- Área
- Historia da Arte
- Categoría
- Investigador/a: Ramón y Cajal
Mércores | |||
---|---|---|---|
18:30-20:00 | Grupo /CLE_01 | Castelán | Aula 15 |