Créditos ECTS Créditos ECTS: 3
Horas ECTS Criterios/Memorias Traballo do Alumno/a ECTS: 51 Horas de Titorías: 3 Clase Expositiva: 9 Clase Interactiva: 12 Total: 75
Linguas de uso Castelán, Galego
Tipo: Materia Ordinaria Máster RD 1393/2007 - 822/2021
Centro Facultade de Xeografía e Historia
Convocatoria: Segundo semestre
Docencia: Sen docencia (Extinguida)
Matrícula: Non matriculable | 1ro curso (Si)
-Coñecer os sistemas do mercado e adquisición de arte.
-Coñecer os sistemas de catalogación, tasación e valoración de obras de arte
-Coñecer a práctica laboral dos diferentes ámbitos vinculados co mercado da arte.
2000) El plan de negocios. McGraw Hill:Bogotá.
Gavilán, B. y otros autores (2010). Guía para la gestión de proyectos sociales. 3sbizkaia.
Sapag Chain, N. (2001) Evaluación de proyectos de inversión en la empresa. Prentice Hall:Buenos
Aires.
Javier Sánchez-Simón Muñoz: Asesor Fiscal
Sesión 3ªArte como expresion vs. Arte como materia. Sus aspectos fiscales.
Sesión 4ª El mecenazgo, el impulso y la creación artistica. Incentivos y tratamiento en la fiscalidad
española.
Gonzalo Diaz Meneses
Sesión 5ª Investigación de mercados culturales y del arte
-Susana González (Consultarche)
-Ana Castro (Gallantiqua)
Sesións expositivas.
Sesión 1. A venda en poxas de obras de arte: Antecedentes e tipos de poxas.
Sesión 2. Os mercados da arte. Demanda, intermediarios e mercados.
Sesión 3. A experiencia profesional on-line. Gallantiqua.
Sesión 4. A experiencia profesional autónoma.
Sesión 5. A experiencia profesional desde a galería.
Sesión 6. Principios prácticos de tasación.
Sesións interactivas.
Sesión 1. Catalogación e documentación sobre o autor.
Sesión 2. Recopilación da información.
Sesión 3. Elaboración do informe de tasación
De Coopet, L, Jones, A.: The Art Dealers . Nueva York. 1985.
Galbraith, J.K.: “Il sistema e il mercato delle arti”, en L’economia di interesse pubblico. Milán.
1974. pp. 58-78.
Hoog, M., Hoog, E. (1991): Le marché de l’art. París. 1991.
Poli, F.: Producción artística y mercado. Barcelona. 1975.
Kotler, P.: Alta visibilità. Milán. 1990.
Tiege, K.: Il mercato dell’arte. L’arte tra capitalismo e rivoluzione. Turín. 1973.
Watson, P.: From Manet to Maniatan. The Rise of the Modern Art Market. Nueva York. 1992.De
Coopet, L, Jones, A.: The Art Dealers . Nueva York. 1985.
Competencias básicas.
- Que os estudantes saiban aplicar os coñecementos adquiridos e a súa capacidade de resolución de problemas
en contornas novas ou pouco coñecidos dentro de contextos máis amplos (ou
multidisciplinares) relacionados coa súa área de estudo
- Que os estudantes sexan capaces de integrar coñecementos e enfrontarse á complejidad de formular
xuízos a partir dunha información que, sendo incompleta ou limitada, inclúa reflexións
sobre as responsabilidades sociais e éticas vinculadas á aplicación dos seus coñecementos e
xuízos
- Que os estudantes saiban comunicar as súas conclusións e os coñecementos e razóns últimas que as sustentan a públicos especializados e non especializados dun modo claro e sen ambigüedades
- Predisponer para traballar en equipos interdisciplinares.
- Capacitar para aplicar o coñecemento á práctica
- Capacitar para a adaptación a novas situacións
- Potenciar o interese pola calidade e o manexo da información
Competencias transversales.
- Habilidade para as relacións interpersonales
Competencias específicas.
- Dotar das capacidades críticas necesarias para a actividade profesional ou investigadora en arte,
arquitectura vinculados con patrimonio cultural, cidade histórica, espazos de conservación e
Páxina 1 de 5
exhibición do patrimonio artístico e arte e mercado
- Dotar dos coñecementos suficientes para incorporarse ao ámbito profesional nas disciplinas
impartidas no máster.
- Proporcionar os patróns de interpretación crítica vinculados á historia da arte, arquitectura,
a música, os elementos audiovisuales, o patrimonio cultural e a cidade histórica
-Ensino
-Investigación
-Xestor do Patrimonio Artístico e Arquitectónico
-Historia da Arte
-Asesora Cultural
-Documentalista
A docencia contará cun desenvolvemento expositivo por parte do profesor, a través de formulacións
teóricas e
ejemplificaciones prácticas que serán o punto de partida para a participación do alumno no
desenvolvemento das mesmas.
Por outra banda, propoñerase a todos os alumnos que, de forma individual, apliquen a metodoloxía
e os coñecementos
presentados nas diferentes sesións a un caso concreto da súa contorna próxima
Criterios de avaliación
----------------------------
A avaliación constará de tres partes: asistencia, participación no aula e valoración da
capacidade de interpretación e aplicación dos contidos impartidos a través dun traballo
exposto no aula.
Devandito traballo non superará as 10 páxinas e será único para a materia, podéndose entregar a calquera
dos profesores
que impartan a materia.
Pautas do traballo:
Obxecto.
Realización dun informe de tasación
Extensión.
O traballo irase realizando ao longo das sesións interactivas de modo que o resultado final do
mesmo entregarase
unha vez finalizadas as sesións interactivas. Constará dunha parte de análise estatística, gráficos
e informe.
A súa extensión final será o resultado da suma das parte. O informe final non superará as 6
páxinas.
Letra Estafes New Roman, tamaño 12 e interlineado a 1?5.
Sistemas de avaliación
----------------------------
- Asistencia e participación no aula: 30%
- Elaboración do traballo: 70%
Criterios de cualificación
-----------------------------
-Asistencia e participación: de cero a dez (0 a 10)
-Elaboración do Traballo obligatorio: de cero a dez (ou a10)
Contexto científico:
- Debate público e intercambio de ideas dos distintos
profesores cos alumnos, en cada unha das
sesións,de carácter teórico-práctico en que se ha
estructurado a materia
Contexto profesional:
- Os traballos obligatorios individuais teñen unha
Páxina 3 de 5
orientación profesional dirixida cara á
Xestión e Tasación do Patrimonio, labores propios do
Asesor Cultural e Documentalista, así como cara ao mundo
da Investigación e dos Arquivos
O alumnado ao que lle sexa concedida dispensa de asistencia a clase (seguindo a Instrucción Nº 1/2017 da Secretaría Xeral sobre a dispensa de asistencia a clase en determinadas circunstancias), se avaliará cun exame final específico que suporá o 100% da cualificación.
Tempo de estudo e traballo persoal
ACTIVIDADE FORMATIVA HORAS PRESENCIALIDAD
CLASE EXPOSITIVAS 9 80
CLASES INTERACTIVAS 12 80
TUTORÍAS EN GRUPO 2 80
TUTORÍAS INDIVIDUALIZADAS 1 100
EXAME E REVISIÓN 3 100
ACTIVIDADES AUTÓNOMAS DOS
ESTUDANTES 58 100
Os alumnos dispoñerán no aula virtual de todo o material necesario para o seguimiento da
materia, así como
documentación complementaria ás sesións expositivas.
Atención presencial individualizada
As tutorías presenciales realizaranse, previa petición de cita, ou por correo electrónico, ás
profesoras das dúas universidades participantes
Atención presencial a grupos de traballo
As atención aos alumnos para a realización dos traballos realizarase, previa petición de cita,ou
por correo electrónico.
Atención telefónica
A atención telefónica limitarase aos casos nos que sexa imposible realizar tutorías
presenciales
- Adquirir un coñecemento racional e crítico dos procesos de valoración da Arte
- Concienciar da importancia da catalogación do patrimonio artístico como base do
coñecemento e da xestión patrimonial
- Reflexionar achega da necesidade e importancia de coñecer, preservar e legar a futuras
xeracións o patrimonio artístico
Ana Paula Castro Jiménez
- Departamento
- Departamento externo vinculado ás titulacións
- Área
- Área externa M.U en Xestión do Patrimonio Artístico e Arquitectónico, Museos e Mercado da Arte
- Correo electrónico
- ana.castro.jimenez [at] usc.es
- Categoría
- Profesional área externa_máx. 30 h
Xoves | |||
---|---|---|---|
17:00-18:00 | CLE_01 | Castelán | Aula 15 |
18:00-19:30 | CLIS_01 | Castelán | Aula 15 |
09.06.2021 18:30-20:30 | CLE_01 | Aula 15 |
28.06.2021 18:30-20:30 | CLE_01 | Aula 15 |