Créditos ECTS Créditos ECTS: 3
Horas ECTS Criterios/Memorias Traballo do Alumno/a ECTS: 51 Horas de Titorías: 3 Clase Expositiva: 9 Clase Interactiva: 12 Total: 75
Linguas de uso Castelán, Galego
Tipo: Materia Ordinaria Máster RD 1393/2007 - 822/2021
Departamentos: Historia da Arte
Áreas: Historia da Arte
Centro Facultade de Xeografía e Historia
Convocatoria: Primeiro semestre
Docencia: Sen docencia (Extinguida)
Matrícula: Non matriculable | 1ro curso (Si)
1. -Coñecer os eixes fundamentais da lexislación relativa ao patrimonio cultural
2. -Fomentar o coñecemento do patrimonio cultural
3. -Fomentar a conservación o patrimonio cultural
4. -Comprender a xestión do patrimonio cultural no ámbito público
5. -Valorar a lexislación como instrumento para a xestión do patrimonio cultural
USC
Tema 1: Lexislación do Patrimonio Histórico Artístico Español. Análise de casos prácticos.
Tema 2: Lexislación do Patrimonio Cultural Galego. Análise de casos prácticos.
Tema 3: Normativa sobre o Patrimonio Mundial. Análise de casos prácticos.
ULPGC
1. -Concepto xurídico de patrimonio cultural
2. -Problemática xurídica do patrimonio cultural
3. -Protección internacional do patrimonio cultural
4. -Protección europea do patrimonio cultural
5. -Protección estatal do patrimonio cultural
6. -Protección autonómica do patrimonio cultural
7. -Relacións internacionais e patrimonio cultural
Castillo Ruiz, José; El entorno de los bienes inmuebles de interés cultural: concepto, legislación y metodologías para su delimitación, evolución histórica y situación actual. Granada: Servicio de Publicaciones de la Universidad de Granada, 1997
Código del patrimonio cultural . Edición preparada por Luis Antonio Anguita Villanueva; bajo la dirección de Carmen Gómez Laplaza y Joaquín José Rams Albesa. Cizur Menor: Thomson-Civitas, 2007.
Directrices Prácticas para la aplicación de la Convención del Patrimonio Mundial. http://whc.unesco.org/archive/opguide08-es.pdf
Querol, María Ángeles; Manual de gestión del patrimonio cultural, Madrid: Akal, 2010.
A protección e xestión do patrimonio cultural é unha atribución generalmente encomendada á Administración pública, que debe promover e velar polo seu desenvolvemento. Neste sentido, o coñecemento da lexislación reguladora da materia devén un elemento previo de indubidable valor como elemento para o desenvolvemento integral dunha xestión do patrimonio cultural.
Competencias xerais:
- Capacitar ao alumno para traballar no ámbito do Patrimonio Cultural.
- Predisponerlo para o traballo en equipos interdisciplinares.
- Concienciarlo das súas capacidades propias.
- Potenciar o interese pola calidade no manexo da información.
Competencias específicas:
- Coñecer os eixes fundamentais da lexislación relativa ao patrimonio cultural
- Dotalo de capacidades críticas e necesarias para a actividade profesional no ámbito do Patrimonio Cultural.
- Proporcionarlle a formación para a interpretación crítica do patrimonio cultural.
- Comprender a xestión do patrimonio cultural no ámbito público
- Valorar a lexislación como instrumento para a xestión do patrimonio cultural
Metodoloxía do ensino contemplado para o "Escenario 1: Normalidade" definido pola USC:
Tal como establécese no plan de estudos, a aprendizaxe desta materia basearase nun sistema mixto, a través de sesións expositivas e interactivas.
Sesións expositivas:
Nas sesións expositivas a profesora explicará os conceptos teórico-prácticos dos contidos da materia, apoiándose no uso de presentacións multimedia ou calquera outro medio que lle axude a facilitar a comprensión da materia. Para unha mellor análise destes conceptos, o alumno dispoñerá ademais da bibliografía recomendada no apartado correspondente, dun material docente complementario que será proporcionado polo profesor e que estará á súa disposición na aula virtual ( https:// cv. usc.es.)
Sesións interactivas:
Estas sesións exponse como un tipo de docencia na que os alumnos e o profesor traballarán conxuntamente na análise de casos concretos, tanto de carácter teórico como práctico, así como na resolución dos problemas derivados dos traballos ou das actividades que o alumno teña que realizar.
Igualmente, se é posible, levarán a cabo sesións interactivas fose da aula, aínda que esta actividade estará supeditada á posibilidade de subvención por parte da Facultade e terá un carácter voluntario para todos os alumnos matriculados na materia e será avaliable. Con ela tratarase de que os alumnos comprendan o carácter interdisciplinar da Historia da arte e serviralles para comprender e analizar in situ os problemas técnicos.
Titorías personalizadas:
As titorías están destinadas ao seguimento da aprendizaxe dos alumnos por parte da profesora encargada da docencia. Nestas horas levarán a cabo o seguimento do proceso de aprendizaxe do alumno, tanto a nivel de traballo, como de resolución de dúbidas para clarificar os conceptos básicos da materia.
Sistema de avaliación da aprendizaxe contemplada para o "Escenario 1: Normalidade" definido pola USC:
O alumno será avaliado polo traballo en grupo que deberá elaborar e pola exposición e defensa do mesmo.
GUÍA DE ELABORACIÓN DO TRABALLO LEXISLACIÓN E PATRIMONIO
Descrición:
Todos os alumnos, para ser avaliados, terán que elaborar un traballo en grupo de 2 ou 3 persoas no que aplicarán os conceptos estudados no curso.
Deberán seleccionar un ben xa sexa moble, inmoble ou inmaterial de interese artístico, histórico, arquitectónico, paleontolóxico, arqueolóxico, etnográfico, científico ou técnico, ou ben conxuntos urbanos, lugares etnográficos, xacementos ou zonas arqueolóxicas, sitios naturais, xardíns e parques que teñan valor artístico, histórico ou antropolóxico e estudar que lexislación aféctalle e como lle protexe e en función diso, como está o seu estado de conservación.
Obxectivos:
1. Que o alumno se familiarice co manexo da normativa existente en cuestión de Patrimonio.
2. Que aprenda a aplicar coñecementos teóricos a casos prácticos.
3. Que vaia adquirindo as destrezas necesarias para a elaboración dun traballo de investigación.
4. Que aprenda a manexar fontes (documentais, gráficas…) e bibliografía.
Estrutura do traballo:
Non se establece unha estrutura ríxida para o traballo e cada alumno poderá deseñar a súa en función das características do ben seleccionado, pero valorarase que nel abórdese:
- Introdución.
- Obxectivos.
- Metodoloxía.
- Desenvolvemento:
- Descrición do ben.
- Normativa aplicable.
- Grao de protección.
- Administracións implicadas na protección do ben.
- Problemática que afecta o ben.
- Conclusións
- Bibliografía
- Anexos.
Metodoloxía:
Este traballo tenta propoñer unha pequena investigación sobre un ben patrimonial por iso será necesario:
- Análise de obxecto de estudo.
- Recompilación de fontes documentais e gráficas
- Procura da normativa (municipal, autonómica, estatal, internacional) que poida afectarlle.
- Análise da aplicación desa normativa.
- Estudo do estado de conservación.
Extensión:
O traballo deberá ter unha extensión máxima de 21.000 caracteres e NUNCA máis de 10 folios. Poderán engadirse aqueles anexos que o autor considere necesario.
Data de entrega: 20 de xaneiro de 2018.
Vía de entrega: A través da plataforma do Campus virtual da USC e facendo chegar unha copia en papel do mesmo aos profesores implicados na docencia.
Sistema de avaliación:
O traballo supoñerá o 75 % da cualificación final (55% o traballo escrito e 20% a defensa e exposición na aula), mentres que o 10% restante obterase pola asistencia e 15% pola participación en clase e polas recensiones críticas entregadas sobre os traballos expostos polos outros compañeiros.
- Contido do traballo. Ata 4,5 puntos.
Boa estruturación do traballo
Profundidade dos contidos expostos.
Manexo da normativa existente.
Utilización de citas bibliográficas de acordo aos sistemas de citación habituais. (Véxase os links de interese incluídos neste documento porque se analizará con detalle a forma de citación das notas bibliográficas)
Inclusión de material gráfico e documental complementario
- Presentación formal. Ata 1 punto. Terase en conta positivamente a presentación do traballo, a calidade formal e a corrección lingüística.
- Boa redacción do traballo (Corrección gramatical e ortográfica).
- Boa presentación do mesmo, con material gráfico e documental complementario.
- Defensa e exposición. Ata 2 puntos. Avaliarase a exposición pública e defensa mediante unha presentación dixital na que dunha forma clara, didáctica e sintética expoña o seu traballo. Valorarase negativamente cando o alumno non sexa capaz de expoñer e simplemente lea o seu traballo.
ALUNMOS CON DISPENSA DE ASISTENCIA A CLASE:
Para aqueles alumnos que estan suxeitos á normativa académica de concesión de dispensa de asistencia a clase (seguindo a Instrucción Nº 1/2017 da Secretaría Xeral sobre a dispensa de asistencia a clase en determinadas circunstancias), establecerase un procedemento de avaliación singularizado
Links de interese:
Sistemas de citación para a elaboración das citas e da bibliografía:
http://www.ejournal.unam.mx/ibi/vol20-41/IBI002004104.pdf
http://es.slideshare.net/cfpsicologia/3-citas-e-referencias- bibliograficas
Semanas 1 a la 6:
- Actividades presenciales: Estudios de casos prácticos de aplicación de la legislación vigente a la protección de bienes pertenecientes al patrimonio cultural gallego, estatal y mundial.
Semanas 7 a la 12:
- Actividades interactivas: Exposición y defensa de los trabajos elaborados.
PLAN DE CONTINXENCIA
A] No caso de que se implemente o "Escenario 2: distanciamento" definido por USC:
OBXECTIVOS DA MATERIA:
quedan igual.
CONTIDO:
quedan igual.
BIBLIOGRAFÍA BÁSICA E COMPLEMENTARIA:
queda igual.
COMPETENCIAS
quedan igual.
Metodoloxía do ensino:
Combinaranse o ensino presencial e virtual.
1) O ensino expositivo:
Impartirase na súa maioría de forma virtual, a partir do uso dos mecanismos tecnolóxicos postos a disposición pola USC: aula virtual da materia, correo electrónico institucional, ferramenta TEAM para conexión síncrona, etc. A gravación de vídeos coas clases expositivas por parte dos profesores que se poñerán ao dispor dos alumnos na aula virtual complementarase coa posibilidade de impartir algunhas clases a través da ferramenta para videoconferencias e reunións de TEAMS. Os estudantes tamén recibirán materiais de apoio bibliográfico e gráfico en formato pdf, ppt, así como ligazóns a páxinas web e outros materiais audiovisuais en liña que son adecuados como complementos didácticos e de capacitación.
Todo isto permitirá que nestas clases expositivas o profesor poida explicar os conceptos teórico-prácticos dos contidos, apoiándose en presentacións multimedia ou en calquera outro medio que o axude a facilitar a comprensión da materia. Para unha mellor análise destes conceptos, o alumno, xunto coa bibliografía recomendada na sección correspondente, contará con material didáctico complementario que será proporcionado polo profesor e que estará dispoñible na aula virtual da materia.
2) Ensino práctico interactivo:
O ensino práctico interactivo impartirase principalmente de maneira presencial. Estas clases están deseñadas cun propósito práctico e unha participación activa dos estudantes, polo que se conciben como foros para compartir conceptos e métodos de análises e estudo, resolver dúbidas e ampliar e aclarar certos aspectos abordados nas conferencias, tendo como marco de desenvolvemento a presenza na aula. Estas clases prácticas interactivas de carácter presencial constituirán un mecanismo de autoavaliación continua do coñecemento adquirido polos estudantes ao longo das clases expositivas e de avance da súa aprendizaxe autónoma.
Todo isto permitirá que estas clases interactivas e prácticas realícense na aula, en sesións preestablecidas. Neste tipo de ensino, os estudantes e o profesorado traballarán xuntos na análise de casos específicos, tanto teóricos como prácticos, así como na resolución de problemas derivados do traballo ou actividades que os estudantes teñen que realizar. Non se realizarán actividades fose da aula.
Titorías personalizadas:
Desenvolveranse principalmente de forma virtual, a través dos mecanismos tecnolóxicos postos a disposición pola USC: aula virtual da materia, correo electrónico, ferramenta TEAMS para conexión síncrona, etc. Estas titorías están destinadas a comprobar a aprendizaxe dos estudantes por parte do profesorado encargado d ela docencia. Nestas horas realizarase o seguimento do proceso de aprendizaxe dos alumnos, tanto a nivel de traballo como de resolución de dúbidas para aclarar os conceptos básicos da materia.
SISTEMA DE AVALIACIÓN DE APRENDIZAXE:
Como a aprendizaxe dunha materia é un proceso que comeza ao comezo do curso e non conclúe ata a súa finalización, proponse un sistema de avaliación continua no que se valorarán as aptitudes e actitudes desenvolvidas polo alumno durante o período escolar. O profesor ten máis elementos de referencia para avaliar a cada un dos seus alumnos. O sistema de avaliación baséase en cuestións obxectivas que os estudantes saberán de antemán:
a) asistencia e participación en clases prácticas interactivas.
b) realización de prácticas e tarefas
c) presentación do traballo final da materia
1.1 Criterios para a avaliación dos alumnos de primeira oportunidade (xuño)
Como xa se indicou, utilizarase unha avaliación continua que se baseará na avaliación das seguintes actividades e probas:
O traballo supoñerá o 75 % da cualificación final (55% o traballo escrito e 20% a defensa e exposición na aula), mentres que o 10% restante obterase pola asistencia e 15% pola participación en clase e polas recensiones críticas entregadas sobre os traballos expostos polos outros compañeiros.
- Contido do traballo. Ata 4,5 puntos.
Boa estruturación do traballo
Profundidade dos contidos expostos.
Manexo da normativa existente.
Utilización de citas bibliográficas de acordo aos sistemas de citación habituais. (Véxase os links de interese incluídos neste documento porque se analizará con detalle a forma de citación das notas bibliográficas)
Inclusión de material gráfico e documental complementario
- Presentación formal. Ata 1 punto. Terase en conta positivamente a presentación do traballo, a calidade formal e a corrección lingüística.
- Boa redacción do traballo (Corrección gramatical e ortográfica).
- Boa presentación do mesmo, con material gráfico e documental complementario.
- Defensa e exposición. Ata 2 puntos. Avaliarase a exposición pública e defensa mediante unha presentación dixital na que dunha forma clara, didáctica e sintética expoña o seu traballo. Valorarase negativamente cando o alumno non sexa capaz de expoñer e simplemente lea o seu traballo.
1.2. Criterios de avaliación para estudantes de segunda oportunidade (xullo):
Aqueles estudantes que teñan aprobadas as prácticas, deberán presentar un traballo que cumpra coas especificacións sinaladas para a convocatoria de primeira oportunidade e que terá unha puntuación máxima de 7,5 puntos, aos que se sumarán as actividades prácticas.
No caso de que non superase as prácticas cunha puntuación de 1,25 puntos, deberá repetilas.
1.3. Criterios de avaliación para estudantado con dispensa ou repetidor:
O alumnado con dispensa (segundo a Instrución Nº 1/2017 dá Secretaría Xeral sobre dispénsaa de asistencia a clase en determinadas circunstancias) ou repetidor que teñen aprobadas as prácticas interactivas no ano anterior deberá entregar un traballo final da materia que representará o 100% da cualificación. Nestes casos, non poderán alcanzar unha avaliación superior a 7,5 á que se engadirá a puntuación das tarefas prácticas.
* En todas estas tarefas que deberán realizar ao entregar o alumnado para a súa avaliación por parte do profesorado, e seguindo as indicacións normativas da USC referidas ao plaxio e ao mal uso das tecnoloxías na realización de tarefas ou probas, é necesario indicar que para Os casos de realización fraudulenta de exercicios ou probas serán de aplicación os recolleitos no Regulamento de avaliación do rendemento académico dos estudantes e de revisión de cualificacións.
TEMPO DE ESTUDO E TRABALLO PERSOAL QUE O ESTUDANTE DEBE DEDICAR PARA PASALO:
queda igual.
RECOMENDACIÓNS PARA O ESTUDO DO TEMA:
quedan igual.
B] No caso de que se implemente o “Escenario 3: peche das instalacións” definido por USC:
OBXECTIVOS DA MATERIA:
quedan igual.
CONTIDO:
quedan igual.
BIBLIOGRAFÍA BÁSICA E COMPLEMENTARIA:
queda igual.
COMPETENCIAS
quedan igual.
Metodoloxía do ensino:
O ensino só pódese desenvolver virtualmente.
1) O ensino expositivo:
Impartirase exclusivamente de forma virtual, en función do uso dos mecanismos tecnolóxicos postos a disposición pola USC: aula virtual da materia, correo electrónico institucional, ferramenta TEAM para conexión síncrona, etc. A gravación de vídeos coas clases expositivas por parte do profesorado que se poñerán ao dispor dos alumnos na aula virtual complementarase coa posibilidade de impartir algunhas clases a través da ferramenta para videoconferencias e reunións de TEAMS. Os estudantes tamén recibirán materiais de apoio bibliog ráfico e gráfico en formato pdf, ppt, así como ligazóns a páxinas web e outros materiais audiovisuais en liña que son adecuados como complementos didácticos e de capacitación.
Todo isto permitirá que nestas clases expositivas o profesor poida explicar os conceptos teórico-prácticos dos contidos, apoiándose en presentacións multimedia ou en calquera outro medio que o axude a facilitar a comprensión da materia. Para unha mellor análise destes conceptos, o alumno, xunto coa bibliografía recomendada na sección correspondente, contará con material didáctico complementario que será proporcionado polo profesor e que estará dispoñible na aula virtual da materia.
2) Ensino práctico interactivo:
O ensino práctico interactivo impartirase exclusivamente de forma virtual. Estas clases están deseñadas cun propósito práctico e unha participación activa dos estudantes en liña, polo que están deseñadas como foros para compartir conceptos e métodos de análises e estudo, resolver dúbidas e ampliar e aclarar certos aspectos abordados. nas clases expositivas, tendo como marco de desenvolvemento as ferramentas proporcionadas pola aula virtual para o ensino en liña, así como o correo electrónico institucional ou a ferramenta TEAMS. Estas clases prácticas interactivas, tamén de natureza virtual, constituirán un mecanismo para a autoavaliación continua do coñecemento adquirido polos estudantes ao longo das clases expositivas e para o avance da súa aprendizaxe autónoma.
Todo isto permitirá que estas clases interactivas e prácticas realícense en liña, en sesións preestablecidas. Neste tipo de ensino, os estudantes e os mestres traballarán xuntos na análise de casos específicos, tanto teóricos como prácticos, así como na resolución de problemas derivados do traballo ou actividades que os estudantes teñen que realizar.
Titorías personalizadas:
Desenvolveranse exclusivamente de forma virtual, a través dos mecanismos tecnolóxicos postos a disposición pola USC: aula virtual da materia, correo electrónico, ferramenta TEAMs para conexión síncrona, etc. Estas titorías están destinadas a comporbar a aprendizaxe dos estudantes por parte do profesorado a cargo do ensino. Nestas horas realizarase o seguimento do proceso de aprendizaxe dos alumnos, tanto a nivel de traballo como de resolución de dúbidas para aclarar os conceptos básicos da materia.
SISTEMA DE AVALIACIÓN DE APRENDIZAXE:
Como a aprendizaxe dunha materia é un proceso que comeza ao comezo do curso e non conclúe ata a súa finalización, proponse un sistema de avaliación continua no que se valorarán as aptitudes e actitudes desenvolvidas polo alumno durante o período escolar. O profesor ten máis elementos de referencia para avaliar a cada un dos seus alumnos. O sistema de avaliación baséase en cuestións obxectivas que os estudantes saberán de antemán:
a) asistencia e participación en clases prácticas interactivas.
b) realización de prácticas e tarefas
c) presentación do traballo final da materia
1.1 Criterios para a avaliación dos alumnos de primeira oportunidade (xuño)
Como xa se indicou, utilizarase unha avaliación continua que se baseará na avaliación das seguintes actividades e probas:
O traballo supoñerá o 75 % da cualificación final (55% o traballo escrito e 20% a defensa e exposición na aula), mentres que o 10% restante obterase pola asistencia e 15% pola participación en clase e polas recensiones críticas entregadas sobre os traballos expostos polos outros compañeiros.
- Contido do traballo. Ata 4,5 puntos.
Boa estruturación do traballo
Profundidade dos contidos expostos.
Manexo da normativa existente.
Utilización de citas bibliográficas de acordo aos sistemas de citación habituais. (Véxase os links de interese incluídos neste documento porque se analizará con detalle a forma de citación das notas bibliográficas)
Inclusión de material gráfico e documental complementario
- Presentación formal. Ata 1 punto. Terase en conta positivamente a presentación do traballo, a calidade formal e a corrección lingüística.
- Boa redacción do traballo (Corrección gramatical e ortográfica).
- Boa presentación do mesmo, con material gráfico e documental complementario.
- Defensa e exposición. Ata 2 puntos. Avaliarase a exposición pública e defensa mediante unha presentación dixital na que dunha forma clara, didáctica e sintética expoña o seu traballo. Valorarase negativamente cando o alumno non sexa capaz de expoñer e simplemente lea o seu traballo.
1.2. Criterios de avaliación para estudantes de segunda oportunidade (xullo):
Aqueles estudantes que teñan aprobadas as prácticas, deberán presentar un traballo que cumpra coas especificacións sinaladas para a convocatoria de primeira oportunidade e que terá unha puntuación máxima de 7,5 puntos, aos que se sumarán as actividades prácticas.
No caso de que non superase as prácticas cunha puntuación de 1,25 puntos, deberá repetilas.
1.3. Criterios de avaliación para estudantado con dispensa ou repetidor:
O alumnado con dispensa (segundo a Instrución Nº 1/2017 dá Secretaría Xeral sobre dispénsaa de asistencia a clase en determinadas circunstancias) ou repetidor que teñen aprobadas as prácticas interactivas no ano anterior deberá entregar un traballo final da materia que representará o 100% da cualificación. Nestes casos, non poderán alcanzar unha avaliación superior a 7,5 á que se engadirá a puntuación das tarefas prácticas.
* En todas estas tarefas que deberán realizar ao entregar o alumnado para a súa avaliación por parte do profesorado, e seguindo as indicacións normativas da USC referidas ao plaxio e ao mal uso das tecnoloxías na realización de tarefas ou probas, é necesario indicar que para Os casos de realización fraudulenta de exercicios ou probas serán de aplicación os recolleitos no Regulamento de avaliación do rendemento académico dos estudantes e de revisión de cualificacións.
TEMPO DE ESTUDO E TRABALLO PERSOAL QUE O ESTUDANTE DEBE DEDICAR PARA PASALO:
queda igual.
RECOMENDACIÓNS PARA O ESTUDO DO TEMA:
quedan igual.
Ana Eulalia Goy Diz
Coordinador/a- Departamento
- Historia da Arte
- Área
- Historia da Arte
- Categoría
- Profesor/a: Catedrático/a de Universidade
Begoña Fernandez Rodriguez
- Departamento
- Historia da Arte
- Área
- Historia da Arte
- Teléfono
- 881812715
- Correo electrónico
- begona.fernandez [at] usc.es
- Categoría
- Profesor/a: Titular de Universidade
Mércores | |||
---|---|---|---|
16:00-17:00 | Grupo /CLE_01 | Castelán | Aula 15 |
25.01.2021 16:00-18:00 | Grupo /CLE_01 | Aula 15 |
30.06.2021 16:00-18:00 | Grupo /CLE_01 | Aula 15 |