Créditos ECTS Créditos ECTS: 3
Horas ECTS Criterios/Memorias Horas de Titorías: 4 Clase Expositiva: 10 Clase Interactiva: 16 Total: 30
Linguas de uso Castelán, Galego, Inglés
Tipo: Materia Ordinaria Máster RD 1393/2007 - 822/2021
Departamentos: Química Orgánica, Electrónica e Computación, Departamento externo vinculado ás titulacións
Áreas: Química Orgánica, Arquitectura e Tecnoloxía de Computadores, Electrónica, Área externa M.U en Nanociencia e Nanotecnoloxía
Centro Facultade de Farmacia
Convocatoria: Primeiro semestre
Docencia: Sen docencia (Extinguida)
Matrícula: Non matriculable | 1ro curso (Si)
Introdución ó estado da arte das técnicas de simulación computacional en nanomateriais, as técnicas de modelización e simulación, así como os principais tipos de recursos computacionais.
-Introdución as técnicas de simulación numérica
-Modelos clásicos, semi-clásicos e cuánticos
-Técnicas de simulación Monte-Carlo
-Ferramentas de simulación
-Técnicas de computación HPC e HTC
-Computational Physics. J. M. Thijssen. Cambridge University Press, 1999.
-Electronic Structure: Basic Theory and Practical Methods. R. M. Martin. Cambridge University
Press, 2004.
-The Finite Element Method: Its Basis and Fundamentals, 6th Ed. O.C. Zienkiewicz, R.L. Taylor,
J.Z. Zhu. Elsevier Butterworth-Heinemann, 2005.
-An Introduction to Parallel Programming. P. Pacheco. Morgan Kaufmann Publishers, 2011.
-Essentials of Computational Chemistry: Theories and Models, C. J. Cramer, 2nd Ed. Wiley, 2005
Competencias Básicas:
• CB6 - Posuír e comprender coñecementos que acheguen unha base ou oportunidade de ser orixinais no desenvolvemento e/ou aplicación de ideas, a miúdo nun contexto de investigación.
• CB7 - Que os estudantes saiban aplicar os coñecementos adquiridos e a súa capacidade de resolución de problemas en contornas novas ou pouco coñecidos dentro de contextos máis amplos (ou multidisciplinares) relacionados coa súa área de estudo.
• CB8 - Que os estudantes sexan capaces de integrar coñecementos e enfrontarse á complexidade de formular xuízos a partir dunha información que, sendo incompleta ou limitada, inclúa reflexións sobre as responsabilidades sociais e éticas vinculadas á aplicación dos seus coñecementos e xuízos.
• CB9 - Que os estudantes saiban comunicar as súas conclusións e os coñecementos e razóns últimas que as sustentan a públicos especializados e non especializados dun modo claro e sen ambigüidades.
Competencias Xerais:
• CG1 – Dominar técnicas de recuperación de información relativas a fontes de información primarias e secundarias (incluíndo bases de datos co uso de computador) e de análise crítica da información, en lingua española e inglesa.
• CG2 - Identificar información da literatura científica utilizando as canles apropiadas e integrar dita información para expor e contextualizar un tema de investigación.
• CG3 – Ser capaz de identificar teorías e modelos científicos e aproximacións metodolóxicas adecuadas para o deseño e a avaliación de materiais nanoestructurados.
• CG5 - Utilizar terminoloxía científica en lingua inglesa para argumentar os resultados experimentais no contexto da profesión química.
• CG10 - Adquirir a formación necesaria para poder integrarse en futuros estudos de doutoramento en Nanociencia e Nanotecnoloxía, ou en ámbitos relacionados.
Competencias Transversais:
• CT01 – Saber expor un proxecto de investigación sinxelo de forma autónoma en lingua española e inglesa.
• CT06 – Iniciativa para a formación continuada e o abordaxe de novos retos científicos e tecnolóxicos.
Competencias Específicas:
• CE05 – Avaliar as relacións e diferenzas entre as propiedades dos materiais a escala macro, micro e nano.
• CE09 –Aplicar técnicas computacionales, de deseño experimental e análise estatística para a preparación de sistemas nanoestructurados e a avaliación das súas propiedades.
• CE10 –Entender as etapas de deseño e caracterización de sistemas nanoestructurados para liberación de substancias activas e/ou encapsulación/confinamento de biomarcadores ou de substancias nocivas, avaliación da súa eficacia e seguridade.
De acordo coas “Bases para o desenvolvimiento dunha docencia presencial segura no curso 2021-2022” e coas “Directrices para o desenvolvimiento dunha docencia presencial segura, curso 2021-2022” establecidas pola USC, a metodoloxía do ensino a empregar e que se detallada neste apartado, corresponde ao denominado escenario ordinario “Escenario 1 - normalidade adaptada (sen restricións á presencialidade física)”. Utilizaranse as plataformas Moodle (aula virtual) e MS Teams. As modificacións desta metodoloxía resultado de producirse as situacións extraordinarias: (i) Escenario 2 – distanciamento (con restricións parciais á presencialidade física); ou (ii) Escenario 3 – peche das instalacións (imposibilidade de impartir docencia presencial); indícanse dentro das apartado observacións (PLANS DE CONTINXENCIA) do programa da materia.
-Clases teóricas con participación dos alumnos
-Discusión de casos prácticos en seminarios co apoio de métodos informáticos e encerado
-Aprendizaxe baseado en problemas
-Presentacións orais de temas previamente preparados, seguidas de debate coa participación de estudantes e profesores
-Asistencia a conferencias ou mesas redondas
- Exame escrito sobre os contidos da materia (60% da cualificación). O exame da materia consistirá en preguntas de resposta curta ou tipo test e/ou resolución de problemas.
- Participación activa nos seminarios, clases prácticas e/ou presentacións orais (40% da cualificación). Avaliarase a participación activa en seminarios e prácticas de laboratorio. Esta avaliación levarase a cabo mediante a resolución de cuestións e problemas expostos na clase, a presentación de traballos, a realización de tests e/ou a intervención nos debates que poidan xurdir.
Presenciales
Clases presenciales teóricas: 10
Seminarios y clases prácticas de pizarra: 8
Tutorías programadas: 2
Clases prácticas de laboratorio o de informática: 6
Exposiciones orales de los alumnos apoyadas por material audiovisual o conferencias de
profesores invitados: 2
Evaluación y/o examen: 3
SUBTOTAL 30
No presenciales
Preparación de pruebas y trabajos dirigidos: 14
Estudio y trabajo personal del alumno: 26
Búsquedas bibliográficas y utilización de bases de datos: 5
SUBTOTAL 45
TOTAL 75 h
PLANS DE CONTINXENCIA
Escenario 1: normalidade adaptada (sen restricións á presencialidade física).
• A docencia expositiva e interactiva será fundamentalmente de carácter presencial, aínda que de forma excepcional e xustificada a docencia telemática poderá combinarse coa presencial ata un máximo do 10% das horas da materia, e no caso de docencia práctica levada a cabo con medios telemáticos poderá chegarse ata o 25%.
• As titorías poderán realizarse parcialmente de forma telemática.
• As probas finais serán presenciais.
Escenario 2: distanciamento (con restricións parciais á presencialidade física).
• A docencia expositiva poderá realizarse en dúas modalidades, na súa totalidade de xeito presencial (para grupos reducidos), ou combinarse 50% de presencialidade física e 50% telemática, naqueles espazos docentes nos que o distanciamento sexa posible. Na docencia interactiva, de seminarios e laboratorios, poderase combinar a presencialidade física e telemática, ata un máximo do 50% das horas da materia en xeito telemático, cando o distanciamento así o requira.
• As titorías serán presenciales na súa totalidade (se o distanciamento é posible) ou ben combinadas ao 50% con clases telemáticas (se non fose posible a presencialidade).
• As probas finais serán preferentemente presenciais.
Escenario 3: peche das instalacións (imposibilidade de impartir docencia presencial).
• A docencia será completamente de carácter telemático, con mecanismos síncronos.
• As titorías serán exclusivamente telemáticas.
• As probas finais serán exclusivamente de carácter telemático.
De forma xeral nos tres escenarios, para o desenvolvemento da docencia temática utilizaranse as ferramentas MS Teams e Moodle.
Para os casos de realización fraudulenta de exercicios ou probas será de aplicación o recollido na "Normativa de avaliación do rendemento académico dos estudantes e de revisión de cualificacións”.
Antonio Jesus Garcia Loureiro
Coordinador/a- Departamento
- Electrónica e Computación
- Área
- Electrónica
- Teléfono
- 881816467
- Correo electrónico
- antonio.garcia.loureiro [at] usc.es
- Categoría
- Profesor/a: Catedrático/a de Universidade
Concepcion Gonzalez Bello
- Departamento
- Química Orgánica
- Área
- Química Orgánica
- Teléfono
- 881815726
- Correo electrónico
- concepcion.gonzalez.bello [at] usc.es
- Categoría
- Profesor/a: Catedrático/a de Universidade
Natalia Seoane Iglesias
- Departamento
- Electrónica e Computación
- Área
- Arquitectura e Tecnoloxía de Computadores
- Categoría
- Investigador/a: Ramón y Cajal
Martes | |||
---|---|---|---|
13:00-14:00 | Grupo /CLE_01 | Inglés | 5035 Aula Seminario de Físico Química |
Xoves | |||
11:00-13:00 | Grupo /CLE_01 | Inglés | 5035 Aula Seminario de Físico Química |
Venres | |||
09:00-11:00 | Grupo /CLIL_01 | Inglés | 5035 Aula Seminario de Físico Química |