Créditos ECTS Créditos ECTS: 3
Horas ECTS Criterios/Memorias Traballo do Alumno/a ECTS: 51 Horas de Titorías: 3 Clase Expositiva: 9 Clase Interactiva: 12 Total: 75
Linguas de uso Castelán, Galego
Tipo: Materia Ordinaria Máster RD 1393/2007 - 822/2021
Departamentos: Fundamentos da Análise Económica
Áreas: Fundamentos de Análise Económica
Centro Facultade de Medicina e Odontoloxía
Convocatoria: Segundo semestre
Docencia: Con docencia
Matrícula: Matriculable | 1ro curso (Si)
Dar a coñecer a aplicación dos principios e fundamentos da ciencia económica ao sector sanitario,
tanto dende o lado da oferta como da demanda.
Proporcionar aos estudantes que a cursan ferramentas para adestralos e que poidan analizar con rigor o funcionamento e os fundamentos económicos do sistema sanitario, así como os efectos que as distintas políticas sanitarias teñen sobre o devandito sistema.
1. Introdución
2. Análise microeconómica dos servizos sanitarios
3. Intervención e regulación nos servizos sanitarios
4 Criterios: eficacia, eficacia, eficiencia e equidade
5. Incerteza e seguros de saúde
6. O problema da información asimétrica no mercado sanitario
7. A macroeconomía dos servizos sanitarios
• Antelo, M. (2019), Notas de economía de la salud, Santiago de Compostela: mimeo.
• Antelo, M., Fraga, J.M. y Reboredo, J.C. (eds.) (2010), Fundamentos de economía y gestión de la salud, Santiago de Compostela: Servizo de Publicacións e Intercambio Científico.
• Hidalgo, A., Corugedo, I. y Del Llano, J. (2000), Economía de la salud, Madrid: Pirámide.
• Phelps, Ch.E. (2009), Health Economics, New York: Addison Wesley.
• Zweifel, P. y F. Breyer (1997), Health Economics, Oxford: Oxford University Press.
• Coñecer os factores que afectan á toma de decisións óptimas por parte dos axentes económicos que interveñen no sistema sanitario, tanto os que actúan como demandantes dos servizos sanitarios como os que actúan como produtores e provedores dos devanditos servizos.
• Aplicar os principios económicos e de análise á identificación, previsión e resolución de problemas relacionados coa asignación eficiente dos recursos económicos na asistencia sanitaria.
• Analizar as vantaxes e limitacións do mecanismo de mercado na asignación de recursos no sistema sanitario.
• Coñecer os principios básicos da regulación sanitaria.
• Comprender a importancia do sector dende o punto de vista agregado.
O Máster en Saúde Pública da USC ten carácter de semipresencialidade e a materia de "Economía da saúde" forma parte do módulo opcional. A dinámica desta materia desenvolverase do seguinte xeito: unha sesión inaugural levada a cabo de xeito presencial e na que se presenta aos alumnos a guía específica da materia (notas de clase) xunto cos materiais básicos que cubren todo o contido do curso. Esta guía serve de apoio e orientación para o seguimento dos diversos temas dos que está composto o curso. A continuación, o resto das sesións son desenvolvidas polo alumnado cos materiais que se distribuíron na sesión de apertura e o profesor é o encargado de clarificar as dúbidas, respostando, a través do correo electrónico e/ou da aula virtual da USC, a cada unha das consultas telemáticas pertinentes que os estudantes plantexen en cada momento.
Polo tanto, os alumnos terán desde a primeira sesión do curso dos materiais cos materiais didácticos sobre os contidos da materia e que serán suficientemente detallados e autónomos para que poidan ser maioritariamente empregados de xeito autónomo por cada alumno. Así mesmo, os materiais do curso conterán referencias bibliográficas e pautas relacionadas co contido dos temas que servirán de apoio e orientación para o traballo individual ou en grupo.
En definitiva, esta dinámica preténdese seguir no caso de que nos atopemos no Escenario 1 (normalidade adaptada).
Escenario 2 (distanciamento):
Esta é unha materia optativa e, en consecuencia, o número máximo de estudantes matriculados non superará os 15. Polo tanto, os estudantes que poidan asistir presencialmente ás instalacións da USC para asistir á sesión inaugural non superarán esa cifra. Non procede, pois, implementar ningunha medida de adaptación do ensino a este escenario.
Escenario 3 (peche das instalacións):
Neste caso, a docencia realizarase de xeito remoto (usando a ferramenta Teams) no que se refire á sesión inaugural. A dinámica para o resto das sesións será como no Escenario 2, é dicir, o seguimento electrónico das necesidades dos estudantes (vía correo electrónico e / ou a aula virtual da USC).
A avaliación da materia consistirá na realización de dúas actividades ou tarefas en forma de dous ensaios separados sobre aspectos relevantes da economía da saúde (avaliación continua), así como un exame final escrito. O obxectivo da primeira das tarefas é cubrir a primeira parte do curso e a da segunda, a última parte. A continuación, o exame final pretende probar o coñecemento de toda a materia que adquiriu o alumnado. Tanto os ensaios como o exame final están orientados a avaliar as habilidades que os estudantes deben adquirir co seguimento do curso.
Os alumnos realizarán a realización das dúas tarefas de avaliación e o exame final a distancia e antes dun determinado prazo que se especificará en cada caso e no momento do envío. Unha vez rematada cada tarefa, enviaranse electrónicamente ao responsable do asunto. A ferramenta que se empregará para iso será a aula virtual da USC.
Tanto as tarefas como o exame final centraranse principalmente na avaliación dos coñecementos adquiridos. O traballo ao longo do curso (avaliación continua) estará orientado principalmente a avaliar a capacidade de aplicar coñecementos na elaboración de estudos que combinen análises teóricas e traballos empíricos, a capacidade de facer xuízos e propoñer solucións fundamentadas para problemas. , eficacia no traballo e capacidade expositiva por escrito. A avaliación continua terá en conta todas as actividades programadas. No proceso de avaliación, ademais do dominio da materia, consideraranse aspectos como a capacidade de análise e síntese, a claridade e capacidade expositiva e a participación e contribución ao bo desenvolvemento das actividades do curso. A avaliación continua terá un peso de polo menos un 40% na avaliación final.
Os estudantes deben adicar o número de horas de traballo persoal necesario para cubrir satisfactoriamente o estudo autónomo dos contidos (individual ou en grupo), a análise de casos, a lectura doutras referencias que sexan necesarias e a realización proveitosa das probas de avaliación continua, así como da proba final.
Para o estudo proveitoso dos contidos da materia, recoméndase aos alumnos/as:
• esforzarse e adicarlle unha atención con una continuidade regular ao curso ao longo de todo o semestre,
• comprender os principios básicos que compoñen os contidos e non memorizalos simplemente,
• traballar con espírito analítico os contidos da materia que se ofrecen nos materiais básicos, así como os relacionados coas referencias bibliográficas recomendadas.
Plan de continxencia:
Dado o risco de rebrotes provocados pola pandemia Covid-19, a USC planificou tres escenarios para o desenvolvemento do curso: Escenario 1 (normalidade adaptada), Escenario 2 (distanciamento) e Escenario 3 (peche das instalacións). A programación da materia "Economía da saúde" está deseñada para o Escenario 1. Con todo e dado que:
1. O tema de "Economía da saúde" impartirase do seguinte xeito: a primeira sesión ou sesión inaugural presencial e as sesións restantes serán seguidas polos estudantes de forma remota coas consultas pertinentes que poidan realizar ao longo do curso e
2. Esta materia terá unha matrícula de non máis de 15 alumnos,
só cabe mencionar que, no caso de que nos atopemos ante os Escenarios 2 ou 3, activaríanse pequenos cambios que pasamos a mencionar:
En canto á metodoloxía docente, adaptaríase, se fose necesario, do seguinte xeito:
- Escenario 2: Esta é unha materia optativa e, polo tanto, que terá unha matrícula de non máis de 15 alumnos, polo que non hai unha medida especial para adaptar a docencia con respecto ao Escenario 1.
- Escenario 3: Neste caso, a docencia levaríase a cabo de forma totalmente remota, é dicir, a primeira das sesións tería lugar a través da Aula Virtual da USC e/ou, se fose necesario, a ferramenta Teams. A dinámica será a mesma que no Escenario 2, pero sen que ninguén asista á correspondente sesión inaugural de xeito presencial como no Escenario 1.
Dado que o sistema de avaliación se fará de xeito remoto, será o mesmo en calquera dos tres escenarios, é dicir:
- Escenario 2: A avaliación farase como no Escenario 1.
- Escenario 3: A avaliación farase como nos Escenarios 1 e 2.
Manel Antelo Suarez
- Departamento
- Fundamentos da Análise Económica
- Área
- Fundamentos de Análise Económica
- Teléfono
- 881811535
- Correo electrónico
- manel.antelo [at] usc.es
- Categoría
- Profesor/a: Titular de Universidade