Créditos ECTS Créditos ECTS: 3
Horas ECTS Criterios/Memorias Traballo do Alumno/a ECTS: 51 Horas de Titorías: 3 Clase Expositiva: 9 Clase Interactiva: 12 Total: 75
Linguas de uso Castelán, Galego
Tipo: Materia Ordinaria Máster RD 1393/2007 - 822/2021
Departamentos: Psiquiatría, Radioloxía, Saúde Pública, Enfermaría e Medicina
Áreas: Medicina Preventiva e Saúde Pública
Centro Facultade de Medicina e Odontoloxía
Convocatoria: Primeiro semestre
Docencia: Con docencia
Matrícula: Matriculable | 1ro curso (Si)
Introducir ao alumno no Mestrado dandolle unha formación básica nos conceptos de saúde e os seus determinantes; no concepto de saúde pública e os seus instrumentos; na organización sanitaria internacional e os principais desafíos neste ámbito, e sobre ops modelos e sistemas sanitarios con atención especial ao Sistema Sanitario español.
Docencia Expositiva (9 horas):
Lección 1: Concepto de saúde. Analise desde diferentes perspectivas
Lección 2: Determinantes da saúde
Lección 3: Evolución histórica e concepto de Saúde Pública
Lección 4: Instrumentos da saúde pública
Lección 5: A nova Saúde Pública: Promoción da saúde.
Lección 6: Saúde Pública Internacional. OMS.
Lección 7: Modelos e Sistemas Sanitarios.
Lección 8: Sistema Sanitario Español. Lei Xeral de Sanidade.
Lección 9: Organización sanitaria española. Organización sanitaria galega.
Docencia interactiva (12 horas):
Sesión 1: Os determinantes da saúde
Sesión 2: Saúde mundial: Obxectivos do milenio
Sesión 3: Promoción da saúde
Sesión 4: Modelos e sistemas sanitarios
Titorías (3 horas)
Fernandez-Crehuet Navajas J, Gestal Otero JJ, et al. Piedrola Gil. Medicina Preventiva y Salud Pública. (11ª ed). Barcelona: Elsevier 2008.
Competencias da titulación as que contribue a materia:
- Adquirir unha visión ampla do concepto de saúde e dos principais modelos e sistemas sanitarios.
- Identificar os factores de risco que poden afectar a saúde e coñecer como estos actuanue
- Coñecer o funcionamento básico da Administración sanitaria
Competencias específicas da materia:
- Contextualizar o Master de Saúde Pública nun marco amplo e xeral, e centrar os seus contidos.
- Desenvolver actitudes para a prevención da enfermidade e a promoción da saúde estudando os determinantes da saúde e os procedemientos para actuar deica sús modificación no sentido positivo para promover a saúde.
- Coñecemento e comprension dos diversos sistemas de coidado da saúde individual e colectiva, con énfasis nos programas e servizos de España.
Na primera sesión o profesor orientará sobre a bibliografía mais relevante para o estudo dos temas.
Nas clases presenciais o profesor sinalará os objectivos que o alumno deberá acadar, presentará os temas destacando os aspectos máis relevantes e actuaies fomentando a participación dos alumnos
Con anterioridade as sesiones interactivas o profesor comunicará os objectivos das mesmas e facilitará a bibliografía básica orientando sobre a búsqueda da bibliografía complementaria, e organizará o traballo en diferentes grupos para favorecer o traballo en equipa. O alumno deberá ter traballado previamente sobre o tema.
A sesión interactiva será moi participativa asumindo o profesor o rol de introductor do tema e orientador e moderador das discusions, realizando os alumnos as presentacions dos temas a estudo.
O alumno realizará unha lectura comprensiva e reflexiva dos materiais de clase e da bibliografía recomendada. Realizará búsquedas bibliográficas e preparará e realizará as presentacions que se lle asignen e participará activamente nas sesións interactivas. Asistirá as tutorías presentando as dúbidas e dificultades envontradas no estudo da materia.
Escenario 1
Clases expositivas: Lección maxistral impartida polo profesor. O profesor contará co apoio de medios audiovisuais e informáticos. Habitualmente estas clases seguirán os contidos do manual de referencia.
Clases interactivas: Clase teórico/práctica na que se propoñen e resolven aplicacións da teoría, problemas, exercicios… O alumno participará activamente nestas clases de distintas formas: resolución de exercicios na aula etc.
Escenario 2
Clases expositivas: manteranse presenciais as clases expositivas e interactivas sempre e cando se cumpran as condicións requiridas. Se non fose posible impartir as clases expositivas en aula grande, pasarían a ser non presenciais. O material da materia estará dispoñible no Campus Virtual e ademais os alumnos terán docencia virtual a través da plataforma Microsoft Teams da USC.
Clases interactivas: Se non fose posible manter presenciais nas clases interactivas, pasarían a ser non presenciais. Os alumnos terán docencia virtual a través da plataforma Microsoft Teams da USC.
Escenario 3
Clases expositivas: As clases expositivas serán non presenciais. O material da materia estará dispoñible no Campus Virtual e ademais os alumnos terán docencia virtual a través da plataforma Microsoft Teams da USC.
Clases interactivas: As clases interactivas serán non presenciais. Os alumnos terán docencia virtual a través da plataforma Microsoft Teams da USC.
• Avaliación continua (30%). Valorarase a participación nas clases e o traballo individual e por grupos nas sesións interactivas
• Exame final (70%). Exame escrito ou oral de contidos teórico-prácticos.
Para superar a materia é preciso obter como mínimo un 5 no exame final de contidos teórico-prácticos.
Escenario 1: Baixo as condicións do escenario 1, a avaliación continua e o exame final faranse de forma presencial.
Escenario 2. Baixo as condicións do escenario 2, a avaliación continua será mediante presentacións dos traballos de forma presencial a condición de que se cumpran as condicións requiridas. Se non se dan estas condicións, as presentacións dos traballos realizarase mediante MS Teams. O exame final farase presencial. Aos alumnos que non se poidan conectar, ou esteen exentos de docencia faranse exames orais por MS Teams.
Escenario 3. Avaliación continua será online mediante presentacións dos traballos mediante MS Teams. O exame final farase empregando o medio que se estableza no seu momento. De facerse virtual, os alumnos que non se poidan conectar, ou esteen exentos de docencia farán exame orais por MS Teams.
O alumno adicará alomenos 51 horas ao estudo dos temas presentados na docencia expositiva, e a busqueda bibliográfica e preparación das presentacions da docencia interactiva.
E bo ter coñecementos previos básicos de Saúde Pública así como de lectura en inglés.
A preparación da materia non presenta dificultades especiais.
A asistencia as clases expositivas e a participación activa nas sesións interactivas xunto coa adicación de tempo a lectura e estudo da bibliografía recomendada e dos materias entregados nas clases así como a búqueda bibliográfica e preparación das presentacións nas sesións interactivas é suficiente para superar a materia.
PLAN DE CONTINXENCIA
Metodoloxía da ensinanza
Escenario 1
Clases expositivas: Lección maxistral impartida polo profesor. O profesor contará co apoio de medios audiovisuais e informáticos. Habitualmente estas clases seguirán os contidos do manual de referencia.
Clases interactivas: Clase teórico/práctica na que se propoñen e resolven aplicacións da teoría, problemas, exercicios… O alumno participará activamente nestas clases de distintas formas: resolución de exercicios na aula etc.
Escenario 2
Clases expositivas: manteranse presenciais as clases expositivas e interactivas sempre e cando se cumpran as condicións requiridas. Se non fose posible impartir as clases expositivas en aula grande, pasarían a ser non presenciais. O material da materia estará dispoñible no Campus Virtual e ademais os alumnos terán docencia virtual a través da plataforma Microsoft Teams da USC.
Clases interactivas: Se non fose posible manter presenciais nas clases interactivas, pasarían a ser non presenciais. Os alumnos terán docencia virtual a través da plataforma Microsoft Teams da USC.
Escenario 3
Clases expositivas: As clases expositivas serán non presenciais. O material da materia estará dispoñible no Campus Virtual e ademais os alumnos terán docencia virtual a través da plataforma Microsoft Teams da USC.
Clases interactivas: As clases interactivas serán non presenciais. Os alumnos terán docencia virtual a través da plataforma Microsoft Teams da USC.
AVALIACION
Con carácter xeral:
• Avaliación continua (30%). Valorarase a participación nas clases e o traballo individual e por grupos nas sesións interactivas
• Exame final (70%). Exame escrito ou oral de contidos teórico-prácticos.
Para superar a materia é preciso obter como mínimo un 5 no exame final de contidos teórico-prácticos.
Escenario 1: Baixo as condicións do escenario 1, a avaliación continua e o exame final faranse de forma presencial.
Escenario 2. Baixo as condicións do escenario 2, a avaliación continua será mediante presentacións dos traballos de forma presencial a condición de que se cumpran as condicións requiridas. Se non se dan estas condicións, as presentacións dos traballos realizarase mediante MS Teams. O exame final farase presencial. Aos alumnos que non se poidan conectar, ou esteen exentos de docencia faranse exames orais por MS Teams.
Escenario 3. Avaliación continua será online mediante presentacións dos traballos mediante MS Teams. O exame final farase empregando o medio que se estableza no seu momento. De facerse virtual, os alumnos que non se poidan conectar, ou esteen exentos de docencia farán exame orais por MS Teams.
Adolfo Figueiras Guzman
- Departamento
- Psiquiatría, Radioloxía, Saúde Pública, Enfermaría e Medicina
- Área
- Medicina Preventiva e Saúde Pública
- Teléfono
- 881812276
- Correo electrónico
- adolfo.figueiras [at] usc.es
- Categoría
- Profesor/a: Catedrático/a de Universidade
Juan Jesus Gestal Otero
- Departamento
- Psiquiatría, Radioloxía, Saúde Pública, Enfermaría e Medicina
- Área
- Medicina Preventiva e Saúde Pública
- Correo electrónico
- juan.gestal [at] usc.es
- Categoría
- Profesor/a: Emérito LOU
Francisco Caamaño Isorna
- Departamento
- Psiquiatría, Radioloxía, Saúde Pública, Enfermaría e Medicina
- Área
- Medicina Preventiva e Saúde Pública
- Teléfono
- 981951196
- Correo electrónico
- francisco.caamano [at] usc.es
- Categoría
- Profesor/a: Titular de Universidade
Monica Perez Rios
Coordinador/a- Departamento
- Psiquiatría, Radioloxía, Saúde Pública, Enfermaría e Medicina
- Área
- Medicina Preventiva e Saúde Pública
- Teléfono
- 881812277
- Correo electrónico
- monica.perez.rios [at] usc.es
- Categoría
- Profesor/a: Profesor Axudante Doutor LOU
Luns | |||
---|---|---|---|
16:30-20:30 | Grupo /CLIS_01 | Castelán, Galego | Medicina-Aula Prácticas M. Preventiva e S. Pública |
Mércores | |||
16:30-20:30 | Grupo /CLIS_01 | Galego, Castelán | Medicina-Aula Prácticas M. Preventiva e S. Pública |
30.10.2020 16:30-20:30 | Grupo /CLE_01 | Medicina-Aula Prácticas M. Preventiva e S. Pública |
09.07.2021 16:30-18:30 | Grupo /CLE_01 | Medicina-Aula Prácticas M. Preventiva e S. Pública |