Créditos ECTS Créditos ECTS: 3
Horas ECTS Criterios/Memorias Traballo do Alumno/a ECTS: 46 Horas de Titorías: 1 Clase Expositiva: 19 Clase Interactiva: 9 Total: 75
Linguas de uso Castelán, Galego
Tipo: Materia Ordinaria Máster RD 1393/2007 - 822/2021
Departamentos: Ciencias Morfolóxicas
Áreas: Anatomía e Embrioloxía Humana
Centro Facultade de Enfermaría
Convocatoria: Primeiro semestre
Docencia: Sen docencia (Extinguida)
Matrícula: Non matriculable | 1ro curso (Si)
Os obxectivos da materia é o estudo das alteracións e cambios morfológicos, fisiológicos, bioquímicos e funcionais que se producen coa idade.
1. Concepto de bioxerontoloxía.
2. Cambios en órganos, tecidos e células polo envellecemento.
3. Envellecemento no Sistema Nervioso.
4. Envellecemento do Apararato locomotor
5. Envellecemento do aparello cardio-circulatorio.
6. Envellecemento do aparello respiratorio.
7. Envellecemento do aparello dixestivo.
8. Envellecemento do aparello uro-xenital.
Bibliografía básica
1. Crespo Santiago, D. Biogerontología. 1ª edición. Santander, España: Ed. Universidade de Cantabria; 2006.
Bibliografía Complementaria
2. Timiras, P.S. Basees fisiolóxicas do envellecemento e Xeriatría. 1ª edición. España: Ed. Masson;1996
3. Salgado A., Guillen F. Manual de Xeriatría. 1ª edición. España, Elsevier; 2002.
1.- Introducir ao alumno no coñecemento das bases biolóxicas do envellecemento.
2.- Achegar ao alumno ao coñecemento da evolución do envellecemento humano.
3.- Coñecer os cambios que se producen nos distintos aparellos e sistemas.
ESCENARIO 1
Os contidos do programa desenvolveranse, con apoio de medios audiovisuais e informáticos, en clases expositivas e seminarios. Nelas destacaranse os apartados máis importantes e darase unha orientación bibliográfica. Abrirase unha aula virtual para a materia e establecerase un foro de titoría pública.
ESCENARIO 2
Combinarase docencia presencial e en remoto a fin de promover as medidas de distanciamento social en vigor nese momento. Para iso, empregaranse ferramentas e plataformas institucionais (Aula Virtual-Moodle e Microsoft Teams).
ESCENARIO 3
A docencia será exclusivamente virtual, empregando as ferramentas e plataformas institucionais (Aula Virtual-Moodle e Microsoft Teams)”.
ESCENARIOS 1 E 2
As probas finais terán CARÁCTER PRESENCIAL.
Para a valoración dos coñecementos, aptitudes e habilidades realizarase unha proba final. Tamén poderá utilizarse a avaliación continua usando os recursos das plataformas institucionais (Aula Virtual-Moodle e Microsoft Teams).
ESCENARIO 3
As probas finais levaránse a cabo empregando recursos que garantan a identificación do alumno, así como o carácter persoal da realización da proba. No caso de que non se dispoña dos medios técnicos que garantan o cumprimento destas premisas recorrerase a unha proba final oral.
“Para os casos de realización fraudulenta de exercicios ou probas será de aplicación o recolleito na Normativa de avaliación do rendemento académico dos estudantes e de revisión de cualificacións”
Horas presenciais: 21 horas.
Traballo persoal:
Horas de estudo: 40.
Traballo persoal: 12 horas.
Exame: 2 horas.
Asistencia a clase
PLAN DE CONTINXENCIA
METODOLOXÍA DA ENSINANZA
ESCENARIO 1
Os contidos do programa desenvolveranse, con apoio de medios audiovisuais e informáticos, en clases expositivas e seminarios. Nelas destacaranse os apartados máis importantes e darase unha orientación bibliográfica. Abrirase unha aula virtual para a materia e establecerase un foro de titoría pública.
ESCENARIO 2
Combinarase docencia presencial e en remoto a fin de promover as medidas de distanciamento social en vigor nese momento. Para iso, empregaranse ferramentas e plataformas institucionais (Aula Virtual-Moodle e Microsoft Teams).
ESCENARIO 3
A docencia será exclusivamente virtual, empregando as ferramentas e plataformas institucionais (Aula Virtual-Moodle e Microsoft Teams)”.
SISTEMA DA AVALIACIÓN DA APRENDIZAXE
ESCENARIOS 1 E 2
As probas finais terán CARÁCTER PRESENCIAL.
Para a valoración dos coñecementos, aptitudes e habilidades realizarase unha proba final. Tamén poderá utilizarse a avaliación continua usando os recursos das plataformas institucionais (Aula Virtual-Moodle e Microsoft Teams).
ESCENARIO 3
As probas finais levaránse a cabo empregando recursos que garantan a identificación do alumno, así como o carácter persoal da realización da proba. No caso de que non se dispoña dos medios técnicos que garantan o cumprimento destas premisas recorrerase a unha proba final oral.
“Para os casos de realización fraudulenta de exercicios ou probas será de aplicación o recolleito na Normativa de avaliación do rendemento académico dos estudantes e de revisión de cualificacións”
Ana Isabel Rodriguez Perez
Coordinador/a- Departamento
- Ciencias Morfolóxicas
- Área
- Anatomía e Embrioloxía Humana
- Teléfono
- 881812464
- Correo electrónico
- anai.rodriguez [at] usc.es
- Categoría
- Profesor/a: Profesor Contratado/a Doutor
Pablo Garrido Gil
- Departamento
- Ciencias Morfolóxicas
- Área
- Anatomía e Embrioloxía Humana
- Correo electrónico
- pablo.garrido [at] usc.es
- Categoría
- Profesor/a: Profesor Axudante Doutor LOU
Martes | |||
---|---|---|---|
20:00-21:00 | Grupo /CLE_01 | Castelán | Aula 2.02 |
Xoves | |||
18:00-19:00 | Grupo /CLIS_01 | Castelán | Aula 2.02 |
21.01.2021 17:00-19:00 | Grupo /CLE_01 | Aula 2.02 |
17.06.2021 16:00-18:00 | Grupo /CLE_01 | Aula 2.02 |