Créditos ECTS Créditos ECTS: 4.5
Horas ECTS Criterios/Memorias Traballo do Alumno/a ECTS: 76.5 Horas de Titorías: 4.5 Clase Expositiva: 13.5 Clase Interactiva: 18 Total: 112.5
Linguas de uso Castelán, Galego
Tipo: Materia Ordinaria Máster RD 1393/2007 - 822/2021
Departamentos: Departamento externo vinculado ás titulacións, Dereito Público Especial e da Empresa
Áreas: Área externa M.U en Avogacía (L), Dereito Mercantil
Centro Facultade de Dereito
Convocatoria: Primeiro semestre
Docencia: Sen docencia (Extinguida)
Matrícula: Non matriculable
O/a estudante deberá adquirir os seguintes coñecementos, habilidades e actitudes:
1. Coñecementos
a) Coñecer as diferentes formas societarias e identificar a que mellor se adapta aos intereses do cliente, dende o punto de vista legal e fiscal.
b) Coñecer os diferentes trámites notariais, rexistrais e administrativos para a constitución das sociedades de capital, e a súa inscrición rexistral.
c) Coñecer as peculiaridades básicas dos elementos constitutivos dunha empresa.
d) Coñecer o funcionamento básico das diferentes sociedades mercantís.
e) Coñecer as obrigas administrativas, contables, notariais, rexistrais, etc. máis habituais da actividade empresarial.
f) Coñecer o contido das contas anuais e, en particular, os compoñentes básicos dun balance.
g) Coñecer o funcionamento das operacións mercantís máis habituais da actividade empresarial.
h) Coñecer a forma de levar a cabo as xuntas xerais e os consellos de administración.
i) Coñecer a responsabilidade que leva consigo a administración dunha sociedade.
j) Coñecer os mecanismos de resolución de crises empresariais.
k) Coñecer os diferentes tipos de contratos mercantís e bancarios máis habituais.
l) Coñecer a estrutura formal dos contratos.
m) Coñecer as peculiaridades da contratación electrónica.
n) Coñecer o ámbito, fases e peculiaridades do xuízo cambiario.
o) Coñecer as accións e excepcións.
p) Coñecer as particularidades que presenta a execución de títulos non xudiciais.
q) Coñecer as particularidades das accións e procesos relativos á esixencia de responsabilidade civil e penal aos administradores e socios.
r) Coñecer a regulación e o funcionamento dos rexistros en materia de propiedade industrial e as peculiaridades dos procedementos.
s) Coñecer a normativa, xurisprudencia e doutrina en materia de libre competencia e competencia desleal.
t) Coñecer os presupostos básicos obxectivos, subxectivos e de lexitimación da declaración de concurso.
u) Coñecer as peculiaridades de tramitación dun proceso concursal.
v) Coñecer os tipos de delitos propios do ámbito societario e as peculiaridades máis relevantes do proceso penal no devandito ámbito.
2. Habilidades:
a) Saber informar e responder ás consultas sobre o tipo de organización que mais convén e adáptase aos fins do cliente.
b) Poder realizar os trámites para a creación dunha empresa.
c) Redacción dunha minuta de constitución dunha sociedade limitada e os seus estatutos.
d) Enfocar xuridicamente as necesidades que derivan da actividade empresarial.
e) Saber redactar uns estatutos sociais.
f) Manexarse na redacción de convocatorias, actas, certificacións... relativas ao funcionamento dos órganos sociais.
g) Distinguir entre consello de administración, administradores únicos, solidarios e mancomunados.
h) Distinguir e asesorar sobre a responsabilidade dos administradores.
i) Distinguir e aplicar os criterios legais sobre o dereito de voto nas xuntas.
j) Preparar e elaborar os trámites de impugnación de Xunta Xeral ou os acordos sociais.
k) Distinguir as funcións que corresponden aos órganos de dirección e administración.
l) Manexar as formas habituais de contratación mercantil.
m) Identificar as principais características dos contratos mercantís e bancarios.
n) Distinguir entre letra, obriga de pagamento e cheque, e identificar os seus intervenientes e a relación entre eles.
o) Diferenciar as peculiaridades dos contratos de adhesión.
p) Asegurarse das cuestións procesuais, preparar os documentos e a proba e prever a posible estratexia a adoptar pola contra.
q) Aplicar correctamente as defensas e excepcións procesuais.
r) Elaborar os escritos procesuais propios do proceso.
s) Elaborar escrito de demanda e oposición de xuízo cambiario, e coñecer as fases e peculiaridades que presenta a súa tramitación.
t) Coñecer as particularidades que presenta a execución de títulos non xudiciais, particularmente o relativo á integración do título de execución.
u) Coñecer os presupostos básicos subxectivos, obxectivos e de lexitimación da declaración de concurso.
v) Valorar as consecuencias que o concurso ten para o concursado e os terceiros.
w) Coñecer as fases do proceso concursal e as súas particularidades.
x) Coñecer os delitos propios do ámbito societario, as condicións de perseguibilidade e as particularidades máis relevantes do proceso penal, especialmente no relativo ás dilixencias de investigación e medios de proba.
3. Actitudes:
a) Valorar en cada caso a forma societaria que máis convén a cada cliente.
b) Valorar as repercusións fiscais que teñen para o cliente os diferentes trámites societarios.
c) Asegurarse de que a empresa faga fronte ás súas obrigas.
d) Preparar con sumo coidado as reunións dos diferentes órganos sociais.
e) Prestar especial atención á transcendencia xurídica dos actos dos administradores no exercicio da súa actividade.
f) Habituarse a analizar con detemento as cláusulas dos contratos.
g) Valorar a posibilidade de acudir ás diferentes vías procesuais privilexiadas.
h) Adoitar prepararse de forma responsable os procesos en que se debe intervir como avogado de parte e informar correctamente ao cliente.
1.- Sociedades mercantís:
a) Diferentes formas asociativas: Sociedade mercantil. Sociedades cooperativas, UTEs, etc.
b) O Rexistro Mercantil, en particular as obrigas do empresario en relación co rexistro.
c) Sociedades Anónimas e Limitadas: Constitución. Trámites administrativos, fiscais, contables, laborais e rexistrais. Desenvolvemento da vida societaria: órganos de goberno (a xunta xeral, o órgano de administración); modificación, ampliación ou redución de capital. As contas anuais. Disolución, liquidación, extinción.
2.- Contratación mercantil.
3.- Dereito da competencia.
4.- Tratamento xurídico dos non pagamentos e das insolvencias.
5. Procesos:
a) Accións cambiarias: xuízo monitorio, cambiario, declarativo ordinario, execución monetaria de títulos non xudiciais.
b) Procedementos "societarios": Impugnación de acordos; responsabilidade de administradores e socios; embargo de empresa;
c) O proceso concursal: presupostos do concurso; procedemento para a súa declaración; a administración concursal; a declaración do concurso e os seus efectos; a determinación de masas activa e pasiva; as fases de convenio e liquidación; a cualificación do concurso; conclusión e reapertura do concurso; procedemento ordinario e abreviado; sistema de recursos.
d) Delitos societarios.
NORMATIVA:
- Código de comercio, con disposicións complementarias
- Lei de axuizamento civil, con disposicións complementarias
- Lei 15/2007, do 3 de xullo, de defensa da competencia
- Lei 3/1991, de 10 xaneiro de competencia desleal
- Lei de sociedades de capital do 2 de xullo de 2010
- Lei de sociedades profesionais do 15 de marzo de 2007
- Lei 5/1998, do 18 de decembro, de cooperativas de Galicia
- Lei 22/2003, do 9 de xullo, concursal
- Código penal
DOUTRINA:
BAJO FERNÁNDEZ/ BACIGALUPO SAGGESSE, Derecho penal económico, Ed. Centro de Estudios Areces, R.(última edición).
BALLESTER, LETICIA / CABANAS TREJO, RICARDO / MARTÍNEZ-ECHEVARRÍA Y GARCÍA DUEÑAS, ALFONSO / PRENDES CARRIL, PEDRO, Tratado de Sociedades de Capital (Tomo I y II). Comentario Judicial, Notarial, Registral y Doctrinal de la Ley de Sociedades de Capital, Ed. Aranzadi (última edición)
BERCOVITZ RODRÍGUEZ-CANO/CALZADA CONDE Y OTROS, Contratos mercantiles, Ed. Aranzadi (última edición).
BROSETA PONT, Manual de Derecho Mercantil, ed. Tecnos (última edición).
CORTÉS DOMINGUEZ y MORENO CATENA, Derecho Procesal civil. Parte especial, Ed. Tirant lo blanch (última edición).
DÍEZ ECHEGARAY, JOSÉ LUIS, Deberes y responsabilidades de los administradores de sociedades de capital, Ed. Aranzadi (última edición).
ETXARANDIO HERRERA, Manual de Derecho Concursal, Ed. La Ley (última edición).
FACHAL NOGUER Y MUÑOZ PAREDES, Derechos económicos de los profesionales en el concurso, Ed. Aranzadi (última edición).
GIMENO SENDRA, V., Derecho Procesal civil. II. Los procesos especiales, Ed. Castillo dse Luna (última edición).
GIMENO-BAYÓN COBOS /GARRIDO ESPA, Órganos de la sociedad de capital, Ed. Tirant lo Blanch (última edición).
MONTERO AROCA, GÓMEZ COLOMER, BARONA VILAR, CALDERON CUADRADO, Derecho Jurisdiccional. Proceso civil, Ed. Tiranto lo blanch (última edición).
MORENO CHAMORRO, Delitos societarios: las diferentes figuras delictivas y su aplicación en los Tribunales, Ed. Universitaria Ramón Areces (última edición).
MOYA JIMÉNEZ, Disolución, liquidación y transformación de sociedades de capital, Ed. Bosch (última edición).
MOYA JIMÉNEZ, La responsabilidad de los administradores de empresas insolventes, Ed. Bosch (última edición).
O´CALLAGHAN MUÑOZ, Propiedad industrial: teoría y práctica, Ed. Centro de Estudios Ramón Areces (última edición).
PRENDES CARRIL Y OTROS, Guía Práctica Concursal, Ed. Thomson Aranzadi (última edición).
PULGAR ESQUERRA Y OTROS, El concurso de acreedores, Ed. La Ley (última edición).
RODRÍGUEZ RUÍZ DE VILLA /HUERTA VIESCA, La responsabilidad de los administradores por las deudas de las sociedades de capital, Ed. Thomson Aranzadi (última edición).
URÍA y MENÉNDEZ, Curso de Derecho Mercantil I, ed. Civitas, Madrid (última edición).
Nas clases, o profesorado irá anunciando, con suficiente antelación, a bibliografía (doutrina, xurisprudencia e textos legais) que vaia sendo precisa para un maior aproveitamento dos ensinos.
BASES DE DATOS: Os estudantes poden acceder á xurisprudencia e a outros recursos a través das bases de datos máis habituais que poden usar por medio do servizo de biblioteca da USC e do ICA Lugo. Entre elas, son de uso frecuente Westlaw-Aranzadi, Tirant on line, La Ley Digital, El Derecho, etc.
Competencias básicas (CB):
CB6 - Posuír e comprender coñecementos que acheguen unha base ou oportunidade de ser orixinais no desenvolvemento e/ou aplicación de ideas, a miúdo nun contexto de investigación.
CB7 - Que os estudantes saiban aplicar os coñecementos adquiridos e a súa capacidade de resolución de problemas en ámbitos novos ou pouco coñecidos dentro de contextos máis amplos (ou multidisciplinares) relacionados coa súa área de estudo.
CB8 - Que os estudantes sexan capaces de integrar coñecementos e enfrontarse á complexidade de formular xuízos a partir dunha información que, sendo incompleta ou limitada, inclúa reflexións sobre as responsabilidades sociais e éticas vinculadas á aplicación dos seus coñecementos e xuízos.
CB9 - Que os estudantes saiban comunicar as súas conclusións e os coñecementos e razóns últimas que as sustentan a públicos especializados e non especializados dun modo claro e sen ambigüidades.
CB10 - Que os estudantes posúan as habilidades de aprendizaxe que lles permitan continuar estudando dun modo que haberá de ser en boa medida autodirixido ou autónoma.
Competencias xerais (CG):
CG1 - Capacidade de traballo en equipo e de relación interpersoal nun contexto profesional.
CG2 - Capacidade de iniciativa, creatividade, liderado, adaptación a novas situacións e espírito de superación.
CG3 - Motivación pola calidade e a excelencia profesional.
CG4 - Capacidade de organización e planificación.
CG5 - Compromiso ético e deontolóxico analizado, ademais, dende unha perspectiva solidaria.
CG6 - Capacidade de obtención e xestión da información.
CG7 - Capacidade de comprensión, análise e síntese.
CG8 - Capacidade de resolución de problemas.
CG9 - Desenvolvemento dos principios de lealdade e confidencialidade.
CG10 - Capacidade de argumentar tanto de forma oral coma escrita, cunha linguaxe fluída e técnica, utilizando termos xurídicos, precisos, claros e comprensibles.
CG11 - Desenvolvemento dun espírito crítico, lóxico e creativo.
CG12 - Capacidade de manexo das tecnoloxías da información e comunicación no desenvolvemento da súa actividade laboral.
Competencias transversais (CT)
CT1 - Expresarse correctamente, tanto de forma oral coma escrita nas linguas oficiais da Comunidade Autónoma.
CT2 - Utilizar as ferramentas básicas das tecnoloxías da información e as comunicacións necesarias para o exercicio da súa profesión e para a aprendizaxe ao longo da vida.
CT3 - Desenvolverse para o exercicio dunha cidadanía aberta, culta, comprometida co respecto dos dereitos fundamentais e de igualdade entre homes e mulleres, así como cos valores dunha cultura de paz, democrática e solidaria, capaz de analizar a realidade, diagnosticar problemas, formular e implantar solucións baseada no coñecemento e orientadas ao ben común.
CT4 - Entender a importancia da cultura emprendedora e coñecer os medios ao alcance das persoas emprendedoras.
CT5 - Valorar criticamente o coñecemento, a tecnoloxía e a información dispoñible para resolver os problemas cos que deben enfrontarse.
CT6 - Asumir como profesional e cidadán a importancia da aprendizaxe ao longo da vida.
CT7 - Valorar a importancia que ten a investigación, a innovación e o desenvolvemento tecnolóxico no avance socioeconómico e cultural da sociedade.
Competencias específicas (CE):
CE1 - Posuír, comprender e desenvolver habilidades que posibiliten aplicar os coñecementos académicos especializados adquiridos no grao á realidade cambiante á que se enfrontan os avogados para evitar situacións de lesión, risco ou conflito en relación aos intereses encomendados ou o seu exercicio profesional ante tribunais ou autoridades públicas e nas funcións de asesoramento.
CE3 - Coñecer e ser capaz de integrar a defensa dos dereitos dos clientes no marco dos sistemas de tutela xurisdicional nacionais e internacionais.
CE4 - Coñecer as diferentes técnicas de composición de intereses e saber encontrar solucións a problemas mediante métodos alternativos á vía xurisdicional.
CE5 - Coñecer e saber aplicar os dereitos e deberes deontolóxicos profesionais nas relacións do avogado co cliente, as outras partes, o tribunal ou autoridade pública e entre abogados.
CE7 - Saber identificar os conflitos de intereses e coñecer as técnicas para a súa resolución, establecer o alcance do segredo profesional e da confidencialidade, e preservar a independencia de criterio.
CE8 - Saber identificar os requirimentos de prestación e organización determinantes para o asesoramento xurídico.
CE10 - Desenvolver destrezas e habilidades para a elección da estratexia correcta para a defensa dos dereitos dos clientes tendo en conta as esixencias dos distintos ámbitos da práctica profesional.
CE11 - Desenvolver destrezas que permitan ao avogado mellorar a eficiencia do seu traballo e potenciar o funcionamento global do equipo ou institución en que o desenvolve mediante o acceso a fontes de información, o coñecemento de idiomas, a xestión do coñecemento e o manexo de técnicas e ferramentas aplicadas.
CE13 - Saber expoñer de forma oral e escrita feitos, e extraer argumentalmente consecuencias xurídicas, en atención ao contexto e ao destinatario ao que vaian dirixidas, de acordo no seu caso coas modalidades propias de cada ámbito procedemental.
CE14 - Saber desenvolver traballos profesionais en equipos específicos e interdisciplinares.
CE15 - Saber desenvolver habilidades e destrezas interpersoais, que faciliten o exercicio da profesión de avogado nas súas relacións cos cidadáns, con outros profesionais e coas institucións.
As actividades formativas a realizar na aula con presenza do profesor consistirán en:
a) Docencia expositiva: Utilizarase para actividades presenciais que non requiren unha participación activa dos estudantes. Poderan ter diferentes formatos (clases expositivas, presentación de materiais audiovisuais, etc.) e contarán con apoio de medios audiovisuais e informáticos, ao tempo que se procurará a maior implicación do alumno. Realizarase unha breve introdución ás cuestións máis relevantes que, dende a óptica da práctica, presenta cada tema; presentaranse os supostos prácticos a resolver, os temas ou cuestións a expoñer/debater e os traballos a realizar. Inclúense aquí tamén a realización de exames (controis, parciais, finais). Posto que se trata de grupos reducidos procurarase a implicación do alumno nas clases.
b) Docencia interactiva: Organizaranse actividades presenciais que buscan ou requiren unha participación activa dos estudantes: seminarios, discusión de casos prácticos, resolución de problemas, traballo con textos ou datos, prácticas con ordenador, exposición de traballos, simulacións de actuacións profesionais que se programen, etc. Inclúese tamén aquí actividades consistentes en visitas de traballo a órganos, institucións e oficinas públicas de interese para o exercicio profesional, e de avaliación do tipo: na aula de informática mediante sistemas de docencia virtual, exposición de traballos, memorias, etc.
Tanto nas clases expositivas como interactivas utilizarase e método do caso, que consiste na descrición dunha situación concreta con finalidades pedagóxicas para aprender a perfeccionarse. O caso proponse a un grupo-clase para que individual e colectivamente o sometan á análise e á toma de decisións. Ao utilizar o método do caso preténdese que os alumnos estuden a situación, definan os problemas, cheguen ás súas propias conclusións sobre as accións que habería que emprender, contrasten ideas, as defendan e as reelaboren con novas achegas.
c) Titorías: Destinadas ao desenvolvemento de actividades presenciais de orientación, dinamización e titoría do traballo dos estudantes: orientación para a realización de traballos, preparación de exposicións, busca e selección de material bibliográfico, revisión de prácticas ou problemas, etc. Na aula, grupos reducidos ou personalizadas para aqueles alumnos que as precisen e nos temas que revistan unha especial dificultade. Nelas atenderase aos alumnos para discutir cuestións concretas en relación coas súas tarefas ou para tratar de resolver calquera dificultade relacionada cos contidos e actividades da materia.
A actividade a desenvolver polo alumnado consistirá en:
- Chegar ao coñecemento teórico e práctico dos conceptos e institucións básicas da materia.
- Busca de materiais: lexislación, xurisprudencia, doutrina, consultas, etc.
- Asistencia a conferencias, xuízos e outras actividades de índole similar programadas polo profesor.
- Proceder á resolución dos supostos prácticos, elaboración de escritos profesionais e demais actividades de índole similar, tanto de xeito individual coma en grupo.
- Aplicación das normas e a xurisprudencia a casos concretos.
- Elaborar traballos, individualmente ou en grupo, sobre contidos da materia.
- Preparar e tomar parte nos debates organizados na clase e nas simulacións de actuacións profesionais que se programen.
- Participar periódicamente nos programas de titorías.
a) Avaliación continua
Para avaliar o rendemento e aprendizaxe dos alumnos/ás utilizarase un sistema de avaliación continua, que contribúa a estimular ao alumno/a a seguir o proceso e a involucrarse na súa propia formación.
Serán obxecto de valoración:
a) A asistencia diaria ás clases, que se controlará por medio dunha folla de presenzas; esixíndose un mínimo dun 85% para poder ser valorado polo sistema de avaliación continua.
b) A participación activa nas clases, mediante a intervención nos debates, exposicións e demais actividades programadas polo profesorado.
c) A resolución de exercicios teórico-prácticos, realización de traballos individuais ou en equipo, simulación de actuacións orais, etc.
d) A superación das probas de coñecementos, destrezas e habilidades que se programen polo profesorado.
A través das actividades, tareas e probas anteriores obterase o 100% da nota final, constituíndo a asistencia e participación activa o 10% (5+5) da nota final, a realización e presentación de traballos escritos e de exposicións orais un 45% (30+15), a realización de probas teórico-prácticas un 30% e a tramitación de actuacións profesionais simuladas un 15%.
Para superar a avaliación continua e alcanzar a cualificación de aprobado esixirase un coñecemento xeral e equilibrado de toda a materia. Non será posible superar a materia se o/a alumno/a demostra que descoñece as partes esenciais do programa. Para os alumnos que sigan o sistema de avaliación continua, a coordinación do Máster comunicaralles con suficiente antelación a súa cualificación, para os efectos de que, de ser o caso, poidan presentarse ao exame final.
A efectos da Normativa de Permanencia nas Titulacións do Máster, todas as actividades realizadas tanto durante como fóra das clases, así como a asistencia ás clases serán valoradas. Xa que logo, para que o alumno figure como “non presentado" na correspondente convocatoria será necesario que non asista a ningunha clase, non realice ningunha actividade nin se presente ao exame.
b) Exame final
Os alumnos/ás que non superen o sistema de avaliación continua terán que realizar un único exame final; sendo imprescindible para poder acceder ao devandito exame ter acreditada, como mínimo, unha asistencia ás clases superior ao 60% (unha porcentaxe de asistencia inferior leva consigo a imposibilidade de poder presentarse ao exame final e, consecuentemente, de superar a materia).
Os alumnos con dispensa de asistencia ás clases deberán acudir directamente ao exame final da materia.
O exame final efectuarase nas datas aprobadas pola Comisión Académica do Máster, e consistirá na resolución de varios supostos prácticos (tipo casos prácticos, documentos profesionais, informes xurídicos, actuacións profesionais orais). A finalidade deste exame é comprobar se o alumno/a ten adquiridas as destrezas e habilidades necesarias para aplicar os coñecementos proporcionados polo profesorado a situacións de índole profesional.
c) Revisión de exames
En cumprimento da normativa da USC, a coordinación do Máster publicará, no taboleiro de anuncios da Escola de Práctica Xurídica, a lista coa cualificación final de cada alumno/a nos dez días seguintes á realización do exame final, con indicación da data e horario no que o alumno/a poderá exercitar o seu dereito de revisión para percibir o seu nivel de coñecementos e de carencias. En todo caso, esta revisión terá sempre lugar dentro dos dez días seguintes á publicación das cualificacións. Finalizada a revisión, serán publicadas as notas definitivas no mesmo taboleiro da Escola.
1. ACTIVIDADES FORMATIVAS EN HORAS: Materia de 4,5 créditos e 112,5 horas de traballo para o alumno
2. CARGA DE TRABALLO DE ALUMNO
Traballo presencial
a) Clases expositivas 16
b) Clases interactivas 18
- Seminarios
- Casos prácticos (10)
- Debates (2)
- Simulación de actuacións profesionais (6)
c)Titorías 2
- Titorías de aula
- Titorías grupo reducido
Traballo persoal do alumno/a
- Estudo autónomo, individual ou en grupo 15
- Lecturas recomendadas
- Preparación de presentacións orais en relación con casos prácticos, simulacións de actuacións profesionais, xurisprudencia e doutrina, debates e similares 20
- Preparación de traballos escritos en relación con casos prácticos, actuacións profesionais, xurisprudencia e doutrina e similares.
- Titorías personalizadas
Realización de probas 4
Total horas de traballo presencial: 36
- Asistencia a conferencias, xuízos e outras actuacións profesionais, e outras tarefas propostas polo profesor 5,5
Total horas traballo persoal do alumno: 76,5
A preparación axeitada da materia aconsella que o alumnado asista a todas as clases provisto do material lexislativo e xurisprudencial correspondente a cada tema, previamente lido, e cos traballos encomendados xa realizados na súa totalidade.
O alumnado non debe atopar excesivo problema en superar satisfactoriamente a materia se, xunto co dito anteriormente, dende o primeiro día de clase trata de introducirse e comprender a terminoloxía xurídica específica da materia; é capaz de dedicarlle un tempo cada día lectivo ao estudo e á preparación da materia e dos casos encomendados, sen omitir nada deles; e ten o hábito de preguntar nas clases acotío todas as súas dúbidas.
PLAN DE CONTINXENCIA COVID-19:
A) Escenario 1)
Desenvolverase de maneira presencial conforme figura nos Apartados anteriores (obxectivos, contidos, bibliografía, competencias, sistema de estudo, recomendacións, etc.).
B) Escenario 2 (docencia mixta: presencial e en liña)
Mantense todo o indicado nos Apartados anteriores (obxectivos, contidos, bibliografía, competencias, sistema de estudo, recomendacións, etc.), fóra de:
1. A metodoloxía, que virá condicionada pola modalidade concreta que establezan as autoridades competentes (previsiblemente, unha parte dos alumnos en ensino presencial e outra parte en liña).
2. As actividades que deba realizar o alumnado (participación activa nas clases, intervención nos debates, exposicións e demais actividades programadas polo profesorado; resolución de exercicios/casos teórico-prácticos; realización de traballos e escritos profesionais individuais ou en equipo; simulación de actuacións profesionais orais; superación das probas de coñecementos, destrezas e habilidades; etc.) para a modalidade de avaliación continua, efectuaranse e entregaranse presencialmente ou de maneira virtual (a través dalgunha das plataformas que a USC poña ao dispor de docentes e alumnado), en función da localización do alumnado en cada momento.
3. As notificacións, avisos, reunións, entrega de tarefas, etc., efectuaranse conforme ao previsto para os escenarios 1 e 3, no caso de ser a docencia mixta (alumnos en aula e alumnos conectados virtualmente).
4. As titorías realizaranse presencialmente e/ou a través dalgunha das plataformas que a USC poña ao dispor de docentes e alumnado, en función da localización do alumnado en cada momento.
5. De non ser posible a realización do exame final da materia de maneira presencial para o alumnado que non supere a avaliación continua, efectuarase a través dalgunha das plataformas que a USC poña ao dispor de docentes e alumnado (Teams, Zoom, Campus Virtual…).
B) Escenario 3 (docencia non presencial)
Mantense todo o indicado nos Apartados anteriores (obxectivos, contidos, bibliografía, competencias, sistema de estudo, recomendacións, etc.), fóra de:
1. A metodoloxía, impartíndose a docencia no horario habitual para as clases presenciais, a través dalgunha das plataformas que a USC poña ao dispor de docentes e alumnado (Teams, Zoom, etc.).
2. As actividades que deba realizar o alumnado (participación activa nas clases, intervención nos debates, exposicións e demais actividades programadas polo profesorado; resolución de exercicios/casos teórico-prácticos; realización de traballos e escritos profesionais individuais ou en equipo; simulación de actuacións profesionais orais; superación das probas de coñecementos, destrezas e habilidades; etc.) para a modalidade de avaliación continua, efectuaranse e entregaranse de maneira virtual, a través dalgunha das plataformas que a USC poña ao dispor de docentes e alumnado (Teams, Zoom, Campus Virtual…).
3. As notificacións, avisos, reunións, entrega de tarefas, etc., efectuaranse a través do correo electrónico, do Campus Virtual da USC, da web da EPJ e doutras plataformas virtuais (Teams, Zoom...) a través das cales se imparta a docencia non presencial.
4. As titorías realizaranse a través dalgunha das plataformas que a USC poña ao dispor de docentes e alumnado.
5. O exame final da materia efectuarase a través dalgunha das plataformas que a USC poña ao dispor de docentes e alumnado (Teams, Zoom, Campus Virtual…).
Vicente Silva Meilan
- Departamento
- Dereito Público Especial e da Empresa
- Área
- Dereito Mercantil
- Correo electrónico
- vicente.silva [at] usc.es
- Categoría
- Profesor/a: Asociado/a de Universidade LOU