Créditos ECTS Créditos ECTS: 3
Horas ECTS Criterios/Memorias Traballo do Alumno/a ECTS: 51 Horas de Titorías: 3 Clase Expositiva: 9 Clase Interactiva: 12 Total: 75
Linguas de uso Castelán, Galego
Tipo: Materia Ordinaria Máster RD 1393/2007 - 822/2021
Departamentos: Departamento externo vinculado ás titulacións
Áreas: Área externa M.U en Avogacía
Centro Facultade de Dereito
Convocatoria: Primeiro semestre
Docencia: Sen docencia (Extinguida)
Matrícula: Non matriculable | 1ro curso (Si)
O Máster universitario en Avogacía ten como orientación xeral a transmisión ao alumnado dos coñecementos, competencias, actitudes, habilidades e destrezas que lle permitan, entre outros labores, o exercicio da profesión de avogado, con suxeición ás normas deontolóxicas e estatutarias, nos ámbitos que lle son propios: asesoramento e consello xurídico, así como dirección e defensa dos dereitos das partes en toda clase de procesos xudiciais e de actuacións extraxudiciais nos que a normativa vixente impoña ou faculte a intervención de avogado/a; ademais de manexar con eficacia, responsabilidade e seguridade as técnicas e modos de actuación profesional propios da avogacía.
Pola súa banda, a formación específica na materia de "Deontoloxía profesional e réxime de responsabilidade" ten por obxecto:
a) Coñecer as funcións propias da profesión de avogado.
b) Coñecer os principios e as normas deontolóxicas que rexen a profesión;
c) Adquirir as habilidades, actitudes e coñecementos que permitan o desenvolvemento da actividade profesional con suxeición ás normas deontolóxicas e estatutarias;
d) Coñecer en detalle o conxunto de obrigacións e dereitos derivados da colexiación e do exercicio da profesión de avogado/a;
e) Manexar con corrección as relacións cos compañeiros, co cliente, co contrario, cos xulgados e tribunais, así como co resto de institucións públicas e co Colexio;
f) Coñecer os réximes de responsabilidade civil, penal e disciplinario, así como as obrigacións en materia de branqueo de capitais;
g) Coñecer o sistema de cobertura da responsabilidade civil profesional.
Os obxectivos desta materia han de informar o resto de materias e actividades do Máster.
Máis concretamente, preténdese que o alumno/a:
- Coñeza e saiba interpretar a lexislación profesional básica que lle afecta.
- Coñeza os dereitos e deberes deontolóxicos profesionais nas diversas relacións do avogado con clientes, partes, tribunais, outras autoridades, compañeiros, etc.
- Saiba detectar situacións deontoloxicamente relevantes.
- Sexa capaz de apreciar os beneficios que reportan para a sociedade e a avogacía os principios éticos e deontolóxicos da profesión de avogado.
- Manteña un estrito ton profesional en todas as actuacións, utilice unha linguaxe respectuosa nas actuacións e unha indumentaria adecuada.
- Coñeza o réxime disciplinario, os procedementos, as infraccións e as sancións a impoñer polo incumprimento das obrigacións deontolóxicas.
- Coñeza e avalíe as distintas formas de responsabilidade vinculadas ao exercicio da actividade profesional, incluíndo a promoción da responsabilidade social do avogado/a.
- Coñeza e analice os supostos máis habituais en que o/a avogado/a pode incorrer en responsabilidade civil e penal.
- Distinga os supostos de responsabilidade civil, penal e disciplinaria.
- Aprecie a necesidade de ter cuberta a responsabilidade civil profesional baixo a modalidade de seguro máis adecuada.
- Coñeza e cumpra as obrigacións do avogado ante o branqueo de capitais.
- Coñeza a situación actual do réxime de publicidade do avogado e as relacións da profesión cos medios de comunicación.
- Poña o máximo celo en conducirse con profesionalidade e corrección no exercicio profesional.
Parte I. DEONTOLOXÍA PROFESIONAL E RÉXIME DE RESPONSABILIDADE.
CONTIDOS:
1. Remisión a contidos propios das materias de "Introdución ao Exercicio Profesional e Quenda de Oficio" e "Escritura e Oratoria forense" e análise das seguintes cuestións, en particular:
a) Normativa reguladora da avogacía: LOPX. Estatuto Xeral. Código deontolóxico. Estatutos colexiais. Regulamento de Procedemento Disciplinario.
b) Principios que inspiran a profesión.
2. O Código deontolóxico de 2019:
a) A súa función e principios inspiradores.
b) Dereitos e deberes: Defensa. Segredo profesional e dispensa da súa garda. Liberdade e independencia. Honorarios, etc.
c) Dereitos e deberes en relación co colexio e cos demais colexiados, cos tribunais, coas partes e con outros profesionais:
- Acatamento de normas e acordos respecto dos órganos corporativos, contribución ao levantamento das cargas corporativas, deber de información e de denuncia, etc.
- Relacións cos compañeiros: principios xerais e exercicio de accións contra compañeiros.
- Relacións con clientes e parte adversa: encargo profesional, límites á aceptación da defensa, documentos e a súa devolución, o trato coa parte adversa, etc.
- Relacións con outros profesionais: obrigacións xerais ante os órganos xurisdicionais, etc.
d) Prohibicións, incompatibilidades, restricións especiais (especial consideración da publicidade).
e) Réxime disciplinario: Infraccións e sancións. Procedemento. Recursos. Execución.
3. O Código deontolóxico dos avogados europeos.
4. O Estatuto Xeral da Avogacía Española.
5. Sancións xudiciais.
6. Emprego das tecnoloxías da información e comunicación.
7. Exercicio a través de sociedades profesionais.
OBXECTIVOS:
Coñecementos:
- Coñecer as funcións propias da avogacía.
- Coñecer a normativa reguladora da avogacía.
- Coñecer as condicións esixibles para o exercicio da profesión.
- Coñecer os principios e normas deontolóxicas que rexen a profesión.
- Coñecer en detalle o conxunto de obrigacións e dereitos derivados da colexiación e do exercicio da profesión de avogado/a, en concreto as súas relacións cos compañeiros, co cliente, co contrario, cos xulgados e tribunais, así como co resto de institucións públicas e co Colexio.
- Coñecer o réxime disciplinario e sancionador.
Habilidades:
- Distinguir as funcións propias do avogado/a das doutros profesionais.
- Detectar situacións deontoloxicamente relevantes.
Actitudes:
- Apreciar os beneficios que reportan para a sociedade e a avogacía os principios éticos e deontolóxicos da profesión de avogado.
- Cumprir cos principios e normas deontolóxicas.
- Manter un estrito ton profesional en todas as actuacións, utilizar unha linguaxe respectuosa en todas as actuacións e unha indumentaria adecuada.
TAREFAS:
- Introducir supostos relevantes de forma deontolóxica nos casos prácticos de calquera materia.
- Abordar a deontoloxía e resolver casos prácticos dos cales deducir os parámetros de lóxica ou sentido común e relacionalos cos principios deontolóxicos.
- Análise e debate dos aspectos máis relevantes do Código deontolóxico.
- Redactar un escrito de solicitude de venia.
- Redactar unha folla de encargo profesional.
- Examinar algún expediente disciplinario ante o Colexio e do Consello autonómico ou CGAE.
- Examinar algún expediente de impugnación de honorarios.
- Poñer ao alumno/a en prácticas en situación contraria á correcta forma deontolóxica.
- Procurar xurisprudencia penal ou administrativa relacionada coa deontoloxía.
- Informar do protocolo de comportamento con outros profesionais.
- Identificar e profundar sobre situacións deontolóxicas que percibisen os alumnos nas súas prácticas da carreira.
- Confeccionar anuncios da súa propia actividade (radio, web, diarios, rótulos, etc.) para analizalos e contrastalos coas normas deontolóxicas.
- Analizar "anuncios trampa" simulados para detectar as incorreccións deontolóxicas.
- Localizar por Internet os anuncios de avogados doutros países, para comparar a publicidade en España coa doutros países.
- Analizar noticias de prensa de contido deontolóxico.
- Realizar as alegacións pertinentes contra a incoación dun expediente disciplinario ou a imposición dunha sanción xudicial.
Parte II. A RESPONSABILIDADE CIVIL E PENAL DOS AVOGADOS E O SEU ASEGURAMENTO. OBRIGACIÓNS DO AVOGADO ANTE O BRANQUEO DE CAPITAIS.
CONTIDOS:
1. A responsabilidade civil dos avogados:
a) Doutrina do Tribunal Supremo.
b) Contrato de prestación de servizos.
c) Obrigación de medios, como obrigación de despregar as actividades coa debida dilixencia e acorde coa "lex artis".
d) Supostos nos que se pode incorrer en responsabilidade civil.
e) Consecuencias.
2. A responsabilidade penal dos avogados:
a) Doutrina do Tribunal Supremo.
b) Tipos penais relacionados coa actuación profesional do avogado: suxeito activo e suxeito pasivo do delito.
c) Supostos prácticos nos que se pode incorrer en responsabilidade penal (presentación de testemuñas falsas, obstrución á xustiza, destrución, inutilización ou ocultación de documentos de actuacións, revelación de actuacións procesuais declaradas secretas, deslealdade respecto dos defendidos, prexuízo por acción ou omisión á persoa ofendida.)
3. O aseguramento da responsabilidade dos avogados:
a) Obrigatoriedade do aseguramento.
b) Prestacións mínimas.
c) Complementos e prestacións voluntarias.
d) Exclusións.
e) Tramitación do sinistro.
4. Obrigacións da profesión de avogado en materia de normativa sobre prevención do branqueo de capitais:
a) Concepto, ámbito de aplicación e segredo profesional.
b) Medidas de dilixencia debida.
c) Obrigacións.
d) Recomendacións.
e) Infraccións e sancións.
OBXECTIVOS:
Coñecementos:
- Coñecer os supostos máis habituais en que o avogado/a pode incorrer en responsabilidade civil e penal.
- Coñecer as distintas modalidades de seguro de responsabilidade civil profesional.
- Coñecer a normativa sobre prevención do branqueo de capitais que afecta o exercicio profesional.
Habilidades:
- Distinguir os supostos de responsabilidade civil e penal no exercicio da profesión.
- Asegurar a responsabilidade civil profesional.
- Ser capaz de detectar situacións afectadas pola normativa sobre prevención do branqueo de capitais.
Actitudes:
- Por o máximo celo en conducirse con profesionalidade e corrección no exercicio profesional.
- Apreciar a necesidade de ter cuberta a responsabilidade civil profesional.
TAREFAS:
- Estudar e analizar sentenzas sobre responsabilidade civil e/ou penal do avogado/a.
- Estudar e analizar casos e sentenzas sobre responsabilidade do avogado en materia de prevención de branqueo de capitais.
- Examinar as coberturas de póliza colectiva do Colexio, así como outras pólizas de seguro de responsabilidade civil.
NORMATIVA:
O/a alumno/a debe traer ás clases un exemplar das seguintes normas:
- Código deontolóxico da avogacía española do 2019.
- Código deontolóxico da avogacía europea
- Estatuto xeral da avogacía española
- Estatutos do Colexio de Avogados de Santiago de Compostela
- Lei orgánica do poder xudicial
- Código civil
- Código penal
- Lei e regulamento de prevención de branqueo de capitais
- Custos de referencia das actuacións profesionais aos efectos de taxación de custas xudiciais e de reclamación de honorarios do Ilustre Colexio de Avogados de Santiago de Compostela.
- Lei de axuizamento civil
- Lei de axuizamento criminal
- Regulamento disciplinario da avogacía española
- Decreto 130/1992, de 3 de xuño, de creación do Consello da Avogacía Galega
- Regulamento da quenda de oficio do ICA de Santiago de Compostela
DOUTRINA:
APARISI MIRALLES A., Deontología profesional do avogado, ed. Tirant o Blanch, Valencia (última edición).
GARRIDO SUAREZ, H.M, Deontología do avogado: o profesional e o seu confiabilidad, ed. Edisofer (última edicion).
VILA RAMOS, B., Deontología profesional, ed. Dykinson (última edición).
Nas clases irase anunciando, con suficiente antelación, a bibliografía (doutrina, xurisprudencia e textos legais) que resulte precisa en cada momento para un maior aproveitamento dos ensinos.
BASES DE DATOS: Os estudantes poden acceder a xurisprudencia e a outros recursos a través das bases de datos máis habituais, ás que se pode acceder a través do servizo de biblioteca da USC e do ICA Santiago. Entre elas, son de uso frecuente Westlaw-Aranzadi, Tirant on line, La Ley Digital, entre outras.
As competencias que pretende proporcionar esta materia consisten en que o alumno/a sexa capaz de coñecer e manexar os principios e normas deontolóxicas que rexen a profesión e apreciar os beneficios que reportan para a sociedade e a avogacía; coñecer o réxime disciplinario e sancionador e detectar situacións relevantes de forma deontolóxica; ser consciente do réxime de responsabilidade civil e penal e o seu aseguramento; afacerse a cumprir cos principios e normas deontolóxicas; manter un estrito ton profesional en todas as actuacións; utilizar unha linguaxe respectuosa en todas as actuacións e unha indumentaria adecuada.
Máis concretamente:
Competencias básicas (CB)
CB10. Posuír as habilidades de aprendizaxe que permitan continuar estudando dun modo que haberá de ser en gran medida autodirixido ou autónomo.
Competencias xerais (CG)
CG3. Motivación pola calidade e a excelencia profesional.
CG5. Compromiso ético e deontolóxico analizado, ademais, desde unha perspectiva solidaria.
CG7. Capacidade de comprensión, análise e síntese.
CG9. Desenvolvemento dos principios de lealdade e confidencialidade.
CG11. Desenvolvemento dun espírito crítico, lóxico e creativo.
Competencias transversais (CT)
CT3. Desenvolverse para o exercicio dunha cidadanía aberta, culta, comprometida co respecto dos dereitos fundamentais e de igualdade entre homes e mulleres, así como cos valores dunha cultura de paz, democrática e solidaria, capaz de analizar a realidade, diagnosticar problemas, formular e implantar solucións baseadas no coñecemento e orientadas ao ben común.
CT5. Valorar criticamente o coñecemento, a tecnoloxía e a información dispoñible para resolver os problemas cos que deben enfrontarse.
CT6. Asumir como profesional e cidadán a importancia da aprendizaxe ao longo da vida.
CT7. Valorar a importancia que ten a investigación, a innovación e o desenvolvemento tecnolóxico no avance socioeconómico e cultural da sociedade.
Competencias específicas (CE)
CE1. Posuír, comprender e desenvolver habilidades que posibiliten aplicar os coñecementos académicos especializados adquiridos en orde á realidade cambiante á que se enfrontan os avogados, para evitar situacións de lesión, risco, ou conflito en relación cos intereses encomendados no seu exercicio profesional ante tribunais ou autoridades públicas e nas funcións de asesoramento.
CE5. Coñecer e saber aplicar os dereitos e deberes deontolóxicos profesionais nas relacións do avogado co cliente, as outras partes, o tribunal ou autoridade pública e entre avogados.
CE6. Coñecer e avaliar as distintas responsabilidades vinculadas ao exercicio da actividade profesional, incluíndo o funcionamento básico da asistencia xurídica gratuíta e a promoción da responsabilidade do avogado.
CE7. Saber identificar os conflitos de intereses e coñecer as técnicas para a súa resolución, establecer o alcance do segredo profesional e da confidencialidade, e preservar a independencia de criterio.
Para conseguir que o alumnado adquira as competencias esixidas e os obxectivos propostos, a metodoloxía e a programación basearanse nunha formación participativa e na asimilación progresiva de experiencias e argumentos xurídicos. Existe un cambio de mentalidade importante, xa que se trata de potenciar todas as capacidades do alumno/a, principalmente as habilidades, as técnicas e as actitudes necesarias para o exercicio profesional. O/a alumno/a pasa de ser un simple espectador pasivo a converterse en un protagonista activo da súa propia formación. Preténdese tamén que o trato sexa o máis personalizado posible, para conseguir unha formación de calidade.
Trátase de axudar aos alumnos/as a que "aprendan a aprender" as claves para resolver calquera problema que se lles presente relacionado cos contidos da materia, cuxo contido básico dáse por suposto, dada a súa condición de licenciados ou graduados en Dereito. Partindo da base teórica xa adquirida na Facultade, perséguese que o profesorado se centre nas cuestións prácticas máis habituais e nos aspectos de máis interese profesional, atendida a frecuencia coa que se presentan na vida profesional cotiá.
Seguirase con preferencia o método do caso, servindo este como medio para que o/a alumno/a consiga os obxectivos previstos. Traballarase con casos extraídos ou inspirados na realidade, coas súas diferentes variables e co tratamento da xurisprudencia e da doutrina. Cando sexa preciso, combinaranse outros métodos. Ademais das simulacións, tamén se empregarán outras técnicas coas que o/a alumno/a leve a cabo as mesmas actividades que despois deberá realizar como avogado, tanto nas relacións co seu ámbito como no estudo e na resolución dos casos que se lle encomenden, sempre baixo un prisma eminentemente práctico e deontolóxico, sen esquecer a vertente extraxudicial e de asesoramento xurídico, así como un enfoque global da profesión.
Por tanto, a análise e a resolución dos asuntos por parte do alumno/a e a elaboración de escritos procesuais e extraxudiciais son os sistemas habituais de traballo. Isto significa que o alumnado debe responsabilizarse de preparar adecuadamente os contidos concretos que serán obxecto de análise nas clases, así como de resolver os casos que o profesorado lle formule. Tamén, de ser o caso, os primeiros días de impartición da materia poderá efectuarase un control de coñecementos sobre os contidos da materia para comprobar o nivel inicial de coñecementos dos alumnos.
Deste xeito, as actividades formativas que se realizarán na aula con presenza do profesor consistirán en:
a) Docencia expositiva: Poderá ter diferentes formatos e contará co apoio de medios audiovisuais e informáticos, á vez que se procurará a maior implicación do alumno/a. Realizarase unha breve introdución ás cuestións máis relevantes que, desde a óptica da práctica, suscita cada tema. Presentaranse os supostos prácticos que deberán resolver os alumnos, os temas e as cuestións que deberán expoñer ou debater e os traballos que terán que realizar.
b) Docencia interactiva: Analizaranse e resolveranse os problemas formulados, efectuarase a posta en común das solucións aos casos prácticos e levaranse a cabo as exposicións orais, os debates e as simulacións das actuacións profesionais que se programen. De ser o caso, programaranse visitas de traballo a órganos, institucións e oficinas públicas de interese para o exercicio profesional.
Tanto nas clases expositivas como nas interactivas utilizarase o método do caso, que consiste na descrición dunha situación concreta con finalidades pedagóxicas para aprender a perfeccionarse. O caso proponse a un grupo-clase para que individual ou colectivamente o sometan á análise e á toma de decisións. Preténdese que o alumnado estude a situación, defina os problemas, chegue ás súas propias conclusións sobre as accións que habería que emprender, contraste ideas e sexa quen de defendelas e reelaboralas con novas achegas.
c) Titorías: Nelas orientarase ao alumnado para tratar de resolver calquera dificultade relacionada cos contidos e coas actividades da materia. En particular, orientaráselles na procura bibliográfica, realización de traballos e documentos profesionais, preparación de exposicións e de intervencións profesionais orais, revisión de prácticas, etc.
Os horarios de titorías serán fixados por cada docente e dados a coñecer con suficiente antelación ao alumnado. En todo caso, á finalización de cada clase o alumno/a poderá acordar co docente o momento máis idóneo para recibir o apoio necesario.
En definitiva, a actividade que haberá de desenvolver o alumnado consistirá en:
- Chegar ao coñecemento teórico e práctico dos conceptos e das institucións básicas da materia.
- Procura de materiais: lexislación, xurisprudencia, doutrina, consultas, etc.
- Asistencia a xuízos e a outras actividades programadas polo profesorado.
- Resolución de supostos prácticos, elaboración de escritos profesionais e demais actividades de índole similar, tanto de maneira individual como en grupo.
- Aplicación das normas e da xurisprudencia a casos concretos.
- Elaborar traballos, individualmente ou en grupo, sobre contidos da materia.
- Preparar e tomar parte nos debates organizados na aula e nas simulacións de actuacións profesionais que se programen.
- Participar periodicamente nos programas de titorías.
A actividade presencial complementarase co soporte virtual ofrecido a través da plataforma USC VIRTUAL e da plataforma da Escola de Práctica Xurídica, por medio das que se subministrarán os materiais referidos aos contidos e aos supostos prácticos das diferentes partes que configuran a materia; ofreceranse ligazóns ás fontes básicas de coñecemento; recolleranse os traballos realizados polos alumnos; realizaranse probas de autoavaliación; habilitaranse métodos de contacto para titorías virtuais e remitiranse as cualificacións ao alumnado.
A) Avaliación continua
Para avaliar o rendemento e aprendizaxe do alumnado utilizarase un sistema de avaliación continua, que contribúa a estimular ao alumno/a seguir o proceso e a involucrarse na súa propia formación.
Serán obxecto de valoración:
a) A asistencia diaria ás clases, que se controlará por medio dunha folla de presenzas; esixíndose un mínimo dun 85% de asistencia real para poder ser valorado polo sistema de avaliación continua.
b) A participación activa nas clases, mediante a intervención nos debates, exposicións e demais actividades programadas polo profesorado.
c) A resolución de exercicios teórico-prácticos, realización de traballos individuais ou en equipo, simulación de actuacións orais, etc.
d) A superación das probas de coñecementos, destrezas e habilidades que se programen polo profesorado.
A través das actividades, tarefas e probas indicadas obterase o 100 % da nota final, constituíndo:
- A asistencia e participación activa o 10% (5+5) da nota final,
- A realización de probas teórico-prácticas de coñecementos e habilidades un 50%, e
- A elaboración de traballos escritos, presentación de exposicións orais e outras actividades un 40% da nota final.
Para superar a avaliación continua e alcanzar a cualificación de aprobado esixirase un coñecemento xeral e equilibrado de toda a materia. Non será posible superar a materia se o/a alumno/a demostra que descoñece partes esenciais do programa. Aos alumnos que sigan o sistema de avaliación continua, a coordinación do Máster comunicaralles con suficiente antelación a súa cualificación para, en caso de non superar este sistema, presentarse ao exame final se reúnen os requisitos esixidos para iso.
Para os casos de realización fraudulenta de exercicios ou probas será de aplicación o recollido na Normativa de avaliación do rendemento académico dos estudantes e de revisión de cualificacións.
A efectos da Normativa de Permanencia nas Titulacións de Máster, todas as actividades realizadas tanto durante como fóra das clases, así como a asistencia ás clases serán valoradas. Por tanto, para que o alumno figure como "non presentado" na correspondente convocatoria será necesario que non asista a ningunha clase, non realice ningunha actividade nin se presente ao exame.
B) Exame final
Os/as alumnos as que non superen o sistema de avaliación continua poderán realizar un exame final. Para acceder ao devandito exame é necesario acreditar unha asistencia real ás clases superior ao 60% das sesións impartidas. Unha porcentaxe inferior de asistencia conleva a imposibilidade de poder presentarse ao exame final e, consecuentemente, de superar a materia.
O exame final efectuarase nas datas aprobadas pola comisión académica do Máster. Consistirá nunha proba de coñecementos e na resolución de varios supostos prácticos de diferente tipoloxía: preguntas tipo test, preguntas curtas, casos prácticos, elaboración de documentos profesionais e/ou informes xurídicos, actuacións profesionais orais, etc. A finalidade deste exame é comprobar que o/a alumno/a adquirise os coñecementos, habilidades e destrezas propios da materia e que é capaz de aplicalos a situacións de índole profesional.
O alumnado que acredite imposibilidade sobrevinda de asistir ás clases poderá solicitar a dispensa de asistencia. En tal caso, corresponderá á comisión académica do máster decidir acerca de dita solicitude. Para iso, a comisión deberá valorar especialmente, entre outros aspectos, se os coñecementos, habilidades e actitudes que o alumnado debe adquirir coa materia esixen necesariamente a asistencia presencial, á vista do seu contido eminentemente práctico, a metodoloxía empregada, as actividades para realizar, etc. Como regra xeral, todas as materias do máster presentan un elevado compoñente práctico, que esixe a presenza do alumnado para adquirir as competencias esixidas e os obxectivos propostos. No caso de ser concedida a dispensa de asistencia ás clases, o profesorado da materia deberá encomendar ao alumnado a realización das tarefas alternativas que considere necesarias para garantir a aprendizaxe, en condicións semellantes ao esixido ao resto dos compañeiros/as, entre as que se poderá incluír tamén a realización dun exame.
C) Revisión de exames
En cumprimento da normativa da USC, a coordinación do Máster publicará, no taboleiro de anuncios da Escola de Práctica Xurídica, a lista coa cualificación final de cada alumno/a nos dez días seguintes á realización do exame final, con indicación da data e horario no que o alumno/a poderá exercitar o seu dereito de revisión para percibir o seu nivel de coñecementos e de carencias. En todo caso, esta revisión terá sempre lugar dentro dos dez días seguintes á publicación das cualificacións. Finalizada a revisión, serán publicadas as notas definitivas no mesmo taboleiro da Escola.
A materia de "Deontoloxía Profesional e Réxime de Responsabilidade" ten un total de tres créditos.
O tempo de estudo e de traballo persoal que debe dedicar un estudante para superar a materia depende, lóxicamente, das peculiares capacidades intelectuais de cada alumno/a.
Con todo, calcúlase como media que o tempo de distribución do traballo do alumno/a, entre horas presenciais e non presenciais, será o seguinte:
Horas presenciais: 24
Horas non presenciais: 51
Volume de traballo mínimo: 75
A preparación idónea da materia aconsella que o alumnado asista a todas as clases presenciais co material lexislativo e xurisprudencial correspondente aos contidos que se van a impartir, previamente lido, e cos traballos encomendados previamente, realizados na súa totalidade.
O alumnado non debe atopar excesivo problema en superar satisfactoriamente a materia se, xunto co dito anteriormente, desde o primeiro día de clase trata de introducirse e comprender os principais contidos da materia e a terminoloxía técnica e profesional empregada.
Tamén é necesario ser capaz de dedicar cada día un tempo razoable ao estudo e a preparación da materia e á elaboración dos casos e tarefas encomendadas; ademais de adquirir o hábito de preguntar nas clases e titorías todas as súas dúbidas.
Maria Carmen Gonzalez Ferro
- Departamento
- Departamento externo vinculado ás titulacións
- Área
- Área externa M.U en Avogacía
- Correo electrónico
- mdelcarmen.gonzalez [at] usc.es
- Categoría
- Profesional área externa_máx. 30 h
M.jesús Vieito Mayo
- Departamento
- Departamento externo vinculado ás titulacións
- Área
- Área externa M.U en Avogacía
- Correo electrónico
- mjesus.vieito [at] rai.usc.es
- Categoría
- Profesional área externa_máx. 30 h
José Antonio Pena Beiroa
- Departamento
- Departamento externo vinculado ás titulacións
- Área
- Área externa M.U en Avogacía
- Correo electrónico
- joseantonio.pena [at] rai.usc.es
- Categoría
- Profesional área externa_máx. 30 h