Créditos ECTS Créditos ECTS: 3
Horas ECTS Criterios/Memorias Traballo do Alumno/a ECTS: 1275 Horas de Titorías: 75 Clase Expositiva: 225 Clase Interactiva: 300 Total: 1875
Linguas de uso Castelán, Galego
Tipo: Materia Ordinaria Máster RD 1393/2007 - 822/2021
Departamentos: Economía Financeira e Contabilidade
Áreas: Economía Financeira e Contabilidade
Centro Facultade de Ciencias Económicas e Empresariais
Convocatoria: Primeiro semestre
Docencia: Sen docencia (Extinguida)
Matrícula: Non matriculable | 1ro curso (Si)
Análise do proceso de creación de empresas innovadoras baseadas no coñecemento xerado e desenvolvido na actividade investigadora, denominada xenericamente Empresas de Base tecnolóxica (EBTs). Ao longo dos temas do programa, farase un percorrido polas distintas etapas deste proceso, dende o nacemento das ideas ata a posta en marcha da empresa, pasando pola elaboración do plan de empresa e a busca de financiamento. Este proceso complétase co estudo de casos reais do ámbito universitario da USC.
1. MARCO CONCEPTUAL DAS EMPRESAS DE BASE TECNOLÓXICA (EBTs)
1.1 A Economía baseada no coñecemento.
1.2 A transferencia de coñecemento e a valorización da I + D
1.3 Acercamento conceptual, caracterización e beneficios das EBTs.
1.4 Claves para a creación de EBTs: da tecnoloxía á empresa.
2. A VALOR Cadea de crear EBTs
2.1. Detección da tecnoloxía e identificación da oportunidade de negocio
2.2. Negociación da transferencia de tecnoloxía: o contrato de licenza
2.3. Aprobación da creación da empresa e / participación na EBT
2.4. Proceso de constitución: localización da EBT. Trámites administrativas
2.5. Aspectos clave no desenvolvemento da EBT: financiamento, recursos humanos (o promotor/es, e o seu equipo) e seguimento da empresa
3. O PLAN DE NEGOCIOS
3.1 O plan de empresa: definición, características, utilidade, contidos e estrutura.
3.2 Viabilidade comercial.
3.3 Viabilidade técnico-operativa.
3.4 Viabilidade económico-financeira.
3.5 Metodoloxía para describir o modelo de negocio.
4. ALTERNATIVAS FINANCIAIS PARA EBTs
4.1 Características especiais do financiamento dunha EBT
4.2 Fases no financiamento dunha EBT
4.3 Financiamento tradicional fronte a financiamento alternativo.
4.4 Financiamento informal fronte a financiamento formal.
4.5 business angels
4.6 Capital Risco
4.7 O mercado de capitais
4.8 As Plataformas de financiamento colectivo: crowdequity e crowdlending
5. O ENTORNO COMO FACTOR DE ÉXITO: O ECOSISTEMA DE APOIO AS EBTs
5.1 Apoio á creación de empresas no ámbito público
5.2 Infraestruturas físicas: centros e parques tecnolóxicos, viveiros e incubadoras de empresas, espazos de coworking e hubs de innovación.
5.3 Redes de colaboración / cooperación: clusters, asociacionismo, plataformas dixitais, alianzas empresariais
5.4 Transferencia e emprendemento nas universidades: o caso da USC *.
* Actividades complementarias: No marco deste materia, é doado organízar unha visita ao edificio Emprendia da USC, para coñecer a unidade de apoio á transferencia de tecnoloxía e promoción da creación de empresas (AVTE).
“Creación de empresas de base tecnológica desde los centros públicos de investigación”. Documento elaborado por la RedOtri, CRUE.
“Innovación y emprendimiento con base en las ciencias”, Vence y Rodeiro (coord.). Universidade de Santiago de Compostela, 2014.
“Academic Entrepreneurship, University Spin-offs and Wealth Creation”, New Horizons in Entrepreneurship Series, Scott Shane, 2004.
“Análisis de los factores de éxito y fracaso en los procesos de creación de empresas de base tecnológica”, DGPYME, Ministerio de Industria, Turismo y Comercio. Madrid, Proyecto ACREA, 2007.
“Manual de Creación de Empresas Innovadoras”, 2ª edición, Antonio Pena Castellet y Jordi Caldentey Frontera, 2004.
“La creación de empresas de base tecnológica. Una experiencia práctica”, Coordinación editorial Katrin Simón Elorz, Proyecto para la promoción de Empresas Innovadoras de Base Tecnológica, 2003.
• Capacidade para aplicar os coñecementos adquiridos en novos contornos no ámbito dunha xestión de empresas innovadoras.
• Capacidade para buscar información e analizar fontes estatísticas, documentais e bibliográficas de utilidade, interese e aplicación no estudo da creación e xestión de empresas innovadoras.
• Capacidade para comunicar a variados públicos especializados as conclusións obtidas nos devanditos informes.
• Deseñar, preparar e avaliar plans empresariais innovadores e de base tecnolóxica, así como realizar estudos e diagnósticos de consultoría avanzada en materia de innovación.
• Analizar o entorno específico dunha tecnoloxía na que xorden potenciais usos comerciais a partir dos resultados da investigación e, polo tanto, poden desenvolverse novas ideas de negocio que leven a unha empresa innovadora, así como os factores dos que pode depender o éxito ou a falla dela mesma
• Coñecer os instrumentos para apoiar a creación de EBTs, en particular, financeiros e no ámbito académico, é dicir, as spin offs universitarias.
O desenvolvemento das sesións terá lugar, en calquera dos tres escenarios posibles contemplados, nos horarios de clase establecidos no calendario oficial. Nas clases (presenciais ou a través de equipos) combinaranse sesións expositivas e actividades prácticas dos estudantes, como comentarios sobre artigos relacionados co tema, análise e presentación de tarefas propostas e casos prácticos relacionados co ámbito da materia.
Esta metodoloxía docente adaptarase aos 3 escenarios contemplados nas "GUÍAS PARA O DESENVOLVEMENTO DUN CURSO DIDÁCTICO PRESENCIAL SEGURO 2020-2021" da USC, aprobado no Consello de Goberno o 19 de xuño de 2020:
.1. ESCENARIO 1 (Normalidade adaptada)
Combinación de clases expositivas, teórico-prácticas, con participación en actividades prácticas, todas elas presenciais, segundo indicacións na aula.
Titorías presenciais ou telemáticas (a través da plataforma corporativa da USC MS'Teams).
.2. ESCENARIO 2 (Distancia)
Combinación de clases presenciais e non presenciais de forma telemática ou electrónica (a través da plataforma corporativa da USC MS'Teams), combinando exposición teórica e práctica -preferentemente síncrona- e participación do estudante - síncrona ou asíncrona, da cordo coa indicación na aula.
Titorías non presenciais, de xeito telemática (a través da plataforma corporativa da USC MS'Teams)
.3. ESCENARIO 3 (Peche das instalacións)
Clase exclusivamente non presencial, de xeito telemática (a través da plataforma corporativa de USC MS'Teams) mesturando exposición teórica e práctica - preferentemente síncrona - e participación do estudante – síncrona ou asíncrona da cordo coa indicación na aula-
Titorías non presenciais, de xeito telemática (a través da plataforma corporativa da USC MS'Teams).
A participación activa e continuada nas actividades propostas, ademais de ser sometida a avaliación para a nota final, permitirá ao alumno acadar os obxectivos da materia.
A avaliación das habilidades adquiridas polo alumno coa materia consistirá na consideración de dous elementos:
1. Consistirá na avaliación continua das actividades desenvolvidas na aula virtual e / ou presencial cunha ponderación do 70% da materia, de xeito que:
• A asistencia activa a clase representa o 10%
• A realización das tarefas (asíncronas, é dicir, que se realizan en diferentes espazos de tempo nos que ten lugar a clase) que se propuxeron na aula, representa o 30% .Consistirá na entrega de documentación escrita na que o alumno expoña a actividade proposta: comentarios sobre artigos, obras, etc.
• A realización das probas (síncronas) propostas na aula, representan o 30%. Consistirá en probas, en xeral, de tipo test e / ou de preguntas breves relacionadas cos contidos da materia e aspectos tratados.
2. Consistirá na avaliación dun exame final ou proba final, cunha ponderación do 30% da materia total. Esta proba realizarase nas datas establecidas no calendario de probas de 1ª e 2ª oportunidade.
Este sistema de avaliación adaptarase aos 3 escenarios contemplados nas "Directrices para o desenvolvemento dun curso docente presidencial seguro 2020-2021" da USC, aprobado no Consello de Goberno o 19 de xuño de 2020:
.1. ESCENARIO 1 (Normalidade adaptada)
Avaliación continua (70%) Control da presenza na aula, recollida de obras mediante telemática e realización de probas de xeito telemática.
Proba final obrigatoria, teórica e práctica (30%) presencial.
.2. ESCENARIO 2 (Distanciamento)
Avaliación continua (70%) Control da presenza física na aula ou de xeito telemática (a través da plataforma corporativa dos UST MSSTeams), recollida de obras de xeito telemática e probas tamén de xeito telemática.
Proba final obrigatoria, teórica e práctica (30%) de xeito telemática.
.3. ESCENARIO 3 (peche das instalacións)
Avaliación continua (70%) Control de asistencia e participación de xeito telemática (a través da plataforma corporativa dos USC MS´Teams), recollida de obras de xeito telemática e probas vía telemática.
Proba final obrigatoria, teórica e práctica (30%) de xeito telemática.
Para os casos de execución fraudulenta de exercicios ou probas, aplicarase o disposto na “Normativa de avaliación do rendemento académico dos estudantes e de revisión das cualificacións”.
A materia é de 3 créditos ECTS (2 de clases teóricas, 1 de clases seminario) x 25 horas= 75 horas de traballo total.
Distribución proposta de horas:
TRABALLO PRESENCIAL NA AULA: 30 horas
Clases de lousa: 14
Clases prácticas ou de ordenador: 10
Titorías en grupo ou individuais: 4
Avaliación: 2
TRABALLO PERSOAL DO ALUMNO: 45 horas
Estudo autónomo individual ou en grupo: 27
Escritura de exercicios, conclusións ou outros traballos: 9
Lecturas recomendadas, preparación de presentacións orais, debates ou similar: 8
Exercicios de autoavaliación: 1
É recomendable ter coñecementos básicos no uso de folla de calculo (excel).
PLAN DE CONTINXENCIA
O que se indica nos apartados sobre METODOLOXÍA DA ENSINANZA e SISTEMA DE AVALIACIÓN DA APRENDIZAXE aplicarase coas adaptacións ao escenario que sexa aplicable en función das indicacións da administración competente e da USC.
Mª Loreto Fernandez Fernandez
Coordinador/a- Departamento
- Economía Financeira e Contabilidade
- Área
- Economía Financeira e Contabilidade
- Teléfono
- 881811623
- Correo electrónico
- loreto.fernandez [at] usc.es
- Categoría
- Profesor/a: Titular de Universidade
Jose Andres Villamarin Taboada
- Departamento
- Economía Financeira e Contabilidade
- Área
- Economía Financeira e Contabilidade
- Correo electrónico
- joseandres.villamarin [at] usc.es
- Categoría
- Profesor/a: Asociado/a de Universidade LOU
Mércores | |||
---|---|---|---|
16:30-17:30 | Grupo /CLE_01 | Castelán | Aula 09 |
26.01.2021 16:30-18:30 | Grupo /CLE_01 | Aula 09 |
26.01.2021 16:30-18:30 | Grupo /CLIS_01 | Aula 09 |
01.06.2021 16:30-18:30 | Grupo /CLIS_01 | Aula 09 |
01.06.2021 16:30-18:30 | Grupo /CLE_01 | Aula 09 |