Créditos ECTS Créditos ECTS: 3
Horas ECTS Criterios/Memorias Traballo do Alumno/a ECTS: 51 Horas de Titorías: 3 Clase Expositiva: 9 Clase Interactiva: 12 Total: 75
Linguas de uso Castelán, Galego
Tipo: Materia Ordinaria Máster RD 1393/2007 - 822/2021
Departamentos: Dereito Público e Teoría do Estado
Áreas: Dereito Internacional Público e Relacións Internacionais
Centro Facultade de Dereito
Convocatoria: Primeiro semestre
Docencia: Con docencia
Matrícula: Matriculable | 1ro curso (Si)
-Adquirir as ferramentas conceptuais e teóricas para poder comprender e entender a función diplomática en toda a súa complejidad
-Fomentar a capacidade do alumno para facer fronte ás diferentes situacións que poidan xurdir na práctica diplomática, identificando os problemas e formulando posibles solucións imaginativas aos mesmos.
-Profundizar no entendemento e interpretación dunha realidade internacional en constante cambio
-Formación para poder dedicarse profesionalmente á actividade diplomática
-Formación para poder traballar en empresas, organizacións internacionais (funcionariado internacional) e organizacións non gobernamentais con proxección internacional.
I) Introdución:
Tema 1. O ámbito de regulación do Dereito Diplomático e Consular
a) As relacións diplomáticas e consulares e as relacións internacionais
b) Analogías, diferenzas e coordinación entre as relacións diplomáticas e consulares
1. Analogías e diferenzas
2. Coordinación
Tema 2. Os presupostos das relacións diplomáticas e consulares
a) Os presupostos fácticos (políticos, sociolóxicos e económicos)
b) Os presupostos xurídicos
1. A personalidade xurídico-internacional
2. O dereito de legación e o dereito de consulado
3. O recoñecemento
4. O acordo recíproco
Tema 3. O contido normativo do Dereito Diplomático e Consular
a) O carácter das normas do Dereito Diplomático e Consular
b) A codificación
c) A efectividade das normas do Dereito Diplomático e Consular
d) Definición do Dereito Diplomático e Consular
Tema 4. A Misión Permanente e as súas funcións
a) Representación
b) Negociación
c) Observación e información
d) Protección Diplomática
e) O Fomento e Desenvolvemento das Relacións pacíficas
f) O exercicio de funcións consulares
Tema 5. A Misión Diplomática Permanente
a) Noción de Misión Diplomática
b) Membros (persoal) da Misión
c) Nomeamento e acreditación dos membros da Misión Diplomática
1) Xefe de Misión
2) Membros do persoal diplomático
Tema 6. O status diplomático
a) Noción de Status Diplomático
b) Fundamento do Status Diplomático
Tema 7. O status das misións diplomáticas
a) Inmunidades:
1) A inmunidade de coerción ou inviolabilidade
2) A inmunidade de xurisdición e execución
3) A inmunidade fiscal e aduaneira
b) Facilidades e privilexios:
1) A liberdade de comunicación
2) A valija e o correo diplomático
Tema 8: O status dos membros da misión diplomática
a) Inmunidades:
1) A inmunidade de coerción ou inviolabilidade persoal
2) inviolabilidade de residencia, documentación e correspondencia
3) A inmunidade de xurisdición
4) A inmunidade aduaneira
Tema 9: A Diplomacia ad hoc (principais manifestacións)
a) Diplomacia directa
b) Misións Especiais
c) Diplomacia de Conferencia
I. MANUAL BÁSICO RECOMENDADO
Este manual servirá como contido mínimo de referencia na impartición da docencia da asignatura e na súa avaliación. Por isto, recomendase a tódolos alumnos que dispoñan de este texto como material básico de estudio da asignatura. Este manual servirá de referencia no caso de que se estableza parcial ou totalmente a docencia non presencial, especialmente nos escenarios 2 e 3 e no marco do Plan de continxencia para o desenvolvemento da docencia no curso 2021-22,
- VILARIÑO PINTOS, E.: Curso de Derecho Diplomático y Consular, Ed. Tecnos, 6a. ed., Madrid, 2018
II.- BIBLIOGRAFÍA COMPLEMENTARIA
- YTURRIAGA BARBERÁN, J.A.: Los órganos del Estado para las relaciones exteriores. Compendio de Derecho Diplomático y Consular, Secretaría General Técnica, Ministerio de Asuntos Exteriores y de Cooperación, Madrid, 2015.
- DENZA, E.: Diplomatic Law: commentary on the Vienna Convention on Diplomatic Relations, 3a. ed., Oxford, Oxford University Press, 2008
B) Recopilación de textos:
- VILARIÑO PINTOS, E. (preparador): Normas Básicas de Derecho Diplomático y Consular. Internacionales e internas, Ed. Tecnos, 1ªed., 2017
-Adquirir as ferramentas conceptuais e teóricas para poder comprender e entender a función diplomática en toda a súa complejidad
-Fomentar a capacidade do alumno para facer fronte ás diferentes situacións que poidan xurdir na práctica diplomática, identificando os problemas e formulando posibles solucións imaginativas aos mesmos.
-Profundizar no entendemento e interpretación dunha realidade internacional en constante cambio
-Formación para poder dedicarse profesionalmente á actividade diplomática
-Formación para poder traballar en empresas, organizacións internacionais (funcionariado internacional) e organizacións non gobernamentais con proxección internacional.
As actividades formativas a realizar no aula con presenza do profesor poderán consistir en clases teóricas, clases prácticas, seminarios ou tutorías.
- En primeiro lugar, a clase teórica basearase no ensino impartida polo profesor sobre a base da guía docente elaborada. Para iso, poderá contar con apoio de medios audiovisuales e informáticos. No entanto, non se limita á mera exposición de contidos por parte do docente, senón que se incentivará a participación activa dos estudantes, e a creación de certos espazos para o debate e o comentario de aspectos da actualidade comunitaria.
- En segundo lugar, as clases prácticas serven de complemento ás clases teóricas, pois nelas propóñense e resolven supostos de feito da práctica diplomática nos que o alumno debe aplicar os coñecementos teóricos adquiridos. Trátase de poñer de manifesto a relevancia práctica dos coñecementos teóricos e os problemas que se suscitan na realidade. Por iso, esíxese a participación activa do estudante durante o seu desenvolvemento, así como unha preparación previa sobre a base dos materiais de apoio entregados.
- En último lugar, as tutorías permiten ofrecer ao alumno unha orientación individualizada sobre a materia, potencia o diálogo co profesor e axusta a valoración académica. Serán programadas por cada profesor de acordo coas necesidades de desenvolvemento formativo de cada un dos alumnos. Nelas, atenderase aos estudantes para discutir cuestións concretas en relación coas súas tarefas ou para tratar de resolver calquera dificultade relacionada coa asignatura.
-Realización dun exame, dividido en dous partes: teórica e práctica.
-A valoración do exame supoñerá o 60% da cualificación final e aprobarlo será requisito para superar a asignatura.
- Realización de actividades programadas, particularmente clases interactivas (casos prácticos, traballos tutelados, comentarios de textos, exposicións, seminarios), así como a asistencia ás clases teóricas e interactivas, supoñerá o 40% restante da cualificación.
Os criterios de valoración serán os seguintes:
- Asistencia como mínimo ao 80% das actividades realizadas durante o curso.
- Elaboración e entrega dos casos prácticos de calquera outra actividade que se indique.
- A participación activa do alumno durante o desenvolvemento das clases interactiva.
No caso de que o alumno realice algunhas das actividades programadas, pero non o exame, a calificación será de "non presentado".
Os alumnos repetidores que cubrisen o requisito da asistencia a clases expositivas e interactivas quedarán exentos do devandito requisito no curso seguinte, sen prexuízo da súa obrigación de someterse ao mesmo sistema de avaliación que o resto dos demais alumnos.
Para os casos de realización fraudulenta de exercicios ou probas será de aplicación o recollido na Normativa de avaliación do rendemento académico dos estudantes e de revisión de cualificacións.
Horas presenciales 23
Traballo persoal do alumno 52
- Participar activamente nas clases de natureza práctica.
- Estudar con tempo e regularmente.
- Estudar tendo presentes as bases normativas sobre as que se desenvolven os contidos teóricos.
- Seguir as orientacións bibliográficas facilitadas polo profesor.
Completar o ensino cos recursos da biblioteca.
Modificacións na metodoloxía docente e no sistema de avaliación no marco do Plan de continxencia para o desenvolvemento da docencia no curso 2021-22, para os escenarios 2 (Distanciamento) e 3 (Peche das instalacións).
As especificacións introducidas no Plan de continxencia para o escenario 2 (Distanciamento) non esixen, na Facultade de Dereito, da realización de adaptacións metodolóxicas ou de avaliación respecto ao escenario 1.
No caso de que sexa activado por parte das autoridades académicas o escenario 3 (Peche das instalacións), a docencia do programa da materia, así como outras actividades docentes, levarase a cabo a través da aula virtual da materia (Moodle) e mediante sesións "en remoto" de Microsoft Teams, que se impartirán de forma síncrona. ". Por estes medios impartirase a docencia seguindo o horario oficial do Máster. Por estas vías realizarase tamén un labor de orientación e apoio do traballo persoal a cargo do alumno a través de titorías. De igual modo, será incorporado á aula virtual un “foro de consulta” de carácter asíncrono no que os alumnos poderán formular dúbidas e comentarios sobre os contidos da materia e recibir unha retroalimentación colectiva, con relación ás preguntas, por parte do profesor. De forma complementaria, na aula virtual colgaranse materiais de apoio á docencia. Tamén por estes medios realizaranse actividades interactivas que o alumno entregará a través da aula virtual e poderán ser obxecto de comentarios a través de sesións telemáticas. En ambos os escenarios (2 e 3), o manual básico recomendado na bibliografía servirá como referencia mínima na docencia e na avaliación da materia.
Á vista da situación excepcional na que se desenvolve a docencia no escenario 3, considérase oportuno reponderar o peso específico outorgado á avaliación continua no conxunto da cualificación final. Así, mantense unha proba final de carácter telemático, que supoñerá o 50% da cualificación final. O outro 50% da cualificación final corresponderá á avaliación continua, isto é, ás actividades prácticas realizadas e entregadas na aula virtual da materia.
Se, excepcionalmente, algún alumno tivese dificultades para acceder á aula virtual na data indicada para facer a proba debería poñerse en contacto co profesor para establecer a modalidade de proba alternativa a realizar. Este sistema de avaliación aplícase ás dúas oportunidades.
Miguel Enrique Arenas Meza
- Departamento
- Dereito Público e Teoría do Estado
- Área
- Dereito Internacional Público e Relacións Internacionais
- Teléfono
- 881814706
- Correo electrónico
- miguelenrique.arenas [at] usc.es
- Categoría
- Profesor/a: Profesor Contratado/a Doutor
Mércores | |||
---|---|---|---|
10:30-12:00 | Grupo /CLE_01 | Castelán | Aula 18 |