Créditos ECTS Créditos ECTS: 15
Horas ECTS Criterios/Memorias Traballo do Alumno/a ECTS: 358 Horas de Titorías: 12.5 Clase Interactiva: 4.5 Total: 375
Linguas de uso Castelán, Galego
Tipo: Traballo Fin de Máster RD 1393/2007 - 822/2021
Departamentos: Psicoloxía Social, Básica e Metodoloxía, Xeografía, Dereito Común, Pedagoxía e Didáctica, Ciencia Política e Socioloxía, Lingua e Literatura Españolas, Teoría da Literatura e Lingüística Xeral, Filosofía e Antropoloxía, Psiquiatría, Radioloxía, Saúde Pública, Enfermaría e Medicina
Áreas: Psicoloxía Básica, Análise Xeográfica Rexional, Dereito Civil, Métodos de Investigación e Diagnóstico en Educación, Ciencia Política e da Administración, Socioloxía, Lingüística Xeral, Filosofía Moral, Enfermaría
Centro Facultade de Ciencias da Educación
Convocatoria: Traballos Fin de Grao e Máster
Docencia: Con docencia
Matrícula: Matriculable
Traballo académico de Investigación ou vinculado ao campo profesional centrado na temática do xénero e das mulleres que demostre a capacidade da alumna/ou de enfocar e desenvolver de forma científica, reflexiva e metodológicamente autónoma, un tema da problemática central abordada no seo do presente Máster, é dicir da temática das mulleres e do xénero.
Tem por obxectivo principal mostrar a capacidade académica e suficiencia investigadora do alumnado.
Pode desenvolverse utilizando como base específica a experiencia en relación con intereses específicos e/ou as prácticas de profesionais ou de investigación realizadas.
Como norma xeral asignarase de forma individual unha directora ou director para o TFM. Trátase dun traballo científico final de máster que ten que ser defendido ante un tribunal nomeado para ese efecto e composto por profesorado do máster. Ao alumnado ofreceráselle unha formación específica a través dun Seminario de Elaboración de TFM e titorías individuais e en grupo. A metodoloxía segue un enfoque interactivo co acento posto na participación e elaboración práctica do alumnado. Este aplicará os coñecementos teórico-prácticos adquiridos ao longo da propia formación do máster en Igualdade, Xénero e Educación.
Como temáticas específicas do TFM contemplanse todas as temáticas relacionadas coa distintas materias do master.
A bibliografía específica de cada temática do TFM vai ser orientada e especificada en cada caso pela titora/titor.
3.1- Competencias Básicas:
- Capacidade de obtención e xestión da información.
- Capacidade de decisión.
- Traballo en equipo.
- Aprendizaxe autónoma.
- Creatividade.
- Liderado.
- Iniciativa e espírito emprendedor.
3.2.-Competencias Xerais:
- Capacidade de comprensión, análise e síntese.
- Capacidade de organización e planificación.
- Capacidade de resolución de problemas en novas áreas e contextos multidisciplinares.
- Capacidade para a integración de coñecementos.
- Razoamento crítico e capacidade de reflexión sobre responsabilidades sociais e éticas en relación co coñecemento.
-Capacidade de comunicación, tanto con colectivos especializados como non especializados.
- Capacidade de seguir unha aprendizaxe de forma continuada e autónoma
- Compromiso ético e deontolóxico.
- Recoñecemento da diversidade e da multiculturalidad.
- Adaptación a novas situacións.
- Motivación pola calidade e a excelencia profesional.
- Sensibilidade cara a temas da realidade social e económica.
- Espírito de superación.
3.3.-Competencias específicas:
O TFM ha de ser un traballo de Investigación centrado na temática do xénero e as mulleres que demostre a capacidade da alumna/ou de enfocar e desenvolver de forma científica e reflexiva, un tema referido ao ámbito profesional, social, científico e educativo nun sentido amplo, da problemática central abordada no seo do presente Máster, é dicir da temática da igualdade das mulleres e do xénero.
Este traballo ha de mostrar a suficiencia investigadora e profesional do alumnado.
De modo preciso cabe destacar as seguintes competencias específicas:
- Competencia para elaborar de forma autónoma un traballo científico, baixo supervisión e dirección, sobre un tema concreto e delimitado da temática xeral do máster.
- Competencia para traballar abordando un tema científico da temática Educación, Xénero e Igualdade, integrando coñecementos científicos procedentes de ámbitos científicos diversos, con vistas á súa utilización científica.
- Competencia para planificar e organizar a elaboración autónoma, baixo supervisión, dun tema específico de Educación, Xénero e Igualdade con vistas á súa utilización práctica.
3.4.-Competencias transversais:
- Que alumnas e alumnos sexan capaces de impulsar a implementación de accións transformadoras da igualdade de xénero desde unha perspectiva transversal, concretamente nos ámbitos económico e laboral.
- Que alumnas e alumnos sexan capaces de efectuar avaliacións políticas desde unha óptica de interconexións e transversal de xénero.
- Que alumnas e alumnos sexan capaces de impulsar a implementación de accións favorecedoras da igualdade de xénero desde unha perspectiva transversal, de xénero (mainstreaming), nos distintos niveis da educación institucional formal, isto é, da educación infantil, primaria e secundaria, e tamén nos campos da educación formal no ámbito comunitario.
- Que alumnas e alumnos sexan capaces de impulsar a implementación de accións favorecedoras da igualdade de xénero desde unha perspectiva transversal, de xénero (mainstreaming), en todas as esferas sociais, administrativas e políticas.
Como norma xeral asignarase de forma individual unha directora ou director para o TFM, se realizaran titorias individuais e ofreceráselle ao alumnado unha formación específica a través dun Seminario de Elaboración de TFM e titorías individuais e en grupo metodoloxicos. A metodoloxía segue un enfoque interactivo co acento posto na participación e elaboración autónoma do alumnado.
PLAN DE CONTINXENCIA
Que sigue as “Bases para o desenvolvemento dunha docencia presencial segura no curso 2020-2021, aprobado polo Consello de Goberno na sesión ordinaria celebrada o día 19 de xuño de 2020 e as “Directrices para o desenvolvemento dunha docencia presencial segura. Curso 2020-20212” da USC.
De acordo co “PROTOCOLO DE CENTRO PARA O DESENVOLVEMENTO DUNHA DOCENCIA PRESENCIAL SEGURA NA FACULTADE DE CIENCIAS DA EDUCACIÓN NO CURSO 2020-2021”, a “docencia neste escenario será mixta combinando presencialidade e non presencialidade e docencia síncrona e asíncrona procurando, na medida do posible, reforzar o contacto entre o profesorado e o alumnado da materia, fomentar a continuidade e o seguimento do proceso, e garantir a equidade da presencialidade na formación de todo o alumnado. Tal e como determinan as Directrices para o desenvolvemento dunha docencia presencial segura Curso 2020-2021. “Corresponderalles aos centros definir as fórmulas de convivencia de ambas as modalidades de docencia, en función de cada titulación” (apdo. 3.2, p.4)” (Protocolo op. cit. p. 2 ). Esta cuestión afecta tamén a elaboración e posterior defensa dos TFM.
Escenario 1. Normalidade adaptada
Neste escenario será de aplicación a metodoloxía habitual da elaboración e o seguimento do TFM por parte das titoras/titores individuais dos traballos.
Escenario 2: Distanciamento
No presente caso o seguimento e a titorización dos TFM`s por parte das profesoras titoras e profesores titores combinará presencialidade e non presencialidade. O seguimento do TFM será nas titorias presenciais e tamén en titorias vía telemática e correo electrónico.
Escenario 3: Peche das instalacións
Neste caso o seguimento e a titorización dos TFM`s por parte das profesoras titoras e profesores titores será non presencial. O seguimento será en titorias vía telemática e correo electrónico.
Trátase dun traballo científico final de máster que ten que ser defendido ante un tribunal nomeado para ese efecto e composto por profesorado do máster que procede a avaliación do traballo tendo en conta o desenvolvemento do traballo, a exposición da aumna/alumno, as respostas as preguntas do tribunal e a avaliación da tutora e tutor da elaboración do traballo, tal e como está previsto no reglamento da USC e do master ao respeto.
PLAN DE CONTINXENCIA
Que sigue as “Bases para o desenvolvemento dunha docencia presencial segura no curso 2020-2021, aprobado polo Consello de Goberno na sesión ordinaria celebrada o día 19 de xuño de 2020 e as “Directrices para o desenvolvemento dunha docencia presencial segura. Curso 2020-20212” da USC.
De acordo co “PROTOCOLO DE CENTRO PARA O DESENVOLVEMENTO DUNHA DOCENCIA PRESENCIAL SEGURA NA FACULTADE DE CIENCIAS DA EDUCACIÓN NO CURSO 2020-2021”, a “docencia neste escenario será mixta combinando presencialidade e non presencialidade e docencia síncrona e asíncrona procurando, na medida do posible, reforzar o contacto entre o profesorado e o alumnado da materia, fomentar a continuidade e o seguimento do proceso, e garantir a equidade da presencialidade na formación de todo o alumnado. Tal e como determinan as Directrices para o desenvolvemento dunha docencia presencial segura Curso 2020-2021. “Corresponderalles aos centros definir as fórmulas de convivencia de ambas as modalidades de docencia, en función de cada titulación” (apdo. 3.2, p.4)” (Protocolo op. cit. p. 2 ). Esta cuestión afecta tamén a avaliación e a defensa dos TFM.
Escenario 1. Normalidade adaptada
Neste escenario será de aplicación a metodoloxía habitual do seguimento do TFM por parte das titoras/titores individuais dos traballos, fundamental para a avaliación final ante tribunal.
Escenario 2: Distanciamento
No presente caso o seguimento e a titorización dos TFM`s por parte das profesoras titoras e profesores titores combinará presencialidade e non presencialidade. O seguimento do TFM será nas titorias presenciais e tamén en titorias vía telemática e correo electrónico, fundamental para a avaliación final ante tribunal.
A defensa poderá combinar a defensa ante tribunal de forma presencial e tamén a defensa por vía telemática, por videoconferencia, dependendo das posibilidades xerais do centro.
Escenario 3: Peche das instalacións
Neste caso o seguimento e a titorización dos TFM`s por parte das profesoras titoras e profesores titores será non presencial. O seguimento será en titorias vía telemática e correo electrónico, fundamental para a avaliación final ante tribunal.
A defensa ante tribunal dos TFM será de forma non presencial por vía telemática, isto é, por videoconferencia.
Por razóns obvias precisa de unha dedicación intensiva.
Como é un Traballo académico de Investigación ou vinculado ao campo profesional centrado na temática do xénero e das mulleres que demostre a capacidade da alumna/o de enfocar e desenvolver de forma científica, reflexiva e metodológicamente autónoma, un tema da problemática central abordada no seo do presente Máster, é dicir da temática das mulleres e do xénero. é obvio que o traballo requere que a alumna/alumno profundice na temática específica.
REQUISITOS-ESIXENCIAS:
- Elaborar un traballo académico cientificamente estruturado cunha extensión máxima de 40 páxinas. (A unha carilla, Times 12 e interlineado 1,5).
- Defender ante un tribunal nomeado para ese efecto devandito traballo. (Defensa do traballo de 10-15 minutos aproximadamente).
- Para información mas detallada véase a Guia docente do TFM na pagina web da Facultade de Ciencias da Educación e as informacións sobre as datas precisas de entrega, etc. e tribunais aprobados pola Comisión do Título.
Jorge Garcia Marin
- Departamento
- Ciencia Política e Socioloxía
- Área
- Socioloxía
- Teléfono
- 881812109
- Correo electrónico
- jorge.marin [at] usc.es
- Categoría
- Profesor/a: Titular de Universidade
María José Sampedro Vizcaya
- Departamento
- Psicoloxía Social, Básica e Metodoloxía
- Área
- Psicoloxía Básica
- Teléfono
- 881813794
- Correo electrónico
- mariajose.sampedro [at] usc.es
- Categoría
- Profesor/a: Titular de Universidade
Ana Maria Porto Castro
- Departamento
- Pedagoxía e Didáctica
- Área
- Métodos de Investigación e Diagnóstico en Educación
- Teléfono
- 881813839
- Correo electrónico
- anamaria.porto [at] usc.es
- Categoría
- Profesor/a: Titular de Universidade
Maria Jose Agra Romero
- Departamento
- Filosofía e Antropoloxía
- Área
- Filosofía Moral
- Teléfono
- 881812527
- Correo electrónico
- mx.agra [at] usc.es
- Categoría
- Profesor/a: Catedrático/a de Universidade
Rita Maria Radl Philipp
- Departamento
- Ciencia Política e Socioloxía
- Área
- Socioloxía
- Teléfono
- 881813810
- Correo electrónico
- ritam.radl [at] usc.es
- Categoría
- Profesor/a: Catedrático/a de Universidade
Isabel Diz Otero
- Departamento
- Ciencia Política e Socioloxía
- Área
- Ciencia Política e da Administración
- Teléfono
- 881815185
- Correo electrónico
- isabel.diz [at] usc.es
- Categoría
- Profesor/a: Profesor Contratado/a Doutor
Maria Josefa Mosteiro Garcia
- Departamento
- Pedagoxía e Didáctica
- Área
- Métodos de Investigación e Diagnóstico en Educación
- Teléfono
- 881813842
- Correo electrónico
- pepa.mosteiro [at] usc.es
- Categoría
- Profesor/a: Profesor Contratado/a Doutor
Begoña Gomez Vazquez
- Departamento
- Ciencia Política e Socioloxía
- Área
- Socioloxía
- Teléfono
- 881813782
- Correo electrónico
- begona.gomez [at] usc.es
- Categoría
- Profesor/a: Profesor Axudante Doutor LOU
Juan Jose Labora Gonzalez
- Departamento
- Ciencia Política e Socioloxía
- Área
- Socioloxía
- Correo electrónico
- juan.labora [at] usc.es
- Categoría
- Profesor/a: Profesor Axudante Doutor LOU
Juan Jose Labora Gonzalez
- Departamento
- Ciencia Política e Socioloxía
- Área
- Socioloxía
- Correo electrónico
- juan.labora [at] usc.es
- Categoría
- Profesor/a: Profesor Interino/a substitución redución docencia
Maria De Los Angeles Piñeiro Antelo
- Departamento
- Xeografía
- Área
- Análise Xeográfica Rexional
- Correo electrónico
- manxeles.pineiro [at] usc.es
- Categoría
- Profesor/a: Profesor Axudante Doutor LOU
Maria De Los Angeles Piñeiro Antelo
- Departamento
- Xeografía
- Área
- Análise Xeográfica Rexional
- Correo electrónico
- manxeles.pineiro [at] usc.es
- Categoría
- Profesor/a: Profesor Interino/a substitución S. Esp. e outros