Créditos ECTS Créditos ECTS: 5
Horas ECTS Criterios/Memorias Traballo do Alumno/a ECTS: 85 Horas de Titorías: 5 Clase Expositiva: 15 Clase Interactiva: 20 Total: 125
Linguas de uso Castelán, Galego
Tipo: Materia Ordinaria Máster RD 1393/2007 - 822/2021
Departamentos: Ciencia Política e Socioloxía, Dereito Público Especial e da Empresa
Áreas: Ciencia Política e da Administración, Dereito do Traballo e da Seguridade Social, Dereito Procesual
Centro Facultade de Ciencias da Educación
Convocatoria: Primeiro semestre
Docencia: Con docencia
Matrícula: Matriculable | 1ro curso (Si)
Obxectivos da materia
- Coñecer a orixe do principio de igualdade de trato.
- Coñecer as especialidades deste principio en materia social.
- Coñecer os tipos de discriminación por razón de xénero.
- Coñecer a discriminación expresa por acoso sexual, acoso no traballo e maternidade.
- Coñecer as normas internacionais, da Unión Europea, nacionais e autonómicas en materia de non discriminación por razón de xénero.
- Coñecer as medidas de acción positiva.
- Coñecer as medidas sociais e de procedemento laboral no ordenamento xurídico español en materia de non discriminación por razón de xénero.
- O principio de igualdade de trato: orixes e evolución histórica.
- Fontes da discriminación: internacionais, da Unión Europea, estatais e autonómicas.
- Concepto e modalidades de discriminación: o acoso e a maternidade.
- Réxime xurídico do acoso sexual e do acoso por razón de sexo.
- Réxime xurídico do acoso moral e as súas implicacións en materia de igualdade.
- Medidas estatais de igualdade na orde laboral: a disposición sobre o tempo de traballo; a protección fronte ao despedimento, o investimento da carga da proba; e outras medidas de igualdade na orde laboral.
- Medidas de igualdade na orde social: a protección social en caso de maternidade, paternidade, risco durante o embarazo e risco durante a lactación; a incapacidade temporal; a incapacidade permanente; a protección da familia; e as prestacións por morte e supervivencia.
- Medidas de igualdade no ámbito do procedemento laboral: o investimento da carga da proba.
- Violencia de xénero: a protección da vítima polo Dereito do Traballo e da Seguridade Social.
- Medidas autonómicas en materia de igualdade e de violencia de xénero.
Bibliografía básica e complementaria
Para o estudo da materia recoméndase o manexo da "última edición" dalgún dos manuais relacionados a continuación, os cales serán obxecto dun comentario xeral nos primeiros días de clases:
- FERREIRO REGUEIRO, " La promoción de la mujer en la negociación colectiva de empresa”, BORRAJO DACRUZ (coord.), Mujer, trabajo y seguridad social, La Ley (Madrid, 2010).
- FERREIRO REGUEIRO, “Violencia de género y negociación colectiva”, MELLA MÉNDEZ y FERREIRO REGUEIRO (coord.), Violencia de género y Derecho del Trabajo, La Ley (Madrid, 2012).
- FERREIRO REGUEIRO, “L’harcèlement moral en droit espagnol”, Revue de Droit du Travail, nº 2, 2013.
- MARTÍN VALVERDE, A., RODRÍGUEZ-SAÑUDO GUTIÉRREZ, F. y GARCÍA MURCIA, J.: Derecho del Trabajo, Tecnos (Madrid, 2012).
- VALDÉS DAL-RÉ, F.; Igualdad de género y relaciones laborales: entre la ley y la negociación colectiva, Editorial Reus, S.A. (Madrid, 2010).
A lexislación e a xurisprudencia poden ser consultadas a través do Portal de la Unión Europea e de Curia: http://europa.eu/index_es.htm e http://curia.europa.eu/
- Capacidade de comprensión, análise e síntese.
- Capacidade de organización e planificación.
- Capacidade de obtención e xestión da información.
- Capacidade de resolución de problemas.
- Capacidade de decisión.
- Razoamento crítico.
- Compromiso ético e deontolóxico.
- Traballo en equipo.
- Recoñecemento da diversidade e da multiculturalidade.
- Aprendizaxe autónoma.
- Adaptación a novas situacións.
- Creatividade.
- Liderado.
- Iniciativa e espírito emprendedor.
- Motivación pola calidade e a excelencia profesional.
- Sensibilidade cara a temas da realidade social e económica.
- Espírito de superación.
- Percibir o carácter unitario do Ordenamento xurídico e conseguir a necesaria visión sistemática e de conxunto dos problemas xurídicos.
- Percibir a interrelación do Dereito con outras disciplinas científicas e cos problemas da sociedade.
- Comprender adecuadamente os fenómenos políticos, sociais, económicos, culturais, persoais e sociolóxicos, entre outros, considerándoos na interpretación e aplicación do Dereito.
- Adquirir o dominio das técnicas de obtención de información xurídica.
- Manexar e interpretar correctamente as distintas fontes xurídicas,
- Adquirir a capacidade de razoamento e argumentación xurídica cunha conciencia crítica na análise do Ordenamento.
- Adquirir a capacidade de redactar textos e expresarse oralmente nunha linguaxe fluída e técnica, utilizando termos xurídicos precisos, claros e comprensibles.
- Adquirir a capacidade de analizar e resolver os problemas que suscite a práctica e a práctica do Dereito.
Metodoloxía da ensinanza
Impartiranse clases expositivas explicando as leccións do programa. A exposición será sobre os principais problemas prácticos que se expoñen en relación cos temas tratados. Darase especial importancia ao manexo da xurisprudencia e dos textos legais. Unha e outros son soportes fundamentais das clases.
Nas clases, formularanse preguntas aos alumnos sobre as cuestións abordadas, de aí a conveniencia de que estes leven ao día a preparación das leccións
Nas clases interactivas desenvolveranse os problemas máis novos que susciten cada unha das leccións.
Os criterios que se terán en consideración para a avaliación do dominio das competencias xerais e específicas da materia, así como os instrumentos evaluativos e o peso que cada un terá na cualificación final, responden ao seguinte esquema:
1) O 30% da cualificación procederá da avaliación continua de asistencia, participación nas clases, realización de traballos e lecturas, exposicións.
2) O 70% restante da celebración dun exame escrito no que se valorará os coñecementos teóricos, o uso da terminoloxía xurídica, o razoamento argumentado, a capacidade de análise crítica e de síntese da información.
ADVERTENCIA: é absolutamente imprescindible aprobar o exame para computar na cualificación final a asistencia a clase e as outras actividades vinculadas a iso que se detallan no número 1) deste epígrafe.
PLAXIO (TANTO PARA ENSINO PRESENCIAL COMO NON PRESENCIAL)
“Para os casos de realización fraudulenta de exercicios ou probas será de aplicación o recollido na Normativa de avaliación do rendemento académico dos estudantes e de revisión de cualificacións”.
Avaliación Curso Sen Docencia
Dado que o máster é bienal e durante o segundo curso de cada edición do máster non haberá docencia presencial desta materia, as/os estudantes matriculados na mesma deberán contactar cuanto antes coas docentes responsables da materia para precisar o sistema de avaliación. En todo caso, de non acordarse outra cosa, a/o alumna/o será avaliada/o mediante traballos e actividades prácticas nas convocatorias previstas.
Tempo de estudos e de traballo persoal que debe dedicar un estudante para superala
Dependerá de cada alumna e alumno, pero partese da base de que por un crédito ECTS se calculase, no contexto que nos ocupa, aproximadamente de 12-15 horas de traballo persoal á semana.
A non asistencia a clase e o deixar para o final o estudo da materia limita extraordinariamente as posibilidades para superala.
Co fin de facilitar a resolución das dúbidas, as profesoras están a disposición do alumnado no horario de titorías.
PLAN DE CONTINXENCIA
Metodoloxía de ensino no escenario 2
No escenario 2 a docencia presencial da materia coexistirá coa virtual, de conformidade coas fórmulas de convivencia establecidas polo Centro.
A actividade docente non presencial desenvolverase a través das ferramentas que ofrece o campus virtual e a plataforma Microsoft Teams. O uso concreto dunha ou outra e o carácter síncrono ou asíncrono da actividade dependerá do tipo de actuación concreta que en cada momento se vaia a desenvolver, así como das circunstancias concorrentes.
En todo caso, o volume de información e o tempo dedicado ás actividades non presenciais será proporcionado á carga docente da materia.
Sistema de avaliación no escenario 2
Dependendo das circunstancias concorrentes, o exame final no escenario 2 poderá realizarse presencial ou telematicamente. Asemade, as devanditas circunstancias determinarán tamén que a modalidade sexa oral ou escrita.
De todo iso se informará debidamente ao alumnado con antelación suficiente.
Metodoloxía de ensino no escenario 3
No escenario 3, a docencia desenvolverase completamente de maneira virtual. Así as cousas, a actividade docente non presencial se levará a cabo a través das ferramentas que ofrece o campus virtual e a plataforma Microsoft Teams. O uso concreto dunha ou outra e o carácter síncrono ou asíncrono da actividade dependerá do tipo de actuación concreta que en cada momento se vaia a desenvolver, así como das circunstancias concorrentes.
En todo caso, o volume de información e o tempo dedicado ás actividades non presenciais será proporcionado á carga docente da materia.
Sistema de avaliación no escenario 3
No escenario 3 a proba final será, en todo caso, telemática. As súas concretas características determinaranse en atención ás circunstancias concorrentes por entón e informarase delas ao alumnado con antelación suficiente.
Finalmente, con respecto ao plaxio e ao uso indebido das tecnoloxías na realización de tarefas e probas e de conformidade coas “Directrices para o desenvolvemento dunha docencia presencial segura”, lémbrase ao alumnado que “Para os casos de realización fraudulenta de exercicios ou probas será de aplicación o recolleito na Normativa de avaliación do rendemento académico dos estudantes e de revisión de cualificacións”.
Cristina Alonso Salgado
Coordinador/a- Departamento
- Dereito Público Especial e da Empresa
- Área
- Dereito Procesual
- Correo electrónico
- cristina.alonso [at] usc.es
- Categoría
- Profesor/a: Profesor Axudante Doutor LOU
Raquel Castillejo Manzanares
- Departamento
- Dereito Público Especial e da Empresa
- Área
- Dereito Procesual
- Teléfono
- 881814637
- Correo electrónico
- raquel.castillejo [at] usc.es
- Categoría
- Profesor/a: Catedrático/a de Universidade
Ana Rodriguez Alvarez
- Departamento
- Dereito Público Especial e da Empresa
- Área
- Dereito Procesual
- Teléfono
- 881814708
- Correo electrónico
- ana.rodriguez.alvarez [at] usc.es
- Categoría
- Profesor/a: Profesor Axudante Doutor LOU
Alicia Villalba Sanchez
- Departamento
- Dereito Público Especial e da Empresa
- Área
- Dereito do Traballo e da Seguridade Social
- Teléfono
- 881814614
- Correo electrónico
- alicia.villalba [at] usc.es
- Categoría
- Profesor/a: Profesor Contratado/a Doutor
Diego Mo Groba
- Departamento
- Ciencia Política e Socioloxía
- Área
- Ciencia Política e da Administración
- Teléfono
- 881815156
- Correo electrónico
- diego.mo.groba [at] usc.es
- Categoría
- Profesor/a: Profesor Interino/a substitución IT e outros
Mércores | |||
---|---|---|---|
16:00-17:00 | Grupo /CLE_01 | Castelán | AULA 2-3 (CAMPUS VIDA-Módulo C2) |
17:00-18:30 | Grupo /CLIS_01 | Galego, Castelán | AULA 2-3 (CAMPUS VIDA-Módulo C2) |
12.01.2022 16:00-18:00 | Grupo /CLE_01 | AULA 2-3 (CAMPUS VIDA-Módulo C2) |
20.06.2022 16:00-18:00 | Grupo /CLE_01 | AULA 2-3 (CAMPUS VIDA-Módulo C2) |