Créditos ECTS Créditos ECTS: 3
Horas ECTS Criterios/Memorias Traballo do Alumno/a ECTS: 51 Horas de Titorías: 3 Clase Expositiva: 9 Clase Interactiva: 12 Total: 75
Linguas de uso Castelán, Galego, Inglés
Tipo: Materia Ordinaria Máster RD 1393/2007 - 822/2021
Departamentos: Ciencias da Comunicación, Ciencia Política e Socioloxía
Áreas: Xornalismo, Ciencia Política e da Administración
Centro Facultade de Ciencias Políticas e Sociais
Convocatoria: Primeiro semestre
Docencia: Sen docencia (Extinguida)
Matrícula: Non matriculable | 1ro curso (Si)
Coñecer o papel xogado por internet, as redes sociais e as novas tecnoloxías no campo da comunicación política
Manexo e emprego de conceptos avanzados relativos a comunicación política
Identificación de ferramentas 2.0. apropiadas para o desenvolvemento de campañas de marketing e comunicación online
1-Democracia, internet, redes sociais e novas tecnoloxías
2-Ciberdemocracia e política 2.0.
3-Cibercampañas e novas formas de marketing electoral
4-Manexo e deseño de ferramentas 2.0 en comunicación política
5-Novos soportes de comunicación en internet:blogs, twitter, redes sociais, comunidades virtuais, aplicacións móviles, etc.
6-Sistemas de incorporación de información aos sistemas multimedia
Básica
Bruen Axel, et al. (2015). The Routledge companion to social media and politics. Routledge.
Chadwick, Andrew (2013). The hybrid media system: Politics and power. New York: Oxford University Press. ISBN: 9780 199759477
Hallin, Daniel; Mancini, Paolo (2008). Sistemas mediáticos comparados: tres modelos de relación entre los medios de comunicación y la política. Madrid: Hacer Editorial. ISBN: 978 84 96913127
McNair, Brian (2017). An introduction to political communication. Taylor & Francis.
Sartori, Giovani (1998). “La opinión teledirigida”. Claves de razón práctica, n. 79, pp. 2-7.
Wolton, Dominique (1997). Penser la communication. Paris: Flammarion. ISBN: 978 20 80814135
Complementaria
Acinas-Vázquez, Juan-Claudio (2009). “Videopolítica y democracia”. Laguna: Revista de filosofía, n. 25, pp. 109-128.
Baggiolini, Luis; Castro-Rojas, Sebastián (2016). “Las redes de la política: Universo narrativo, campañas y microrrelato en Twitter”. Inmediaciones de la comunicación, n. 11, pp. 159-180.
Cansino, César; Calles-Santillana, Jorge; Echeverría, Martín (2016). Del Homo Videns al Homo Twitter: democracia y redes sociales. Puebla, México: Benemérita Universidad Autónoma de Puebla. ISBN: 978 607 525 200 1
Cárdenas, Alejandro; Ballesteros, Carlos; Jara, René (2017). “Redes sociales y campañas electorales en Iberoamérica. Un análisis comparativo de los casos de España, México y Chile”. Cuadernos.info, n. 41, pp. 19-40.
Casero-Ripollés, Andreu (2009). “El control político de la información periodística”. Revista latina de comunicación social, n. 64, pp. 354-366.
Casero-Ripollés, Andreu (2015). “Estrategias y prácticas comunicativas del activismo político en las redes sociales en España”. Historia y comunicación social, v. 20, n. 2, pp. 533-548.
Castells, Manuel (2008). “Comunicación, poder y contrapoder en la sociedad red (I). Los medios y la política”. Telos, 74, pp. 13-24.
Cohen, Jonathan; Tsfati, Yariv; Sheafer, Tamir (2008). “The influence of presumed media influence in politics: Do politicians’ perceptions of media power matter?”. Public opinion quarterly, v. 72, n. 2, pp. 331-344.
De-Miguel, Juan-Carlos; Pozas, Víctor (2009). “¿Polarización ideológica o económica? Relaciones entre los medios y el poder político y corporativo”. Viento Sur, n. 3, pp. 43-52.
Ekman, Mattias; Widholm, Andreas (2015). “Politicians as media producers: Current trajectories in the relation between journalists and politicians in the age of social media”. Journalism practice, v. 9, n. 1, pp. 78-91.
Erro-Sala, Javier (2015). “Mediación tecnopolítica en el papel de los medios en una segunda transición democrática española”. En: Marco-Marco, Joaquín; Nicasio-Varea, Blanca. La regeneración del sistema, pp. 147-155. Valencia: Avapol.
Fenoll-Tomé, Vicente; Cárcamo-Ulloa, Luis; Sáez-Trumper, Diego (2018). “El uso de Twitter de los medios de comunicación españoles en período electoral”. Estudios sobre el mensaje periodístico, v. 24, n. 2, pp. 1223-1238.
García-Orosa, Berta; López, Xosé (2019). “El lenguaje en redes sociales como estrategia comunicativa: administraciones públicas, partidos políticos y organizaciones civiles” Communication & Society, 32(1), 107-125.
García-Orosa, Berta; Vázquez-Sande, Pablo; López-García, Xosé (2017). “Narrativas digitales de los principales partidos políticos de España, Francia, Portugal y Estados Unidos”. El profesional de la información, v. 26, n. 4, pp. 589-600.
López-Hermida-Russo, Alberto-Pedro; Vargas-Monardes, Josefina (2013). “La política relatada: el storytelling de Barack Obama en el marco de la Operación Gerónimo”. Palabra clave, v. 16, n. 1, pp. 12-44.
López-López, Paulo-Carlos; Oñate, Pablo (2019). “De la videopolítica a la ciberpolítica: debate entre candidatos y televisiones en cinco elecciones presidenciales”. El profesional de la información, v. 28, n. 5, e280512.
López-López, Paulo-Carlos; Vásquez-González, Javier (2018). “Agenda temática y Twitter: elecciones presidenciales en América Latina durante el período 2015-2017”. El profesional de la información, v. 27, n. 6, pp. 1204-1214.
Salaverría, Ramón; Avilés, José-Alberto (2008). “La convergencia tecnológica en los medios de comunicación: retos para el periodismo”. Trípodos, n. 23, pp. 31-47.
CE1 - Capacidade de xestionar a mercadotecnia de organizacións complexas e de desenvolvemento e execución de campañas de comunicación especificas no marco dunha planificación estratéxica e integral
CE2 - Capacidade para aplicar os coñecementos adquiridos na toma de decisións e na resolución de conflitos de organizacións complexas e no seguimento dos mesmos, tanto no nivel estratéxico como no operativo ou no técnico
CE4 - Adquirir habilidades para adaptarse ao traballo nos equipos de mercadotecnia, comunicación e consultoría políticas, integrados por persoas de diversas disciplinas e/ou lideralos.
CE5 - Capacidade para utilizar as tecnoloxías máis avanzadas na xestión da consultoría política orientada aos gobernos e ás campañas na contorna 2.0 desde unha perspectiva estratéxica, así como para deseñar proxectos de mercadotecnia viral, interactivo, SEM-SEO, etc...
CE6 - Coñecer as diferenzas e similitudes dos diferentes campos da mercadotecnia e da comunicación: empresarial, organizacional, institucional e política
CE8 - Capacidade para deseñar plans de comunicación ligados á construción de determinados produtos políticos,implementalos e avalialos.
CE10 - Capacidade de pensar estratexicamente os procesos de comunicación, a súa posta en marcha e a súa avaliación
CE11 - Capacidade de deseñar e xestionar a mercadotecnia, a consultoría e a comunicación en situacións de crises a nivel estratéxico, operativo e táctico
CE14 - Capacidade de entender, pensar e desenvolver a comunicación cos cidadáns online no marco da Web 2.0, así como para analizar as repercusións sociais e políticas do seu impacto
CE15 - Capacidade para desenvolver un estudo avanzado sobre aspectos relevantes da mercadotecnia política e a comunicación estratéxica integral, así como defender a metodoloxía e as conclusións alcanzadas ante especialistas neste ámbito disciplinar
A metodoloxia a seguir basearase na exposición por parte do profesorado dos aspectos máis relevantes dos contidos propostos no programa e a realización de actividades prácticas en pequeño grupo.
A avaliación basearase na valoración de traballos, exposición e prácticas. De igual forma, valorarase a participación nas clases presenciais. O alumnado que non se incorpore aos grupos de traballo propostos nin entregue puntualmente o material solicitado, realizará un examen final da materia. Detallaranse estes aspectos na entrega dunha guía docente ao inicio-presentación da materia.
Recoméndase un total aproximado de entre 50 e 70 horas de traballo autónomo do alumno.
Lectura da bibliografía básica. Asistencia regular a clase.
De cara aos posibles escenarios da nova normalidade do curso académico 2020-2021, establécense os seguintes criterios.
Contidos: inicialmente non se prevé a modificación dos contidos, que se manterán tanto na previsión do Escenario 2 como do Escenario 3 e que serán axustados segundo a forma de docencia que se concrete en cada unha das devanditas situacións.
Bibliografía: de producirse un novo confinamiento, a bibliografía complementaria será facilitada polos docentes a través do Campus Virtual.
Metodoloxía de ensino: esta será reaxustada no seu momento, segundo a previsión de dispoñibilidade de aulas que estableza a Facultade para cada escenario. De xeito xenérico se complementarán no Escenario 2 as clases presenciales coa subida de material que permita tanto o seguimiento dos contidos teóricos como prácticos da materia. No Escenario 3 se complementará a realización de clases telemáticas síncronas ou asíncronas, segundo o volume de alumnos matriculados, coa incorporación no Campus Virtual de material que permita o seguimiento dos contidos teórico-prácticos da materia.
Sistema de avaliación: de xeito xenérico, tanto no Escenario 2 como no Escenario 3, se reforzará o sistema de avaliación continua, e en consecuencia, a entrega periódica de traballos que permitan o seu seguimiento. Así mesmo e se as condicións de realización permíteno, valorarase no Escenario 2 a realización dunha proba final tipo exame síncrono/asíncrono para o alumnado que non se incorpore aos grupos de traballo propostos nin entregue puntualmente o material solicitado.
Berta Garcia Orosa
- Departamento
- Ciencias da Comunicación
- Área
- Xornalismo
- Teléfono
- 881816524
- Correo electrónico
- berta.garcia [at] usc.es
- Categoría
- Profesor/a: Titular de Universidade
Paulo Carlos Lopez Lopez
Coordinador/a- Departamento
- Ciencia Política e Socioloxía
- Área
- Ciencia Política e da Administración
- Correo electrónico
- paulocarlos.lopez [at] usc.es
- Categoría
- Profesor/a: Profesor Interino/a substitución redución docencia
Martes | |||
---|---|---|---|
18:00-19:00 | Grupo /CLE_01 | Galego | Aula de Informática 1 |
Mércores | |||
16:00-18:00 | Grupo /CLE_01 | Galego | Aula de Informática 1 |
Xoves | |||
16:00-18:00 | Grupo /CLE_01 | Galego | Aula de Informática 1 |
13.01.2021 18:30-20:30 | Grupo /CLE_01 | Aula de Informática 1 |
23.06.2021 18:30-20:30 | Grupo /CLE_01 | Aula de Informática 1 |