Créditos ECTS Créditos ECTS: 3
Horas ECTS Criterios/Memorias Traballo do Alumno/a ECTS: 51 Horas de Titorías: 3 Clase Expositiva: 9 Clase Interactiva: 12 Total: 75
Linguas de uso Castelán, Galego, Inglés
Tipo: Materia Ordinaria Máster RD 1393/2007 - 822/2021
Departamentos: Ciencias da Comunicación
Áreas: Xornalismo
Centro Facultade de Ciencias Políticas e Sociais
Convocatoria: Primeiro semestre
Docencia: Sen docencia (Extinguida)
Matrícula: Non matriculable | 1ro curso (Si)
- Adquirir coñecementos sobre o funcionamento da comunicación política na actualidade.
- Reforzar a capacidade de análise, isto é, de descomposición dos elementos teóricos e metodolóxicos das fontes de información manexadas sobre a comunicación política.
- Reforzar a capacidade de síntese, de reformulación da información de acordo cos conceptos e teorías pertinentes.
- Utilizar con soltura os conceptos teóricos e metodolóxicos da comunicación política
- Elaborar comentarios críticos e analíticos de materiais audiovisuais e literarios que permitan aplicar os contidos deste tema.
Esta materia trata de abordar a comprensión e asimilación das relacións entre política e comunicación, profundando na análise do papel dos medios de comunicación de masas na política actual. Ademais, introdúcese ao alumnado no coñecemento das distintas ferramentas aplicadas ás estratexias de comunicación política no ámbito da comunicación institucional, da comunicación electoral, e da comunicación dos líderes. Por tanto, analizarase, a publicidade política, o discurso, a construción da mensaxe política (verbal e non verbal), o uso da imaxe e a de marca política (branding).
Esquema de contidos específicos
O papel do sistema de medios na comunicación política
- A influencia dos medios (1): a mediatización da vida política
- A influencia dos medios (2): a construción mediática da política
- comunicación e eleccións
- comunicación, institucións e exercicio do poder
- comunicación e participación dos cidadáns
Downs, A. (1957), An Economic Theory of Democracy. New York: Harper and Row
Kavanagh, D. (1995), Election Campaigning. The New Mercadotecnia of Politics, Oxford: Blackwell
Lilleker, D. & Les-Marshment, J. (2005), Political Mercadotecnia: A Comparative Perspective, Manchester: Manchester University Press
Scammell, Margaret (1995), Designer Politics. How Elections Are Won, Londres, MacMillan
David L. & Mancini, P. (1996), Politics, Media, and Modern Democracy. An International Study of Innovations in Electoral Campaigning and Their Consequences, Nova York: Praeger Publishers
Bennett, W. L. & Entman, R. M. (eds.)(2001), Mediated Politics. Communication and the Future of Democracy, Cambridge: Cambridge University Press
Iyengar, S. & Reeves, R. (1997), Do the Media Govern? Politicians, Voters, and Reporters in America, Londres: SAGE
Lilleker, D. G. (2006), Key Concepts in Political Communication, Londres: SAGE
Street, J. (2001), Mass Media, Politics and Democracy, Londres, Palgrave Macmillan
Sunstein, Cass (2001), Republic.com, Princeton, Princeton University Press
Voltmer, Katrin (ed.) (2006), Mass Media and Political Communication in New Democracies, Londres: Routledge
CE1 - Capacidade de xestionar a mercadotecnia de organizacións complexas e de desenvolvemento e execución de campañas de comunicación especificas no marco dunha planificación estratéxica e integral
CE3 - Capacidade para comprender e coñecer en profundidade as funcións internas e externas da dirección estratéxica dunha organización complexa, incluídas a xestión e o liderado dos equipos multidisciplinares
CE6 - Coñecer as diferenzas e similitudes dos diferentes campos da mercadotecnia e da comunicación: empresarial, organizacional, institucional e política
CE7 - Capacidade para desenvolver investigacións no ámbito da mercadotecnia e a comunicación política
CE4 - Adquirir habilidades para adaptarse ao traballo nos equipos de mercadotecnia, comunicación e consultoría políticas, integrados por persoas de diversas disciplinas e/ou lideralos.
CE9 - Capacidade para a utilización avanzada de técnicas e procesos usados nas diversas fases da xestión da mercadotecnia política e a consultoría política en organizacións públicas e privadas
CE11 - Capacidade de deseñar e xestionar a mercadotecnia, a consultoría e a comunicación en situacións de crises a nivel estratéxico, operativo e táctico
CE15 - Capacidade para desenvolver un estudo avanzado sobre aspectos relevantes da mercadotecnia política e a comunicación estratéxica integral, así como defender a metodoloxía e as conclusións alcanzadas ante especialistas neste ámbito disciplinar
Clases presenciais combinando a explicación maxistral coa lectura comentada por parte dos alumnos/as de textos de referencia e casos prácticos. Estan previstas actividades en remoto.
Realización de traballos individuais ou colectivos titorizados polo profesorado. Están previstas activades en remoto.
Sistema de evaluación continua.
A avaliación completarase coa valoración das actividades prácticas
Segunda oportunidade
Neste caso avaliarase da mesma forma que na primeira.
En caso de dispensa de asistencia a clase, establecerase un plan de traballo personalizado co profesor da materia.
O profesorado proporcionará o primeiro día de clase unha Guía docente para o seguimento da materia. É imprescindible que todo o alumnado dispoña dela. Na mesma especificarase o sistema de avaliación da aprendizaxe e a metodoloxía do ensino.
Plan de continxencia
Á vista dos tres escenarios que contempla a USC por mor do contexto sanitario, a metodoloxía de ensino adaptarase gradualmente mediante a combinación de iniciativas didácticas presencias e virtuais ou só virtuais, a través do campus virtual (no terceiro escenario será todo virtual).
No referido ao sistema de avaliación, de non ser posible o exame presencial, a avaliación será só continua, mediante distintas iniciativas programadas durante o cuadrimestre.
Fermin Galindo Arranz
Coordinador/a- Departamento
- Ciencias da Comunicación
- Área
- Xornalismo
- Teléfono
- 881816528
- Correo electrónico
- fermin.galindo [at] usc.es
- Categoría
- Profesor/a: Titular de Universidade
Martes | |||
---|---|---|---|
16:00-18:00 | Grupo /CLE_01 | Galego | Aula de Informática 1 |
Mércores | |||
16:00-18:00 | Grupo /CLE_01 | Galego | Aula de Informática 1 |
Xoves | |||
16:00-18:00 | Grupo /CLE_01 | Galego | Aula de Informática 1 |
12.01.2021 16:00-18:00 | Grupo /CLE_01 | Aula de Informática 1 |
22.06.2021 16:00-18:00 | Grupo /CLE_01 | Aula de Informática 1 |