Créditos ECTS Créditos ECTS: 5
Horas ECTS Criterios/Memorias Traballo do Alumno/a ECTS: 85 Horas de Titorías: 5 Clase Expositiva: 15 Clase Interactiva: 20 Total: 125
Linguas de uso Castelán, Galego
Tipo: Materia Ordinaria Máster RD 1393/2007 - 822/2021
Departamentos: Física Aplicada, Bioloxía Funcional
Áreas: Física Aplicada, Fisioloxía Vexetal
Centro Facultade de Formación do Profesorado
Convocatoria: Primeiro semestre
Docencia: Con docencia
Matrícula: Matriculable | 1ro curso (Si)
Coñecer e reflexionar sobre os contidos máis relevantes das Ciencias, obxecto de ensino nos distintos niveis da educación secundaria.
As forzas e os movementos. Materia e enerxía. Transferencia de enerxía.
Estrutura e propiedades das substancias. Cambios químicos e as súas repercusións.
Orixe e estrutura do Universo. Orixe e estrutura da Terra. Xeodinámica interna. A tectónica de placas. Xeodinámica externa e historia da Terra.
Unidade e diversidade da vida. A bioloxía das plantas. A bioloxía dos animais.
Contextos e situacións do ámbito axeitados para a aplicación dos contidos curriculares das Ciencias Experimentais
Claxton, G. 1994. Educar mentes curiosas. El reto de la Ciencia en la Escuela. Madrid: Visor
Chalmers, A. F. 1992. La ciencia y como se elabora. Madrid: Siglo XXI
Coll, C. 1995. Psicología y curriculum. Barcelona: Paidós
Duschl, R. A. 1997. Renovar la enseñanza de las ciencias. Madrid: Narcea
Estany, A. 2001. La fascinación por el saber: introducción a la teoría del conocimiento. Barcelona: Crítica
Jiménez Aleixandre, M. P. (coord.) 2003. Enseñar ciencias. Barcelona: Graó
Osborne, R. y Freyberg, P. 1991. El aprendizaje de las ciencias. Madrid: Narcea
Perales, F. J. y Cañal, P. 2000. Didáctica de las ciencias experimentales. Alcoy: Marfil
Sanmartí, N. 2002. Didáctica de las ciencias en la educación secundaria obligatoria. Madrid: Síntesis
Shayer, M. y Adey, P. 1984. La ciencia de enseñar ciencias. Desarrollo cognoscitivo y exigencias del currículo. Madrid: Narcea.
Web-grafía (citado xullo 2020)
https://ambientech.org/biologia-para-educacion-secundaria
https://multiblog.educacion.navarra.es/metayosa/
http://www.aula2005.com/index.htm
https://aulasgalegas.org/category/ciencias_experimentais/bioloxia-e-xeo….
http://www.bionova.org.es/animbio/index.html
http://practicasbiologia.unileon.es/
https://www.agenciasinc.es/
https://www.gciencia.com/
Competencias xerais:
CX1 - Coñecer os contidos curriculares das materias relativas á especialización docente correspondente.
CX4 - Buscar, obter, procesar e comunicar información (oral, imprimida, audiovisual, dixital ou multimedia) transformala en coñecemento e aplicala aos procesos de ensino e aprendizaxe nas materias propias da
especialización cursadas.
CX16 - Traballar en equipo con outros profesionais da educación, enriquecendo a súa formación.
CX17 - Desenvolver hábitos e actitudes para aprender a aprender ao longo do seu posterior desenvolvemento profesional.
CX18 - Aplicar os coñecementos adquiridos e a capacidade de resolución de problemas a ámbitos educativos novos ou pouco coñecidos.
Competencias Específicas:
Competencias Específicas asociadas ao módulo xenérico:
CE-G13 - Coñecer e aplicar recursos e estratexias de educación no respecto e valor da diversidade lingüística e as súas implicacións educativas.
Competencias Específicas asociadas ao módulo específico:
CE-E1 - Coñecer o valor formativo e cultural das materias correspondentes á especialización.
CE-E2 - Coñecer os contidos que se cursan nas respectivas ensinanzas.
CE-E3 - Coñecer a historia e os desenvolvementos recentes das materias e os seus perspectivas para poder transmitir unha visión dinámica destas.
CE-E4 - Coñecer contextos e situacións en que se usan ou aplican os diversos contidos curriculares
CE-E8 - Fomentar un clima que facilite a aprendizaxe e poña en valor as achegas dos estudantes.
CE-E9 - Integrar a formación en comunicación audiovisual e multimedia en o proceso de ensino-aprendizaxe.
Competencias transversais:
CT1 - Utilizar bibliografía e ferramentas de busca de recursos bibliográficos xenerais e específicos, incluíndo o acceso por Internet.
CT3 - Potenciar a capacidade para o traballo en ámbitos cooperativos e pluridisciplinarios.
As clases expositivas consistirán basicamente en leccións impartidas polo profesor, dedicadas á presentación do marco teórico, conceptual e metodolóxico da materia.
As clases interactivas procurarán unha maior implicación do alumnado mediante o desenvolvemento dunha metodoloxía docente centrada no estudante e baseada no estudo de casos, a análise de proxectos e a resolución de problemas. Todas as tarefas do alumno (estudo, traballos, uso de ordenador, proxectos, lecturas, exposicións, exercicios, prácticas...) serán orientadas polo profesor tanto na aula coma nas sesións de titoría. Nestas atenderase a os estudantes para comentar cuestións concretas en relación coas súas tarefas ou para tratar de resolver calquera outra dificultade do alumno ou grupo de alumnos relacionada coa materia.
No caso de non poder dar clases presenciais, tanto as clases expositivas como a exposición do traballo dos estudantes realizaranse a través de Microsoft Teams.
A avaliación cinguirase á comprobación do desenvolvemento efectivo das competencias. Especificamente, a cualificación de cada alumno obterase mediante avaliación continua e a realización dun exame final. A avaliación continua farase por medio de controis escritos, traballos entregados, participación do estudante na aula, titorías ou outros medios. Na cualificación final do alumno a avaliación continua terá un peso mínimo do 25%. O profesorado da materia especificará na guía docente da materia, a tipoloxía, métodos e características do sistema de avaliación que propón.
No caso do alumnado que teña dispensa de asistencia a clase (instrución Nº 1/2017 dá Secretaría Xeral dá USC), a nota global derivará da realización e exposición dos traballos de clase programados (80% da cualificación final), e da asistencia ao 25% (5 h) das clases interactivas (20% da cualificación final).
No caso de non poder ensinar de xeito presencial, a avaliación realizarase mediante cuestionarios no Campus Virtual e a través de equipos Microsoft.
Para os casos de realización fraudulenta de exercicios ou probas será de aplicación o establecido na “Normativa de avaliación do rendemento académico dos estudantes e de revisión das cualificacións”.
Horas presenciais
Clases expositivas: 15 horas
Clases interactivas: 20 horas (Os alumnos con dispensa de asistencia terá que asistir só a clases interactivas 5h)
Titorías: 5 horas
Total horas presenciais:40 horas
Traballo persoal do alumno
Horas de estudo autónomo : 40 horas
Horas para preparación de traballos, presentación orais e escritas, debates: 45 horas
Total horas non presenciais: 85horas (o alumno con dispensa de asistencia terá 120h)
Total Horas de Traballo do alumno = 125 horas
Idiomas de impartición: castelán e galego.
PLAN DE CONTINXENCIA
Metodoloxía:
No caso de non poder dar clases presenciais, tanto as clases expositivas como a exposición do traballo dos estudantes realizaranse a través de Microsoft Teams.
Sistema de avaliación da aprendizaxe
No caso de non poder ensinar de xeito presencial, a avaliación realizarase mediante cuestionarios no Campus Virtual e a través de equipos Microsoft.
Para os casos de realización fraudulenta de exercicios ou probas será de aplicación o establecido na “Normativa de avaliación do rendemento académico dos estudantes e de revisión das cualificacións”.
Eugenio Anselmo Rodriguez Nuñez
- Departamento
- Física Aplicada
- Área
- Física Aplicada
- Correo electrónico
- eugenio.rodriguez [at] usc.es
- Categoría
- Profesor/a: Catedrático/a de Universidade
Maria Del Carmen Rodriguez Gacio
Coordinador/a- Departamento
- Bioloxía Funcional
- Área
- Fisioloxía Vexetal
- Correo electrónico
- mdelcarmen.rodriguez.gacio [at] usc.es
- Categoría
- Profesor/a: Profesor Contratado/a Doutor
Martes | |||
---|---|---|---|
16:00-20:00 | Grupo /CLE_01 | Galego, Castelán | Aula 26 |
Mércores | |||
16:00-20:00 | Grupo /CLE_01 | Galego, Castelán | Aula 26 |
Xoves | |||
16:00-20:00 | Grupo /CLE_01 | Galego, Castelán | Aula 26 |
19.01.2021 16:00-18:00 | Grupo /CLE_01 | Aula 21 |
29.06.2021 16:00-18:00 | Grupo /CLE_01 | Aula 26 |