Créditos ECTS Créditos ECTS: 3
Horas ECTS Criterios/Memorias Traballo do Alumno/a ECTS: 50 Horas de Titorías: 3 Clase Expositiva: 10 Clase Interactiva: 12 Total: 75
Linguas de uso Castelán, Galego
Tipo: Materia Ordinaria Máster RD 1393/2007 - 822/2021
Centro Facultade de Relacións Laborais
Convocatoria: Segundo semestre
Docencia: Con docencia
Matrícula: Matriculable | 1ro curso (Si)
O obxectivo xeral desta materia é que o alumnado adquira coñecementos sobre o que é a psicoloxía económica e o que implica a conduta económica dos individuos, grupos e organizacións, en tanto que son axentes activos na produción e consumos de bens e servizos, no emprego e desemprego e en factores tales como o aforro, os impostos e a compensación e retribución.
Introdución á Psicoloxía Económica
- Emprego e desemprego
- Aforro e conduta de aforro
- Sistemas de compensación e retribución
- Psicoloxía da imposición e a defraudación
Furham, A. y Lewis, A. (1986). The Economic mind. The social psychology of economic behaviour. Sussex. Harvester Press.
Lea, S.E.G., Tarpy, R.M., y Webely,P. (2005). The individual in the economy. Cambridg, UK: Cambridge U. Press.
Lewis, A. (Ed) (2018). The Cambridge handbook of Psychology and Ecomic Behaviour. Cambrige, UK: Cambridge University Press.
Iglesias, M. (1993). Análisis de la conducta de ahorro: Predicciones económicas y psicosociales. Tesis Doctoral: Universidad de Santiago de Compostela.
Katona, G. (1965). Análisis psicológico del comportamiento económico. Madrid: Rialp.
Katona, G. (1981). Psicología de la economía. Buenos Aires: El Ateneo.
Quintanilla, I. (1997). Psicología Económica. Madrid: McGraw-Hill.
Quintanilla, I. (2002). Psicología del Consumidor. Madrid: Prentice Hall.
Ranyard, Rob (de) (2017). Economic Psychology. New York: Wiley
Coñecer e entender as teorías e conceptos básicos relacionados coa psicoloxía económica.
· Entender os factores psicolóxicos subxacentes á conduta de aforro.
· Entender o significado do desemprego e o desemprego e as súas consecuencias sobre o benestar das persoas.
. Ser capaz de utilizar as ferramentas adecuadas para diseñar e aplicar sistemas de compesación e retribución na organización.
As clases expositivas e prácticas están orientadas á formación dos estudantes sobre a adquisición de coñecementos relacionados cos contidos da materia. Para iso, os profesores explicarán os diferentes temas empregando material audiovisual e ferramentas TIC.
O contido teórico será impartido nas clases expositivas. Se estes poden ser ensinados de xeito persoal, serán ensinados na clase, empregando todos os medios técnicos dispoñibles nela. No caso de que sexa necesario cambiar a configuración e non é posible o ensino cara a cara, empregarase a plataforma MS Teams, ensinando de xeito sincrónico.
En calquera caso, o Campus Virtual utilizarase como medio de comunicación cos estudantes, tanto para enviarlles toda a información relativa á avaliación da materia, como polos materiais que deben preparar os estudantes, así como para facer entregas. dos traballos que formarán parte da avaliación.
As actividades interactivas serán de varios tipos: Análise de casos, traballos e lecturas especilizadas para poñer en práctica os conceptos aprendidos nas clases expositivas e adquirir as habilidades específicas necesarias para superar a materia. (Ademais de todo isto, ao longo do curso os estudantes poderán participar na realización de experimentos e estudos relacionados coa materia, ademais de realizar varias lecturas obrigatorias.
Se se tivese que cambiar o escenario e non se puidese levar a cabo unha docencia interactiva de xeito persoal, o Campus Virtual empregaría as instrucións e materiais necesarios para levar a cabo as actividades. Ademais, os equipos de MS empregaranse para explicar aos estudantes o procedemento das prácticas, a realización dos traballos e a presentación dos mesmos se fose o caso. Estas clases poden ser síncronas ou asíncronas, segundo a natureza da actividade en cuestión. A través do Campus Virtual indicaranse os prazos e o método de entrega de cada unha das actividades e crearanse elementos que favorezan a capacidade de autoaprendizaxe e autoavaliación do estudante.
Para superar a materia hai que asistir polo menos no 80% das clases interactivas e expositivas. No caso de que a docencia sexa en liña, a asistencia continuará sendo obrigatoria.
A avaliación das competencias específicas da materia máis relacionadas coa adquisición de coñecementos teóricos e prácticos realizarase mediante o exame final que valerá o 70% da nota final.
O exame constará de dúas partes: a) un exame e b) preguntas curtas se se produce nun lugar onde a avaliación é presencial. No caso de que o exame tivese que facerse en modo telemático, só consistiría en varias preguntas curtas e / ou de desenvolvemento.
A avaliación de competencias específicas e relacionadas coa cualificación basearase no rendemento en cada unha das actividades interactivas (prácticas, tarefas, lecturas). Esta parte valerá un 30% da nota final.
Será necesario ter superado o exame para superar a materia.
No caso de estudantes que teñan concedida a renuncia á clase, o 70% da nota obterase mediante o exame e o 30% restante mediante traballos e actividades similares ás realizadas polo resto do corpo estudantil.
Lectura, estudio e preparación do material: 20
Lectura previa, análise e discusión do material. Informes individuais: 10
Realización do traballo: 20
Total horas de traballo persoal: 50
Se o alumno non ten ningún coñecemento previo sobre os contidos da materia, recoméndase que ademais de seguir puntualmente as clases lea o material bibliográfico que se presenta no programa.
Plan de continxencias:
Metodoloxía:
En canto á docencia da parte teórica da materia, no caso de que sexa necesario cambiar a configuración e non é posible o ensino cara a cara, empregarase a plataforma MS Teams, ensinando de xeito sincrónico.
En calquera caso, o Campus Virtual utilizarase como medio de comunicación cos estudantes, tanto para enviarlles toda a información relativa á avaliación da materia, como polos materiais que deben preparar os estudantes, así como para facer entregas. dos traballos que formarán parte da avaliación.
Se se tivese que cambiar o escenario e non se puidese levar a cabo unha docencia interactiva de xeito persoal, o Campus Virtual empregaría as instrucións e materiais necesarios para levar a cabo as actividades. Ademais, os equipos de MS empregaranse para explicar aos estudantes o procedemento das prácticas, a realización dos traballos e a presentación dos mesmos se fose o caso. Estas clases poden ser síncronas ou asíncronas, segundo a natureza da actividade en cuestión. A través do Campus Virtual indicaranse os prazos e o método de entrega de cada unha das actividades e crearanse elementos que favorezan a capacidade de autoaprendizaxe e autoavaliación do estudante.
Evaluación:
No caso de que o exame tivese que facerse en modo telemático, só consistiría en varias preguntas curtas e / ou de desenvolvemento e realizarase a través da plataforma Teams y el Campus Virtual.