Créditos ECTS Créditos ECTS: 3
Horas ECTS Criterios/Memorias Traballo do Alumno/a ECTS: 51 Horas de Titorías: 3 Clase Expositiva: 9 Clase Interactiva: 12 Total: 75
Linguas de uso Castelán, Galego
Tipo: Materia Ordinaria Máster RD 1393/2007 - 822/2021
Centro Facultade de Bioloxía
Convocatoria: Primeiro semestre
Docencia: Con docencia
Matrícula: Matriculable | 1ro curso (Si)
Comprensión da importancia do cultivo de produtores primarios como as macroalgas mariñas no contexto da acuicultura mundial.
Recoñecemento da idiosincrasia das macroalgas mariñas e dos principais aspectos que diferencian as súas técnicas de cultivos das doutros organismos.
Coñecemento dos distintos tipos de ficocultura, os seus fundamentos, vantaxes e inconvenientes e aplicacións principais.
Descritiva das técnicas de cultivo empregadas nas especies máis importantes a nivel mundial.
Desenvolvemento a capacidade de deseño de proxectos de cultivo destes organismos.
Coñecemento dos principais aspectos que poden afectar negativamente á viabilidade destes cultivos e das tendencias futuras desta actividade.
Clases expositivas
Tema 1. Cultivo industrial das macroalgas mariñas: Historia, importancia mundial e evolución das distintas técnicas. Ficocultura de sostemento, extensiva e intensiva. 1h
Tema 2. Técnicas de cultivo en planta (indoor), en mar (outdoor) e mixtos mar-planta. 1h
Tema 3. Principais técnicas de cultivo de alxinófitos. Cultivo de Laminariales. 3h
Tema 4. Principais técnicas de cultivo de agarófitos. Cultivo de Gracilaria e Gelidium. 2h
Tema 5. Principais técnicas de cultivo de carraxenófitos. Cultivo de Eucheuma-Kappaphycus e Chondrus. 2h
Tema 6. Principais técnicas de cultivo de algas alimentarias. Cultivo de Pyropia spp. Outros cultivos. 2h
Tema 7. Aplicacións dos cultivos de macroalgas mariñas nas técnicas de acuicultura multitrófica integrada e na biorremediación ambiental. Perspectivas de futuro dos cultivos de macroalgas mariñas. 1h
Temario Prácticas
Práctica 1. Importancia e técnicas de medida dos distintos parámetros que inflúen no desenvolvemento das macroalgas en cultivo. Estimas de taxas de crecemento. Selección de inóculos de cultivo de carragenófitos. Observación de estruturas e/ou fases de reprodución de algas laminariales. 4h
Bibliografía básica:
ANDERSEN, Robert A. (2005) Algal culturing techniques. Academic Press.
CRITCHLEY, A.T. & OHNO, M. (Eds.). (1997). Cultivation and Farming of Marine Plants. World biodiversity Database CD-ROM series. UNESCO.
CRITCHLEY, A.T., OHNO, M. & LARGO, D.B. (Eds.). (2006). World Seaweed Resources. ETI. University of Amsterdam. (CD-ROM).
GUIRY, M.D. & BLUNDEN, G. (1991). Seaweeds Resources in Europe: Uses and Potential. John Wiley & Sons, West Sussex.
PEREIRA, L. (2016) Edible Seaweeds of the World. CRC Press, Boca Raton, FL, USA.
PEREZ, R.; KAAS, R.; CAMPELLO, F.; ARBAULT, S. & BARBAROUX, O. (1992). La culture des algues marines dans le monde. Service de la Documentation et des Publications (SDP). IFREMER. Plouzane.
YARISH, C. & PEREIRA, R. (2008). Mass production of Marine Macroalgae. In: Sven Erik Jørgensen, S.E., Fath, B.D. (Eds.), Ecological Engineering. Encyclopedia of Ecology, 5 vols. Elsevier, Oxford, pp. 2236-2247.
Bibliografía complementaria:
DAWES, C.J. (1997) Marine Botany. John Wiley & Sons, Inc., New York.
GRAHAM, L. E. & L. W. WILCOX (2000) Algae. Prentice-Hall.
HOECK, C. van den, D.G. MANN & H.M. JAHNS (1995) Algae: An Introduction to phycology. Cambridge Univ. Press, Cambridge.
LEE, R. E. (1999) Phycology. Cambridge Univ. Press, Cambridge.
LOBBAN, C.S. & P.J. HARRISON (1994) Seaweed ecology and physiology. Cambridge Univ. Press, Cambridge.
LÜNING, K. (1990). Seaweeds their environment, biogeography and ecophysiology. John Wiley & Sons, Inc. Toronto, 572 pp.
Recursos web:
Bases de datos BUGALICIA
http://www.algaebase.org/
Competencias xerais:
• CG01- Adquirir a capacidade de análise e prospección sobre a situación actual e futura da acuicultura.
• CG04- Utilizar as terminologías científicas adecuadas.
• CG08- Potenciar o manexo de idiomas estranxeiros.
Competencias específicas:
• CE02- Coñecemento do ciclo biolóxico e aspectos fisiolóxicos e morfolóxicos de animais e algas de cultivo..
• CE03- Desenvolver e coñecer as técnicas de cultivo de peixes, moluscos, outros investebrados, algas e cultivos auxiliares.
Competencias básicas:
• CB02- Que os estudantes saiban aplicar os coñecementos adquiridos e a súa capacidade de resolución de problemas en contornas novas ou pouco coñecidos dentro de contextos máis amplos (ou multidisciplinares) relacionados coa súa área de estudo.
Competencias transversais:
• CT5 - Habilidade na presentación de coñecementos e resultados: comunicación oral e escrita; capacidade *analítica, crítica e de síntese; uso de recursos informáticos.
Clases presenciais para exposición do temario de teoría e a docencia interactiva
Clases presenciais no laboratorio para o desenvolvemento da docencia práctica.
Traballo autónomo do alumno para o estudo e comprensión dos conceptos de teoría e prácticas.
Titorías personalizadas para a resolución de dúbidas do alumno e formulacións de novos obxectivos e retos na materia.
Prácticas: 1 día no laboratorio de cultivo de *macroalgas do Centro de Investigacións Científicas Avanzadas (*CICA) da *UDC.
IMPORTANTE: A adaptación aos diferentes escenarios COVID-19 reflíctese no apartado OBSERVACIÓNS
Consideracións xerais:
Terase en conta os coñecementos e as destrezas adquiridas polo alumno, mediante proba escrita e avaliación continua.
Aspectos e criterios de avaliación:
Proba escrita:[Realizarase unha proba escrita para avaliar a adquisición por parte do alumno dos principais conceptos teóricos e prácticos (60-80% da cualificación na materia).
Avaliación continua: Valorarase a asistencia, actitude e participación tanto na docencia expositiva como no resto de actividades interactivas que se planifiquen (20-40% da cualificación na materia)]
Horas no presenciais 51h
Asistir e participar nas clases de teoría, prácticas e titorías.
Consultar a bibliografía recomendada.
Dedicación continuada ao estudo da materia durante o período de impartición da docencia teórica e práctica.
Coñecementos sobre as características xerais dos principais grupos de algas e a súa clasificación.
Coñecementos sobre os procesos de reprodución e ciclos biolóxicos das algas.
Coñecementos sobre os principais factores que inflúen no crecemento e reprodución das macroalgas mariñas.
PLAN DE CONTINXENCIA
NA SITUACIÓN PARA O INICIO DO CURSO: Escenario 1
A docencia será completamente presencial, sin limitacións de aforo. Só qeda por determinar se a mascarilla será obligatoria, o que dependerá das normas establecidas polas autoridades sanitarias e por indicación da coordinación da materia.
No caso de paso a Escenario 2
Clases expositivas e pizarra interactiva: por non exceder a capacidade das aulas permitida polas regras nas universidaades, as clases expositivas de teoría e pizarra poderán ser presenciais, sempre que se mantenga situación e medidas xerais impostas polas autoridades.
Clases interactivas de laboratorio: é esencial manter a distancia de seguridade de 1,5 m; principalmente en laboratorios húmidos. Por este motivo, se é necesario, deben dividirse os grupos de prácticas para seguir esta regra básica. No caso do que o desdoble que xa era efectivo nas materias do primeiro semestre (e algunhas do segundo semestre) non fose suficiente para axustarse á capacidade reducida do laboratorio, deberá aplicarse unha redución das prácticas presenciais (transformando algunhas en pizarra), para poder aplicar un ampliación do número de grupos (coa conseguinte redución do número de alumnos por grupo).
Exame: do mesmo xeito que a docencia expositiva, por non exceder a capacidade das aulas, os exames poden ser presenciais.
Regra xeral: O uso dunha máscara E o mantemento da distancia de seguridade será obrigatorio en todo caso.
EN PREVISIÓN DUN CAMBIO NA SITUACIÓN
No caso de cambio da situación e das regras impostas polas autoridades, todas as clases de teoría (expositivas) e encerado serán impartidas, por medios telemátios, tipo Skipe, Teams ou similares, para permitir ao estudante asistencia á docencia desde a casa, comprobando previamente que todos teñen ancho de banda suficiente.
En canto ao ensino de prácticas de laboratorio, na medida do posible tamén se converterán en clases de encerado, a través de exercicios, vídeos ou material similar, que se compartirán a través do cartafol da nube do mestrado ou, no caso de superar a capacidade, por medio de WeTransfer.com ou similares.
Non obstante, de xeito voluntario tanto para profesores como para estudantes, as prácticas de laboratorio poderían recuperarse despois do final do curso, aínda que sen posibilidade de avaliación, nunha data e condicións acordadas mutuamente. Este último, sempre que as universidades aseguren a extensión do seguro escolar e de responsabilidade civil dos seus estudantes.
Para os casos de realización fraudulenta de exercicios ou probas será de aplicación o recollido na "Normativa de avaliación do rendemento académico dos estudantes e de revisión de cualificacións” universidades aseguren a extensión do seguro escolar e de responsabilidade civil dos seus alumnos.