Créditos ECTS Créditos ECTS: 3
Horas ECTS Criterios/Memorias Traballo do Alumno/a ECTS: 51 Horas de Titorías: 3 Clase Expositiva: 9 Clase Interactiva: 12 Total: 75
Linguas de uso Castelán, Galego
Tipo: Materia Ordinaria Máster RD 1393/2007 - 822/2021
Departamentos: Departamento externo vinculado ás titulacións
Áreas: Área externa M. U. en Biodiversidade Terrestre: Caracterización, Conservación e Xestión
Centro Facultade de Bioloxía
Convocatoria: Segundo semestre
Docencia: Con docencia
Matrícula: Matriculable | 1ro curso (Si)
• Capacidade de propoñer unha figura de protección e delimitar a súa área.
• Capacidade de deseñar unha rede de espazos naturais e de zonificar un espazo protexido.
• Capacidade para elaborar listas de usos.
• Capacidade para deseñar, dirixir, elaborar, aplicar e interpretar proxectos e plans (plans de ordenación dos recursos naturais, plans reitores de uso e xestión, etc.).
Temario de teoría:
1. Introdución. Historia da conservación dos espazos naturais protexidos. Orixe e valores asociados aos distintos tipos de espazos protexidos.
2. Espazos protexidos: categorías, obxectivos e denominacións a nivel internacional. Espazos naturais protexidos en España y en Galicia. Redes de espazos naturais protexidos. Instrumentos de planificación: PORN y PRUG.
3. Principios da Xestión de Espazos. Manexo de poboacións e xestión ecosistémica. Obxectivos e estratexias na xestión de espazos. Planificación sistemática da conservación: conceptos, principios e implementación. Principio de incerteza e xestión adaptativa.
4. Xestión de espazos e cambio global.
Temario doutras actividades (prácticas, seminarios, titorías, etc.)
1. Introdución á planificación sistemática da conservación: software e aplicacións.
2. Métodos e marco de traballo para o deseño e zonificación de espazos protexidos co software MARXAN.
3. Caso Práctico 1: Deseño dunha rede de Zonas de Especial Protección para as Aves (ZEPAs).
4. Caso Práctico 2: Zonificación dun espazo natural protexido.
Ausden, Malcolm. 2007. Habitat management for conservation : a handbook of techniques. Oxford University Press.
Dudley, N. 2008. Directrices para la aplicación de las categorias de gestión de áreas protegidas. UICN
BASICAS e XERAIS
CG01 - Adquisición da capacidade de análise sobre a situación actual e futura da biodiversidade terrestre
CG02 - Uso da terminoloxía adecuada no ámbito da biodiversidade terrestre
CG03 - Empregar fontes de información e bases de datos necesarias para contribuír o análise e xerar información específica.
CG04 - Redactar informes profesionais e publicacións científicas
CB6 - Posuír e comprender coñecementos que aporten unha base u oportunidade de ser orixinais no desenvolvemento e/ou aplicación de ideas, a miúdo nun contesto de investigación
CB8 - Que os estudantes saiban integrar coñecementos e poidan enfrontarse á complexidade de formular xuízos a partir dunha información que, sendo incompleta ou limitada, inclúa reflexións sobre as responsabilidades sociais e éticas vinculadas á aplicación dos seus coñecementos e xuízos
CB9 - Que os estudantes saiban comunicar as súas conclusións a públicos especializados ou non especializados dun modo claro e preciso.
TRANSVERSAIS
CT1 - Capacidade de análise y síntese.
CT3 - Capacidade para traballar en grupo e abarcar situacións problemáticas de forma colectiva.
CT4 - Capacidade para obter información adecuada, diversa e actualizada en distintos idiomas.
CT5- Compromiso de veracidade da información que ofrece aos demais.
CT6 - Capacidade para resolver problemas mediante a aplicación integrada dos coñecementos.
ESPECÍFICAS
CE15- Coñecer as bases para a elaboración de plans de xestión de espazos naturais protexidos e redes de reservas.
Escenario 1 (normalidade)
Lección-explicación: procedemento docente por el cal o profesor presenta conceptos e/o procedementos, aportando información básica necesaria para entender unha perspectiva teórica o un procedemento práctico, promovendo a participación dos estudantes.
Taller: metodoloxía formativa dirixida a la aplicación práctica do aprendizaxe, que exixe que o alumnado poña en práctica os coñecementos adquiridos, co apoio e supervisión do profesorado
Aprendizaxe colaborativo: os estudantes, con o asesoramento do profesor, traballan en pequenos grupos, de maneira que o traballo de cada uno dos membros va dirixido a la consecución dunha meta común; o proceso enriquece e mellora o aprendizaxe dos restantes membros do grupo.
Escenario 2 (distanciamento)
A docencia presencial queda parcialmente suspendida. Dado que as aulas permiten a asistencia dos alumnos respectando o distanciamento, mentres se permita acudir á universidade, a docencia se levará a cabo de modo presencial, como se describiu no escenario de normalidade. Sen embargo, en función das restricións e segundo a dispoñibilidade dos alumnos se poderá pasar a modo virtual, do seguinte modo:
Lección-explicación: se impartirá a través de presentacións que inclúen un audio explicativo enviadas a los alumnos así como videoconferencias con eles para discutir sobre a materia y aclarar dúbidas.
Taller: realizaranse a través de videoconferencia cos alumnos.
Aprendizaxe colaborativa: realizarase a través de videoconferencia.
Escenario 3 (peche das instalacións)
A docencia presencial queda suspendida. A ensinanza se realizará como se describiu anteriormente en modo virtual.
Escenario 1 (normalidade)
PONDERACIÓN MÍNIMA PONDERACIÓN MÁXIMA
Avaliación continua 30 100
Exame 0 70
Escenario 2 (distanciamento)
Mentres se permita a presencialidade e os alumnos podan asistir sen dificultades á aula manterase o mesmo sistema de avaliación descrito para o escenario de normalidade. En caso de pasar a un modo virtual, substituirase o exame por un traballo.
PONDERACIÓN MÍNIMA PONDERACIÓN MÁXIMA
Avaliación continua 100 100
Exame 0 0
Escenario 3 (peche das instalacións)
Suporía o paso a modo virtual, aplicándose o sistema de avaliación descrito para ese caso no escenario 2.
Tempo de estudos e de traballo persoal
Escenario 1 (normalidade)
Horas Presencialidade (%)
Clases expositivas 7 100
Clases interactivas 14 100
Titorías 1 100
Exame 2 100
Estudio persoal do alumnado 51 0
Total horas de traballo 75
Escenario 2 (distanciamento)
Aplicarase un esquema intermedio entre o escenario 1 e o 3, modificando a porcentaxe de presencialidade en función das restricións que se impoñan.
Escenario 3 (peche das instalacións)
Horas Presencialidade (%)
Clases expositivas 7 0
Clases interactivas 14 0
Titorías 1 0
Exame 2 0
Estudio persoal del alumnado 51 0
Total horas de traballo 75
Escenario 1 (normalidad)
Horas Presencialidad (%)
Clases expositivas 7 100
Clases interactivas 14 100
Tutorías 1 100
Examen 2 100
Estudio personal del alumnado 51 0
Total horas de trabajo 75
Escenario 2 (distanciamiento)
Se aplicará un esquema intermedio entre el escenario 1 y el 3, modificando el porcentaje de presencialidad en función de las restricciones que se impongan.
Escenario 3 (cierre de las instalaciones)
Horas Presencialidad (%)
Clases expositivas 7 0
Clases interactivas 14 0
Tutorías 1 0
Examen 2 0
Estudio personal del alumnado 51 0
Total horas de trabajo 75
Plan de continxencia
Escenario 2 e 3:
No caso de que houbera que pasar a un modo virtual, a metodoloxía docente de lección-explicación se impartirá a través de presentacións que inclúen un audio explicativo enviadas aos alumnos así como videoconferencias cos alumnos para discutir sobre a materia e aclarar dúbidas. Os talleres e a aprendizaxe colaborativa se realizarán a través de videoconferencia cos alumnos. Ademais das modificacións descritas anteriormente, realizaranse as titorías de modo virtual por videoconferencia, teléfono ou email.
Martes | |||
---|---|---|---|
12:00-14:00 | Grupo /CLE_01 | - | Aula Seminario 4. Jacques Ives Cousteau |
Mércores | |||
09:00-12:00 | Grupo /CLE_01 | - | Aula Seminario 4. Jacques Ives Cousteau |
Xoves | |||
09:00-12:00 | Grupo /CLE_01 | - | Aula Seminario 4. Jacques Ives Cousteau |
Venres | |||
10:00-12:00 | Grupo /CLE_01 | - | Aula Seminario 4. Jacques Ives Cousteau |