Créditos ECTS Créditos ECTS: 3
Horas ECTS Criterios/Memorias Traballo do Alumno/a ECTS: 51 Horas de Titorías: 3 Clase Expositiva: 9 Clase Interactiva: 12 Total: 75
Linguas de uso Castelán, Galego
Tipo: Materia Ordinaria Máster RD 1393/2007 - 822/2021
Departamentos: Departamento externo vinculado ás titulacións, Bioloxía Funcional
Áreas: Área externa M.U en Bioloxía Mariña, Bioloxía Celular
Centro Facultade de Bioloxía
Convocatoria: Segundo semestre
Docencia: Con docencia
Matrícula: Matriculable | 1ro curso (Si)
Nesta materia expóñense os principios biolóxicos que rexen o desenvolvemento dos organismos mariños. O curso afonda:
1) na bioloxía da reprodución e a bioloxía das larvas e embrións das especies animais mariñas.
2) nos mecanismos celulares xerais que subxacer aos procesos de diferenciación e desenvolvemento.
A docencia desta materia inclúe clases maxistrais e resolución de exercicios e outras actividades propostas polo profesorado. Nas clases maxistrais explicaranse os conceptos que se enuncian no temario da materia. Os exercicios e actividades permitirán resolver, debater e argumentar sobre cuestión de interese xeral e actual no campo da bioloxía do desenvolvemento
GAMETOGENESIS E FECUNDACIÓN:
Concepto de Biología del Desarrollo. Espermatogénesis.Estructura dos espermatozoides.Controlhormonal.Ovogénesis. Estrutura do óvulo. Fecundación: contacto e recoñecemento de gametos. Reacción acrosómica.Polispermia.Activación do metabolismo do ovo.
DESENVOLVEMENTO TEMPERÁN. ORGANOXÉNESE
Segmentación. Patróns de segmentación. Gastrulación: tipos. Follas embrionarias. Derivados ectodérmicos, neurulación, cristas neurais e epiderme. Derivados mesodérmicos. Derivados endodérmicos.
PRINCIPAIS PROCESOS E CONCEPTOS DO DESENVOLVEMENTO
Fases do desenvolvemento ontoxenético. Patróns de desenvolvemento en organismos mariños modelo. Determinación, diferenciación, crecemento, morfoxénese e formación do patrón corporal. Alteracións do patrón: mutacións de xenes do desenvolvemento. Modificacións do plan corporal no desenvolvemento postembrionario: heterocronía e alometría. Técnicas de estudo
GILBERT, S. F., Developmental Biology , 2013, Sinauer Assoc.
GILBERT, S.F. , Biología del desarrollo., 7ª ed o posterior, Editorial Médica Panamericana. Madrid: (traducci
WOLPERT, L. ET AL. . , Principles of Development, 2007 (3ª ed.), Oxford University Press.
WOLPERT, L. ET AL. , Principios del desarrollo. , última edición, Médica-Panamericana, 2009 Madrid, (traducción de l
BROWDER, L.W. et al., Development Biology. , 1991, Saunders College Publishing
NORRIS D.O. et al, Hormones and Reproduction of Vertebrates - Vol 1: Fishes, 2010,
Competencia Básica 1 (CB1):
Posuír e comprender coñecementos que acheguen unha base ou oportunidade de ser orixinais no desenvolvemento e/ou aplicación de ideas, a miúdo nun contexto de investigación.
Competencia Básica 2 (CB2):
Que os estudantes saiban aplicar os coñecementos adquiridos e a súa capacidade de resolución de problemas en ámbitos novos ou pouco coñecidos dentro de contextos máis amplos (ou multidisciplinares) relacionados coa súa área de estudo.
Competencia Básica 3 (CB3):
Que os estudantes sexan capaces de integrar coñecementos e enfrontarse á complexidade de formular xuízos a partir dunha información que, sendo incompleta ou limitada, inclúa reflexións sobre as responsabilidades sociais e éticas vinculadas á aplicación dos seus coñecementos e xuízos.
Competencia Básica 4 (CB4):
Que os estudantes saiban comunicar as súas conclusións -e os coñecementos e razóns últimas que as sustentan- a públicos especializados e non especializados dun modo claro e sen ambigüidades.
Competencia Básica 5 (CB5):
Que os estudantes posúan as habilidades de aprendizaxe que lles permitan continuar estudando dun modo que haberá de ser en boa medida autodirixido ou autónomo.
Competencia Xeral 1 (CG1):
Utilización de criterios e métodos científicos na formulación e resolución de problemas aplicando os coñecementos adquiridos
Competencia Xeral 2 (CG2):
Busca, análise e integración de información a partir de diferentes fontes e capacidade para a súa interpretación e avaliación
Competencia Xeral 4 (CG3):
Aprendizaxe de diversas técnicas e métodos analíticos tanto no medio natural coma no laboratorio
Competencia Xeral 5 (CG4):
Desenvolvemento de habilidades no manexo e tratamento de ferramentas, matemáticas, estatísticas e informáticas
Competencia Xeral 6 (CG5):
Desenvolvemento da habilidade de elaboración, presentación e defensa de traballos e informes técnicos
Competencia Xeral 7 (CG6):
Desenvolvemento da curiosidade científica, da iniciativa e a creatividade
Competencia Xeral 8 (CG7):
Entendemento da proxección social da ciencia
Competencia especifica (CE2):
Coñecemento da diversidade de organismos marinos e súas estratexias adaptativas.
Competencia específica (CE3):
Coñecemento e comprensión das interaccións dos organismos mariños e os ecosistemas mariños e costeiros.
Competencia específica (CE8):
Coñecemento e manexo da metodoloxía de investigación, das técnicas de muestreo e instrumentais e de análise dos datos aplicados ao medio mariño.
Competencia Específica 11 (CE11):
Estudos de dinámica poboacional, mellora xenética e selección de stocks en pesqueiras, acuicultura e programas de repoboación
Competencia Específica 13 (CE13):
Divulgación de coñecementos da bioloxía e o medio mariños: programas de formación e docencia; planificación e dirección de acuarios, museos, centros de interpretación ambiental, parques naturais e espazos naturais protexidos.
Competencia transversal (CT1):
Desenvolvemento das capacidades comprensivas, de análise e síntesis
Competencia transversal (CT2):
Desenvolvemento da capacidade de razoamento crítico e autocrítico.
Competencia trasnversal (CT4):
Desenvolvemento da capacidade para actualizar o coñecemento de forma autónoma.
Competencias transversa (CT5):
Desenvolvemento das habilidades de comunicación e discusión de planteamientos y resultados.
Sesión maxistral: Exposición por parte do profesorado dos contidos sobre a materia obxecto de estudo, bases teóricas e/ou directoras sobre actividades propostas para ser desenvolvidas polo alumnado. Seminarios :Actividades de distinta índole que o alumnado realizará de modo individual ou en grupo, destinadas a profundizar no coñecemento da materia.
Seminarios: Realizarase unha avaliación continuada do traballo do alumno nos seminarios (30% da cualificación final).
Exame oficial: Realizarase unha avaliación mediante un exame escrito composto de cuestión de extensión e formato diverso (tipo test, probas de ensaio, preguntas de razoamento, resolución de problemas...) (70% da cualificación final)
O sistema de avaliación da asignatura incluirá unha cualificación obtenida no exame oficial da materia e unha cualificación derivada das actividades levadas a cabo durante o curso.
Na cualificación final da asignatura o resultado do exame final terá un peso de 7 puntos e as actividades realizadas durante o curso terán un peso de 3 puntos. A puntuación derivada das actividades soamente se terá en conta na cualificación final nos casos en que a puntuación obtida no exame final sexa igual o superior a 5 puntos.
O sistema de cualificación exprésarase mediante unha cualificación final numérica de 0 a 10 según a lexislación vixente (real decreto 1125/2003 do 5 de Setembro, BOE 18 de Setembro)
Sesión magistral
Horas en clase: 15; Horas fuera de clase: 34.95; Horas Totales: 49.95
Seminarios
Horas en clase: 4; Horas fuera de clase: 8 Horas Totales: 12
Outras
Horas en clase: 2.05 Horas fuera de clase: 0 Horas Totales: 2.05
*Los datos son de carácter orientativo, considerando la heterogeneidad de alumnado
Dada a evolución incerta e imprevisible da alerta sanitaria provocada por COVID-19, a Universidade de Vigo establece unha
planificación extraordinaria que se activará cando as administracións e a propia institución o determinen, considerando
criterios de seguridade, saúde e responsabilidade tanto a distancia como combinados. aprendizaxe. Estas medidas xa
previstas garanten, no momento requirido, o desenvolvemento da docencia dun xeito máis áxil e eficaz, como se sabe con
anterioridade (ou con moita antelación) polos alumnos e profesores a través da ferramenta normalizada.
No caso de que a materia teña que desenvolverse na modalidade mixta (Escenario 2, con distanciamento, restricións
parciais de asistencia física), as ensinanzas expositivas (clases maxistrais e seminarios) realizaranse de xeito total ou parcial
de xeito virtual, xa ben con mecanismos sincrónicos ou asíncronos. Neste escenario, as actividades docentes impartiranse a
través da plataforma virtual ou os medios proporcionados pola universidade coordinadora da titulación, a través da cal os
estudantes terán acceso aos contidos docentes.
Os criterios de avaliación neste escenario serán os mesmos que no escenario 1 (incluidos no apartado de avaliación), as
probas realizaranse a través da plataforma virtual fornecida pola universidade, con seguimento visual e audio dos
estudantes. Estas probas incluirán as adaptacións necesarias (limitación do tempo de resposta, controis de plaxio ...) para
garantir a equidade e o correcto desenvolvemento das probas. Se xorden impedimentos técnicos ou persoais que dificultan
o control fiable destas probas, ofreceranse alternativas de carácter oral con gravación para deixar un rexistro documental
delas. A gravación pode estenderse, se é necesario, ás sesións de revisión do exame.
No caso de que a materia teña que desenvolverse dun xeito non presencial (Escenario 3, peche das instalacións,
imposibilidade de ensinar con presenza física), toda a docencia terá lugar, xa sexa con mecanismos sincrónicos ou
asincrónicos. Neste escenario as actividades docentes impartiranse a través da plataforma virtual que proporciona a
universidade coordinadora do grao, a través da cal os estudantes terán acceso aos contidos docentes.
Os criterios de avaliación no escenario 3 serán os mesmos que nos escenarios 1 e 2, as probas realizaranse practicamente a
través da plataforma facilitada pola universidade, con seguimento visual e audio dos estudantes. Estas probas incluirán as
adaptacións necesarias (limitación do tempo de resposta, controis de plaxio ...) para garantir a equidade e o correcto
desenvolvemento das probas. Se xorden impedimentos técnicos ou persoais que dificultan o control fiable destas probas,
ofreceranse alternativas de carácter oral con gravación para deixar un rexistro documental delas. A gravación pode
estenderse, se é necesario, ás sesións de revisión do exame
Miguel Angel Rodriguez Diaz
- Departamento
- Bioloxía Funcional
- Área
- Bioloxía Celular
- Teléfono
- 881816942
- Correo electrónico
- miguelangel.rodriguez.diaz [at] usc.es
- Categoría
- Profesor/a: Profesor Contratado/a Doutor
Martes | |||
---|---|---|---|
13:00-15:00 | Grupo /CLE_01 | Castelán | Aula Videoconferencia. Sir David Attenborough |
25.04.2022 10:00-12:00 | Grupo /CLE_01 | Aula Videoconferencia. Sir David Attenborough |
06.07.2022 12:00-14:00 | Grupo /CLE_01 | Aula Videoconferencia. Sir David Attenborough |