Créditos ECTS Créditos ECTS: 3
Horas ECTS Criterios/Memorias Traballo do Alumno/a ECTS: 51 Horas de Titorías: 3 Clase Expositiva: 9 Clase Interactiva: 12 Total: 75
Linguas de uso Castelán, Galego
Tipo: Materia Ordinaria Máster RD 1393/2007 - 822/2021
Departamentos: Física de Partículas, Economía Aplicada
Áreas: Física Atómica, Molecular e Nuclear, Economía Aplicada
Centro Facultade de Física
Convocatoria: Segundo semestre
Docencia: Con docencia
Matrícula: Matriculable | 1ro curso (Si)
Ao final do estudo desta materia, o alumno deberá adquirir coñecementos globais sobre as novos paradigmas da sustentabilidade no marco dun sistema fortemente globalizado.
Entender a transversalidade tanto do proceso de desenvolvemento sustentable como da situación global pola que está a pasar a sociedade actual.
O alumno reforzaría o seu coñecemento dos modelos de xestión integral sustentable así como as axendas de acción promovidas pola comunidade internacional (foros da Terra e do Clima, Nacións Unidas para desenvólvoo e outras).
- Obxectivos de Desenvolvemento Sustentable.
- Cambios na gobernabilidade enerxética internacional.
- Repercusións da reestruturación produtivo-tecnolóxica no sector enerxético.
- Axenda de acción.
Bermejo, R. (2001): Economía sostenible. Principios, conceptos e instrumentos. Bilbao: Bakeaz
Daly, H. E. e Cobb,Jr, J.B. (1993): Para el bien común. Reorientando la economía hacia la comunidad, el ambiente y un futuro sostenible. México: Fondo de Cultura Económica.
Klein, N. (2015): Esto lo cambia todo. El capitalismo contra el clima. Barcelona: Paidós
Martínez Alier, J., Roca Jusmet, J. (2013): Economía ecológica y política ambiental. México: Fondo de Cultura Económica
Max-Neef, M.A. (1994): Desarrollo a escala humana. Conceptos, aplicaciones y algunas reflexiones. Montevideo-Barcelona: Editorial Editorial Nordan-Comunidad – Icaria Editorial.
BÁSICAS E XERAIS
CG08 - Coñecer os factores sociais, xurídicos e económicos que interveñen na implantación das enerxías renovables no marco da sustentabilidade
CG07 - Coñecer a lexislación básica a nivel nacional e autonómico relacionada co campo das enerxías renovables, e ser capaz de acceder ás bases bibliográficas dispoñibles e ter capacidade para interpretalas
CG05 - Capacidade para realizar estudos de sustentabilidade, e coñecer e deseñar as operacións unitarias aplicables no campo da arquitectura ambiental e do urbanismo sustentable.
CB7 - Que os estudantes saiban aplicar os coñecementos adquiridos e a súa capacidade de resolución de problemas en contornas novas ou pouco coñecidos dentro de contextos máis amplos (ou multidisciplinares) relacionados coa súa área de estudo
CB8 - Que os estudantes sexan capaces de integrar coñecementos e enfrontarse á complexidade de formular xuízos a partir dunha información que, sendo incompleta ou limitada, inclúa reflexións sobre as responsabilidades sociais e éticas vinculadas á aplicación dos seus coñecementos e xuízos
CB9 - Que os estudantes saiban comunicar as súas conclusións e os coñecementos e razóns últimas que as sustentan a públicos especializados e non especializados dun modo claro e sen ambigüidades
TRANSVERSAIS
CT02 - Analizar, razoar críticamente, pensar con creatividade e comunicar as súas ideas defendéndoas e discutíndoas asertiva e estruturadamente
CT03 - Capacidade para traballar e tomar decisións en contornas de presión nas que está sometidos a escaseza de tempo, presións internas e externas, e limitación de recursos en xeral demostrando capacidade de liderado
CT13 - Capacidade para analizar as demandas, necesidades e expectativas do mercado
CT14 - Capacidade para analizar, organizar, xestionar e aplicar un proxecto técnico-científico tendo en conta as limitacións de persoal, económicas, legais, etc
ESPECÍFICAS
CE10 - Comprender e establecer metodoloxías para a diagnose, xestión e planificación enerxética sustentable a través da valorización de recursos enerxéticos propios en diferentes tipos de asentamento e aplicar este tipo de procedemento en casos sinxelos.
CE07 - Ser capaz de identificar e discriminar os modelos actuais de transición enerxética e xestionar de forma sustentable o modelo seleccionado usando as mellores tecnoloxías dispoñibles
Escenario 1. Normalidade adaptada
Desenvolvemento do programa teórico en clases presenciais nas que se combinan clases expositivas, seminarios-coloquio, resolución de problemas e traballo de laboratorio tanto individual como en grupo. En paralelo, poderanse celebrar seminarios durante as titorías, noutras sesións co profesor e outras actividades formativas que poidan xurdir.
A parte teórica desenvólvese coa axuda de diferentes soportes audiovisuais que xeran unha proposta de contido atractiva e facilitan a súa comprensión. Durante o desenvolvemento da axenda poderanse utilizar programas informáticos e Internet.
Todas as tarefas do estudante (estudo, traballos, lecturas) serán guiadas polo persoal académico en titorías presenciais ou que se poidan realizar a través dos medios virtuais da USC.
En todos os casos, as ferramentas dispoñibles na USC virtual empregaranse para proporcionar aos estudantes o material necesario para o desenvolvemento da materia (presentacións, notas, textos de apoio, bibliografía, vídeos, etc.) e para establecer comunicación. profesor-alumno fluente.
Adoptaranse as medidas hixiénico-sanitarias recomendadas nos protocolos da Facultade (hidrogel e máscara obrigatoria).
Escenario 2. Distancia
Seminarios expositivos e interactivos
Non se esperan cambios no tipo de ensino se se manteñen os parámetros tradicionais de matrícula. Se as medidas de distanciamento non permitían a todos os estudantes da materia asistir a clases presenciais na aula asignada e non se dispoñía dun espazo de ensino máis grande para acoller a todos os estudantes, entón arbitraríase unha destas medidas:
- Transmitir a clase por parte dos estudantes que os seguirían dende outro espazo didáctico da Facultade. Estableceranse quendas para que todos os estudantes sigan as clases nas mesmas condicións.
- Transmitir a clase por parte dos alumnos que os seguirían desde casa. Estableceranse quendas para que todos os estudantes sigan as clases nas mesmas condicións.
Se este é o caso, terá prioridade á hora de programar a actividade do suxeito nas probas de avaliación. Debido á inevitable rotación dos estudantes, as probas de avaliación consumiron un número insoportable de horas, as ensinanzas correspondentes impartiríanse electrónicamente.
As titorías poden ser presenciais ou telemáticas e requirirán cita.
Laboratorio interactivo
A docencia práctica realizarase seguindo as medidas hixiénico-sanitarias recomendadas nos protocolos sanitarios da USC (hidrogel, espaciado, aireación e máscara obrigatoria) e as normas que rexen o protocolo de actuación da Facultade.
Non se esperan cambios no tipo de ensino se se manteñen os parámetros tradicionais de matrícula. Se o límite de capacidade ditado polas autoridades sanitarias non permite que todos os estudantes asistan simultaneamente ás clases de laboratorio interactivo:
1) Se a situación do centro o permite, parte das prácticas de laboratorio que se realizarán serán trasladadas a outro espazo. Para que parte dos estudantes poidan traballar no laboratorio de ensino tradicional e participar nos novos espazos
2) Se o centro non dispón destes espazos, en función da capacidade marcada, reducirase o número de prácticas que se realizarán de xeito persoal; Os que non se realicen de xeito presencial realizaranse de forma electrónica ou incluso na aula, con disponibilidade.
As titorías poden ser presenciais ou telemáticas e requirirán cita
Escenario 3. Peche das instalacións da USC
A docencia será telemática e as clases celebraranse de xeito sincrónico durante a hora oficial das clases. Pode ser que, por razóns sen éxito, algunhas das clases teñan lugar de xeito asincrónico, o cal será comunicado aos estudantes con antelación.
As prácticas serán substituídas por actividades virtuais que poden incluír retransmisións asíncronas asociadas coa realización de cuestionarios na plataforma de asuntos, ou outras actividades que manteñan un carácter de formación práctica.
As titorías, previa cita, realizaranse por medios telemáticos síncronos (videoconferencia), ou a través do correo, foros ou chat da plataforma dixital.
En todos os casos, as ferramentas dispoñibles na USC virtual empregaranse para proporcionar aos estudantes o material necesario para o desenvolvemento da materia (presentacións, notas, textos de apoio, bibliografía, vídeos, etc.) e para establecer comunicación. profesor-alumno fluente.
Escenario 1. Normalidade adaptada
A nota final será o resultado da avaliación de:
Proba final do tipo de exame (40%).
Realización de traballos e / ou actividades (50%). Valorarase específicamente as habilidades na busca de material para o desenvolvemento dos temas, a capacidade de síntese na elaboración de traballos e o dominio dos temas. Entre as actividades deseñadas nos seminarios e nas clases maxistrais, inclúense clases prácticas obrigatorias nos laboratorios dos Grupos de Investigación.
Titoría individualizada (10%).
Poderanse realizar diferentes probas para verificar a obtención de coñecementos teóricos / prácticos e a adquisición de habilidades e actitudes
Escenario 2. Distancia
O exame final será presencial se a normativa sanitaria o permite. Nese caso, o sistema de avaliación será o mesmo que o descrito para o escenario 1. Se un exame presencial non é posible, será telemático. Consistirá en probas subidas á plataforma dixital do curso con preguntas de proba e / ou preguntas de ensaio con temas teóricos e teórico-prácticos.
Se o exame é telemático, cámbiase o peso das contribucións á nota final: o exame final será do 30% da nota e a avaliación continua do 70%.
Escenario 3. Peche das instalacións da USC
No escenario 3 o exame final será telemático. Neste escenario, o peso do exame final será do 30% da nota e da avaliación continua do 70%. Aumentarase a cantidade e calidade das actividades de avaliación incluídas na avaliación continua.
Os alumnos que non se fixeron o exame ou non se someteron á avaliación doutra actividade obrigatoria obterán a nota de non presentado. En caso de realización fraudulenta de exercicios ou probas, aplicarase o disposto no “Regulamento para a avaliación do rendemento académico dos estudantes e a revisión da cualificación”.
REQUIRIMENTO DE ORIXINALIDADE
Na realización dos exercicios e traballos encomendados co obxecto de ser avaliados, deben seguirse certos estándares:
- Toda reprodución literal total ou parcial tomada dun libro, revista, publicación electrónica, páxina web, etc. debe citarse entre comiñas, *referenciando correctamente a fonte de onde se tomou, de modo que se poida comprobar que a cita é correcta.
- Tamén deberá facerse dita referencia ése tomada a idea principal doutro texto aínda que baixo unha nova redacción.
- De non seguirse estas normas, considerarase que se está realizando un plaxio, é dicir, unha copia no substancial de obras alleas, facéndoas pasar como propias.
- Tamén se considerará plaxio dítase copia faise doutro compañeiro ou compañeira, facéndose pasar como autor/a do documento, ou se entrega un documento que foi escrito por outra persoa,
- A detección na corrección de calquera destas formas de plaxio, dará lugar a que non se siga corrixindo e considérese nulo o exercicio ou traballo.
- A reiteración nas prácticas de plaxio (máis dunha vez) suporá unha penalización adicional, A non observancia desta norma levará a non superar a materia na convocatoria correspondente.
Os obxectivos e as competencias xerais conséguense co conxunto de actividades previstas para o seguimento da materia.
Os obxectivos e competencias avalíanse a través do exame e os traballos escritos que deban entregar, así como mediante as presentacións temáticas, resumes e comentarios previstos.
Sesións de seminario interactivo, titorías individuais e de grupo, a preparación do exame final serán elementos a través dos que o alumnado contribúa a mostrar a adquisición das competencias específicas. Avaliaranse mediante exame final.
As competencias transversais conséguense e avalíanse co conxunto de actividades previstas para o seguimento da materia.
Clases maxistrais 16 h
Docencia interactiva. Seminarios 4 h
Titoría en grupo 1 h
Titoría individualizada 1 h
Exame e revisión 2 h
Traballo persoal do alumno e outras actividades 51 h
Plan de continxencia
De conformidade co Acordo do Consello de Goberno do 19 de xuño de 2020 polo que se regulan as bases para o desenvolvemento da docencia durante o curso académico 2020-2021, e a fin de minimizar o impacto dun posible rebrote do COVID-19, incorpóranse plans de continxencia que contemplan un escenario 2 (distanciamento) e un escenario 3 (peche de instalacións).
Xoan Ramon Doldan Garcia
- Departamento
- Economía Aplicada
- Área
- Economía Aplicada
- Teléfono
- 881811569
- Correo electrónico
- xoan.doldan [at] usc.es
- Categoría
- Profesor/a: Titular de Universidade
Ma Angeles Lopez Aguera
Coordinador/a- Departamento
- Física de Partículas
- Área
- Física Atómica, Molecular e Nuclear
- Teléfono
- 881813974
- Correo electrónico
- a.lopez.aguera [at] usc.es
- Categoría
- Profesor/a: Titular de Universidade
Martes | |||
---|---|---|---|
18:00-20:00 | Grupo /CLE_01 | Castelán, Galego | Aula C |
Xoves | |||
18:00-20:00 | Grupo /CLE_01 | Galego, Castelán | Aula C |
24.05.2021 09:00-14:00 | Grupo /CLE_01 | Aula C |
05.07.2021 09:00-14:00 | Grupo /CLE_01 | Aula 4 |