Créditos ECTS Créditos ECTS: 3
Horas ECTS Criterios/Memorias Traballo do Alumno/a ECTS: 51 Horas de Titorías: 3 Clase Expositiva: 9 Clase Interactiva: 12 Total: 75
Linguas de uso Castelán, Galego
Tipo: Materia Ordinaria Máster RD 1393/2007 - 822/2021
Departamentos: Departamento externo vinculado ás titulacións, Física de Partículas
Áreas: Área externa M.U en Enerxías Renovables, Cambio Climático e Desenvolvemento Sustentable, Física Atómica, Molecular e Nuclear
Centro Facultade de Física
Convocatoria: Segundo semestre
Docencia: Con docencia
Matrícula: Matriculable | 1ro curso (Si)
Ap final do estudo desta materia, o alumno debe de adquirir coñecementos suficiente para analizar e evaluar de forma obxetiva os elementos, recursos e sistemas constructivos, materiais así como os principios xerais da eficiencia enerxética aplicada a edificación, así como formación sobre as técnicas para optimización e mellora dos sistemas enerxéticos.
Dominar as certificaciones internacionais optativas para levar a cabo unha auditoría de aforro enerxético e coñecer as directrices necesarias que deben aplicarse nun proxecto de bioarquitectura e cooperación.
Analizar as exigencias do urbanismo sustentable a través de exemplos modélicos.
Concepto de arquitectura sustentable. Materiais e sistemas constructivos.
Xestión de elementos naturais. Do global ao local.
Evaluación e certificación enerxética de edificios.
Modelo de Urbanismo sustentables.
Intermodalidade.
Exemplos de deseño sustentable urbanístico e arquitectónico
-Arquitectura y clima: Manual de diseño bioclimático para arquitectos y urbanistas. http://ggili.com/es/tienda/productos/arquitectura-y-clima
-Arquitectura Bioclimática Y Construcción Sostenible. https://www.amazon.es/dp/8492507160/ref=asc_df_849250716035647690/?tag=…
-Sostenibilidad energética en el sector de la edificación en España y en la Unión Europea. http://www.soyloqueleo.com/libro/9788416642175/sostenibilidad-energetic….
-Frouwer, Floor. Integrated enviromental Modelling: Design and Tools. (Kluwer Academic Publishers; Dordrecht, Boston, Lancaster.)
BÁSICAS Y GENERALES
CG03 - Capacidad de realizar estudios de planificación y diseño de soluciones energéticas en el campo de las energías renovables y
la sostenibilidad y el cambio climático, bien sean modelos de planificación o para su aplicación a instalaciones.
CG09 - Utilización de las bases científicas aplicables en el campo de las energías renovables, la sostenibilidad y la eficiencia
energética para comparar y seleccionar las alternativas más eficientes y sostenibles en diferentes contextos socioeconómicos
CG05 - Capacidad para realizar estudios de sostenibilidad, y conocer y diseñar las operaciones unitarias aplicables en el campo de
la arquitectura ambiental y del urbanismo sostenible.
CB7 - Que los estudiantes sepan aplicar los conocimientos adquiridos y su capacidad de resolución de problemas en entornos
nuevos o poco conocidos dentro de contextos más amplios (o multidisciplinares) relacionados con su área de estudio
CB8 - Que los estudiantes sean capaces de integrar conocimientos y enfrentarse a la complejidad de formular juicios a partir de
una información que, siendo incompleta o limitada, incluya reflexiones sobre las responsabilidades sociales y éticas vinculadas a la
aplicación de sus conocimientos y juicios
CB10 - Que los estudiantes posean las habilidades de aprendizaje que les permitan continuar estudiando de un modo que habrá de
ser en gran medida autodirigido o autónomo.
TRANSVERSALES
CT01 - Trabajar eficazmente tanto en equipos interdisciplinares, como de forma autónoma y con iniciativa.
CT02 - Analizar, razonar críticamente, pensar con creatividad y comunicar sus ideas defendiéndolas y discutiéndolas asertiva y
estructuradamente
CT07 - Tratar, analizar y obtener conclusiones sobre un conjunto datos resultantes de un estudio utilizando fuentes documentales
ESPECÍFICAS
CE01 - Identificar los procedimientos y aplicaciones propias de la arquitectura ambiental y del urbanismo sostenible.
CE02 - Desarrollar habilidades en el campo del diseño, implementación, explotación y mantenimiento en instalaciones energéticas
eficientes, renovables y sostenibles, aplicando herramientas de modelización, planificación y optimización
CE03 - Asesorar en el desarrollo de proyectos relacionados con las energías renovables y la sostenibilidad energética, analizar,
desde el punto de vista técnico, económico y social, los proyectos energéticos y proponer soluciones específicas e innovadoras para
empresas y particulares
CE16 - Entender los fundamentos del consumo energético en la organización social actual desde una perspectiva científica usando
conceptos termodinámicos básicos
Escenario 1. Normalidade adaptada
Desenvolvemento do programa teórico en clases presenciais nas que se combinan clases expositivas, seminarios-coloquio, resolución de problemas e traballo de laboratorio tanto individual como en grupo. En paralelo, poderanse celebrar seminarios durante as titorías, noutras sesións co profesor e outras actividades formativas que poidan xurdir.
A parte teórica desenvólvese coa axuda de diferentes soportes audiovisuais que xeran unha proposta de contido atractiva e facilitan a súa comprensión. Durante o desenvolvemento da axenda poderanse utilizar programas informáticos e Internet.
Todas as tarefas do estudante (estudo, traballos, lecturas) serán guiadas polo persoal académico en titorías presenciais ou que se poidan realizar a través dos medios virtuais da USC.
En todos os casos, as ferramentas dispoñibles na USC virtual empregaranse para proporcionar aos estudantes o material necesario para o desenvolvemento da materia (presentacións, notas, textos de apoio, bibliografía, vídeos, etc.) e para establecer comunicación. profesor-alumno fluente.
Adoptaranse as medidas hixiénico-sanitarias recomendadas nos protocolos da Facultade (hidrogel e máscara obrigatoria).
Escenario 2. Distancia
Seminarios expositivos e interactivos
Non se esperan cambios no tipo de ensino se se manteñen os parámetros tradicionais de matrícula. Se as medidas de distanciamento non permitían a todos os estudantes da materia asistir a clases presenciais na aula asignada e non se dispoñía dun espazo de ensino máis grande para acoller a todos os estudantes, entón arbitraríase unha destas medidas:
- Transmitir a clase por parte dos estudantes que os seguirían dende outro espazo didáctico da Facultade. Estableceranse quendas para que todos os estudantes sigan as clases nas mesmas condicións.
- Transmitir a clase por parte dos alumnos que os seguirían desde casa. Estableceranse quendas para que todos os estudantes sigan as clases nas mesmas condicións.
Se este é o caso, terá prioridade á hora de programar a actividade do suxeito nas probas de avaliación. Debido á inevitable rotación dos estudantes, as probas de avaliación consumiron un número insoportable de horas, as ensinanzas correspondentes impartiríanse electrónicamente.
As titorías poden ser presenciais ou telemáticas e requirirán cita.
Escenario 3. Peche das instalacións da USC
A docencia será telemática e as clases celebraranse de xeito sincrónico durante a hora oficial das clases. Pode ser que, por razóns sen éxito, algunhas das clases teñan lugar de xeito asincrónico, o cal será comunicado aos estudantes con antelación.
As prácticas serán substituídas por actividades virtuais que poden incluír retransmisións asíncronas asociadas coa realización de cuestionarios na plataforma de asuntos, ou outras actividades que manteñan un carácter de formación práctica.
As titorías, previa cita, realizaranse por medios telemáticos síncronos (videoconferencia), ou a través do correo, foros ou chat da plataforma dixital.
En todos os casos, as ferramentas dispoñibles na USC virtual empregaranse para proporcionar aos estudantes o material necesario para o desenvolvemento da materia (presentacións, notas, textos de apoio, bibliografía, vídeos, etc.) e para establecer comunicación. profesor-alumno fluente.
-
Escenario 1. Normalidade adaptada
A nota final será o resultado da avaliación de:
Proba final do tipo de exame (40%).
Realización de traballos e / ou actividades (50%). Valorarase específicamente as habilidades na busca de material para o desenvolvemento dos temas, a capacidade de síntese na elaboración de traballos e o dominio dos temas. Entre as actividades deseñadas nos seminarios e nas clases maxistrais, inclúense clases prácticas obrigatorias nos laboratorios dos Grupos de Investigación.
Titoría individualizada (10%).
Poderanse realizar diferentes probas para verificar a obtención de coñecementos teóricos / prácticos e a adquisición de habilidades e actitudes
Escenario 2. Distancia
O exame final será presencial se a normativa sanitaria o permite. Nese caso, o sistema de avaliación será o mesmo que o descrito para o escenario 1.
Se un exame presencial non é posible, será telemático. Consistirá en probas subidas á plataforma dixital do curso con preguntas de proba e / ou preguntas de ensaio con temas teóricos e teórico-prácticos.
Se o exame é telemático, cámbiase o peso das contribucións á nota final: o exame final será do 30% da nota e a avaliación continua do 70%.
Escenario 3. Peche das instalacións da USC
No escenario 3 o exame final será telemático. Neste escenario, o peso do exame final será do 30% da nota e da avaliación continua do 70%.
Aumentarase a cantidade e calidade das actividades de avaliación incluídas na avaliación continua.
Os alumnos que non se fixeron o exame ou non se someteron á avaliación doutra actividade obrigatoria obterán a nota de non presentado.
En caso de realización fraudulenta de exercicios ou probas, aplicarase o disposto no “Regulamento para a avaliación do rendemento académico dos estudantes e a revisión da cualificación”.
Clases maxistrais 16 h
Docencia interactiva. Seminarios 4 h
Titoría en grupo 1 h
Titoría individualizada 1 h
Exame e revisión 2 h
Traballo persoal do alumno e outras actividades 51 h
Plan de continxencia
De conformidade co Acordo do Consello de Goberno do 19 de xuño de 2020 polo que se regulan as bases para o desenvolvemento da docencia durante o curso académico 2020-2021, e a fin de minimizar o impacto dun posible rebrote do COVID-19, incorpóranse plans de continxencia que contemplan un escenario 2 (distanciamento) e un escenario 3 (peche de instalacións).
Fernando M. Tabernero Duque
- Departamento
- Departamento externo vinculado ás titulacións
- Área
- Área externa M.U en Enerxías Renovables e Sustentabilidade Enerxética (3ª ed)
- Correo electrónico
- fmt.duque [at] usc.gal
- Categoría
- Profesor/a área externa
Ma Angeles Lopez Aguera
- Departamento
- Física de Partículas
- Área
- Física Atómica, Molecular e Nuclear
- Teléfono
- 881813974
- Correo electrónico
- a.lopez.aguera [at] usc.es
- Categoría
- Profesor/a: Titular de Universidade
Henrique Ferro Cruz
- Departamento
- Departamento externo vinculado ás titulacións
- Área
- Área externa M.U en Enerxías Renovables, Cambio Climático e Desenvolvemento Sustentable
- Categoría
- Profesional área externa_máx. 30 h
Xoves | |||
---|---|---|---|
18:00-20:00 | Grupo /CLE_01 | Castelán | Aula C |
Venres | |||
18:00-20:00 | Grupo /CLE_01 | Castelán | Aula C |
31.05.2021 09:00-14:00 | Grupo /CLE_01 | Aula C |
28.06.2021 09:00-14:00 | Grupo /CLE_01 | Aula 4 |