Créditos ECTS Créditos ECTS: 3
Horas ECTS Criterios/Memorias Traballo do Alumno/a ECTS: 51 Horas de Titorías: 3 Clase Expositiva: 9 Clase Interactiva: 12 Total: 75
Linguas de uso Castelán, Galego
Tipo: Materia Ordinaria Máster RD 1393/2007 - 822/2021
Departamentos: Economía Financeira e Contabilidade, Física Aplicada, Enxeñaría Química
Áreas: Economía Financeira e Contabilidade, Física Aplicada, Enxeñaría Química
Centro Facultade de Física
Convocatoria: Segundo semestre
Docencia: Con docencia
Matrícula: Matriculable | 1ro curso (Si)
Ao final do estudo da materia, o alumnado coñecerá a forma de avaliar a viabilidade económica dun proxecto de enerxías renovables e de organizar a súa tramitación administrativa, considerando os ricos económicos e financeiros asociados ao investimento que debe realizarse e os diversos aspectos legais e técnicos que deben atenderse na súa formulación.
Conceptos xerais sobre proxectos de investimento e a súa análise de viabilidade: estrutura e deseño dun proxecto; análise de viabilidade dun proxecto. Conceptos financeiros básicos: valor do diñeiro no tempo; estrutura económico-financeira e beneficio empresarial. Análise da viabilidade económica e financeira dun proxecto: métodos clásicos de selección dun investimento.
Bibliografía básica:
Idae. Instituto para la Diversificación y Ahorro de la Energía. https://www.idae.es/
Morales Plaza, J.I. (2012): La transición de un modelo económico "energívoro" a un modelo económico sostenible. Marcial Pons, Ediciones Jurídicas y Sociales. Disponible en: https://www.marcialpons.es/media/pdf/9788497689779.pdf
Bibliografía complementaria:
Amaru, A.C. (2008): Administración para emprendedores. Fundamentos para la creación y gestión de nuevos negocios. Pearson.
Castro Abancens, I. (2010): Creación de empresas para emprendedores: guía para la elaboración de un plan de negocio. Pirámide.
Morales Plaza, José I. (2012): Las claves del éxito de la inversión en energías renovables. Marcial Pons, Ediciones Jurídicas y Sociales.
Rodríguez Sandiás, A. (2013): Modelos de Análisis y Valoración de Proyectos, Ed. Andavira.
BÁSICAS E XENÉRICAS
CB7 - Que os estudantes saiban aplicar os coñecementos adquiridos e a súa capacidade de resolución de problemas en contornas
novas ou pouco coñecidos dentro de contextos máis amplos (ou multidisciplinares) relacionados coa súa área de estudo.
CB8 - Que os estudantes sexan capaces de integrar coñecementos e enfrontarse á complexidade de formular xuízos a partir dunha
información que, sendo incompleta ou limitada, inclúa reflexións sobre as responsabilidades sociais e éticas vinculadas á
aplicación dos seus coñecementos e xuízos.
CB9 - Que os estudantes saiban comunicar as súas conclusións e os coñecementos e razóns últimas que as sustentan a públicos
especializados e non especializados dun modo claro e sen ambigüidades.
CB10 - Que os estudantes posúan as habilidades de aprendizaxe que lles permitan continuar estudando dun modo que haberá de ser en gran medida autodirixido ou autónomo.
CG03 - Capacidade de realizar estudos de planificación e deseño de solucións enerxéticas no campo das enerxías renovables e a sustentabilidade e o cambio climático, ben sexan modelos de planificación ou para a súa aplicación a instalacións.
CG04 - Dimensionar, executar, explorar,manter, xestionar e avaliar obras e instalacións de tecnoloxías renovables.
CG07 - Coñecer a lexislación básica a nivel nacional e autonómico relacionada co campo das enerxías renovables, e ser capaz de acceder ás bases bibliográficas dispoñibles e ter capacidade para interpretalas.
CG08 - Coñecer os factores sociais, xurídicos e económicos que interveñen na implantación das enerxías renovables no
marco da sustentabilidade.
CG09 - Utilización das bases científicas aplicables no campo das enerxías renovables, a sustentabilidade e a eficiencia
enerxética para comparar e seleccionar as alternativas máis eficientes e sustentables en diferentes contextos socioeconómicos
TRANSVERSAIS
CT01 - Traballar eficazmente tanto en equipos interdisciplinares, como de forma autónoma e con iniciativa.
CT13 - Capacidade para analizar as demandas, necesidades e expectativas do mercado.
ESPECÍFICAS
CE02 - Desenvolver habilidades no campo do deseño, implementación, explotación e mantemento en instalacións enerxéticas
eficientes, renovables e sustentables, aplicando ferramentas de modelización, planificación e optimización.
CE03 - Asesorar no desenvolvemento de proxectos relacionados coas enerxías renovables e a sustentabilidade enerxética, analizar,
desde o punto de vista técnico, económico e social, os proxectos enerxéticos e propoñer solucións específicas e innovadoras para empresas e particulares.
CE12 - Utilizar os conceptos e as fontes do dereito (legais, doctrinales e jurisprudenciales) para protexer o medioambiente e interpretar e aplicar as normas xurídicas internacionais e internas á regulación e promoción das enerxías renovables e o desenvolvemento sustentable.
O programa cobre un amplo abanico de temas que se consideran fundamentais no ámbito da materia.
Nas horas presenciais de docencia tratarase de afondar nos aspectos máis relevantes e novos para o alumno, e farase unha revisión máis superficial daqueles xa tratados noutras materias pero considerados importantes para comprender a Análise e a Valoración de Proxectos de Investimento en enerxías renovables.
No transcurso do curso farase referencia á bibliografía específica a utilizar para ampliar os coñecementos adquiridos en cada tema. Nas horas de docencia semanal tentaranse seguir as directrices metodolóxicas mencionadas a continuación:
- Compatibilizar o rigor lóxico da Teoría Financeira coa necesaria claridade expositiva que permita unha mellor comprensión dos conceptos tratados, mediante a utilización de exemplos que precisen os conceptos introducidos e os resultados obtidos.
- As demostracións teóricas e a formación matemática dos modelos analizados serán obxecto de atención en numerosas ocasións co fin de introducir aos estudantes no uso dos mesmos antes de utilizar as ferramentas informáticas.
- Contarase co apoio das ferramentas informáticas oportunas en cada momento.
- Resolver exercicios que permitan ao alumno practicar e comprobar a asimilación dos contidos expostos, xa sexa na aula xa na aula de informática.
- Fomentar o traballo en equipo tanto dentro do centro docente como fora del.
- Fomentar o diálogo na aula e a participación activa en clase.
Os/as estudantes recibirán o apoio do campus virtual da USC a través da aula virtual da materia, na que se ofrecerá a programación periódica das clases e o material de apoio correspondente, tanto para as sesión expositivas como para as interactivas.
No escenario 1, tanto a docencia expositiva como a interactiva será presencial, contemplándose a posibilidade de que, de forma excepcional e xustificada, a docencia virtual combínese coa presencial ata un máximo do 10% das horas da materia.
O apoio titorial realizarase de forma preferentemente presencial no escenario 1.
Para todos os alumnos (incluidos/as alumnos/as con dispensa), todas as oportunidades e todas as convocatorias:
Exame: 50%
Actividades: 40%
Titorías: 10% (sempre telemáticas para alumnos/as con dispensa)
No escenario 1 todas as actividades de avaliación realizaranse de forma presencial, salvo aquelas para as que se fixe prazo de entrega. Todas as actividades de avaliación, en calquera escenario, realizaranse en modo síncrono, salvo aquelas para as que se fixe prazo de entrega.
Para os casos de realización fraudulenta de exercicios ou probas será de aplicación o recolleito na Normativa de avaliación do rendemento académico dos estudantes e de revisión de cualificacións.
Avaliación de competencias:
- Avaliación continua: CB7 CB8 CB9 CB10 CG03 CG04 CG07 CG08 CG09 CT01 CT13 CE02 CE03 CE12
- Exame final: CB7 CB8 CB9 CG03 CG04 CG07 CG08 CG09 CE02 CE03 CE12
ACTIVIDADE FORMATIVA HORAS PRESENCIALIDAD
Clases maxistrais 5 100
Docencia interactiva. Aula de informática 15 100
Titoría en grupo 1 100
Titoría individualizada 1 100
Examee e revisión 2 100
Traballo persoal do alumno e outras actividades
51 0
Asistir a clase. Seguir a materia día a día. Realizar as actividades. Traballo persoal
As clases impartiranse en castelán e galego.
Plan de continxencia
Metodoloxía da ensinanza
A metodoloxía de ensino indicada para o Escenario 1 respectarase nos tres escenarios alternativos previstos (Escenario 1: normalidade adaptada, Escenario 2: distanciamento e Escenario 3: peche das instalacións), axustándose tan só en canto ao carácter presencial ou non da docencia. No escenario 2, a docencia expositiva impartirase de forma virtual en modo síncrono e a docencia interactiva de forma presencial, contemplándose a posibilidade de que se impartan de forma non presencial e síncrona como máximo ata un 50% das horas prácticas da materia. No escenario 3 tanto a docencia expositiva como a interactiva impartiranse de forma virtual en modo síncrono. A impartición de docencia en modo síncrono farase a través de MS Teams. En función das circunstancias, prevese tamén a posibilidade de desenvolver contidos en modo asíncrono mediante sesións gravadas en vídeo e postas ao dispor dos alumnos respectando os horarios oficiais.
O apoio titorial realizarase de forma preferentemente virtual no escenario 2, e exclusivamente virtual no escenario 3, empregando o correo electrónico, a mensaxería e foros da aula virtual e MS Teams como canles de comunicación telemática.
Sistema de avaliación da aprendizaxe
Nos escenarios 2 e 3 a avaliación será a mesma que no escenario 1. No escenario 2 combinaranse actividades de avaliación presenciais e telemáticas, e a proba final teórico-practica será presencial ou telemática de acordo coas directrices que estableza o Decanato ou a Reitoría e as medidas sanitarias establecidas nese momento. No escenario 3 todas as actividades de avaliación terán carácter telemático.
Para os casos de realización fraudulenta de exercicios ou probas será de aplicación o recolleito na Normativa de avaliación do rendemento académico dos estudantes e de revisión de cualificacións.
Juan Ramon Piñeiro Chousa
- Departamento
- Economía Financeira e Contabilidade
- Área
- Economía Financeira e Contabilidade
- Correo electrónico
- j.pineiro [at] usc.es
- Categoría
- Profesor/a: Titular de Universidade
Jose Antonio Rodriguez Añon
- Departamento
- Física Aplicada
- Área
- Física Aplicada
- Teléfono
- 881814005
- Correo electrónico
- ja.rodriguez.anon [at] usc.es
- Categoría
- Profesor/a: Titular de Universidade
Pastora Maria Bello Bugallo
Coordinador/a- Departamento
- Enxeñaría Química
- Área
- Enxeñaría Química
- Teléfono
- 881816789
- Correo electrónico
- pastora.bello.bugallo [at] usc.es
- Categoría
- Profesor/a: Profesor Contratado/a Doutor
Luns | |||
---|---|---|---|
18:00-20:00 | Grupo /CLE_01 | Castelán | Sala de Xuntas - Bloque II |
Martes | |||
18:00-20:00 | Grupo /CLE_01 | Castelán | Sala de Xuntas - Bloque II |
Venres | |||
18:00-20:00 | Grupo /CLE_01 | Castelán | Sala de Xuntas - Bloque II |
18.05.2022 09:00-14:00 | Grupo /CLE_01 | Sala de Xuntas - Bloque II |
22.06.2022 09:00-14:00 | Grupo /CLE_01 | Sala de Xuntas - Bloque II |