Créditos ECTS Créditos ECTS: 3
Horas ECTS Criterios/Memorias Traballo do Alumno/a ECTS: 51 Horas de Titorías: 3 Clase Expositiva: 9 Clase Interactiva: 12 Total: 75
Linguas de uso Castelán, Galego
Tipo: Materia Ordinaria Máster RD 1393/2007 - 822/2021
Departamentos: Física Aplicada
Áreas: Electromagnetismo
Centro Facultade de Física
Convocatoria: Segundo semestre
Docencia: Con docencia
Matrícula: Matriculable | 1ro curso (Si)
Esta asignatura discute os conceptos fundamentais para comprender os efectos debidos a correlacións electrónicas que son a base para a aparición de fenómenos colectivos na materia. Son obxectivos específicos:
- Familiarizar ao estudante co concepto de cuasipartícula e do estado colectivo máis sinxelo: líquido de Fermi.
- Comprender o concepto de correlación e as súas implicacións nas propiedades eléctricas e magnéticas da materia.
1.Modelo de Hubbard. Transición metal-aislante. Anderson e Mott. Fases antiferromanéticas, ferromanéticas, metálicas, aillantes e supercondutoras.
2. Efeto Hall cuántico enteiro e fraccionario. Modelo topolóxico Chern-Simons da Eletrodinámica. Electrons como cuasi partículas fortemente correlacionadas.
3. Aillantes topolóxicos e grafeno. Estructura topolóxica das bandas: teorema de Krammer. Efeto Hall Cuántico de Espín. Efetos relativistas cuánticos aparentes.
Bibliografía básica:
- P. Fazekas, “Lecture notes on electron correlation and magnetism”, World Scientific (2003).
- Piers Coleman, “Introduction to many-body physics”, descargable de la página del autor: http://www.physics.rutgers.edu/~coleman/620/mbody/pdf/bkx.pdf
- M. Sigrist, “Solid State Theory”, notas de clase descargables de la página del autor: http://www.itp.phys.ethz.ch/education/fs13/sst/Lecture-Notes.pdf
- M. P. Marder, “Condensed matter physics”, John Wiley & Sons (2000).
- G. Grosso, G. P. Parravicini, “Solid state physics”, Academic Press (2000).
- P. L. Taylor, O. Heinonen, “A quantum approach to condensed matter physics”, Cambridge Press (2002).
- G. D. Mahan, “Condensed matter in a nutshell”, Princeton University Press (2011).
- A. Auerbach, “Interacting electrons and quantum magnetism”, Springer-Verlag (1994).
- Shun-Qing Shen,Topological Insulators :Dirac Equation in CondensedMatters, Springer-Verlag (2012)
- Bernavig B. Andrei, Topological Insulators and Topological Superconductors, Universitiy Princenton Press (2013)
Nesta materia o alumno adquirirá e practicará unha serie de competencias fundamentáis, desexables para calquera físico tanto de partículas fundamentáis ou de materia condensada. Despois do descubremento do Efeto Hall Cuántico una das cousas que xurdiu de carácter básico foi o electrón como unha partícula composta que en determinadas circunstancias incluso non ten por qué ser un fermión ou ter un carga elétrica enteira. Serán competencias específicas:
- Comprender o concepto de cuasipartícula e a súa aplicación aos estados colectivos de metais.
- Comprender o magnetismo como un fenómeno cuántico colectivo.
- Entender os límites de magnetismo itinerante e localizado.
- Manexar os conceptos básicos dun modelo de Hubbard aplicado a unha transición metal-aillante.
- Entender o que se chama materia exótica
As actividades a partir das cales se desenvolverá a docencia serán de varios tipos: clases teóricas, seminarios (tanto de pizarra como utilizando os recursos computacionais dispoñibles), clases de problemas. A participación do alumno será esencial nas clases de seminario e problemas. Así mesmo poñeranse ó dispor do alumno horas de tutorías para a discusión individualizada de todas as dúbidas que xurdan sobre o contido das materias.
OBSERVACIÓNS debidas a nova situación do Covid-19.
Si non poidéramos ter as clases presenciáis entón se empregará o Teams ou outros medios para tratar de sustituilas o mellor posible. Neste caso sempre iremos a carón das referencias básicas.
1. PRESENCIAL. Este é o que fundamental e que se espera ter para conquerir ben os obxetivos propostos.
2. SEMIPRESENCIAL. Neste caso presentarase material na Secretaría Virtual e Teams, co fin de sustituir o contacto persoal.
3. NON-PRESENCIAL. Este caso é sen dúbidas o peor. Os exercicios persoais dos alumnos e a corrección deles, será fundamental, ademáis de propor sempre textos que poidan axudar a superar as dificultades.
La asistencia a clase será obligatoria y la evaluación será continua y se realizará por medio de la entrega de boletines de ejercicios y/o la realización de un trabajo monográfico de un tema de la bibliografía reciente de interés para el curso.
Actividad evaluable Peso en la nota global
Entrega de problemas Hasta 70%
Trabajo monográfico Hasta 30%
Habrá también un examen en la fecha programada por el decanato para aquellos alumnos que no superen la evaluación continua o quieran subir nota
OBSERVACIÓNS debidas a nova situación do Covid-19.
A evaluación en calquer caso será contínua e os alumnos deberán facer exercicios de cada tema que finalmente dará a calificación final
Reparto de horas
Teoría Seminar. Prácticas Tutorías Trabajo personal otras act. Trabajo del alumno
20 10 -- 1 44 75
Repasar asinaturas relacionadas con ela como o Estado Sólido e a Mecánica Cuántica.
No momento de aprobar esta programación docente, pensando nun posible escenario 2 ou 3, estase tamén en proceso de solicitude e adquisición de novo material bibliográfico electrónico; por elo o profesorado da materia especificará no Campus Virtual qué material bibliográfico pode atoparse en formato electrónico na biblioteca da USC cando os fondos estean dispoñibles.
Daniel Baldomir Fernandez
Coordinador/a- Departamento
- Física Aplicada
- Área
- Electromagnetismo
- Teléfono
- 881813969
- Correo electrónico
- daniel.baldomir [at] usc.es
- Categoría
- Profesor/a: Catedrático/a de Universidade
Luns | |||
---|---|---|---|
12:00-13:00 | Grupo /CLE_01 | Castelán | Aula 2 |
Martes | |||
12:00-13:00 | Grupo /CLE_01 | Castelán | Aula 2 |
Mércores | |||
12:00-13:00 | Grupo /CLE_01 | Castelán | Aula 2 |
Xoves | |||
12:00-13:00 | Grupo /CLE_01 | Castelán | Aula 2 |
Venres | |||
12:00-13:00 | Grupo /CLE_01 | Castelán | Aula 2 |
27.05.2021 10:00-14:00 | Grupo /CLE_01 | Aula 2 |
07.07.2021 16:00-18:00 | Grupo /CLE_01 | Aula 2 |