Créditos ECTS Créditos ECTS: 6
Horas ECTS Criterios/Memorias Traballo do Alumno/a ECTS: 102 Horas de Titorías: 6 Clase Expositiva: 18 Clase Interactiva: 24 Total: 150
Linguas de uso Castelán, Galego
Tipo: Materia Ordinaria Máster RD 1393/2007 - 822/2021
Departamentos: Física Aplicada, Física de Partículas
Áreas: Física Aplicada, Física Atómica, Molecular e Nuclear, Física Teórica
Centro Facultade de Física
Convocatoria: Primeiro semestre
Docencia: Con docencia
Matrícula: Matriculable | 1ro curso (Si)
Escenario 1:
O obxectivo deste curso é que os alumnos adquiran as competencias
avanzadas no campo da física computacionais que non son adquiridas no
grao e son necesarias para resolver problemas complexos das
distintas ramas da física, teóricos e experimentais, incluíndo:
- Coñecemento de sistemas operativos e as linguaxes e técnicas de
programación comunmente usados en física.
- A capacidade para resolver ecuacións diferencias e integrais usando métodos
numéricos e problemas de minimización e optimización.
- A capacidade de deseñar modelos físicos utilizando simulación.
- A competencia no manexo de aplicacións das TIC para tratar
problemas físicos, a través de técnicas de manipulación simbólica e usando
matemáticas e gráficos avanzados.
Escenario 2 e 3: Sen cambios
Escenario 1:
- Fundamentos de UNIX. Introdución ás linguaxes de programación.
Linguaxes interpretadas e compiladas. Programación en Python. Técnicas de
programación avanzada: programación orientada a obxectos e programación
funcional. Programación en C + +.
- Métodos numéricos. Resolución de EDO e EDP. Métodos de diferenzas e de
elementos finitos. Métodos espectrais.
- Métodos de simulación. Problemas de simulación clásica: modelo de Ising,
e percolación. Métodos de Monte-Carlo. Números aleatorios e
pseudoaleatorios. Xeneración de distribucións de probabilidade.
- Métodos Estatísticos avanzados. Métodos multivariables. Análise de
compoñentes principais. Análise de discriminante. Análise de
Fischer. Análise factorial. Redes neuronais.
- Computación Simbólica: Introdución. Simpy. Resolución de problemas de
álxebra lineal. Representación e resolución de ecuacións diferenciais en
derivadas parciais. Resolución de ecuacións integro-diferenciais polo método
directa e polo método dos momentos.
Escenarios 2 e 3: Sen cambios
Escenario 1:
- M. Lutz, Learning Python, O'Reilly 2009.
- http://sympy.org/es/index.html
- B. Stroustrup: El lenguaje de programación C++, Addison-Wesley, 2009.
- S. Wolfram, Mathematica : a system for doing mathematics by computer,
Addison-Wesley 1993.
- E. Weinstein: Wolfram Mathworld, http://mathworld.wolfram.com
- W.H. Press et al.: Numerical recipes: the art of scientific computing,
Cambridge University Press, 2007.
- W. Cheney y D. Kincaid: Numerical mathematics and computing, T. Brooks/Cole,
2007
- D. W. Heermann, Computer Simulation Methods in Theoretical Physics, Springer
1990.
- T. Pang, An introduction to computational physics, Cambridge 2006.
- M.M. Woolfson, G.J. Pert, An Introduction to Computer Simulation, Oxford
1999.
- H. Gould, J. Tobochnik, W. Christian, An introduction to computer
simulation methods. Applications to physical systems, Addison-Wesley.
- M.A. Kalos y P.A. Whitlock: Monte Carlo methods, Wiley, 2008
- I.T. Jolliffe Principal Component Analysis, second edition, Springer 2002.
- F. Husson, S. Le, J. Pages, Exploratory Multivariate Analysis by Example
Using R, Chapman & Hall 2010.
- T. Hastie et al., The elements of statistical learning, Springer 2008.
Escenarios 2 e 3: Sen cambios
Escenario 1:
Competencias específicas inclúen:
- Coñecer os sistemas operativos e linguaxes de programación relevantes
en física.
- Resolver problemas alxebraicos, de resolución de ecuacións e de
optimización utilizando métodos numéricos.
- Modelar e simular fenómenos físicos complexos por ordenador.
- Xestionar aplicacións de computación simbólica.
Escenarios 2 e 3: sen cambios
Escenario 1:
O curso terá un carácter fundamentalmente práctico e aplicado. Haberá un
pequeno número de sesións teóricas para introducir métodos teóricos que se van
usar. O resto das sesións de traballo serán prácticas de ordenador nun
laboratorio de informática, onde se propoñen os traballos de programación,
cálculo e simulación aplicado a diferentes problemas en física. A resolución
de algún traballo concreto será proposto a cada alumno. O traballo en clase
será complementado por sesións de titorías e traballo persoal do estudante.
Escenarios 2 e 3 : Ver o plan de continxencia no apartado de observacións.
Escenario 1:
A avaliación será principalmente unhna avaliación continua,
tendo en conta os seguintes aspectos.
- A asistenza a clase e obrigatoria as
prácticas propostas teñen que ser realizadas.
- Proxectos propostos que o alumno deba resolver
aplicando os métodos e técnicas que aprendeu a un problema físico específico.
Estos proxectos poden estar relacionada con outras disciplinas do Master
Asistencia ás clases e prácticas experimentais 60%
Presentación de traballos ou proxectos 40%
Excepcionalmente, para aqueles alumnos que non opten pola avaliación continua, se poderá realizar un exame final da materia, sempre que realizaran todas as practicas propostas durante as sesions interactivas.
Escenarios 2 e 3: Sen cambios.
.
.
PLAN DE CONTINXENCIA ante un posible cambio de escenario:
1) Obxetivos: sen cambios
2) Contidos: sen cambios
3) Material bibliográfico: sen cambios
4) Competencias: sen cambios
5) Metodoloxía:
Escenario 2:
De ter problemas, por limitación de aforo, a que as clases presenciais sucedan
en aulas dotadas de ordenadores, de ser posible impartiranse as clases
presencialmente en aulas con aforo axeitado pero con ordenadores portátiles
propiedade dos alumnos (para casos especiais pode solicitarse á USC o
préstamos de portátiles). Se aínda logo de considerar esa opción a limitación
de aforo ditado polas autoridades sanitarias non permite que todo o alumnado
asista as clases interactivas simultáneamente:
1) se a situación do centro o permite, parte do alumnado seguiría as clases simultáneamente noutro espazo docente. De xeito que parte dos alumnos traballarían na Aula de informática asignada e os outros nun espazo de nova asignación.
2) Se o centro non dispón dese espazo, parte dos alumnos seguirían as clases telemáticamente no seu domicilio.
As titorías poderán ser presenciais ou telemáticas, requerirán de cita previa
Escenario 3
A docencia será telemática e as clases desenvolveranse de forma síncrona no horario oficial de clase. Pode ser que, por causas sobrevidas, algunha das clases se desenvolva de forma asíncrona o que se comunicará ao alumnado con anterioridade.
As titorías serán telemáticas e requerirán de cita previa
6) Sistema de avaliación: sen cambios
7) Tempo de estudo e de traballo persoal: sen cambios
8) Recomendacións para o estudo da materia: sen cambios
Diego Martinez Hernandez
- Departamento
- Física Aplicada
- Área
- Física Aplicada
- Teléfono
- 881814065
- Correo electrónico
- diego.martinez [at] usc.es
- Categoría
- Profesor/a: Titular de Universidade
Ricardo Antonio Vazquez Lopez
Coordinador/a- Departamento
- Física de Partículas
- Área
- Física Teórica
- Teléfono
- 881813967
- Categoría
- Profesor/a: Titular de Universidade
Hector Alvarez Pol
- Departamento
- Física de Partículas
- Área
- Física Atómica, Molecular e Nuclear
- Teléfono
- 881813544
- Correo electrónico
- hector.alvarez [at] usc.es
- Categoría
- Profesor/a: Titular de Universidade
Jose Angel Hernando Morata
- Departamento
- Física de Partículas
- Área
- Física Atómica, Molecular e Nuclear
- Teléfono
- 881814024
- Correo electrónico
- jose.hernando [at] usc.es
- Categoría
- Profesor/a: Titular de Universidade
Martes | |||
---|---|---|---|
18:30-20:30 | Grupo /CLE_01 | Galego, Castelán | 3 (Informática) |
Mércores | |||
18:30-20:30 | Grupo /CLE_01 | Galego, Castelán | 3 (Informática) |
Xoves | |||
18:30-20:30 | Grupo /CLE_01 | Castelán, Galego | 3 (Informática) |
Venres | |||
18:30-20:30 | Grupo /CLE_01 | Galego, Castelán | 3 (Informática) |
21.01.2021 10:00-14:00 | Grupo /CLE_01 | 3 (Informática) |
21.06.2021 10:00-12:00 | Grupo /CLE_01 | Aula 2 |