Créditos ECTS Créditos ECTS: 3
Horas ECTS Criterios/Memorias Traballo do Alumno/a ECTS: 44 Horas de Titorías: 1 Clase Expositiva: 20 Clase Interactiva: 10 Total: 75
Linguas de uso Castelán, Galego
Tipo: Materia Ordinaria Máster RD 1393/2007 - 822/2021
Departamentos: Física Aplicada, Física de Partículas
Áreas: Óptica, Física Atómica, Molecular e Nuclear, Física da Materia Condensada
Centro Facultade de Física
Convocatoria: Segundo semestre
Docencia: Con docencia
Matrícula: Matriculable | 1ro curso (Si)
ESCENARIO 1
-Comprender conceptualmente (principios físicos) as diferentes implementacións físicas de operacións computacionais e de encriptación cuántica: xeración dos N-qudits, manipulación e detección física de N-qudits).
-Saber implementar (configuración e deseño) compoñentes e circuitos cuánticos elementais para computación cuántica con distintos sistemas físicos.
-Saber implementar distintos protocolos de encriptación cuántica con sistemas fotónicos ou híbridos, usando distintas fontes cuánticas.
-Coñecer as vantaxes e limitacións de cada un dos sistemas físicos para información cuántica.
-Comprender as distintas técnicas físicas de detección de estados qubit (N-qudits) en diferentes sistemas físicos.
-Coñecer e saber aplicar estratexias para configurar sistemas fotónicos e opto-atómicos que implementen operacións fundamentais no ámbito da computación e encriptación cuántica.
-Coñecer e saber aplicar estratexias para configurar sistemas supercondutores e de estado sólido que implementen operacións fundamentais no ámbito da computación cuántica.
-Coñecer e saber aplicar estratexias para configurar sistemas de detección de estados cuánticos no ámbito dos sistemas fotónicos, supercondutores e de estado sólido.
ESCENARIOS 2 e 3 (definidos en "Bases para o desenvolvemento dunha docencia presencial segura 2020-2021")
Sen cambios
ESCENARIO 1
1.-Sistemas fotónicos para computación. Estudo cuántico de sistemas ópticos. Sistemas de computación fotónica lineal. Sistemas de computación fotónica non lineal
2.-Sistemas fotónicos para criptografía. Sistemas de teleportación fotónica. Criptografía con estados non entrelazados (BB84, B92, ...). Criptografía con estados entrelazados (E91, TQC98, MDI, ...)
3.-Sistemas opto-atómicos. Cavidades opto-cuánticas (QED). Sistemas de trampas iónicas e redes ópticas. Sistemas RMN e NVC
4.-Sistemas supercondutores e de estado sólido. Unións Josephson. Qubits de carga e fase. Puntos cuánticos
5.-Sistemas de detección e medida de qubits. Método de coincidencias fotónicas. Metodo Electron-Shelving. Método FID (RMN), etc
ESCENARIOS 2 e 3
Sen cambios
ESCENARIO 1
Bibliografía Básica
-Material docente elaborado polos profesores sobre "Sistemas Físicos para Información Cuámntica" ubicado dixitalmente na Aula Virtual da materia.
Bibliografía Complementaria
-P.Lambropoulos, D. Petrosyan, Fundamentals of Quantum Optics and Quantum Information, Springer 2007.
-M.Nakahara and T. Ohmi, Quantum Computing, from Linear Algebra to Physical Realizations, CRC Press, 2008.
-G.Chen et.al., Quantum Computing Devices, Principles, Designs and Analysis, Chapman and Hall /CRC 2007.
-P.Kok and B. W. Lovett, Introduction to Optical Quantum Information Processing Cambridge Univ Press. 2010.
-D.Bouemeester, A. Ekert, A. Zeilinger (Editors), The Physics of Quantum Information: Quantum Cryptography, Quantum Teleportation, Quantum Computation. Springer
Obs.-No momento de aprobar esta programación docente, pensando nun posible escenario 2 ou 3, ésta tamén en proceso de solicitude e adquisición de novo material bibliográfico electrónico; por elo o profesorado da materia especificará no Campus Virtual qué material bibliográfico pode atoparse en formato electrónico na biblioteca da USC cando os fondos estean dispoñibles.
Recursos bibliográficos na rede
-No material docente elaborado polos profesores sobre "Sistemas Físicos para Información Cuántica" ubicado na Aula Virtual hai ligazóns a páxinas web.
-Pathak A., Banerjee A., Optical Quantum Informaction and Quantum Communications, http://dx.doi.org/10.1117/3.2240896
-G.Grynberg, A.Aspect, C.Fabre, Introduction to Quantum Optics
http://www.fulviofrisone.com/attachments/article/404/intoduction%20to%2…
ESCENARIOS 2 e 3
Sen cambios
ESCENARIO 1
CG01 - Adquirir a capacidade de realizar traballos de investigación en equipo.
CG02 - Ter capacidade de análise e de síntese.
CG03 - Adquirir a capacidade para redactar textos, artigos ou informes científicos conforme aos estándares de publicación.
CG04 - Familiarizarse coas distintas modalidades usadas para a difusión de resultados e divulgación de coñecementos en reunións científicas.
CG05 - Aplicar os coñecementos á resolución de problemas complexos.
CB6 - Posuír e comprender coñecementos que aporten unha base ou oportunidade de ser orixinais no desenvolvemento e/ou aplicación de ideas, a miúdo nun contexto de investigación
CB7 - Que os estudantes saiban aplicar os coñecementos adquiridos e a súa capacidade de resolución de problemas en contornas novas ou pouco coñecidas dentro de contextos máis amplos (ou multidisciplinares) relacionados coa súa área de estudo
CB8 - Que os estudantes sexan capaces de integrar coñecementos e enfrontarse á complexidade de formular xuízos a partir dunha información que, sendo incompleta ou limitada, inclúa reflexións sobre as responsabilidades sociais e éticas vinculadas á aplicación dos seus coñecementos e xuízos
CB9 - Que os estudantes saiban comunicar as súas conclusións e os coñecementos e razóns últimas que as sustentan a públicos especializados e non especializados dun modo claro e sen ambigüedades
CB10 - Que os estudantes posúan as habilidades de aprendizaxe que lles permitan continuar estudando dun modo que haberá de ser en gran medida autodirigido ou autónomo.
CT01 - Capacidade para interpretar textos, documentación, informes e artigos académicos en inglés, idioma científico por excelencia.
CT02 - Desenvolver a capacidade para a toma de decisións responsables en situacións complexas e/ou responsables.
CE07 - Adquirir a capacitación para o uso das principais ferramentas computacionais e o manexo das principais técnicas experimentais da Física Nuclear e de Partículas.
CE08 - Adquirir un coñecemento en profundidade da estrutura da materia no réxime de baixas enerxías e a súa caracterización..
CE11 - Adquirir coñecementos e dominio das estratexias e sistemas de transmisión da luz e a radiación.
CE12 - Proporcionar unha formación especializada, nos distintos campos que abarca a Física Fundamental: desde a física medioambiental, a física de fluídos ou a acústica ata fenómenos cuánticos e de radiación coas súas aplicacións tecnolóxicas, médicas, etc.
ESCENARIOS 2 e 3
Sen cambios
ESCENARIO 1
-Impartiranse as horas de clase presencial segundo o calendario oficial do Máster, nas que se explicarán, utilizando distintos medios audiovisuais, os contidos da materia, e se farán ou introducirán exercicios e problemas ilustrativos e/ou aclaratorios dos ditos contenidos.
-Aos alumnos iráselles suministrando un material (en xeral, en soporte electrónico) que abrangue tanto o desenvolvemento dos contidos teóricos coma os enunciados de exercicio e problemas, e mesmo a descrición de aspectos máis experimentais dos sistemas obxecto de estudo.
-Utilizarase o Campus Virtual da USC para dar información xeral e específica sobre a materia, para ubicar material docente, propoñer actividades, etc.
ESCENARIO 2 (Plan de Continxencias no apartado Observacións)
Non se esperan modificacións no tipo de docencia, se se manteñen os parámetros tradicionais de matrícula. Se as medidas de distanciamento non permitiran que todos os alumnos da materia asistan ás clases presenciais na aula asignada e non se dispón dun espazo docente máis amplo para acoller a todos os alumnos, entón arbitraríanse algunha destas medidas:
-Retransmitir en streaming a clase para parte do alumnado que as seguiría dende outro espazo docente da facultade. Estableceríanse quendas para que todos os alumnos seguirán as clases nas mesmas condición.
-Retransmitir en streaming a clase para parte do alumnado que as seguiría dende a súa casa. Estableceríanse quendas para que todos os alumnos seguirán as clases nas mesmas condicións.
Priorizarase a presencialidade nas probas de avaliación. Se debido á unha inevitable rotación do alumnado, as probas de avaliación consumirán un número inasumible de horas, á docencia correspondente se impartiría telemáticamente.
As titorías poderán ser presenciais ou telemáticas, requerirán de cita previa.
ESCENARIO 3 (Plan de Continxencias no apartado Observacións)
A docencia será telemática e as clases desenvolveranse de forma síncrona no horario oficial de clase. Pode ser que, por causas sobrevidas, algunha das clases se desenvolva de forma asíncrona o que se comunicará ao alumnado con anterioridade.
As titorías serán telemáticas e requerirán de cita previa
ESCENARIO 1
-A avaliación da materia consistirá básicamente na avaliación continua tendo en conta que:
.É obligatorio asistir ás clases expositivas e interactivas e realizar os exercicios propostos nas mesmas.
.Propoñeranse traballos específicos onde o alumno poñerá en práctica os métodos e técnicas aprendidos nalgún aspecto concreto do curso.
.Contemplarase a posibilidade de realizar un examen só excepcionalmente no caso de que non se teña completado algún dos criterios anteriores e sexa necesario para avaliar se o alumno ten adquiridas as competencias da asignatura.
-Actividades a avaliar e o seu peso na nota global:
.Asistencia ás clases e realización dos exercicios: 60%
.Presentación de traballos e/ou proxectos específicos: 40%
ESCENARIOS 2 e 3 (Plan de Continxencias no apartado Observacións)
-Faranse actividades para aprehender e practicar os contidos da materia mediante proposta, entrega e corrección de tarefas no Campus Virtual. O sistema de avaliación non cambia respecto ao previsto. A asistencia é comprobada telematicamente mediante a conexión á plataforma Teams.
ESCENARIO 1
3 ECTS distribuídos como segue:
Horas presenciais:
-Expositivo-Interactivas: 30 horas
Horas non presenciais (45 horas) adicadas a:
-Estudo dos contidos teóricos (conceptuais-formais)
-Realización de problemas/actividades
-Reelaboración de problemas/actividades
ESCENARIO 2 e 3
Considerando as horas de docencia telemática como horas "presenciais", a distribución de horas non presenta cambios.
ESCENARIO 1
-Recoméndase, inda que non é imprescindible. que o alumno teña ou adquira coñecementos de Física Cuántica, Optica Cuántica, e Física do Estado Sólido.
-Recoméndase ler cada día as notas de clase, e detectar dúbidas para ser planteadas na clase ou en titorías.
-Recoméndase que faga (e mesmo refaga) os exercicios, problemas e actividades propostos con constancia.
ESCENARIOS 2 e 3
Sen cambios
ESCENARIO 1
-Esta materia está orientada á formación especializada no campo da información e as tecnoloxías cuánticas.
-É unha materia transversal, compatible dende calquera das especialidades do Máster.
-Se ben pode cursarse sen ter os fundamentos de información cuántica, recoméndase adquirilos.
ESCENARIOS 2 e 3
Sen cambios
PLAN DE CONTIXENCIA ante un posible cambio de escenario
1) Obxectivos da materia
Sen cambios
2) Contidos da materia
Sen cambios
3) Bibliografía básica e complementaria
Sen cambios
4) Competencias
Sen cambios
5) Metodoloxía da ensinanza
ESCENARIO 2
Non se esperan modificacións no tipo de docencia, se se manteñen os parámetros tradicionais de matrícula. Se as medidas de distanciamento non permitiran que todos os alumnos da materia asistan ás clases presenciais na aula asignada e non se dispón dun espazo docente máis amplo para acoller a todos os alumnos, entón arbitraríanse algunha destas medidas:
-Retransmitir en streaming a clase para parte do alumnado que as seguiría dende outro espazo docente da facultade. Estableceríanse quendas para que todos os alumnos seguirán as clases nas mesmas condición.
-Retransmitir en streaming a clase para parte do alumnado que as seguiría dende a súa casa. Estableceríanse quendas para que todos os alumnos seguirán as clases nas mesmas condicións.
Priorizarase a presencialidade nas probas de avaliación. Se debido á unha inevitable rotación do alumnado, as probas de avaliación consumirán un número inasumible de horas, á docencia correspondente se impartiría telemáticamente.
As titorías poderán ser presenciais ou telemáticas, requerirán de cita previa.
ESCENARIO 3
A docencia será telemática e as clases desenvolveranse de forma síncrona no horario oficial de clase. Pode ser que, por causas sobrevidas, algunha das clases se desenvolva de forma asíncrona o que se comunicará ao alumnado con anterioridade.
As titorías serán telemáticas e requerirán de cita previa
6) Sistema de avaliación da aprendizaxe
ESCENARIOS 2 e 3
-Faranse actividades para aprehender e practicar os contidos da materia mediante proposta, entrega e corrección de tarefas no Campus Virtual. O sistema de avaliación non cambia respecto ao previsto. A asistencia é comprobada telematicamente mediante a conexión á plataforma Teams.
7) Tempo de estudos e de traballo persoal
Sen cambios
8) Recomendacións para o estudo da materia
Sen cambios
Jesus Manuel Mosqueira Rey
- Departamento
- Física de Partículas
- Área
- Física da Materia Condensada
- Teléfono
- 881814025
- Correo electrónico
- j.mosqueira [at] usc.es
- Categoría
- Profesor/a: Titular de Universidade
Jesus Liñares Beiras
Coordinador/a- Departamento
- Física Aplicada
- Área
- Óptica
- Teléfono
- 881813501
- Correo electrónico
- suso.linares.beiras [at] usc.es
- Categoría
- Profesor/a: Catedrático/a de Universidade
Pablo Vazquez Regueiro
- Departamento
- Física de Partículas
- Área
- Física Atómica, Molecular e Nuclear
- Teléfono
- 881813973
- Correo electrónico
- pablo.vazquez [at] usc.es
- Categoría
- Profesor/a: Titular de Universidade
Luns | |||
---|---|---|---|
13:00-14:00 | Grupo /CLE_01 | Galego | Sala de Xuntas - Bloque II |
Martes | |||
13:00-14:00 | Grupo /CLE_01 | Galego | Sala de Xuntas - Bloque II |
Mércores | |||
13:00-14:00 | Grupo /CLE_01 | Galego | Sala de Xuntas - Bloque II |
Xoves | |||
13:00-14:00 | Grupo /CLE_01 | Galego | Sala de Xuntas - Bloque II |
Venres | |||
13:00-14:00 | Grupo /CLE_01 | Galego | Sala de Xuntas - Bloque II |
04.06.2021 16:00-20:00 | Grupo /CLE_01 | Aula 2 |
09.07.2021 18:00-20:00 | Grupo /CLE_01 | Aula 2 |