Créditos ECTS Créditos ECTS: 3
Horas ECTS Criterios/Memorias Traballo do Alumno/a ECTS: 51 Horas de Titorías: 3 Clase Expositiva: 9 Clase Interactiva: 12 Total: 75
Linguas de uso Castelán, Galego
Tipo: Materia Ordinaria Máster RD 1393/2007 - 822/2021
Departamentos: Física de Partículas
Áreas: Física Teórica
Centro Facultade de Física
Convocatoria: Primeiro semestre
Docencia: Con docencia
Matrícula: Matriculable | 1ro curso (Si)
Resultados do aprendizaxe:
O obxectivo deste curso é presentar unha selección de temas que complementen a formación do estudante no campo da Física Cuántica. Os temas concretos foron elexidos pola súa relevancia en diferentes campos da Física actual.
-Repaso dos principios fundamentais da mecánica cuántica
-O problema da medida. Decoherencia e a aparición da realidade clásica na teoría cuántica. Modelos sinxelos de decoherencia. Localización debida a colisións con partículas ambientais.
-Dinámica cuántica xeneralizada. Operadores de Kraus e saltos cuánticos. Superoperadores e ecuacións piloto. Ecuación de Lindblad. Aplicación o oscilador harmónico amortiguado. Baños térmicos e ecuacións de evolución exactas. A aproximación de Born-Markov.
-Estados coherentes do oscilador harmónico. Estados comprimidos. Distribucions de quasiprobabilidad e mecánica cuántica no espazo de fase.
-Fases xeométricas de Berry e aplicacións
-Integral de camiño de Feynman e aplicacións.
-M. Le Bellac, Quantum Physics, Cambridge University Press, 2006
-M. Schlosshauer, Decoherence and the quantum-to classical transition, Springer 2007
-H. P. Breuer, F. Petruccione, The theory of open quantum systems, Oxford Univ. Press. 2002
-S. Haroche, J. M. Raimond, Exploring the quantum, Oxford Univ. Press. 2006
-A. Bohm, A. Mostafazadeh, H. Koizumi, Q. Niu, J. Zwanzinger, The geometric phase in quantum systems, Springer 2003.
Recursos en rede:
Aula Virtual: Apuntes elaborados polos profesores, problemas propostos e enlaces a recursos online
Básicas e xerais:
CG01 - Adquirir a capacidade para realizar traballos de investigación en equipo.
CG02 - Posibilidade de análise e síntese.
CG03 - Adquirir a capacidade de escribir textos, artigos ou informes científicos de acordo coas normas de publicación.
CG04 - Familiarizarse coas diferentes modalidades empregadas para a divulgación de resultados e a divulgación do coñecemento nos encontros científicos.
CG05 - Aplicar coñecementos para resolver problemas complexos.
CB6 - Posuír e comprender coñecementos que proporcionen unha base ou oportunidade para ser orixinais no desenvolvemento e / ou aplicación de ideas, a miúdo nun contexto de investigación.
CB7 - Que os estudantes saiban aplicar os coñecementos adquiridos e a súa capacidade para resolver problemas en escenarios novos ou pouco coñecidos dentro de contextos máis amplos (ou multidisciplinarios) relacionados coa súa área de estudo.
CB8 - Que os estudantes sexan capaces de integrar coñecementos e afrontar a complexidade de formular xuízos baseados en información que, incompleta ou limitada, inclúe reflexións sobre as responsabilidades sociais e éticas relacionadas coa aplicación dos seus coñecementos e xuízos.
CB9 - Que os estudantes saiban comunicar as súas conclusións e os últimos coñecementos e razóns que os apoien a audiencias especializadas e non especializadas dunha forma clara e inequívoca.
CB10 - Que os estudantes posúan as habilidades de aprendizaxe que lles permitan seguir estudando dun xeito que terá que ser en gran medida autodirixido ou autónomo.
Transversais:
CT01 - Capacidade para interpretar textos, documentación, informes e artigos académicos en inglés, a linguaxe científica por excelencia.
CT02 - Desenvolver a capacidade de toma de decisións responsable en situacións complexas e / ou responsables.
Específicas:
CE12 - Ofrecer formación especializada nos diferentes campos cubertos pola Física Fundamental: desde física ambiental, física de fluidos ou acústica ata fenómenos cuánticos e de radiación coas súas aplicacións tecnolóxicas, médicas, etc.
CE13 - Mestres ferramentas interdisciplinarias, tanto a nivel teórico, experimental ou computacional, para realizar con éxito calquera investigación ou actividade profesional dentro de calquera campo da Física.
Activarase un curso na plataforma Moodle do Campus Virtual, á que se subirá información de interese para o alumno así como material docente diverso.
Impartiranse as horas de clase presencial segundo o calendario oficial do Máster, nas que se explicarán, utilizando medios audiovisuais cando sexa axeitado, os contidos da materia, introducindo exercicios e problemas ilustrativos e/ou aclaratorios de ditos contidos. Aos alumnos iráselles subministrando un material que comprende tanto o desenrolo dos contidos teóricos como os enunciados de exercicios e problemas. Disporase das horas de titorías correspondentes. As titorías poden ser presenciais ou telemáticas, se son telemáticas requiriran de cita previa, o que tamén é recomendable para as presenciais.
A evaluación da materia consistirá básicamente na evaluación continua tendo en conta os aspectos seguintes:
- É obligatorio asistir ás clases expositivas e interactivas, e realizar os exercicios propostos nas mesmas.
- Proporanse traballos específicos onde o alumno porá en práctica os métodos e técnicas aprendidos nalgún problema concreto do curso ou algún outro tema relacionado coas outras materias do Máster que o alumno esté cursando ou teña intención de cursar.
O peso na nota global da asistencia ás clases e realización de exercicios será do 60%, mentres que o da presentación de traballos ou proxectos específicos será do 40%.
Excepcionalmente poderase realizar un examen final da materia.
Para os casos de realización fraudulenta de exercicios ou probas será de aplicación ao recollido na "Normativa de avaliación do rendemento académico dos estudantes e de revisión de cualificacións”:
"Artigo 16. Realización fraudulenta de exercicios ou probas.
A realización fraudulenta dalgún exercicio ou proba esixida na avaliación dunha materia implicará a cualificación de suspenso na convocatoria correspondente, con independencia do proceso disciplinario que se poida seguir contra o alumno infractor. Considerarse fraudulenta, entre outras, a realización de traballos plaxiados ou obtidos de fontes accesibles ao público sen reelaboración ou reinterpretación e sen citas aos autores e das fontes."
Docencia Teórica: 20 horas.
Docencia Interactiva: 10 horas.
Titorízación Individual do Alumnado: 1hora.
Traballo Persoal da/o Alumna/o e Outras Actividades: 44 horas.
Resulta imprescindíbel un estudio continuado, a consulta de libros, así como a realización dos exercicios e traballos propostos.
Tutorships could be face-to-face or on-line and will always need an appointment.
Alfonso Vázquez Ramallo
Coordinador/a- Departamento
- Física de Partículas
- Área
- Física Teórica
- Teléfono
- 881813990
- Correo electrónico
- alfonso.ramallo [at] usc.es
- Categoría
- Profesor/a: Catedrático/a de Universidade
Xoves | |||
---|---|---|---|
11:00-12:00 | Grupo /CLE_01 | Castelán | Aula 5 |
Venres | |||
11:00-12:00 | Grupo /CLE_01 | Castelán | Aula 5 |
10.01.2023 10:00-12:00 | Grupo /CLE_01 | Aula 5 |
03.07.2023 12:00-14:00 | Grupo /CLE_01 | Aula 7 |