Créditos ECTS Créditos ECTS: 6
Horas ECTS Criterios/Memorias Traballo do Alumno/a ECTS: 102 Horas de Titorías: 5 Clase Expositiva: 25 Clase Interactiva: 18 Total: 150
Linguas de uso Castelán, Galego
Tipo: Materia Ordinaria Máster RD 1393/2007 - 822/2021
Departamentos: Enxeñaría Química, Química Analítica, Nutrición e Bromatoloxía
Áreas: Enxeñaría Química, Tecnoloxía de Alimentos
Centro Facultade de Ciencias
Convocatoria: Segundo semestre
Docencia: Con docencia
Matrícula: Matriculable | 1ro curso (Si)
· Iniciar ao alumno nas operacións básicas de maior importancia na industria alimentaria.
· Familiarizarse cos termos específicos da materia (balances de propiedade, etc.) necesarios para a súa comprensión.
· Identificar cales son as operacións básicas controladas polo transporte de materia, enerxía ou cantidade de movemento e coñecer os equipos utilizados en cada unha das operacións básicas estudadas.
· Profundar no estudo das plantas de produción de alimentos, centrándose de modo especial nos aspectos de deseño de procesos, equipos empregados nos mesmos, vantaxes e inconvenientes de diferentes alternativas, que permitan estimar os custos dunha planta e optimizar a produción.
· Preténdese que o alumno aprenda a identificar as operacións básicas dun proceso, sintetizar diagramas de fluxo e seleccionar a mellor alternativa para unha planta de procesado de alimentos por medio da simulación de procesos por computador.
Tema 1. Introdución á tecnoloxía do procesado e conservación de alimentos
Tema 2. Balances de propiedade: balances de materia, enerxía e cantidade de movemento
Tema 3. Reoloxía dos produtos alimentarios.
Tema 4. Fluxo de fluídos alimentarios polo interior de conducións.
Tema 5. Operacións mecánicas sólido-fluído de interese na industria alimentaria: filtración, sedimentación, centrifugación, fluidización e prensado.
Tema 6. Operacións controladas pola transmisión de calor.
Tema 7. Operacións controladas pola transferencia materia.
Tema 8. Sustentabilidade ambiental e indicadores ambientais.
Tema 9. Identificación e selección de operacións.
Tema 10. Software de simulación de procesos.
Tema 11. Síntese dun proceso no software Superpro.
Tema 12. Simulación e análise dun proceso.
Tema 13. Localización de ?pescozos de botella? ou etapas limitantes do proceso.
Tema 14. Estimación de custos e optimización.
Tema 15. Informes de avaliación técnica, económica e medio ambiental.
Prácticas
Deseño dun proceso da industria alimentaria, simulación por computador e análise.
* Bibliografía básica:
- Aguado, José y col., "Ingeniería de la industria alimentaria", vol I-III, Ed. Síntesis, Madrid (1999-2002)
* Bibliografía complementaria:
Aguado, José y col., “Ingeniería de la industria alimentaria”, vol I-III, Ed. Síntesis, Madrid (1999-2002)
Albert Ibarz, G. V. Barbosa-Cánovas., “Operaciones unitarias en la ingeniería de alimentos”, Ediciones mundi-prensa (2005)
Brennan, J.G., Butters, J.R., Cowell, N. D. and Lilley, A.E.V., “Las operaciones de la ingeniaría de los alimentos”, 3ª Ed., Editorial Acribia, Zaragoza (1998).
Calleja Pardo, G. y col., “Introducción a la Ingeniería Química”. Ed. Síntesis, Madrid (1999)
Luyben, William L. 1990. Process modeling, simulation, and control for chemical engineers. McGraw-Hill.
Maroulis, Zacharias B. 2003. Food process design. Marcel Dekker. ISBN 0-8247-4311-3.
Roger G. Harrison, Paul W. Todd, Scott R. Rudgeand Demetri Petrides. 2002. Bioseparations Science and Engineering. Ed. Oxford University Press (USA). ISBN13: 978-0-19-512340-1.
Smith, P. G. 2003. Introduction to food process engineering. Kluwert, New York.
* Bibliografía en liña:
Lecturas de simulación de procesos: https://www.intelligen.com/literature.html
Básico e Xeral
CG4 - Coñecer os métodos e tecnoloxías de produción e envasado para que os alimentos máis seguros, sans e orgánicos, así como coñecer o seu impacto sobre a calidade xeral de alimentos.
CG5 - Coñecer os métodos de produción de alimentos que facilitan a vixilancia ou monitorización de sistemas de auto-control en empresas do sector alimentario.
CG6 - Ser capaz de intervir no deseño e desenvolvemento de alimentos máis saudables.
CG9 - Xestionar fontes especializadas de información sobre nutrición e alimentos, a súa tecnoloxía e a súa seguridade.
CG11 - Para adquirir unha formación para desenvolver actividades de investigación, sendo capaz de formular hipóteses, recoller e interpretar a información para a resolución de problemas mediante o método científico, e comprender a importancia e as limitacións do pensamento científico sobre cuestións relacionadas coa nutrición, seguridade e tecnoloxía alimentaria.
CB7 - Que os alumnos poden aplicar os seus coñecementos ea súa capacidade de resolución de problemas en ámbitos novos ou descoñecidos dentro de contextos máis amplos (ou multidisciplinares) relacionados coa súa área de estudo
CB8 - que os estudantes son capaces de integrar coñecementos e xestionar a complexidade, e formular xuízos en base a información de que era incompleta ou limitada, inclúe reflexións sobre as responsabilidades sociais e éticas relacionadas coa aplicación dos seus coñecementos e xuízos
CB9 - que os alumnos poden comunicar as súas conclusións e os coñecementos e principios subxacentes estes para destinatarios especializados e non especializados clara e inequivocamente
Transversal
CT1 - Capacidade de análise e síntese.
CT2 - Capacidade de organizar e planificar.
CT5 - Capacidade para utilizar as tecnoloxías da información e as comunicacións.
CT6 - Capacidade para buscar, analizar e xestionar información de diferentes fontes.
CT7 - Capacidade para resolver problemas.
CT8 - Capacidade para tomar decisións.
CT9 - Capacidade para transmitir coñecemento.
CT10 - Capacidade de razoamento crítico e argumentación e capacidade autocrítica.
CT11 - Capacidade para a aprendizaxe autónoma.
CT12 - Capacidade de usar información en lingua estranxeira.
CT14 - Capacidade de aplicar o coñecemento á práctica.
Específicos
COP7 - Saber utilizar programas de simulación na industria alimentaria para seleccionar o proceso máis adecuado e detectar as etapas de limitación
de produción.
COP8 - Comprender a importancia da Enxeñaría de procesos na industria alimentaria e as principais operacións básicas controladas polo transporte
de materia, enerxía e cantidade de movemento
De acordo cos escenarios 1, 2 e 3, definidos nas "Directrices para o desenvolvemento dunha docencia presencial segura":
-Escenario 1: docencia expositiva e interactiva na aula
-Escenario 2: conviven a docencia presencial e virtual segundo o calendario e os horarios establecidos polo centro
-Escenario 3: ensinanza completamente virtual
As metodoloxías do ensino adaptaranse aos tres escenarios do seguinte xeito:
Escenario 1:
Clases teóricas maxistrais. Nelas o profesor desenvolverá o contido do programa teórico reflectido nesta guía, utilizando os recursos didácticos e audiovisuais que estime oportunos, e favorecendo a participación dos alumnos.
Seminarios. Exposición de traballos individuais (ME5).
Titorías en grupo. Resolución de problemas relacionados cos contidos teóricos.
Exames e revisión. Só para os que non superasen a avaliación continua. Todas as tarefas do estudante (estudo, traballos, lecturas) serán orientadas polo profesor nas sesións de titoría en grupo (ME4) ou individuais (ME8).
Como recurso fundamental de apoio á docencia utilizarase o Campus Virtual da USC (Moodle).
Escenarios 2 e 3:
Plan de continxencia para actividades de ensino remoto:
Realizaríanse de xeito sincrónico / asincrónico e sempre segundo o horario establecido polo centro, a través dos diferentes medios telemáticos dispoñibles na USC, preferiblemente os Equipos de Campus Virtual e MS-Teams.
Debido á natureza e contido desta materia, así como á metodoloxía empregada, a principal diferenza entre a docencia presencial e a docencia remota é que no escenario 2 as clases serían impartidas por Ms Teams e no escenario 3 substituiríase o ensino na aula de informática, ensinando por medios telemáticos mediante MS-Teams
Para realizar titorías, así como para manter unha comunicación directa tanto entre os propios estudantes como entre eles e o profesor, pódense facer a través do foro do Campus Virtual, a través de MS-Teamss ou por correo electrónico.
A adquisición de competencias polos alumnos realizarase mediante avaliación continua que se valorará da seguinte maneira: asistencia e participación nas clases teóricas, 40%; Preparación individual dun deseño e simulación dunha planta de produción de alimentos, exposición ante os compañeiros e o profesor, 50% participación activa nas titorías, 10%. Para poder superar a materia requírese alcanzar unha puntuación mínima dun 50%.
Segundo os escenarios 1, 2 e 3, definidos nas "Directrices para o desenvolvemento dunha docencia presencial segura", o sistema de avaliación será exactamente o mesmo para os tres escenarios independentemente do tipo de ensino empregado (presencial ou virtual), coa única diferenza de que as actividades de avaliación se realizarán, segundo o establecido polas autoridades competentes, xa sexa de forma presencial na aula ou de forma remota. a través dos medios telemáticos dispoñibles na USC.
En caso de realización fraudulenta de exercicios ou probas, aplicarase o disposto no “Regulamento para avaliar o rendemento académico dos estudantes e revisar as cualificacións.
O número total de horas de traballo do estudante nunha materia organizada en créditos ECTS é igual a 25 x nº ECTS, neste caso 150 horas. A presencialidad e as horas de traballo do alumno distribuiranse da seguinte forma:
Horas presenciais Horas de traballo persoal do alumno Horas totais % de presencialidad
Expositivas 25 46,5 71,5 35
Seminarios 10 27 37 27
Prácticas 8 16 24 33
Titorías 5 12,5 17,5 29
-Participar activa, construtiva e respetuosamente nas clases, seminarios e prácticas.
-Desenvolver hábitos de procura autónoma de información bibliográfica e da internet.
-Aproveitar os recursos dispoñibles para o alumno, da biblioteca universitaria.
-Utilizar adecuadamente as titorías para coñecer en detalle as recomendacións do profesor e aclarar calquera dúbida que xurda no proceso de aprendizaxe.
-Consultar con regularidade a aula virtual da materia e facer uso da mesma.
Esta materia impártese nos dous idiomas oficiais da Comunidade Autónoma.
PLAN DE CONTINXENCIA
METODOLOXÍA
De acordo cos escenarios 1, 2 e 3, definidos nas "Directrices para o desenvolvemento dunha docencia presencial segura":
-Escenario 1: docencia expositiva e interactiva na aula
-Escenario 2: a docencia presencial e virtual conviven segundo o calendario e os horarios establecidos polo centro
-Escenario 3: ensino completamente virtual
As metodoloxías do ensino adaptaranse aos escenarios 2 e 3 do seguinte xeito:
Escenarios 2 e 3:
Realizaríanse de xeito sincrónico / asincrónico e sempre segundo o horario establecido polo centro, a través dos diferentes medios telemáticos dispoñibles na USC, preferiblemente os Equipos de Campus Virtual e MS-Teams.
Debido á natureza e contido desta materia, así como á metodoloxía empregada, a principal diferenza entre a docencia presencial e a docencia remota é que no escenario 2 as clases serían impartidas por Ms Teams e no escenario 3 substituiríase o ensino na aula de informática, ensinando por medios telemáticos mediante MS-Teams
Para realizar titorías, así como para manter unha comunicación directa tanto entre os propios estudantes como entre eles e o profesor, pódense facer a través do foro do Campus Virtual, a través de MS-Teamss ou por correo electrónico.
SISTEMA DE AVALIACIÓN
Segundo os escenarios 1, 2 e 3, definidos nas "Directrices para o desenvolvemento dunha docencia presencial segura", o sistema de avaliación será exactamente o mesmo para os tres escenarios independentemente do tipo de ensino empregado (presencial ou virtual), coa única diferenza de que as actividades de avaliación se realizarán, segundo o establecido polas autoridades competentes, xa sexa de forma presencial na aula ou de forma remota. a través dos medios telemáticos dispoñibles na USC.
En caso de realización fraudulenta de exercicios ou probas, aplicarase o disposto no “Regulamento para avaliar o rendemento académico dos estudantes e revisar as cualificacións.
Manuel Vázquez Vázquez
- Departamento
- Química Analítica, Nutrición e Bromatoloxía
- Área
- Tecnoloxía de Alimentos
- Correo electrónico
- manuel.vazquez [at] usc.es
- Categoría
- Profesor/a: Titular de Universidade
Eugenio Fernandez Carrasco
Coordinador/a- Departamento
- Enxeñaría Química
- Área
- Enxeñaría Química
- Correo electrónico
- eugenio.fernandez [at] usc.es
- Categoría
- Profesor/a: Titular de Universidade
Venres | |||
---|---|---|---|
16:00-17:00 | Grupo /CLE_01 | Castelán | Aula virtual |
17:00-18:00 | Grupo /CLE_01 | Castelán | Aula virtual |
19.05.2021 10:00-11:00 | Grupo /CLE_01 | 0P AULA 7 PLANTA BAIXA |
29.06.2021 10:00-11:00 | Grupo /CLE_01 | 2P AULA 5 SEGUNDA PLANTA |