Créditos ECTS Créditos ECTS: 24
Horas ECTS Criterios/Memorias Horas de Titorías: 20.5 Clase Interactiva: 7.5 Total: 28
Linguas de uso Castelán, Galego
Tipo: Traballo Fin de Máster RD 1393/2007 - 822/2021
Departamentos: Química Inorgánica, Química Física, Química Orgánica, Química Analítica, Nutrición e Bromatoloxía, Departamento externo vinculado ás titulacións, Ciencias Forenses, Anatomía Patolóxica, Xinecoloxía e Obstetricia e Pediatría, Departamento da Área do Profesional da USC 991
Áreas: Química Inorgánica, Química Física, Química Orgánica, Química Analítica, Área externa M.U en Investigación Química e Química Industrial, Toxicoloxía, Área do Profesional da USC
Centro Facultade de Química
Convocatoria: Traballos Fin de Grao e Máster
Docencia: Con docencia
Matrícula: Matriculable | 1ro curso (Si)
O Traballo de Fin de Máster supón a realización por parte do estudante dun proxecto desenvolvido nunha empresa ou e nun grupo de investigación no que aplique e desenvolva os coñecementos adquiridos no seo do máster. O traballo deberá estar orientado á aplicación das competencias xerais asociadas á titulación. Esta materia, que é útil para todos os módulos, desenvolverá un gran número de competencias transversais:
-Elaborar, escribir e defender publicamente informes de carácter científico e técnico.
-Traballar en equipo e adaptarse a equipos multidisciplinarios.
-Traballar con autonomía e eficiencia na práctica diaria da investigación ou da actividade profesional.
-Apreciar o valor da calidade e a mellora continua, actuando con rigor, responsabilidade e ética profesional.
-Demostrar unha actitude de respecto cara ás opinións, os valores, os comportamentos, as prácticas doutros.
O Traballo de Fin de Máster terá un carácter profesional ou investigador segundo o itinerario elixido:
1.- Itinerario profesionalizante: suporá a realización dun proxecto profesional nunha empresa coa que se ten asinado un convenio.
2.- Itinerario académico-investigador: suporá a realización dun traballo de investigación dentro dun grupo de investigación.
O Traballo de fin de Máster implicará a realización dun proxecto asociado a un plan de traballo asinado pola persoa/s que vaia/n a tutorizar ao alumno, de tal forma que o alumno terá que levar a cabo: Documentación bibliográfica sobre antecedentes e estado actual do tema proposto como proxecto. Elaboración dunha proposta de obxectivos, realización dos experimentos, tratamento de datos, elaboración e defensa dunha memoria de resultados e conclusións.
Básicas e xerais
CG1 - Innovar en espazos e ámbitos do campo de traballo, demostrando iniciativa e espírito emprendedor
CG2 - Identificar información da literatura científica utilizando as canles apropiadas e integrar dita información para expor
e contextualizar un tema de investigación
CG3 - Valorar a responsabilidade na xestión da información e do coñecemento no ámbito da Química Industrial e a
Investigación Química
CG4 - Demostrar habilidade de analizar, describir, organizar, planificar e xestionar proxectos
CG5 - Utilizar terminoloxía científica en lingua inglesa para argumentar os resultados experimentais no contexto da
profesión química
CG6 - Aplicar correctamente as novas tecnoloxías de captación e organización de información para solucionar problemas na actividade profesional
CG8 - Valorar a dimensión humana, económica, legal e técnica no exercicio profesional, así como o impacto da química no medio ambiente e no desenvolvemento sustentable da sociedade.
CB6 - Posuír e comprender coñecementos que acheguen unha base ou oportunidade de ser orixinais no desenvolvemento e/ou aplicación de ideas, a miúdo nun contexto de investigación
CB7 - Que os estudantes saiban aplicar os coñecementos adquiridos e a súa capacidade de resolución de problemas en contornas novas ou pouco coñecidos dentro de contextos máis amplos (ou multidisciplinares) relacionados coa súa área de estudo
CB8 - Que os estudantes sexan capaces de integrar coñecementos e enfrontarse á complexidade de formular xuízos a partir dunha información que, sendo incompleta ou limitada, inclúa reflexións sobre as responsabilidades sociais e éticas vinculadas á aplicación dos seus coñecementos e xuízos
CB9 - Que os estudantes saiban comunicar as súas conclusións e os coñecementos e razóns últimas que as sustentan a públicos especializados e non especializados dun modo claro e sen ambigüidades
CB10 - Que os estudantes posúan as habilidades de aprendizaxe que lles permitan continuar estudando dun modo que haberá de ser en gran medida autodirigido ou autónomo.
Competencias transversais
CT1 - Elaborar, escribir e defender publicamente informes de carácter científico e técnico.
CT2 - Traballar en equipo e adaptarse a equipos multidisciplinarios.
CT3 - Traballar con autonomía e eficiencia na práctica diaria da investigación ou da actividade profesional.
CT4 - Apreciar o valor da calidade e a mellora continua, actuando con rigor, responsabilidade e ética profesional.
CT5 - Demostrar unha actitude de respecto cara ás opinións, os valores, os comportamentos e as prácticas doutros.
Competencias específicas
CE1 - Definir conceptos, principios, teorías e feitos especializados das diferentes áreas da Química
CE2 - Propor alternativas para a resolución de problemas químicos complexos das diferentes especialidades químicas
CE3 - Aplicar os materiais e as biomoléculas en campos innovadores da industria e enxeñaría química
CE4 - Innovar nos métodos de sínteses e análise química relacionadas coas diferentes áreas da Química
CE5 - Avaliar correctamente os riscos e o impacto ambiental e socioeconómico asociado ás sustancias químicas especiais
CE6 - Deseñar procesos que impliquen o tratamento ou eliminación de produtos químicos perigosos
CE8 - Analizar e utilizar os datos obtidos de maneira autónoma nos experimentos complexos de laboratorio relacionándoos coas técnicas químicas, físicas ou biolóxicas apropiadas, e incluíndo o uso de fontes bibliográficas primarias
CE9 - Valorar, promover e practicar
Resolución de exercicios prácticos (problemas, cuestiones tipo test, interpretación e procesamento da información, avaliación de publicacións científicas, etc.)
Tutorías individuais ou en grupo reducido.
Exposición oral de traballos, informes, etc., incluíndo debate con profesores e alumnos.
Utilización de programas informáticos especializados e internet. Soporte docente on-line (Campus Virtual).
Estudo persoal baseado nas diferentes fontes de información
Realización das diferentes probas para a verificación da obtención tanto de coñecementos teóricos como prácticos e a adquisición de habilidades e actitudes
Estancia no laboratorio ou nunha empresa para realización de prácticas avanzadas e/ou o traballo fin de máster. Traballo práctico individual baixo a supervisión dun titor persoal, coa adecuada infraestrutura e demais medios necesarios para poder alcanzar os obxectivos propostos.
Escenario 1: Normalidade adaptada (sen restricións na presenza física).
O ensino desta materia será fundamentalmente presencial e experimental, aínda que de maneira excepcional e xustificada pódese combinar o ensino telemático coa presencial ata un máximo do 10% das horas da materia, e no caso do ensino práctico. alcanzar ata o 25%.
As tutorías poden levar a cabo parcialmente de forma telemática.
Escenario 2: distanciamento (con restricións parciais sobre a presenza física).
O ensino pode levarse a cabo, na súa totalidade de forma telemática (en espazos onde non é posible o distanciamento), ou pode combinarse ao 50% co ensino presencial, naqueles espazos docentes nos que é posible o distanciamento. No ensino interactivo, seminarios e laboratorios, será posible combinar a presenza física e telemática, ata un máximo do 50% das horas da materia de forma telemática, cando a distancia requírao.
Neste escenario é posible realizar unha reorientación do traballo proposto inicialmente para desenvolver esta materia. En calquera caso, o TFG incluirá como mínimo tarefas de busca e revisión bibliográfica, lectura e integración de información, elaboración de información relevante, redacción, presentación e defensa. Cada titor/a valorará co alumnado tutorizado a conveniencia de reorientar os obxectivos e o traballo a realizar no TFG. Aínda no caso de optar pola realización dun traballo de iniciación á investigación enteiramente bibliográfico, estruturarase de maneira que como máximo en 50 páxinas conteña introdución, obxectivos, resultados, conclusións e bibliografía.
As tutorías serán preferentemente en liña.
Escenario 3: peche das instalacións (imposibilidade de ensinar ensino presencial).
O ensino será completamente telemático, con mecanismos sincrónicos ou asincrónicos.
Neste escenario é posible realizar unha reorientación do traballo proposto inicialmente para desenvolver esta materia. En calquera caso, o TFG incluirá como mínimo tarefas de busca e revisión bibliográfica, lectura e integración de información, elaboración de información relevante, redacción, presentación e defensa. Cada titor/a valorará co alumnado tutorizado a conveniencia de reorientar os obxectivos e o traballo a realizar no TFG. Aínda no caso de optar pola realización dun traballo de iniciación á investigación enteiramente bibliográfico, estruturarase de maneira que como máximo en 50 páxinas conteña introdución, obxectivos, resultados, conclusións e bibliografía.
As tutorías serán exclusivamente telemáticas.
Exame final, 100%
A avaliación será realizada por un tribunal nomeado ao efecto pola Comisión Académica do Máster. O tribunal avaliará nun acto público a expresión oral, a memoria e a defensa da mesma.
“Para os casos de realización fraudulenta de exercicios ou probas será de aplicación ou recollido na Normativa de avaliación do rendemento académico dous estudantes e de revisión de cualificacións”
A rúbrica desta materia está dispoñible na seguinte ligazón:
https://www.usc.gal/export9/sites/webinstitucional/gl/centros/quimica/d…
Escenario 1: normalidade adaptada (sen restriciones á presencialidad física).
Exame final presencial
Escenario 2: distanciamento (con restriciones parciais á presencialidad física).
Exame final será preferentemente de carácter telemático.
Escenario 3: peche das instalacións (imposibilidade de impartir docencia presencial).
Exame de carácter telemático a través da plataforma Microsoft Teams
Tutorías programadas: 32 h - presencialidad 100%
Preparación de probas e traballos dirixidos: 80 h - presencialidad 0%
Estudo persoal do alumno: 88 h - presencialidad 0%
Traballo experimental no laboratorio: 400 h - presencialidad 100%
Plan de continxencia
Escenario 1: Normalidade adaptada (sen restricións na presenza física). O desenvolvemento do TFM será fundamentalmente presencial, aínda que de maneira excepcional e xustificada pódese combinar o ensino telemático coa presencial ata un máximo do 10% das horas da materia, e no caso do ensino práctico realizado con medios telemáticos. ou 25%. As titorías poden levar a cabo parcialmente de forma telemática. As probas finais serán presenciais.
Escenario 2: distanciamento (con restricións parciais sobre a presenza física). O desenvolvemento do TFM pode levar a cabo, na súa totalidade electronicamente (en espazos de ensino onde non é posible o distanciamento), ou combinado ao 50% co modo cara a cara, naqueles espazos de ensino onde é posible o distanciamento. No ensino interactivo, seminarios e laboratorios, será posible combinar a presenza física e telemática, ata un máximo do 50% das horas da materia de forma telemática, cando a distancia o requíra. As titorías serán preferentemente en liña.
Escenario 3: peche das instalacións (imposibilidade de ensinar ensino presencial). O desenvolvemento de seraa completamente de carácter telemático, con mecanismos sincrónicos ou asincrónicos. As titorías serán exclusivamente telemáticas. As probas finais serán exclusivamente en liña a través da plataforma Microsoft Teams.
Carmen Maria Garcia Jares
- Departamento
- Química Analítica, Nutrición e Bromatoloxía
- Área
- Química Analítica
- Teléfono
- 881814394
- Correo electrónico
- carmen.garcia.jares [at] usc.es
- Categoría
- Profesor/a: Catedrático/a de Universidade
Jesus Sanmartin Matalobos
- Departamento
- Química Inorgánica
- Área
- Química Inorgánica
- Teléfono
- 881814396
- Correo electrónico
- jesus.sanmartin [at] usc.es
- Categoría
- Profesor/a: Titular de Universidade
Ana Maria Garcia Deibe
- Departamento
- Química Inorgánica
- Área
- Química Inorgánica
- Teléfono
- 881814237
- Correo electrónico
- ana.garcia.deibe [at] usc.es
- Categoría
- Profesor/a: Catedrático/a de Universidade
Juan Carlos Estévez Cabanas
- Departamento
- Química Orgánica
- Área
- Química Orgánica
- Teléfono
- 881815730
- Correo electrónico
- juancarlos.estevez [at] usc.es
- Categoría
- Profesor/a: Catedrático/a de Universidade
Inés Sánchez Sellero
- Departamento
- Ciencias Forenses, Anatomía Patolóxica, Xinecoloxía e Obstetricia e Pediatría
- Área
- Toxicoloxía
- Correo electrónico
- ines.sanchez.sellero [at] usc.es
- Categoría
- Profesor/a: Titular de Universidade
Maria Mercedes Parajo Montes
- Departamento
- Química Física
- Área
- Química Física
- Teléfono
- 881814212
- Correo electrónico
- mmercedes.parajo [at] usc.es
- Categoría
- Profesor/a: Profesor Contratado/a Doutor
Ma Carmen Barciela Alonso
- Departamento
- Química Analítica, Nutrición e Bromatoloxía
- Área
- Química Analítica
- Teléfono
- 881814374
- Correo electrónico
- mcarmen.barciela [at] usc.es
- Categoría
- Profesor/a: Titular de Universidade
Maria Del Pilar Bermejo Barrera
- Departamento
- Química Analítica, Nutrición e Bromatoloxía
- Área
- Química Analítica
- Teléfono
- 881814266
- Correo electrónico
- pilar.bermejo [at] usc.es
- Categoría
- Profesor/a: Catedrático/a de Universidade
Concepcion Gonzalez Bello
- Departamento
- Química Orgánica
- Área
- Química Orgánica
- Teléfono
- 881815726
- Correo electrónico
- concepcion.gonzalez.bello [at] usc.es
- Categoría
- Profesor/a: Catedrático/a de Universidade
Ana Maria Gonzalez Noya
- Departamento
- Química Inorgánica
- Área
- Química Inorgánica
- Teléfono
- 881814258
- Correo electrónico
- ana.gonzalez.noya [at] usc.es
- Categoría
- Profesor/a: Titular de Universidade
Emilio Quiñoa Cabana
- Departamento
- Química Orgánica
- Área
- Química Orgánica
- Teléfono
- 881815729
- Correo electrónico
- emilio.quinoa [at] usc.es
- Categoría
- Profesor/a: Catedrático/a de Universidade
Maria Pilar Llompart Vizoso
- Departamento
- Química Analítica, Nutrición e Bromatoloxía
- Área
- Química Analítica
- Teléfono
- 881814225
- Correo electrónico
- maria.llompart [at] usc.es
- Categoría
- Profesor/a: Catedrático/a de Universidade
Carlos Vazquez Vazquez
- Departamento
- Química Física
- Área
- Química Física
- Teléfono
- 881813011
- Correo electrónico
- carlos.vazquez.vazquez [at] usc.es
- Categoría
- Profesor/a: Titular de Universidade
Marta Lores Aguin
- Departamento
- Química Analítica, Nutrición e Bromatoloxía
- Área
- Química Analítica
- Teléfono
- 881814386
- Correo electrónico
- marta.lores [at] usc.es
- Categoría
- Profesor/a: Catedrático/a de Universidade
María Raquel Domínguez González
- Departamento
- Química Analítica, Nutrición e Bromatoloxía
- Área
- Química Analítica
- Teléfono
- 881814281
- Correo electrónico
- mraquel.dominguez [at] usc.es
- Categoría
- Profesor/a: Titular de Universidade
Antonio Moreda Piñeiro
- Departamento
- Química Analítica, Nutrición e Bromatoloxía
- Área
- Química Analítica
- Teléfono
- 881814375
- Correo electrónico
- antonio.moreda [at] usc.es
- Categoría
- Profesor/a: Catedrático/a de Universidade
Sarah Fiol López
- Departamento
- Química Física
- Área
- Química Física
- Teléfono
- 881816042
- Correo electrónico
- sarah.fiol [at] usc.es
- Categoría
- Profesor/a: Catedrático/a de Universidade
Maria Matilde Fondo Busto
- Departamento
- Química Inorgánica
- Área
- Química Inorgánica
- Teléfono
- 881814231
- Correo electrónico
- matilde.fondo [at] usc.es
- Categoría
- Profesor/a: Titular de Universidade
Ana Maria Bermejo Barrera
- Departamento
- Ciencias Forenses, Anatomía Patolóxica, Xinecoloxía e Obstetricia e Pediatría
- Área
- Toxicoloxía
- Teléfono
- 881812206
- Correo electrónico
- anamaria.bermejo [at] usc.es
- Categoría
- Profesor/a: Catedrático/a de Universidade
Jose Manuel Vila Abad
- Departamento
- Química Inorgánica
- Área
- Química Inorgánica
- Teléfono
- 881814255
- Correo electrónico
- josemanuel.vila [at] usc.es
- Categoría
- Profesor/a: Catedrático/a de Universidade
Felix Manuel Freire Iribarne
- Departamento
- Química Orgánica
- Área
- Química Orgánica
- Correo electrónico
- felix.freire [at] usc.es
- Categoría
- Profesor/a: Titular de Universidade
Jose Benito Quintana Alvarez
- Departamento
- Química Analítica, Nutrición e Bromatoloxía
- Área
- Química Analítica
- Teléfono
- 881814263
- Correo electrónico
- jb.quintana [at] usc.es
- Categoría
- Profesor/a: Titular de Universidade
Maria Del Rosario Rodil Rodriguez
- Departamento
- Química Analítica, Nutrición e Bromatoloxía
- Área
- Química Analítica
- Teléfono
- 881814272
- Correo electrónico
- rosario.rodil [at] usc.es
- Categoría
- Profesor/a: Titular de Universidade
Pedro Rodriguez Dafonte
- Departamento
- Química Física
- Área
- Química Física
- Teléfono
- 881814307
- Correo electrónico
- pedro.rodriguez [at] usc.es
- Categoría
- Profesor/a: Titular de Universidade
Manuel Amorin Lopez
- Departamento
- Química Orgánica
- Área
- Química Orgánica
- Correo electrónico
- manuel.amorin [at] usc.es
- Categoría
- Profesor/a: Titular de Universidade
Elena Maria Peña Vazquez
- Departamento
- Química Analítica, Nutrición e Bromatoloxía
- Área
- Química Analítica
- Teléfono
- 881814264
- Correo electrónico
- elenamaria.pena [at] usc.es
- Categoría
- Profesor/a: Titular de Universidade
Miguel Vazquez Lopez
- Departamento
- Química Inorgánica
- Área
- Química Inorgánica
- Teléfono
- 881815736
- Correo electrónico
- miguel.vazquez.lopez [at] usc.es
- Categoría
- Profesor/a: Titular de Universidade
Alberto José Coelho Cotón
- Departamento
- Química Orgánica
- Área
- Química Orgánica
- Teléfono
- 881814941
- Correo electrónico
- albertojose.coelho [at] usc.es
- Categoría
- Profesor/a: Titular de Universidade
Rosa Maria Pedrido Castiñeiras
- Departamento
- Química Inorgánica
- Área
- Química Inorgánica
- Teléfono
- 881814245
- Categoría
- Profesor/a: Titular de Universidade
Marco Eugenio Vazquez Sentis
- Departamento
- Química Orgánica
- Área
- Química Orgánica
- Teléfono
- 881815738
- Correo electrónico
- eugenio.vazquez [at] usc.es
- Categoría
- Profesor/a: Titular de Universidade
Rosa Maria Montes Goyanes
- Departamento
- Química Analítica, Nutrición e Bromatoloxía
- Área
- Química Analítica
- Correo electrónico
- rosamaria.montes [at] usc.es
- Categoría
- Investigador/a Distinguido/a
Eddy Sotelo Perez
- Departamento
- Química Orgánica
- Área
- Química Orgánica
- Teléfono
- 881815732
- Correo electrónico
- e.sotelo [at] usc.es
- Categoría
- Profesor/a: Catedrático/a de Universidade
Soraya Learte Aymamí
- Departamento
- Química Orgánica
- Área
- Química Orgánica
- Correo electrónico
- soraya.learte [at] rai.usc.es
- Categoría
- Posdoutoral Ministerio