Créditos ECTS Créditos ECTS: 3
Horas ECTS Criterios/Memorias Traballo do Alumno/a ECTS: 54 Horas de Titorías: 1 Clase Expositiva: 12 Clase Interactiva: 8 Total: 75
Linguas de uso Castelán, Galego, Inglés
Tipo: Materia Ordinaria Máster RD 1393/2007 - 822/2021
Departamentos: Química Inorgánica, Química Física
Áreas: Química Inorgánica, Química Física
Centro Facultade de Química
Convocatoria: Segundo semestre
Docencia: Con docencia
Matrícula: Matriculable | 1ro curso (Si)
Os obxectivos principais son que o alumno adquira as seguintes competencias:
- Adquisición dos coñecementos básicos necesarios para a análise de propiedades
dos imáns a base molecular e do seu deseño.
- Coñecemento dos avances recentes no magnetismo molecular no campo da
spintrónica e computación cuántica.
UNIDADE 1- Definicións, unidades e conceptos básicos: magnetización, susceptibilidade magnética
técnicas de medición experimental, tipos de comportamento magnético, lei de Curie
(Curie-Weiss), ecuacións fundamentais e hamiltonianas de xiro.
TEMA 2- Magnetismo de ións illados e interactivos: efecto Zeeman, acoplamento de spinorbitos,
anisotropía magnética, etc.
TEMA 3- Magnetismo cooperativo: tipos de ordenación a longo prazo (ferromagnetismo,
antiferromagnetismo, ferrimagnetismo e metamagnetismo) e en sistemas non ordenados
(superparamagnetismo e lentes de spin).
TEMA 4 - Magnéticos moleculares (mono molecular, iónico e cadea).
TEMA 5 - Espintrónica molecular e computación cuántica baseada en imáns moleculares.
Bibliografía básica e complementaria
Cristiano Benelli and Dante Gatteschi
Introduction toMolecular Magnetism
From Transition Metals to lanthanides
2015 Wiley-VCH Verlag GmbH & Co.
KGaA, Boschstr. 12, 69469 Weinheim,
Germany
Ademais, recomendaranse textos complementarios (artigos, páxinas web, textos específicos) para cada tema no momento da entrega da materia.
Competencias básicas e xerais.
CE1 Coñecer o impacto da química, da química biolóxica e dos materiais moleculares na
industria, medio ambiente, saúde, agroalimentario e enerxías renovables.
CE2 Ser capaz de comparar de forma crítica os datos experimentais e as hipóteses teóricas.
CE6 Coñecer as bases fisicoquímicas dos procesos biolóxicos.
Competencias transversais.
CT4 Aplicar os conceptos, principios, teorías ou modelos relacionados coa Química Biolóxica e
Materiais moleculares en ambientes novos ou pouco coñecidos, dentro de contextos
multidisciplinar
Competencias específicas.
CG1 Saber aplicar os coñecementos adquiridos para resolver problemas prácticos
campo de investigación e innovación no contexto multidisciplinar da química
materiais biolóxicos e moleculares.
CG3 Ser capaz de discutir e comunicar as súas ideas de forma oral e escrita ao público
especializados e non especializados (congresos, etc.) de xeito claro e razoado.
CG8 Xestionar literatura científica avanzada a partir de fontes primarias e adquirir as ferramentas
necesitaba desenvolver a súa interpretación crítica, coa capacidade de establecer o estado
de arte ("estado da arte") de novas liñas temáticas nos campos da química
materiais biolóxicos e moleculares.
-Clases teóricas. Clases expositivas (uso de pizarra, computadora), complementadas coas ferramentas de ensino virtual.
- Seminarios e sesións interactivas relacionadas cos distintos temas con debates e intercambio de opinións cos alumnos.
-Tutorias individuais ou en grupo pequeno.
- Realización das diferentes probas para verificar a obtención de coñecementos teóricos e prácticos e adquisición de habilidades e actitudes
Esta metodoloxía adaptarase aos distintos escenarios ofrecidos pola USC:
ESCENARIO 1. Normalidade adaptada (sen restricións á asistencia física)
A) Clases expositivas: o profesor presentará en clase aqueles aspectos da lección que considere esenciais para a comprensión e o desenvolvemento das actividades que se proporán. Durante as sesións expositivas, o profesor empregará diapositivas de PowerPoint que serven de guión para seguir o programa. Normalmente estas clases seguirán o contido dun manual de referencia proposto.
B) Clases interactivas - Seminarios: clase teórica / práctica na que se propoñen e resolven as aplicacións da teoría, problemas, exercicios ... Espérase que o alumno participe activamente nestas clases de diferentes xeitos: preparación do traballo en grupo, entrega de exercicios. ao profesor (algúns dos propostos en boletíns de problemas que o profesor entrega aos estudantes a tempo); exercicios de resolución na clase, etc.
ESCENARIO 2. Distancia (con restricións parciais de asistencia física)
Mantense a forma de distribuír o ensino entre as sesións expositivas e as interactivas, o único que se modifica é a forma en que se levarán a cabo estas sesións e o tipo de interacción entre profesores e alumnos.
As clases presenciais faranse en liña e utilizaranse as ferramentas da USC: Aula Virtual (Moodle) e Equipos MS.
Os seminarios levaranse a cabo combinando o 50% das sesións presenciais e telemáticas. Para estes últimos empregaranse os equipos de aula virtual e MS. Nas sesións presenciais manterase a distancia mínima de seguridade. Serán sesións máis curtas para permitir a rotación dos subgrupos se é necesario.
As titorías serán telemáticas e empregaranse os equipos de aula virtual e MS.
ESCENARIO 3. Peche das instalacións (imposibilidade de ensinar presencial)
As clases presenciais faranse en liña e utilizaranse as ferramentas da USC: Aula Virtual (Moodle) e Equipos MS.
Os seminarios levaranse a cabo de xeito telemático empregando a aula virtual e os equipos de MS. As tarefas completadas durante estas sesións que deben ser corrixidas serán entregadas a través da Aula Virtual.
As titorías serán telemáticas e empregaranse os equipos de aula virtual e MS.
ESCENARIO 1. Normalidade adaptada (sen restricións á asistencia física)
A avaliación farase atendendo a dous aspectos:
• Avaliación continua: 40% (actividades propostas polo profesor en seminarios e titorías, controis e probas de avaliación, etc.)
• Exame final: 60%
A cualificación de avaliación continua só se obterá mediante a participación "activa" nas actividades que compoñen a devandita avaliación (presentacións de clase, resolución de problemas de clase, ...), co fin de demostrar que os coñecementos establecidos para cada un dos actividades deste tipo.
O exame final incluirá cuestións teóricas e problemas relacionados coa materia incluídos no programa da materia, independentemente de se o tema foi traballado nas clases expositivas, interactivas ou prácticas. O exame cualificarase sobre un total de 10 puntos.
En caso de realización fraudulenta de exercicios ou probas, aplicarase o disposto no Regulamento de avaliación do rendemento académico dos estudantes e revisión das cualificacións.
ESCENARIO 2. Distancia (con restricións parciais de asistencia física)
O sistema de avaliación non sufre ningunha modificación respecto do que xa se indicou no apartado correspondente ao escenario 1. Mantéñense as mesmas porcentaxes de avaliación continua e exame para obter a nota final do curso.
A participación "activa" nas actividades que forman a avaliación continua dependerá da asistencia ás sesións presenciais, da participación e participación durante as sesións telemáticas e das entregas realizadas a través da aula virtual.
O exame final da materia farase de forma electrónica coa ferramenta de Cuestionarios de aula virtual combinada coa sesión simultánea nos equipos de MS. Os contidos que se avaliarán no exame serán os mesmos que se indican para o escenario 1.
ESCENARIO 3. Peche das instalacións (imposibilidade de ensinar presencial)
O sistema de avaliación non sofre ningunha modificación respecto do xa indicado no apartado correspondente ao escenario 1. Mantéñense as mesmas porcentaxes de avaliación continua e exame para obter a nota final do curso.
A participación "activa" nas actividades que forman a avaliación continua dependerá da participación e participación durante as sesións telemáticas e das entregas realizadas a través da aula virtual.
O exame final da materia farase de forma electrónica coa ferramenta de Cuestionarios de aula virtual combinada coa sesión simultánea nos equipos de MS. Os contidos que se avaliarán no exame serán os mesmos que se indican para o escenario 1
Horas% Presenza
Clases presenciais teóricas: 12 100%
Seminarios e clases prácticas de pizarra: 6 100%
Titorías programadas: 1 100%
Presentacións orais de alumnos apoiadas por material
audiovisuais ou conferencias por profesores visitantes: 2 100%
Avaliación e / ou exame: 3 100%
SUBTOTAL 24
Non presencial
Preparación de probas e obras dirixidas: 10 0%
Estudo e traballo persoal do alumno: 36 0%
Buscas bibliográficas e uso de bases de datos: 5 0%
SUBTOTAL 51
TOTAL 75 h
O alumno debe repasar os conceptos teóricos introducidos nas distintas materias utilizando a bibliografía recomendada. O grao de éxito na resolución dos exercicios propostos proporciona unha medida da preparación do alumno para afrontar o exame final da materia. Os estudantes que atopen dificultades significativas ao traballar coas actividades propostas deberán acudir ás horas de titoría do profesor, co obxectivo de que este poida analizar o problema e axudar a resolver estas dificultades.
as clases vanse impartir en inglés
PLAN DE CONTINXENCIA
A docencia realizarase no modo de escenario 1 definido na instrución da Reitoría denominada Plan de continxencia para o desenvolvemento da docencia no curso 2021/22 e na normativa complementaria establecida pola Facultade de Química, que implica docencia e exames. nun formato presencial.
Se é necesario, adaptarase a modalidade do escenario 2, definida tamén polas mencionadas instancias, para as que se prevén dúas modalidades: 100% presencial, no caso de pequenos grupos e / ou a organización docente o permite; e unha combinación do 50% presencial e do 50% telemática. Na modalidade combinada, os grupos de charlas subdividiranse e terán ensinanzas presenciais alternativas, é dicir, a metade dos alumnos estarán na aula e a outra metade seguirá a clase a través de M. Teams. Os exames realizaranse preferentemente na modalidade de aula.
Se as circunstancias así o dictan, empregarase o escenario 3, co peche de instalacións, tamén definido na mencionada instrución da Reitoría, adoptando os métodos de ensino e avaliación adecuados para este escenario.
Miguel Vazquez Lopez
- Departamento
- Química Inorgánica
- Área
- Química Inorgánica
- Teléfono
- 881815736
- Correo electrónico
- miguel.vazquez.lopez [at] usc.es
- Categoría
- Profesor/a: Titular de Universidade
Rafael Enrique Ramos Amigo
- Departamento
- Química Física
- Área
- Química Física
- Correo electrónico
- r.ramos [at] usc.es
- Categoría
- Investigador/a: Ramón y Cajal
Maria Del Carmen Gimenez Lopez
Coordinador/a- Departamento
- Química Inorgánica
- Área
- Química Inorgánica
- Correo electrónico
- maria.gimenez.lopez [at] usc.es
- Categoría
- Investigador/a: Ramón y Cajal
Mércores | |||
---|---|---|---|
17:30-19:00 | Grupo /CLE_01 (Inglés) | Inglés | Aula Matemáticas (3º andar) |
28.03.2022 16:00-19:00 | Grupo /CLE_01 (Inglés) | Aula Matemáticas (3º andar) |