Créditos ECTS Créditos ECTS: 3
Horas ECTS Criterios/Memorias Traballo do Alumno/a ECTS: 51 Horas de Titorías: 3 Clase Expositiva: 9 Clase Interactiva: 12 Total: 75
Linguas de uso Castelán, Galego
Tipo: Materia Ordinaria Máster RD 1393/2007 - 822/2021
Departamentos: Química Analítica, Nutrición e Bromatoloxía
Áreas: Química Analítica
Centro Facultade de Ciencias
Convocatoria: Segundo semestre
Docencia: Sen docencia (Extinguida)
Matrícula: Non matriculable | 1ro curso (Si)
- Adquirir os coñecementos para usar e validar técnicas analíticas modernas.
- Ser capaz de seleccionar os métodos e técnicas de análise máis axeitados para realizar o control de calidade na industria alimentaria.
- Coñecer os equipos de análise instrumental
Tema 1- Introducción a análise de alimentos.
Tema 2- Mostraxe e preparación da mostra.
Tema 3- Técnicas avanzadas en espectroscopia.
Tema 4- Técnicas avanzadas en cromatografía.
Tema 5- Técnicas híbridas.
Tema 6- Fundamentos da automatización.
Prácticas
- Determinación de oligoelementos por técnicas espectroscópicas
- Determinación de compostos nutricionais por técnicas cromatográficas.
- Skoog, D; Holler, F; Crouch, S.R. Principios da análise instrumental. Cengage Learning 2008
- Nielsen, S. Análise de alimentos. Springer, 2010.
- Hart, F.L. Análise moderna dos alimentos. Acribia, 1991.
- Sierra, E; Pérez, D.; Morante, S, Prácticas de análise instrumental. Dykinson 2008
Competencias básicas e xerais
CB6 - Posuír e comprender coñecementos que proporcionan unha base ou oportunidade para ser orixinais no desenvolvemento e/ou aplicación de ideas, a miúdo nun contexto de investigación
CB9 - Que os alumnos saiban comunicar as súas conclusións e os coñecementos e razóns finais que as sustentan a públicos especializados e non especializados de xeito claro e sen ambigüidades.
CG1- Coñecemento en materias específicas e tecnolóxicas que lles permitan aprender novos métodos e teorías e darlles versatilidade para adaptarse a novas situacións.
CG2 - Capacidade para resolver problemas con iniciativa, toma de decisións, creatividade, razoamento crítico e para comunicar e transmitir coñecementos, habilidades e destrezas no campo da enxeñaría e no sector da industria alimentaria.
CG9 - Adquirir formación para desenvolver a actividade investigadora, ser capaz de formular hipóteses, recoller e interpretar información para resolver problemas seguindo o método científico e comprender a importancia e as limitacións do pensamento científico en aspectos relacionados co sector alimentario e a súa industria
Competencias transversais
CT1 - Capacidade de análise e síntese.
CT3 - Capacidade para traballar en equipo.
CT6 - Capacidade para buscar, analizar e xestionar información de diversas fontes.
CT7 - Capacidade para resolver problemas.
CT11 - Capacidade de aprendizaxe autónoma.
CT14 - Capacidade para aplicar os coñecementos á práctica.
Competencias específicas
CEOP3 - Coñecer o uso de técnicas analíticas modernas para a análise de alimentos.
A metodoloxía aplicada consiste basicamente clases teóricas (12 horas) tipo maxistral pero coa participación activa do alumno/a ao que se animará a intervir continuamente, discutindo con eles os aspectos máis difíciles ou especialmente interesantes de cada tema.
Nos seminarios (4 horas) plantearánse problemas e actividades específicas da materia para que sexan resoltos de xeito individual ou en grupo.
Realizaranse titorías individuais para aclarar problemas particulares de cada alumno e titorías con grupos reducidos (2 h) para traballar temas específicos, principalmente relacionados coas actividades individuais ou en grupo propostas aos estudantes.
As sesións de prácticas (6 horas), son de presenza obrigatoria, e serán adicadas á realización da práctica correspondente e a interpretación dos resultados. Ao finalizar as clases prácticas, o alumno deberá presentar un informe das mesmas.
A aula virtual da materia servirá para proporcionar ao alumno calquera tipo de material, xa sexan os esquemas e as presentacións empregadas nas clases expositivas ou cuestións e exercicios.
Plan de continxencia para actividades de ensino a distancia:
Escenario 1 (Normalidade adaptada): Todas as actividades docentes (clases expositivas, seminarios, titorías e prácticas) realizaranse de xeito presencial nas aulas ou laboratorios asignados pola Facultade nos horarios publicados para este propósito.
Escenario 2 (Distancia): No caso do escenario 2, as actividades docentes realizaranse do seguinte xeito:
- Clases expositivas: Celebraranse, de forma sincrónica e asincrónica e sempre segundo o horario establecido polo centro, a través dos distintos medios telemáticos dispoñibles na USC, preferiblemente o Campus Virtual da USC e a plataforma MS Teams.
- Seminarios e titorías en grupo: Realizaranse de xeito presencial, en grupos reducidos nas aulas asignadas pola Facultade nos horarios publicados para tal efecto.
- Prácticas: Desenvolveranse de xeito presencial, en grupos reducidos nos laboratorios asignados pola Facultade nos horarios publicados para tal efecto.
Para a realización de titorías personalizadas e atención ao estudante, así como para manter unha comunicación directa tanto entre os propios estudantes como entre eles e o profesor, o contacto realizarase a través do Campus Virtual, a través de plataforma MS Teams ou vía correo electrónico institucional.
Escenario 3 (Peche das instalacións): Todo o ensino será completamente virtual, con mecanismos sincrónicos ou asincrónicos. Todas as actividades realizaranse a través do Campus Virtual da USC, da plataforma Ms. Teams e usando o correo electrónico institucional.
A avaliación da aprendizaxe realizarase mediante a avaliación continua con exame. O seguimento da aprendizaxe farase mediante as actividades a resolver individuais e en grupo, mediante a suma da avaliación continua (grao de cumprimento das actividades programadas en seminarios, titorías e prácticas, así como a súa participación nas clases expositivas) que computará un máximo do 35% da puntuación total e a cualificación obtida no exame da materia, a ser realizado de acordo co calendario oficial, que vai supor un máximo do 65%. Así, o sistema de avaliación constará dos seguintes apartados:
• Traballo (individual e grupo): Ata 1.5 puntos. Habilidades avaliadas: CT3, CT6, CT7
• Informe de prácticas: ata 1 punto. Habilidades avaliadas: CT1, CT3, CT7, CT14
•Actividades na aula: ata 1 punto. Habilidades avaliadas: CT7, CT11
• Exame final: ata 6.5 puntos. Habilidades avaliadas: CEOP3, CB6, CB9, CG1, CG2, CG9, CT7
A asistencia ás clases prácticas é obrigatoria, polo que a falta de asistencia a todas as sesións de prácticas suporá a imposibilidade de superar a materia.
Os alumnos repetidores que aprobaran a parte correspondente a avaliación continua do laboratorio nun curso anterior, manterán a nota obtida neste apartado durante un curso académico, polo que estará exento (a non ser que o desexen) de asistir ás clases prácticas correspondentes.
En caso de realización fraudulenta de exercicios ou probas, aplicarase o disposto no “Regulamento para avaliar o rendemento académico dos estudantes e revisar as cualificacions”.
O sistema de avaliación será exactamente o mesmo independentemente do tipo de ensino empregado (presencial ou virtual), coa única diferenza de que as actividades de avaliación se levarán a cabo, segundo o establecido polas autoridades competentes, ben presencialmente na aula ou de forma remota, a través dos medios telemáticos disponibles na USC.
A materia consta de 3 créditos ECTS. O número total de horas de traballo do alumno é de 75 horas, das que o 32% son presenciais e o 68% son estudantes independentes. A distribución detallada do tempo de traballo do alumno é a seguinte:
Clases expositivas:
* 12 horas de presenciais + 8 horas non presenciais = 20 horas totais
Clases interactivas de seminario:
* 4 horas presenciais + 3 horas non presenciais = 7 horas totais
Clases interactivas de prácticas:
* 6 horas de clase + 2 horas para a realización da memoria de prácticas = 8 horas totais
Clases interactivas de titorías:
* 2 horas presenciais + 38 horas non presenciais = 40 horas totais
- Asistir as clases presenciais e levar o dia a materia.
- Participar activamente, de forma construtiva e respectuosa nas clases.
- Preparar os contidos que se están traballando na materia coa bibliografía básica e complementaria recomendada.
- Utilizar correctamente as titorías para coñecer en detalle as recomendacións do profesor e aclarar calquera dúbida que xurda no proceso de aprendizaxe.
- Consultar regularmente a aula virtual da materia e facer uso da mesma.
A materia impártese nas dúas linguas oficiais da comunidade autónoma.
Considérase necesario a asistencia ás clases expositivas e interactivas para superar a materia. O material que se facilitará ao estudante ten por obxecto facilitar e orientar a aprendizaxe, pero non substitúe a consulta e estudo dos textos de referencia recomendados nin constitúe en si mesma un manual de referencia para a preparación do exame.
Para superar a materia, é necesario ante todo entendela e manexar correctamente os conceptos.
Plan de continxencia para actividades de ensino remoto
METODOLOXÍA
Escenario 1 (Normalidade adaptada): Todas as actividades docentes (clases expositivas, seminarios, titorías e prácticas) realizaranse de xeito presencial nas aulas ou laboratorios asignados pola Facultade nos horarios publicados para este propósito.
Escenario 2 (Distancia): No caso do escenario 2, as actividades docentes realizaranse do seguinte xeito:
- Clases expositivas: Celebraranse, de forma sincrónica e asincrónica e sempre segundo o horario establecido polo centro, a través dos distintos medios telemáticos dispoñibles na USC, preferiblemente o Campus Virtual da USC e a plataforma MS Teams.
- Seminarios e titorías en grupo: Realizaranse de xeito presencial, en grupos reducidos nas aulas asignadas pola Facultade nos horarios publicados para tal efecto.
- Prácticas: Desenvolveranse de xeito presencial, en grupos reducidos nos laboratorios asignados pola Facultade nos horarios publicados para tal efecto.
Para a realización de titorías personalizadas e atención ao estudante, así como para manter unha comunicación directa tanto entre os propios estudantes como entre eles e o profesor, o contacto realizarase a través do Campus Virtual, a través de plataforma MS Teams ou vía correo electrónico institucional.
Escenario 3 (Peche das instalacións): Todo o ensino será completamente virtual, con mecanismos sincrónicos ou asincrónicos. Todas as actividades realizaranse a través do Campus Virtual da USC, da plataforma Ms. Teams e usando o correo electrónico institucional.
SISTEMA DE AVALIACIÓN
En caso de realización fraudulenta de exercicios ou probas, aplicarase o disposto no “Regulamento para avaliar o rendemento académico dos estudantes e revisar as cualificacions”.
O sistema de avaliación será exactamente o mesmo independentemente do tipo de ensino empregado (presencial ou virtual), coa única diferenza de que as actividades de avaliación se levarán a cabo, segundo o establecido polas autoridades competentes, ben presencialmente na aula ou de forma remota, a través dos medios telemáticos disponibles na USC.
Maria Sagrario Garcia Martin
Coordinador/a- Departamento
- Química Analítica, Nutrición e Bromatoloxía
- Área
- Química Analítica
- Correo electrónico
- sagrario.garcia.martin [at] usc.es
- Categoría
- Profesor/a: Titular de Universidade
Luns | |||
---|---|---|---|
12:00-13:00 | Grupo /CLE_01 | Castelán | 1P AULA 1 PRIMEIRA PLANTA |
Martes | |||
12:00-13:00 | Grupo /CLE_01 | Castelán | 1P AULA 1 PRIMEIRA PLANTA |
Mércores | |||
12:00-13:00 | Grupo /CLIS_01 | Castelán | 1P AULA 1 PRIMEIRA PLANTA |
26.05.2022 10:00-11:00 | Grupo /CLE_01 | 1P AULA 1 PRIMEIRA PLANTA |
04.07.2022 10:00-11:00 | Grupo /CLE_01 | 1P AULA 1 PRIMEIRA PLANTA |