Créditos ECTS Créditos ECTS: 3
Horas ECTS Criterios/Memorias Traballo do Alumno/a ECTS: 51 Horas de Titorías: 3 Clase Expositiva: 9 Clase Interactiva: 12 Total: 75
Linguas de uso Castelán, Galego
Tipo: Materia Ordinaria Máster RD 1393/2007 - 822/2021
Departamentos: Enxeñaría Química
Áreas: Enxeñaría Química
Centro Escola Técnica Superior de Enxeñaría
Convocatoria: Primeiro semestre
Docencia: Sen docencia (Extinguida)
Matrícula: Non matriculable | 1ro curso (Si)
Dar a coñecer o marco legal en España e Europa que regula o ámbito da análise de riscos e da seguridade industrial e ambiental. Dar a coñecer a aplicación das normas internacionais nestes ámbitos. Presentar unha estrutura ben organizada de xestión de riscos nos procesos industriais e a integración da seguridade neles.
Recopilar e aplicar os fundamentos técnicos máis importantes desta materia para axudar ao alumno a aplicalos correctamente en diferentes casos prácticos.
Segundo establece a memoria do Máster, os contidos da materia están relacionados con: Lexislación relacionada coa análise de riscos. Normalización. Xestión de riscos: normas internacionais. Modelización real de escenarios de perda de contención (LOC). Análise de riscos cuantitativos (ACR). Niveis de protección (LOPA) e cálculo dos niveis de integridade (SIL). Matrices de risco.
ENSINANZA EXPOSITIVA.
Tema 1. Marco normativo e normas relacionada coa análise de riscos. Importancia da internacionalización no desenvolvemento de proxectos de enxeñaría. Xestión de riscos na industria.
Tema 2: Modelización real de escenarios de perda de contención (LOC). Fugas de gases y líquidos. Rotura catastrófica.
Tema 3. Análise cualitativa e cuantitativa do risco. Métodos cualitativos. HAZOP. Metodoloxía TNO para ACR.
Tema 4. Matrices de risco. Análise LOPA. A matriz de riscos na avaliación das recomendacións para a toma de decisións relacionadas coa xestión de riscos. A matriz de risco na determinación do índice SIL. Análise LOPA.
Tema 5. Deseño de Sistema Instrumentado de Seguridade (SIS). Especificacións das funcións de seguridade. Deseño conceptual do SIS.
DOCENCIA INTERACTIVA. SEMINARIOS
Seminario 1. Lexislación e normas. Recursos en liña para localizar e actualizar información. Xestión de documentos e guías.
Seminario 2. Perda de contención. Manexo do Software Chef Calculation Aid.
Seminario 3. Análise cualitativa de riscos. HAZOP.
Seminario 4. Análise Cuantitativa de Riscos. TNO e outros.
Seminario 5. Caso práctico. Análise LOPA dunha instalación sinxela. Estudo de caso: cálculos, cousas para recordar e consellos prácticos.
Seminario 6. Caso práctico. Deseño de seguridade funcional. Estudo de caso: cálculos, cousas para recordar e consellos prácticos.
DOCENCIA INTERACTIVA. SALA DE INFORMÁTICA
Modelización de escenarios de perda de contención (LOC), líquidos e gases. Utilización de método rigoroso do TNO. Elaboración dun caso práctico para o Deseño Conceptual de Procesos. O traballo realizado nesta materia presentarase na memoria preparada para a materia de Deseño Conceptual de Procesos. A clase interactiva de titoría en grupo adicarase a esta presentación.
Bibliografía básica
FERNÁNDEZ, I. Y OTROS. Seguridad funcional en instalaciones de proceso. Sistemas instrumentados de seguridad y análisis SIL. 1ª Edición. Madrid: Ed. Díaz de Santos, 2012. ISBN 978-84-9969-210-4
Bibliografía complementaria
GRUHN, P.E. and CHEDDIE, H. Safety Instrumented Systems: Design, Analysis, and Justification 2nd Edition. United States of America: ISA Ed., 2006. ISBN-13 978-1-55617-956-3.
CROWL, D.A. and LOUVAR J.F. Chemical Process Safety. Third Ed. Boston (USA): Prentice Hall. Pearson Education, Inc., 2011. ISBN-13: 978-0-13-138226-8
ECHA. Guidance on information requirements and chemical safety assessment Chapter R.16: Environmental Exposure Estimation. Guidance for the implementation of REACH. 2010. Dispoñible en: https://echa.europa.eu/documents/10162/23047722/draft_guidance_ir_csa_r…
Recursos en liña para análise de risco industrial e ambiental:
Pola especificidade da materia facilitarase directamente material docente aos alumnos procedente de diversos fondos específicos da temática tratada.
- WEB DO INSTITUTO NACIONAL DE SEGURIDADE E HIXIENE NO TRABALLO (INSHT). Dispoñible en http://www.insht.es/portal/site/Insht/
- WEB DO INSTITUTO GALEGO DE SEGURIDADE E SAUDE LABORAL.
Dispoñible en http://www.issga.es/index.php
- EUROPEAN CHEMICAL BUREAU (ECB). EUSES Documentation – The European Union System for the Evaluation of Substances. National Institute of Public Health and Environment (RIVM), the Netherlands, available from European Chemical Bureau (EC/DGXI), Ispra, Italy; 1997.
BÁSICAS E XENERAIS
CB7 - Que os estudantes saiban aplicar os coñecementos adquiridos e a súa capacidade de resolución de problemas en contornas
novas ou pouco coñecidos dentro de contextos máis amplos (ou multidisciplinares) relacionados coa súa área de estudo
CB8 - Que os estudantes sexan capaces de integrar coñecementos e enfrontarse á complexidade de formular xuízos a partir dunha
información que, sendo incompleta ou limitada, inclúa reflexións sobre as responsabilidades sociais e éticas vinculadas á
aplicación dos seus coñecementos e xuízos
CB9 - Que os estudantes saiban comunicar as súas conclusións e os coñecementos e razóns últimas que as sustentan a públicos
especializados e non especializados dun modo claro e sen ambigüidades
CB10 - Que os estudantes posúan as habilidades de aprendizaxe que lles permitan continuar estudando dun modo que haberá de ser en gran medida autodirixido ou autónomo.
TRANSVERSAIS
CT3 - Dominio da xestión de tempo e de situacións críticas.
CT6 - Compromiso ético no marco do desenvolvemento sustentable.
ESPECÍFICAS
CE6 - Deseñar produtos, procesos, sistemas e servizos da industria química, así como a optimización doutros xa desenvolvidos, tomando como base tecnolóxica as diversas áreas da enxeñaría química, comprensivas de procesos e fenómenos de transporte,
operacións de separación e enxeñaría das reaccións químicas, nucleares, electroquímicas e bioquímicas.
CE8 - Dirixir e supervisar todo tipo de instalacións, procesos, sistemas e servizos das diferentes áreas industriais relacionadas
coa enxeñaría química.
CE10 - Deseñar, construír e implementar métodos, procesos e instalacións para a xestión integral de subministracións e residuos, sólidos, líquidos e gaseosos, nas industrias, con capacidade de avaliación dos seus impactos e dos seus riscos.
Utilizarase, durante a impartición da materia, a Aula Virtual da USC a través da aplicación Moodle cos seguintes obxectivos:
• Facilitar información sobre a materia (horario lectivo, horarios, exames, convocatorias diversas, etc.)
• Facilitar os materiais necesarios para as clases (exposicións dos temas, artigos científicos, etc.).
• Servir como ferramenta de comunicación co alumnado a través do foro de novas.
• Propoñer tarefas.
• Propoñer probas de avaliación.
• Inclúa o acceso ás sesións de videoconferencia por parte de Teams (se é o caso para titoriais individuais).
Docencia expositiva: Clase maxistral con soporte audiovisual (diapositivas e vídeos). Utilizaranse para presentar os conceptos teóricos fundamentais.
CE6, CE8, CE10
Docencia interactiva: Con dous formatos: Seminario e sesión de traballo na Aula de Informática, onde se analizarán casos prácticos co apoio de documentos de enxeñería, guías técnicas e ferramentas informáticas.
CT3, CT6, CB8, CB9, CB10.
Titoría grupal: Utilizarase para a presentación dos traballos que se realizarán xunto coa materia DCP. CT3, CT6, CB8, CB9, CB10
O alumnado realizará un traballo en grupo no que:
1. Entregaranse os correspondentes informes que formen parte da avaliación continua. A entrega realizarase mediante tarefas creadas na Aula Virtual da materia.
2. Realizarase unha exposición xunto coa materia de Deseño Conceptual de Procesos na que se observará o seguinte: A calidade da presentación e deseño da presentación (diapositivas), así como o contido en materia de Seguridade Industrial (profundidade, capacidade). de análise e síntese). Presentaranse na titoría grupal da materia.
Distribución da valoración:
a) Exame 50%. Mínimo para aprobar a materia 50%
b ) Informes de traballos/prácticas 40% (20%;/20%). Mínimo para aprobar a materia 50%.
c) Titorías/Memoria do profesor 10%.
É obrigatoria a asistencia ás clases de informática, ás titorías en grupo e ás exposicións orais.
A distribución das cualificacións para a primeira e a segunda oportunidade é a mesma. Polo tanto, as cualificacións dos apartados b) e c) gárdanse para a segunda oportunidade, é dicir, o alumnado que acuda á segunda oportunidade deberá realizar de novo o exame. O exame (presencial) constará de preguntas teóricas, exercicios numéricos e preguntas sobre os casos prácticos desenvolvidos nos seminarios e na Aula de Informática.
Avaliación por competencias:
-Avaliación mediante exame: CE6 CE8 CE10 CB7 CB8
-Avaliación do traballo en grupo: CT3 CT6 CB8 CB9 CB10
Avaliación en titorías grupais: CB10
O exame final será un cuestionario de resposta múltiple sobre os diferentes contidos impartidos, podendo conter preguntas de cálculo. As respostas incorrectas restan (a razón de dúas respostas incorrectas, resta unha resposta correcta).
A presentación do traballo en grupo realizarase xunto coa materia de Deseño Conceptual. Previamente entregarase unha memoria da mesma a través do módulo de Tarefas da Aula Virtual da materia.
Para os casos de realización fraudulenta de exercicios ou probas será de aplicación o disposto na Normativa de avaliación do rendemento académico do alumnado e revisión das cualificacións.
Actividade Horas Horas ECTS
presenciais traballo
alumno
Clases maxistrais 11,0 11,0 0,88
Seminarios 7,0 8,0 0,60
Aula informática 8,0 10,0 0,72
Prácticas laboratorio -- -- --
Titorías grupo 1,0 4,0 0,20
Subtotal 27,0 33,0 2,40
Titorías 1,0 4,0 0,20
individualizadas
Examen e revisión 2,0 8,0 0,40
Total 30,0 45,0 3,0
• É obrigatoria a asistencia ás prácticas na Aula de Informática e ás titorías en grupo. A asistencia ás clases expositivas e interactivas é moi recomendable para o bo seguimento da materia e como axuda para a preparación das actividades avaliables.
• Recoméndase o uso da aplicación Campus Virtual da USC para a materia.
• Recoméndase o uso do horario de titoría individualizado do profesor para resolver dúbidas en relación cos contidos cursados polo alumno.
• Seguir a materia día a día.
• Participar activamente nas clases.
As clases impártense en castelán. Moitos dos materiais didácticos están facilitados en inglés para potenciar esta competencia transversal, xa que é fundamental a comunicación con profesionais especializados nesta materia.
Tal e como se recolle na metodoloxía, a aula virtual será Moodle
Enrique Roca Bordello
Coordinador/a- Departamento
- Enxeñaría Química
- Área
- Enxeñaría Química
- Teléfono
- 881816774
- Correo electrónico
- enrique.roca [at] usc.es
- Categoría
- Profesor/a: Catedrático/a de Universidade
Martes | |||
---|---|---|---|
12:00-14:00 | Grupo /CLE_01 | Castelán | Aula A6 |
12.01.2024 10:00-12:00 | Grupo /CLIL_01 | Aula A6 |
12.01.2024 10:00-12:00 | Grupo /CLIS_01 | Aula A6 |
12.01.2024 10:00-12:00 | Grupo /CLE_01 | Aula A6 |
27.06.2024 10:00-12:00 | Grupo /CLIL_01 | Aula A6 |
27.06.2024 10:00-12:00 | Grupo /CLIS_01 | Aula A6 |
27.06.2024 10:00-12:00 | Grupo /CLE_01 | Aula A6 |