Créditos ECTS Créditos ECTS: 6
Horas ECTS Criterios/Memorias Horas de Titorías: 3 Clase Expositiva: 12 Clase Interactiva: 30 Total: 45
Linguas de uso Castelán, Galego
Tipo: Materia Ordinaria Máster RD 1393/2007 - 822/2021
Departamentos: Enxeñaría Agroforestal
Áreas: Enxeñaría Cartográfica, Xeodésica e Fotogrametría
Centro Escola Politécnica Superior de Enxeñaría
Convocatoria: Segundo semestre
Docencia: Con docencia
Matrícula: Matriculable | 1ro curso (Si)
Xestión de métodos de extracción de información a partir dos resultados dun voo UAS. Competencias básicas para tratar os temas das aplicacións temáticas.
A memoria verificada do título contempla os seguintes contidos: Corrección radiométrica, corrección xeométrica e xeración de ortoimaxes. Análise de datos multiespectrais (índices espectrais; melloras e axustes). Métodos de clasificación (supervisado/non supervisado; orientado a píxeles/orientado a obxectos; análise de erros). Análise 3D (clasificación das nubes de puntos Lidar; xeración de modelos de terreo e modelos de superficie; nubes de puntos SfM).
Estes contidos desenvolveranse do seguinte xeito:
SESIÓNS EXPOSITIVAS:
T1. Cámaras e imaxes (1 HP + 2,4 HTA)
T2. Método xeral de fotogrametría (1 HP + 2,4 HTA)
T3. Apoio fotogramétrico (2 HP + 4,8 HTA)
T4. Modelos dixitais do terreo (2 HP + 4,8 HTA)
T5. Ortofotogrametría (2 HP + 4,8 HTA)
T6. Conceptos básicos da teledetección (2 HP + 4,8 HTA)
T7. Procesamento de imaxes (2 HP + 4,8 HTA)
SESIÓNS INTERACTIVAS:
S1. Proceso de orientación interna. Calibración (2 HP + 4,8 HTA)
S2. Calibración de cámara (2 HP + 4,8 HTA)
S3. Calibración de cámara (2 HP + 4,8 HTA)
S4. Procesamento dun voo con apoio fotogramétrico (8 HP + 19 HTA)
S5. Procesamento dun voo con sensor multiespectral (8 HP + 19 HTA)
P1. Visita ao aeródromo de Rozas (4 HP + 9,5 HTA)
P2. Usando GPS-RTK a bordo (2 HP + 4,8 HTA)
P3. Uso de sensores LiDAR en UAS (2 HP + 4,8 HTA)
HP = Horas Presenciais
HTA = Horas de Traballo Autónomo
BIBLIOGRAFÍA BÁSICA:
(1) Lerma García, J.L. (2002). Fotogrametría moderna: analítica y digital. Valencia: Universidad Poiltécnica de Valencia
(2) Shenk, T. (2002). Fotogrametría digital. Barcelona: Ed. Marcombo
(3) Cancela, J.J. y González, X.P. (2018). Uso de drones y satélites en agricultura: actas de horticultura de III Symposium Nacional de Ingeniería Hortícola y I Symposium Ibérico de Ingeniería Hortícola: celebrado del 21 al 23 de febrero de 2018, en Lugo 978-84-697-9314-5
(4) Díaz, J. y Cervigón, J. (2015). Estudio de Índices de vegetación a partir de imágenes aéreas tomadas desde UAS/RPAS y aplicaciones de estos a la agricultura de precisión. Madrid: Universidad Complutense.
BIBLIOGRAFÍA COMPLEMENTARIA:
(1) Malveaux, C., Hall, S. G., Price, R. (2014). Using drones in agriculture: unmanned aerial systems for agricultural remote sensing applications. In 2014 Montreal, Quebec Canada July 13–July 16, 2014 (p.1). American Society of Agricultural and Biological Engineers.
(2) Tang, L., Shao, G. (2015). Drone remote sensing for forestry research and practices. Journal of Forestry Research, 26(4), 791-797.
(3) Pádua, L., Vanko, J., Hruška, J., Adão, T., Sousa, J. J., Peres, E., & Morais, R. (2017). UAS, sensors, and data processing in agroforestry: a review towards practical applications. International Journal of Remote Sensing, 38(8-10), 2349-2391.
Competencias básicas e xerais:
CB7, CB9, CB10, CG5
Competencias transversais:
CT2, CT4, CT5, CT6, CT7, CT8, CT9
Competencias específicas:
CE2
DESCRICIÓN DAS COMPETENCIAS:
CB7 - Que os estudantes saiban aplicar os coñecementos adquiridos e a súa capacidade para resolver problemas en entornos novos ou descoñecidos dentro de contextos máis amplos (ou multidisciplinares) relacionados coa súa área de estudo.
CB9 - Que os estudantes saiban comunicar as súas conclusións e os coñecementos e razóns últimas que os apoian a públicos especializados e non especializados dun xeito claro e sen ambigüidades.
CB10 - Que os estudantes posúan as habilidades de aprendizaxe que lles permitan seguir estudando dun xeito en grande parte autodirixido ou autónomo.
CG5 - Que os estudantes coñezan e sexan capaces de aplicar os principios e metodoloxías da investigación como as buscas bibliográficas, a recollida de datos e a análise e interpretación dos mesmos, así como a presentación de conclusións, dun xeito claro, conciso e rigoroso.
CT2 - Capacidade para comunicarse oralmente e por escrito en lingua galega.
CT4 - Desenvolvemento do espírito innovador e emprendedor.
CT5 - Habilidades de relación interpersoal.
CT6 - Capacidade para o traballo en equipo.
CT7 - Habilidades organizativas e de planificación.
CT8 - Capacidade de análise e síntese.
CT9 - Capacidade de razoamento crítico e creatividade.
CE2 - Coñecemento dos principios xeomáticos, fotogramétricos e cartográficos, de navegación, aerotriangulación, interpretación e tratamento dixital de imaxes, así como das boas prácticas existentes no funcionamento de sistemas aéreos non tripulados e saber aplicar a normativa vixente.
Os coñecementos e as habilidades desenvólvense a través de:
- 12h de clases teóricas presenciais onde se introducen os temas expositivos.
- 30h de sesións interactivas presenciais, realizando prácticas e/ou seminarios.
- Uso da aula virtual, onde estará o material da clase, así como actividades complementarias.
- As titorías grupais e individuais serán presenciais.
A) ALUMNOS MATRICULADOS POR PRIMEIRA VEZ NA MATERIA:
- ACTIVIDADES DE AVALIACIÓN CONTINUA (EC): o alumno terá cuestionarios que terá que facer de cada tema na aula virtual, así como actividades prácticas para a aplicación dos coñecementos adquiridos, obtendo unha nota sobre un máximo de 10 puntos. Para aprobar a materia deberá obter un mínimo de 4 puntos nesta parte.
COMPETENCIAS: CE2, CT2, CT4, CT5, CT6, CT7, CT8, CT9, CB7, CB9, CB10, CG5
- EXAME (EX): o exame consistirá en preguntas teóricas e prácticas puntuando a nota dun total sobre 10 puntos. Para aprobar a materia deberá obter un mínimo de 4 puntos nesta parte.
COMPETENCIAS: CE2
- PRÁCTICAS (PR): o alumno debe entregar as actividades prácticas que se van realizando, puntuando cunha nota de 10 puntos. Para aprobar a materia deberá obter un mínimo de 4 puntos nesta parte. No caso de realizarse unha viaxe de prácticas, a asistencia será obrigatoria. A avaliación desta actividade computarase baixo este epígrafe.
COMPETENCIAS: CT2, CT4, CT5, CT6, CT7, CT8, CT9, CE2
A nota final corresponderá ás avaliacións parciais obtidas segundo a seguinte ponderación:
NOTA FINAL = 20% EC + 40% EX + 40% PR
A avaliación da primeira e segunda oportunidades realizarase utilizando os mesmos criterios.
B) ALUMNOS QUE NON SUPERARON A MATERIA EN ANOS ANTERIORES:
- Se completaron a práctica axeitadamente (PR> 4 puntos), só terán que facer o exame (EX) e as actividades de avaliación continua (EC) sendo avaliados cos mesmos criterios que os alumnos matriculados por primeira vez.
- Se non teñen as prácticas aprobadas do curso anterior, terán que facelas no curso actual.
- A cualificación da parte práctica manterase durante un máximo dun ano desde a finalización da mesma.
En caso de realización fraudulenta de exercicios ou probas, aplicarase o establecido no Regulamento para a avaliación do rendemento académico dos estudantes e a revisión de cualificacións.
Os tempos de estudo establecidos nesta materia son:
- Clases teóricas expositivas: 12 horas
- Clases interactivas (prácticas/seminarios): 30 horas.
- Titorías en grupo: 3 horas
- Estudo individual: 100 horas (incluidas lectura e terminación de traballos prácticos)
- Consulta diaria do campus virtual.
- Consulta diaria del campus virtual.
- Asistencia a titorías grupais para discutir, aclarar ou resolver dúbidas.
DISPENSA DE ASISTENCIA:
Os estudantes aos que se lles conceda esta exención deben seguir a materia a través do Campus Virtual, realizando todas as entregas necesarias para obter unha nota positiva en EC, PR e EX respectivamente.
En canto ao sistema de avaliación, considérase o seguinte PLAN DE CONTINXENCIA:
ESCENARIO 1: NORMALIDADE (sen restricións á presenza física). O escenario 1 caracterízase pola convivencia con certas medidas de prevención, a autoprotección da poboación (máscaras faciais, uso de xeles desinfectantes, etc.) e mantemento de restricións que afectan a eventos con certa afluencia de persoas. Neste escenario, a avaliación realizarase presencialmente, tal e como se indica nos apartados anteriores.
ESCENARIO 2: DISTANCIAMENTO (restricións parciais á presenza física). No escenario 2, aplicaranse medidas de protección activas e obrigatorias, como o distanciamento de seguridade, o uso de máscaras faciais e medidas organizativas para controlar o acceso e a capacidade. Neste escenario, a avaliación da EC será a través de entregas telemáticas que se realizarán unha vez rematado o tema, as PR serán presenciais (> 50%) e virtuales e EX será telemático.
ESCENARIO 3: PECHE DAS INSTALACIÓNS. Atendendo ás medidas previstas polas autoridades sanitarias, no caso do confinamento da poboación e do peche das instalacións da Universidade, a avaliación desenvolveríase a través de eventos telemáticos e entregas a través do Campus Virtual, tanto para EC, PR como para EX.
En canto á metodoloxía docente, considérase o seguinte PLAN DE CONTINXENCIA:
ESCENARIO 1: NORMALIDADE (sen restricións á presenza física). O escenario 1 caracterízase pola convivencia con certas medidas de prevención, a autoprotección da poboación (máscaras faciais, uso de xeles desinfectantes, etc.) e mantemento de restricións que afectan a eventos con certa afluencia de persoas. Neste escenario, a docencia desenvolverase como se indica nos apartados anteriores.
ESCENARIO 2: DISTANCIAMENTO (restricións parciais á presenza física). No escenario 2, aplicaranse medidas de protección activas e obrigatorias, como o distanciamento de seguridade, o uso de máscaras faciais e medidas organizativas para controlar o acceso e a capacidade. Neste escenario, o coñecemento e as habilidades desenvólvense a través de:
- 30h de clases teóricas virtuais onde se introducen os temas expositivos. Usaranse tanto a aula virtual da materia como Microsoft Teams.
- 30h de sesións presenciais interactivas, realización de prácticas e/ou seminarios.
- Uso da aula virtual, onde estará o material da clase, así como actividades complementarias.
- As titorías grupais e individuais serán telemáticas.
ESCENARIO 3: PECHE DAS INSTALACIÓNS. Atendendo ás medidas previstas polas autoridades sanitarias, no caso do confinamento da poboación e do peche das instalacións da Universidade, desenvolveríanse os coñecementos e habilidades a través de:
- 30h de clases teóricas virtuais onde se introducen os temas expositivos. Usaranse tanto a aula virtual da materia como Microsoft Teams.
- 30h de sesións interactivas, realizando prácticas e/ou seminarios, tamén impartidas virtualmente.
- Uso da aula virtual, onde estará o material da clase, así como actividades complementarias.
- As titorías grupais e individuais serán telemáticas.
Cando se desenvolva a docencia virtual, empregaranse Microsoft Teams ou calquera outro mecanismo síncrono, preferentemente e sempre segundo o calendario oficial publicado pola Escola Politécnica Superior de Enxeñaría, a non ser que por calquera circunstancia non poida ser ensinado por este mecanismo e teñan que ser a través de vídeos explicativos diferidos.
Xesus Pablo Gonzalez Vazquez
Coordinador/a- Departamento
- Enxeñaría Agroforestal
- Área
- Enxeñaría Cartográfica, Xeodésica e Fotogrametría
- Correo electrónico
- xesuspablo.gonzalez [at] usc.es
- Categoría
- Profesor/a: Profesor Contratado/a Doutor
Jaime Rodriguez Pereña
- Departamento
- Enxeñaría Agroforestal
- Área
- Enxeñaría Cartográfica, Xeodésica e Fotogrametría
- Correo electrónico
- jaime.rodriguez [at] usc.es
- Categoría
- Profesor/a: Titular de Universidade
Martes | |||
---|---|---|---|
16:00-18:00 | Grupo /CLE_01 | Galego, Castelán | Seminario I (Pav.III) |
Mércores | |||
18:00-20:00 | Grupo /CLE_01 | Galego, Castelán | Seminario I (Pav.III) |
Xoves | |||
16:00-18:00 | Grupo /CLIL_01 | Castelán, Galego | Seminario I (Pav.III) |
24.05.2022 16:00-18:00 | Grupo /CLE_01 | Aula 1 (Aulario 1) |
05.07.2022 16:00-18:00 | Grupo /CLE_01 | Aula 1 (Aulario 1) |