Ir o contido principal

Preguntas frecuentes sobre docencia

Manexo dos datos persoais no ámbito da docencia

As respostas por escrito dadas nun exame e as eventuais anotacións do examinador referentes a esas respostas son datos persoais, tal e como declarou a STJUE de 20 de decembro de 2017, polo que o estudante que efectuou o exame ten dereito de acceso á citada información, ao amparo do art. 15 do RGPD.

A AEPD no seu Informe 0030/2019 pronúnciase sobre as condicións que se deben cumprir para publicar as cualificacións académicas.

A publicación das cualificacións académicas obtidas polos alumnos está amparada na existencia dun interese público [art. 6.1.e) RGPD], ao que debe sumarse un interese lexítimo dos alumnos do grupo no coñecemento das cualificacións dos seus compañeiros [art. 6.1.f) RGPD].

A publicación debe realizarse preferentemente na aula virtual ou noutra contorna restrinxida á que teñan acceso os profesores e compañeiros do grupo. En ningún caso, procederase á súa publicación en aberto e coñecemento xeneralizado en internet.

En canto aos datos a publicar, atendendo ao principio de minimización, deberán limitarse ao nome e apelidos do alumno e á cualificación obtida. Só no caso de que houbese alumnos cos mesmos nomes e apelidos, deberán publicarse catro códigos do seu DNI ou documento equivalente pseudoanonimizando o resto das cifras con asteriscos.

En canto ao tempo no que deberá manterse devandita publicación, no caso das cualificacións provisionais será mentres transcorre o prazo para presentar reclamacións, e respecto das cualificacións definitivas durante o tempo imprescindible que garante o seu coñecemento por todos os interesados.

As gravacións de imaxe, son e texto poden constituír un tratamento de datos persoais e incluír contidos protexidos por propiedade intelectual. 

O principio de limitación da finalidade implica que as gravacións unicamente deben ser utilizadas na contorna da materia, e que profesorado e alumnado deben ser informados sobre o tratamento de datos que se realiza. 

No caso que un alumno ou alumna quixese gravar a clase polos seus medios, debe contar co consentimento expreso de todos os asistentes.

Deberá informarse acerca das condicións xerais do tratamento, ben no punto xeral de acceso á aula virtual, ao comezo de cada materia, antes do comezo de cada sesión ou a través dunha mensaxe remitida á comunidade universitaria. 

Con esta finalidade, con carácter previo ao comezo da clase, antes de gravar, deberá advertirse ao estudiantado que a sesión (imaxe, son e chat) vai ser gravada, de modo que estes poidan desactivar o seu cámara/micrófono e, no seu caso, participar a través do chat.

En concreto, debe advertirse ao alumnado que debe preparar adecuadamente o seu espazo de interacción, de maneira que se protexa a intimidade familiar e a de terceiros. As intervencións en clase considéranse unha parte máis da actividade docente, igual que nas clases presenciais. Así mesmo, deberá advertirse do feito de que as gravacións non poderán ser divulgadas fóra da USC ou usadas para outros fins.

Para estes fins unicamente débense utilizar os sistemas corporativos da universidade. A descarga, difusión, distribución ou divulgación da gravación das clases e particularmente a súa compartición en redes sociais ou servizos dedicados a compartir apuntamentos atenta contra o dereito fundamental á protección de datos, o dereito á propia imaxe e os dereitos de propiedade intelectual. Tales usos considéranse prohibidos e poderían xerar responsabilidade disciplinaria, administrativa e civil á persoa infractora. O profesorado pode reutilizar o material xerado para outros fins académicos unicamente cando apareza a súa imaxe e a súa voz, non a de estudantes ou terceiras persoas.

Poderase exercer o dereito de oposición cando exista unha xustificación axeitada por parte do interesado (p. ex. que un familiar apareceu en segundo plano, que se produciu a gravación de imaxes non relacionadas coa docencia…), que deba prevalecer sobre os intereses da institución a tratar os seus datos persoais. 

A solicitude resolverase polo órgano competente da universidade, segundo o procedemento establecido na sede electrónica da USC.

Con carácter xeral, as gravacións estarán dispoñibles como máximo durante o correspondente curso académico, salvo que as mesmas formen parte das evidencias de avaliación do alumnado. Con todo, poderase conservar unha copia debidamente bloqueada para o cumprimento de obrigacións legais por parte da universidade. 

No caso de que un profesor desexara reutilizar estes materiais para outras actividades académicas, deberá eliminar previamente calquera dato persoal de estudantes ou terceiras persoas.

En principio, as gravacións só poderán ser accesibles na aula virtual oficial da universidade. As gravacións fóra das contornas oficiais non deben realizarse en ningún caso, dados os riscos que levan consigo.

Si. Con todo, a gravación efectuada deberá ter como finalidade garantir a integridade na realización da proba, respectando, en todo caso, e de maneira inescusable, o principio de proporcionalidade e os dereitos do estudiantado.

Así mesmo, como todo tratamento de datos, implicará cumprir cuns obxectivos básicos de transparencia, polo que se informará ao alumnado de que se procederá a gravar as devanditas probas e dos dereitos que lle asisten.

O acceso a estes traballos require ordinariamente do consentimento expreso do autor, deixando a salvo sempre os seus dereitos de propiedade intelectual.

A USC publicou unha instrución de Secretaría Xeral pola que se establece un código de boas prácticas para a docencia híbrida e virtual:

Instrución 5/2023 pola que se establece o código de boas prácticas para a docencia híbrida e virtual da USC.

Os contidos desta páxina actualizáronse o 05.12.2024.