Ir o contido principal

Membros

A presente páxina web forma parte das actividades levadas a cabo polos membros do I+D+i La poesía hispano-portuguesa de los siglos XVI y XVII: contactos, confluencias, recepción (FFI2015-70917-P), financiado por AEI (Agencia Estatal de Investigación, Ministerio de Ciencia, Innovación y Universidades, Gobierno de España) e FEDER (Fondo Europeo de Desarrollo Regional, UE). O proxecto estivo vixente entre os anos 2016 e 2019.

Membros dos equipos de investigación e de traballo do proxecto:

Doutoranda do programa Estudos dá Literatura e da Cultura, da Universidade de Santiago de Compostela, ocupouse nos seus traballos académicos da poesía española do Século de Ouro, atendendo fundamentalmente ás preceptivas e aos comentarios a autores canónicos, aspecto este último sobre o que profunda actualmente na súa tese doutoral. Estudou así mesmo o desenvolvemento das polémicas sobre a muller en tratados e textos literarios de diversas épocas históricas. Entre as súas publicacións cabe destacar a coordinación, en colaboración, do volume 134 de Criticón (Letras hispano-portuguesas de los siglos xvi y xvii: revisión crítica).

Doutor en Filoloxía Hispánica pola Universidad de Málaga, exerce a súa docencia na Universidade de Xaén. Unha das súas principais vertentes investigadoras, a historiografía literaria do século XX, discorre arredor da obra histórico-crítica de figuras tan relevantes como Ángel Valbuena Prat ou Agustín González de Amezúa, de quen ten en preparación a edición dun centenar de ensaios rescatados de diferentes publicacións periódicas. Paralelamente traballou na prosa do Século de Ouro, con diversas edicións como Mojiganga del gusto y Sarao de Aranjuez (Prensas Universitarias de Zaragoza, 2010), Guía y avisos de forasteros (Anejos de Analecta Malacitana, 2011) e artigos sobre a novela curta e as traducións dos novellieri en España, publicados en volumes colectivos e revistas de difusión internacional. Así mesmo, participa en varios proxectos nacionais I+D, interveu en numerosos congresos e gozou de estancias de investigación e de docencia nas Universidades de Torino, Modena, Reggio Emilia, Novi Sad e Complutense. Actualmente é codirector do Seminario Internacional de Caballería y Corte na Universidad de Jaén.

É profesor Titular da Universidade de Málaga, onde se desenvolveu a súa carreira docente e investigadora. Entre os seus ámbitos de investigación deben destacarse a prosa española dos séculos XVI e XVII e as relacións entre a literatura e o cinema. Achegou ao primeiro as monografías Aprendices, escépticos y curiosos en el Renacimiento español (2004) e Varia lección de plática áurea (2005), e as edicións de Juan de Molina (Argumento de vida, 2005), Pedro Mejía (Diálogos, 2006, xunto a Isaías Lerner), Antonio de Torquemada (Coloquios satíricos, 2011) e Ángel Valbuena Prat (En el horizonte crítico del 27. Ensayos rescatados, 2011, xunto a David González Ramírez), ademais dunha trintena de traballos sobre prosa española áurea. Sobre o segundo publicou traballos incluídos en libros colectivos (Ciudades europeas en el cine, Ciudades de cine, La mujer ante el espejo e Brujas de cine y Cine e Historias) e en revistas, como a monografía Espectros de cine en Japón. Entre la literatura, la leyenda y las nuevas tecnologías (Gijón, Satori, 2014) e o libro colectivo, que coordinou, La recepción y el canon de la literatura española en el cine (Madrid, Síntesis, 2018).

A súa principal liña de investigación constitúea a literatura española do Século de Ouro, especialmente Cervantes, Lope de Vega, a novela picaresca e as relacións hispanoitalianas. Ocupouse tamén en profundidade da literatura grecolatina e a medieval e prerrenacentista europeas, resultado do cal son a súa Historia del amor de Homero a Cervantes, De amor y literatura: hacia Cervantes e a edición crítica de La Ulixea de Homero, traducida de griego en lengua castellana por el secretario Gonzalo Pérez. Publicou, xunto con Antonio Rey Hazas, El nacimiento del cervantismo: Cervantes y el «Quijote» en el siglo XVIII y El incesto, un tema de origen clásico, en Shakespeare, Lope de Vega y Racine, Estudios de Literatura del Siglo de Oro e «El mejor de los libros de entretenimiento»: Reflexiones sobre «Los trabajos de Persiles y Sigismunda, historia septentrional», de Miguel de Cervantes. A súa traxectoria académica e docente vincúlase ás universidades Autónoma de Madrid, Paris X-Nanterre (Francia), Turín (Italia), Córdoba e Jaén.

Catedrática de Literatura Española da Universidade de Santiago de Compostela, centrou a súa investigación na poesía española dos séculos XVI e XVII, nos xéneros do soneto, a oda, a égloga, e en poetas como Francisco de la Torre, Fray Luis de León, Francisco de Medrano, Hernando de Acuña e Quevedo. De maneira complementaria publicou estudos sobre outros autores, como Cervantes e Cortázar. Dos seus últimos traballos cabe destacar os dedicados ás Églogas pastoriles de Pedro de Padilla, entre eles unha monografía (FAH, 2012) e un artigo que postula a influencia deste libro en La Galatea de Cervantes (Crítica Hispánica, 2017), así como os que abordan as relacións literarias hispano-portuguesas a partir da poesía de António Ferreira.

Colaboradoras:

Asandei, Silvia

Lleó Pérez-Abadín, Julia

González Luque, M.ª Ángeles

 

Cada un deles asumiu dentro do proxecto os seguintes campos de investigación:

Blanco González, Martha: a obra de Manuel de Faria e Sousa, con especial atención aos seus comentarios das Rimas várias de Camões.

González Ramírez, David: a prosa do século XVI, tomando como eixo a Francisco Rodrigues Lobo, e as relacións literarias entre Italia, España e Portugal.

Malpartida Tirado, Rafael: o diálogo renacentista peninsular e os seus modelos.

Muñoz Sánchez, Juan Ramón: Cervantes e a súa obra en Portugal, relacións literarias entre Italia, España e Portugal.

Pérez-Abadín Barro, Soledad: a poesía escrita en español por autores portugueses e os xéneros poéticos luso-españois.

O proxecto contou coa colaboración dos expertos convidados aos congresos XVI-XVII: Letras hispano-portuguesas (octubre de 2017) y Entre Italia, Portugal y España: traducción, recepción, imitación (octubre de 2019).

Os contidos desta páxina actualizáronse o 12.06.2023.