Créditos ECTS Créditos ECTS: 4.5
Horas ECTS Criterios/Memorias Traballo do Alumno/a ECTS: 74.25 Horas de Titorías: 2.25 Clase Expositiva: 18 Clase Interactiva: 18 Total: 112.5
Linguas de uso Castelán, Galego
Tipo: Materia Ordinaria Grao RD 1393/2007 - 822/2021
Departamentos: Psiquiatría, Radioloxía, Saúde Pública, Enfermaría e Medicina
Áreas: Enfermaría
Centro Facultade de Enfermaría
Convocatoria:
Docencia: Sen docencia (Extinguida)
Matrícula: Non matriculable
Planificar a educación clínica de maneira que ofreza numerosas experiencias de coidados da saúde da muller durante o embarazo, parto e puerperio.
Recoñecer en detalle os procesos normais, para que poidan identificar as complicaciones e comprender as súas implicacións nos coidados.
Ensinar o auto coidado á muller desde a infancia ao climaterio.
Enseñar coidados preventivos, sendo capaces de recoñecer procesos patolóxicos.
Valorar as creencias culturais da enfermeira e a muller para resaltar o amplo espectro da diversidad étnica e os seus efectos sobre os coidados da maternidade e a saúde das mulleres.
Coñecer a importancia da dinámica familiar para satisfacer as necesidades específicas de cada muller, incluíndo aos membros da familia e ós achegados ó plan de cuidados xa que a dinámica familiar de cando en cando ten máis importancia que durante en embarazo e parto.
Demostrar os efectos do uso da investigación na práctica de enfermería adicada aos coidados da maternidade.
Desenvolver unha reflexión que tecnoloxías e políticas en reprodución e en saúde feminina á luz do seu potencial para influír sobre o benestar dos seres humanos.
Destacar aspectos éticos relacionados coa enfermería da maternidade e a saúde das mulleres.
Proporcionar unha atención integral á muller en idade reproductiva, en situación de saúde e enfermidade, orientando os coidados cara a promoción e protección da saúde, a atención e a rehabilitación dos procesos normais e patolóxicos.
O contido da materia estruturase en 5 bloques, de acordo ás directrices de planificación do ensino de face ao EEES.
1. Introdución á enfermería maternal
2. Reprodución humana
3. Embarazo
4. Parto e puerperio
5. Problemas de saúde reprodutiva
Básica
Goberna Tricas J, Boladeras i Cucurella M (coord.). El concepto “violencia obstétrica” y el debate actual sobre la atención al nacimiento. Madrid: Tecnos. 2018
Towle, M.A. Asistencia de enfermería Materno-Neonatal .Pearson Madrid 2010
Enfermería obstétrico- ginecológica. Manual CTO de enfermería. Madrid: CTO. 2017.
Conceptos fundamentales para la práctica de la enfermería obstétrica-ginecológica. Madrid: Fundación para el desarrollo de la enfermería. 2009.
Cóidate cóidame. Consejos para una buena lactancia materna. Xunta de Galicia. 2016. Disponible en: https://coidatecoidame.sergas.es/Descargas/DocumentosCP/lactancia_mater…
Complementaria
Pubmed: http://www.ncbi.nlm.nih.gov/
Cinahl: https://www.ebscohost.com/nursing/products/cinahl-databases/cinahl-comp…
Dialnet: https://dialnet.unirioja.es/
Asociación española de Nomenclatura, Taxonomía e Diagnósticos de Enfermería: https://www.aentde.com/
Asociación española de matronas: https://aesmatronas.com/
SERGAS. Publicaciones: https://www.sergas.es/Interesame?idcat=11152&idioma=es&idmaisvisto=11152
SERGAS. Guías Procesos y protocolos: https://www.sergas.es/Asistencia-sanitaria/Gu%C3%ADas-t%C3%A9cnicas?idi…
Identificar as características das mulleres nas diferentes etapas do ciclo reproductivo e no climaterio e nas alteracións que se poden presentar proporcionando os coidados necesarios en cada etapa.*
Aplicar coidados xerais durante o proceso de maternidade para facilitar a adaptación das mulleres e os neonatos ás novas demandas e previr complicacións*.
Capacidade para considerar os coidados emocionais, físicos e persoais, incluíndo satisfacer as necesidades de confort, nutrición e hixiene persoal e permitir o mantemento das actividades cotiás (utilizando as habilidades...)
(*ORDE CIN/2134/2008, Libro branco da ANECA do Título de Grado de Enfermería)
A docencia expositiva e interactiva será fundamentalmente de carácter presencial. As titorías poderán realizarse parcialmente de maneira virtual.
DOCENCIA EXPOSITIVA: o profesorado explicará os conceptos teórico-prácticos dos contidos.
DOCENCIA INTERACTIVA: reforzaranse e ampliaránse os contidos da materia presentados na parte de docencia expositiva mediante discusión de casos clínicos, elaboración de plans de coidados, técnicas de simulación, entrenamento en técnicas e procedimientos e proxectos de innovación en Aprendizaze-Servizo (Aps). Poderase contar coa colaboración puntual de profesionais clínicos invitados especialistas en contidos de interese.
1.-O ensino desta titulación é de tipo presencial, sendo obrigatoria a asistencia ás clases, tanto expositivas como interactivas. En caso de faltar por causa de forza maior, xustificarase debidamente. A non asistencia a clases expositivas, seminarios e prácticas, repercutirá na non superación da materia.
2.-Aplicarase exención de docencia (nos casos determinados polo centro) nas clases expositivas, pero non nas interactivas.
3.-Para aprobar a materia será necesario superar tanto a docencia expositiva como a docencia interactiva. Para poder superar a docencia interactiva é necesario alcanzar, polo menos, o 50% da puntuación de todas as actividades propostas.
4.-Valorarase a actitude do estudante, achegas de interese, participación, traballo en equipo, comportamento e respecto cara ao/a profesor/a e resto cara aos compañeiros/ as, así como o cumprimento de horarios.
5.-Cando o alumno/a non se presente á proba final escrita considerarase non presentado.
6.-Na proba da 2ª oportunidade manterase a avaliación continuada da docencia interactiva.
7.-A asistencia aos seminarios e laboratorios é requisito preceptivo para superar a materia.
8.-Xustificación das faltas. Para que unha falta considérese xustificada debe presentarse ao profesor/a responsable da materia (nun prazo máximo de 1semana desde o día da ausencia) un documento que acredite debidamente a causa da falta. Cando a ausencia débase a unha actividade programada (por exemplo, unha cita médica) o estudante deberá comunicarllo con antelación suficiente ao profesor/a responsable para tratar de recuperar a falta mediante unha sesión alternativa (por exemplo, con outro grupo de seminario/laboratorio).
9.-Para os casos de realización fraudulenta de exercicios ou probas será de aplicación o recolleito na “Normativa de avaliación do rendemento académico dos estudantes e de revisión de cualificacións".
A nota final da materia desagregarase do seguinte modo:
- Exame teórico: O valor ponderado é do 60% e consistirá nunha proba obxectiva escrita.
- Avaliación continua: o valor ponderado é do 40%. Este valor correspóndese co sumatorio das cualificacións alcanzadas nas distintas tarefas que se propoñerán durante o curso. O número de tarefas, o valor de cada unha delas e os criterios de corrección especificaranse ao longo da docencia con antelación suficiente e serán visibles a través das plataformas interactivas para a docencia. Os períodos de entrega para cada tarefa comunicaranse ao longo da actividade académica con antelación suficiente. So recollerase ningunha tarefa que non sexa entregada a través do medio indicado, dentro do prazo indicado e no formato requirido.
A nota final será a suma das puntuacións obtidas a través da avaliación dos contidos teóricos (proba tipo test) e as puntuacións da avaliación continua, a condición de que se obtivo un mínimo dun 50% da puntuación total de cada un dos apartados.
Cada ECTS equivale a 25 h, das cales 17 corresponden a traballo autónomo do alumnado e 8 h a docencia presencial.
Por cada hora de docencia expositiva e interactiva, considérase necesario dedicar ao estudo 1,5 horas e 1,5 horas de traballo do alumnado (revisión de conceptos e consulta de bibliografía).
Manexo da bibliografía recomendada para o estudo dos temas.
O estudo diario facilita a aprendizaxe
O estudo dos contidos teóricos será necesario para o desenvolvemento dos seminarios
Procura e elaboración de información complementaria ao exposto na aula
RESPONSABILIDADE AMBIENTAL
Promoverase a entrega de traballos en formato dixital. Se se solicita algún traballo impreso para a materia, xa sexa individual ou grupal, teranse en conta as seguintes indicacións:
- Evite as tapas de plástico ou outras envolturas exteriores innecesarias.
- Sempre que sexa posible, utilice grampas en lugar de espirais.
- Impresión a dobre cara con calidade de "aforro de tinta".
- Non utilice follas en branco como separadores de capítulos ou partes.
- Evitar anexos que non teñan referencia directa cos temas tratados nos traballos.
Para máis información visitar a ligazón: https://www.usc.gal/es/usc/institucional/desarrollo-sostible
PERSPECTIVA DE XÉNERO
En atención aos criterios de igualdade de xénero no ámbito universitario, recoméndase facer uso dunha linguaxe non sexista tanto no traballo diario de aula como nos traballos académicos solicitados. A información pódese obter na seguinte ligazón:
http://www.usc.es/export/sites/default/gl/servizos/oix/descargas/lingua… non_sexista_publicado_WEB_USC.pdf
Tamén se utilizarán outras medidas para aplicar o enfoque de xénero na docencia, como a promoción dun clima igualitario de interaccións, a organización igualitaria de grupos sempre que sexa posible, o despregamento de achegas e técnicas científicas. das mulleres na materia e a introdución do xénero como categoría de análise dos traballos dos alumnos.
PROTECCION DE DATOS PERSOAIS
Seguirase a normativa sobre privacidade e protección de datos persoais dispoñible en https://www.usc.gal/gl/normativa/protecciondatos/index.html.
USO DE TELÉFONO MÓBIL
O uso do teléfono móbil na aula está restrinxido ao seu uso como ferramenta de traballo, seguindo as instrucións dadas polo profesor, responsabilizando ao alumno das consecuencias legais e académicas que poidan derivarse dun uso inadecuado do mesmo.
Lucia Ordoñez Mayan
Coordinador/a- Departamento
- Psiquiatría, Radioloxía, Saúde Pública, Enfermaría e Medicina
- Área
- Enfermaría
- Correo electrónico
- lucia.ordonez.mayan [at] usc.es
- Categoría
- Profesor/a: Profesor Axudante Doutor LOU
Cristina Jorge Soto
- Departamento
- Psiquiatría, Radioloxía, Saúde Pública, Enfermaría e Medicina
- Área
- Enfermaría
- Correo electrónico
- cristina.jorge [at] usc.es
- Categoría
- Profesor/a: Profesor Axudante Doutor LOU
Nuria Garcia Couceiro
- Departamento
- Psiquiatría, Radioloxía, Saúde Pública, Enfermaría e Medicina
- Área
- Enfermaría
- Correo electrónico
- n.garcia.couceiro [at] usc.es
- Categoría
- Profesor/a: Profesor Interino/a substitución redución docencia
Mércores | |||
---|---|---|---|
11:00-12:00 | Grupo /CLE_02 | Castelán | Aula 6 - Roberto Novoa Santos |
Xoves | |||
11:00-12:00 | Grupo /CLE_01 | Castelán | Aula 5 - Roberto Novoa Santos |
12:00-13:00 | Grupo /CLE_02 | Castelán | Aula 6 - Roberto Novoa Santos |
12.01.2023 12:00-14:00 | Grupo /CLE_02 | Aula 5 - Roberto Novoa Santos |
12.01.2023 12:00-14:00 | Grupo /CLE_01 | Aula 5 - Roberto Novoa Santos |
12.01.2023 12:00-14:00 | Grupo /CLE_01 | Aula 6 - Roberto Novoa Santos |
12.01.2023 12:00-14:00 | Grupo /CLE_02 | Aula 6 - Roberto Novoa Santos |
16.06.2023 12:00-14:00 | Grupo /CLE_01 | Aula 5 - Roberto Novoa Santos |
16.06.2023 12:00-14:00 | Grupo /CLE_02 | Aula 5 - Roberto Novoa Santos |
16.06.2023 12:00-14:00 | Grupo /CLE_02 | Aula 6 - Roberto Novoa Santos |
16.06.2023 12:00-14:00 | Grupo /CLE_01 | Aula 6 - Roberto Novoa Santos |