Créditos ECTS Créditos ECTS: 6
Horas ECTS Criterios/Memorias Traballo do Alumno/a ECTS: 99 Horas de Titorías: 3 Clase Expositiva: 24 Clase Interactiva: 24 Total: 150
Linguas de uso Castelán, Galego
Tipo: Materia Ordinaria Grao RD 1393/2007 - 822/2021
Departamentos: Produción Vexetal e Proxectos de Enxeñaría
Áreas: Proxectos de Enxeñaría
Centro Escola Politécnica Superior de Enxeñaría
Convocatoria: Primeiro semestre
Docencia: Sen docencia (Extinguida)
Matrícula: Non matriculable
Dotar de capacidade profesional de proxectar, dirixir, executar e xestionar todas as actividades relacionadas no ámbito de Enxeñaría Civil e Ambiental.
Coñecer a metodoloxía necesaria para a definición das obras públicas mediante as fases de: Aspectos previos á redacción do proxecto, Análise de viabilidade, Formulación e selección de alternativas, Redacción do proxecto e a súa tramitación, Contratación e Dirección de Obra.
A memoria do título contempla para esta materia os seguintes contidos:
• Concepto de Proxecto.
• Características dos diversos tipos de Proxectos e organización do Proxecto segundo a súa tipoloxía.
• Marco legal.
• Os Documentos do Proxecto.
• Impacto ambiental: avaliación e corrección.
Estos contidos serán desenvolvidos de acordo co seguinte temario:
PROGRAMA DE TEORIA.-
BLOQUE I. INTRODUCIÓN AO PROXECTO
Tema 1.- Introdución. Concepto de Proxecto
Introdución ao concepto de Proxecto. Definición de Proxecto. Teoría clásica e teoría xeral do Proxecto. O Proxecto como sistema. Fases no proceso de xeración dun Proxecto. Factores que interveñen nun Proxecto. Características. Entes implicados nas fases do Proxecto.
Tema 2.- Características dos diversos tipos de Proxectos e organización do Proxecto segundo a súa tipoloxía. Orixe e clasificación dos Proxectos. Entidades implicadas nas fases dun Proxecto. Introdución aos Proxectos de enxeñaría civil.
BLOQUE II.- MARCO LEGAL
Tema 3.- Principais leis e normativa no ámbito das obras públicas. Lexislación sectorial e Normativa técnica.
Tema 4.- Introdución á Lei de Contratos do Sector Público.
BLOQUE III.- A MORFOLOGIA DO PROXECTO
Tema 5. Memoria. Contido, presentación e utilidade. Memoria descritiva. Memoria xustificativa. Anexos á memoria.
Tema 6. Planos. Definición e uso. Tipos de planos. Contido. Finalidade.
Tema 7.- Prego de Condicións. Obxectivo e alcance do Prego de Condicións. Tipos de Pregos de Condicións. Estrutura e contido. Relación co orzamento e coa súa execución.
Tema 8.- O orzamento. Estrutura. Unidades de obra. Medicións. Prezos unitarios. Cadros de prezos.
BLOQUE IV. PROXECTO CONSTRUTIVO: PLANIFICACIÓN, PROGRAMACIÓN, MEDICIÓN E VALORACIÓN.
Tema 9. Planificación e programación dás obras proxectadas. Aplicacións informáticas.
Sistematización do proxecto en compoñentes, capítulos e actividades. Diagramas de Gantt e de PERT. Aplicacións informáticas.
Tema 10. Medición e valoración das obras proxectadas. Aplicacións informáticas. Confección do orzamento.
BLOQUE V. IMPACTO AMBIENTAL: AVALIACION E CORRECCIÓN.
Tema 11.- A lexislación básica en avaliación do impacto ambiental de proxectos.
Tema 12.- A avaliación do impacto ambiental.
Tema 13.- Metodoloxías e a súa aplicación.
BLOQUE VIN. SEGURIDADE E SAÚDE.
Tema 14. A lexislación básica en materia de seguridade e saúde no ámbito das obras públicas.
Tema 15. Estudos e Plans de Seguridade e Saúde.
Tema 16. Coordinación de Seguridade e Saúde.
PROGRAMA DE PRÁCTICAS.-
PRÁCTICAS DE LABORATORIO OBRIGATORIAS (24 HORAS)
Exponse un total de oito sesións de 2 ou 4 horas de duración ao longo das cales se desenvolverá, de forma individual ou en grupos reducidos, a simulación da actividade profesional en formulación de proxectos, traballando con aplicacións informáticas, Proxectos Fin de Carreira de temáticas diversas e outras fontes de información.
O programa de prácticas será o seguinte:
Práctica nº 1.- Tipos de Proxectos e a súa organización segundo tipoloxía
Práctica nº 2.- Contratos do sector público
Práctica nº 3.- Tipos de memorias e a súa redacción
Práctica nº 4.- Os planos. Programas de deseño e trazado
Práctica nº 5.- Orzamento
Práctica nº 6.- Programacion de Proxectos. Gannt. Pert.
Práctica nº 7.- Avaliacion de impacto ambiental
Práctica nº 8.- Estudo/Plan de Seguridade e Saúde.
TUTORÍAS OBRIGATORIAS (3 HORAS) (TUTORÍA 1 HORA).
Tutoría 1: Exposición das normas para a elaboración dos traballos
Tutoría 2: Orientación para a procura de información.
Tutoría 3: Seguimento do desenvolvemento dos traballos e resolución de dúbidas.
Plan de continxencia para actividades docentes en remoto:
Metodoloxía do ensino: as actividades docentes realizaranse de forma síncrona/asíncrona, dentro do horario establecido, a través dos medios telemáticos institucionais (Campus virtual, Ms Teams, etc…). Para a realización das tutorías, así como para manter unha comunicación directa tanto entre os propios estudantes, como co profesor, realizaranse a través do foro do Campus Virtual, por MS Teams ou ben por correo electrónico.
• “Guía metodológica y práctica de proyectos”, Morilla Abad I. ETSICCP, Madrid.
• Ley de Contratos del Sector Público. Ley 30/07. BOE 30-10-2007.
• “Introducción al proyecto”, Gomez-Sennec Martínez, E. Universidad Politécnica de Valencia. 1998.
• “Fases del proyecto”, Gomez-Senent, E. y Ruvira, F. Universidad Politécnica de Valencia. 1995.
• “Guía metodológica para la evaluación de impacto ambiental”, Conesa Fdez., V., Mundi Prensa, Madrid, 1995.
• Texto Refundido de la Ley de Evaluación Ambiental de Proyectos. RD Legislativo 1/2008. BOE de 26 de enero de 2008.
• “Directrices y Técnicas para la estimación de Impactos”. González Alonso, S. , Aguilló, M. y Ramos, A. Cátedra de Proyectos. ETSI de Montes de Madrid. 2001.
“Manual de Evaluación de Impacto Ambiental”. Larry W. Canter. Mc Graw-Hill.
Nesta materia o alumno adquirirá ou practicará unha serie de competencias xenéricas, desexables en calqueira titulación universitaria, e específicas, propias da enxeñaría en xeral ou da enxeñaría civil en particular. Dentro do cadro de competencias que se deseñou para a titulación, traballaranse as seguintes:
Competencias básicas, xerais e transversais:
• CB1 - Que os estudantes demostrasen posuír e comprender coñecementos nunha área de estudo que parte da base da educación secundaria xeral, e adóitase atopar a un nivel que, aínda que se apoia en libros de texto avanzados, inclúe tamén algúns aspectos que implican coñecementos procedentes da vangarda do seu campo de estudo
• CG1 - Capacitación científico-técnica para o exercicio da profesión de Enxeñeiro Técnico de Obras Públicas e coñecemento das funcións de asesoría, análise, deseño, cálculo, proxecto, construción, mantemento, conservación e explotación
• CG2 - Comprensión dos múltiples condicionamentos de carácter técnico e legal que se expoñen na construción dunha obra pública, e capacidade para empregar métodos contrastados e tecnoloxías acreditadas, coa finalidade de conseguir a maior eficacia na construción dentro do respecto polo medio ambiente e a protección da seguridade e saúde dos traballadores e usuarios da obra pública
• CG3 - Coñecemento, comprensión e capacidade para aplicar a lexislación necesaria durante o exercicio da profesión de Enxeñeiro Técnico de Obras Públicas
• CG4 - Capacidade para proxectar, inspeccionar e dirixir obras, no seu ámbito.
• CG10 - Coñecemento dá historia dá Enxeñaría civil e capacitación para analizar e valorar as obras públicas en particular e a construción en xeral.
• CG13 - Capacidade para deseñar, dirixir, elaborar, implementar e interpretar proxectos e plans, así como para redactar informes técnicos, memorias de recoñecemento, valoracións, peritaxes e tasaciones.
Competencias específicas:
• CECC9 - Capacidade de análise da problemática da seguridade e saúde nas obras de construción.
• CECC11 - Capacidade para aplicar metodoloxías de estudos e avaliacións de impacto ambiental.
• CECC12 - Coñecemento dos procedementos construtivos, a maquinaria de construción e as técnicas de organización, medición e valoración de obras..
• Redacción de proxectos: a súa metodoloxía, organización e xestión. A avaliación ambiental de proxectos e a corrección dos efectos das obras
Presentación e desenvolvemento dos contidos fundamentais da materia por parte do profesor, mediante explicacións teóricas e exemplos prácticos dirixidos a grupos grandes de alumnos. Durante as sesións animarase ao alumno a participar activamente nas mesmas, expondo dúbidas ou a necesidade de profundar en determinadas cuestións. Resolución de casos prácticos que simulen a actividade profesional no ámbito da enxeñaría civil.
A utilización da plataforma da USC virtual permitirá axilizar o fluxo de información bidireccionalmente entre alumno e profesor, imprimindo axilidade á docencia da materia, e facilitando o acceso á documentación por parte do alumno.
Viaxes de prácticas a obras
Realizarase unha viaxe de prácticas a unha obra de enxeñaría civil. Resultado da visita entregarase un traballo.
En resumo:
• Clases expositivas en grupo grande: 24 horas
• Clases prácticas: 12 horas
• Seminarios interactivos: 12 horas
• Titorias en grupo: 3 horas
• Titorías individuais
• Actividades de avaliación: 4 horas
• Viaxe de prácticas
Plan de continxencia
Metodoloxía do ensino: as actividades docentes realizaranse de forma síncrona/asíncrona, dentro do horario establecido, a través dos medios telemáticos institucionais (Campus virtual, Ms Teams, etc…). Para a realización das tutorías, así como para manter unha comunicación directa tanto entre os propios estudantes, como co profesor, realizaranse a través do foro do Campus Virtual, por Ms Teams ou ben por correo electrónico.
Os estudantes que teñan concedida dispensa de asistencia a algunha das actividades docentes programadas segun o disposto na Instrución 1/2017 da Secretaría Xeral, deben ter en conta que para aprobar esta materia é obrigatoria a asistencia ás actividades prácticas, tanto de laboratorio como de campo, sinaladas no horario de clases e programadas na Guía docente.
• Asistencia obrigatoria ao conxunto das actividades presenciais que deberá ser superior no seu cómputo xeral ao 75%, con participación activa. A visita á obra é obrigatoria para poder contabilizar esta parte. Representa o 10% de la nota final (Na).
• Realizarase un exame escrito de carácter teórico-práctico da totalidade dos contidos do programa, no cal será necesario obter unha puntuación superior a 3,50 puntos. Representa o 60% da nota final (Ne)
• Presentación dos traballos, correspondentes a cada unha das prácticas desenvolvidas, e outros que se puidesen realizar, o que terá un valor do 25 % (Nap)
• Participación do alumnado nas actividades da aula. Superado o mínimo de asistencia esixido, do 75%, valorarase a participación activa do alumno. Representa o 5% da nota final (Np)
A nota final ha de ser maior ou igual a 5 para superar a materia, e obterase da seguinte fórmula:
NF = 0,10Na + 0,60Ne + 0,25Nap + 0,05Np
Cada unha das partes superadas se garda dentro do mesmo curso académico. Os alumnos que cursen a materia por segunda vez deberán examinarse de todas as súas partes e realizar as prácticas e resto de actividades coma se da primeira vez tratásese.
A relación entre os sistemas de avaliación e as competencias avaliadas son:
Asistencia (10%).
Proba escrita (60%): competencias CB1, CG1, CG2, CG3, CG4, CTE5, CECC9, CECC11.
Traballos entregados e/ou expostos (25%): competencias GG10, CG13, CECC12.
Plan de continxencia de avaliación:
Sistema de avaliación: o sistema de avaliación será o mesmo independentemente da modalidade de docencia empregada (presencial ou virtual), coa única diferenza de que as actividades de avaliación realizaranse, segundo establezan as autoridades competentes, ben presencialmente na aula ou ben en remoto mediante os medios telemáticos dispoñibles na USC.
Lectura e preparación de temas – 30 horas
Realización de exercicios – 25 horas
Preparación previa das prácticas e traballo posterior sobre as mesmas – 20 horas
Elaboración dos traballos – 10 horas
Preparación das probas de avaliación – 10 horas
Total tempo de estudo e traballo persoal: 95 horas
Asistencia a todas as actividades docentes. Consulta da bibliografía recomendada. Facer uso frecuente das titorías para calquera tipo de cuestión relacionada coa materia. Levar a materia ao día.
Florentino Diaz Rodriguez
Coordinador/a- Departamento
- Produción Vexetal e Proxectos de Enxeñaría
- Área
- Proxectos de Enxeñaría
- Teléfono
- 982823261
- Correo electrónico
- florentino.diaz [at] usc.es
- Categoría
- Profesor/a: Titular de Universidade
Mario Valladares Lopez
- Departamento
- Produción Vexetal e Proxectos de Enxeñaría
- Área
- Proxectos de Enxeñaría
- Correo electrónico
- mario.valladares [at] usc.es
- Categoría
- Profesor/a: Asociado/a de Universidade LOU
Xoves | |||
---|---|---|---|
16:00-18:00 | Grupo /CLE_01 | Castelán | Seminario I (Pav.III) |
Venres | |||
16:00-18:00 | Grupo /CLIL_01 | Castelán | Seminario I (Pav.III) |
13.01.2021 16:00-20:00 | Grupo /CLE_01 | Aula 13 (Aulario 4) |