Créditos ECTS Créditos ECTS: 6
Horas ECTS Criterios/Memorias Traballo do Alumno/a ECTS: 99 Horas de Titorías: 3 Clase Expositiva: 24 Clase Interactiva: 24 Total: 150
Linguas de uso Castelán, Galego
Tipo: Materia Ordinaria Grao RD 1393/2007 - 822/2021
Departamentos: Química Orgánica
Áreas: Química Orgánica
Centro Facultade de Bioloxía
Convocatoria: Primeiro semestre
Docencia: Sen docencia (Extinguida)
Matrícula: Non matriculable | 1ro curso (Si)
• Saber identificar e definir as reaccións ácido-base e as reaccións de oxidación-reducción.
• Saber identificar e describir a estrutura das moléculas orgánicas.
• Saber describir aspectos da estereoquímica como a estereoisomería.
• Saber utilizar a nomenclatura química.
• Saber identificar e definir os grupos funcionais
• Saber describir e aplicar a reactividad dos compostos químicos.
Programa de Teoría
27 clases expositivas (E), 10 clases interactivas de seminarios (S) e tres tutorías de grupo (T)
• Estrutura e propiedades da materia: estrutura atómica, molecular e estados de agregación. (2 h E + 1 h S).
• A auga: disolucións, reaccións ácedo-base e reaccións de oxidación reducción (3 h E + 1 h S).
• Os compostos orgánicos: nomenclatura, estrutura e estereoquímica. (5 h E + 2 S).
• Reactividade dos hidrocarburos: hidrocarburos saturados e insaturados. (4 h E + 2 S)
• Reactividade dos compostos orgánicos oxigenados: alcohois, éteres, aldehidos e cetonas, ácedos carboxílicos e derivados. (10 h E 3 S)
• Reactividade dos compostos orgánicos nitroxenados: aminas, amidas e heterociclos. (4 h E + 1 h S).
Tutorías de grupo (3 h)
Reforzo dos contidos da asignatura a través de presentacións ou discusión de temas relacionados coa asignatura no contexto da biotecnología.
Programa de Prácticas
Clases Interactivas de laboratorio (6 h) e clases interactivas de informática (5 h)
• Preparación e valoración dunha disolución dun ácedo.
• Síntese dun derivado de ácedo carboxílico: acetato de etilo.
• Extracción e identificación dun produto natural.
• ChemDraw e manexo de software de Química (nas clases interactivas de informática).
Básica
• McMurry, Química orgánica. 8a. Edición. ISBN: 978-607-481-853-6
• Timothy Soderberg, Organic Chemistry with a Biological Emphasis Volume I (2016). University of Minnesota Morris Digital Well. Disponible online baixo licenza de Creative Commons: https://goo.gl/vB19u4
• Timothy Soderberg, Organic Chemistry with a Biological Emphasis Volume II (2016), University of Minnesota Morris Digital Well. Disponible online baixo licenza de Creative Commons: https://goo.gl/nB9Nos
Complementaria
• Jonathan Clayden, Nick Geeves, Stuart Warren, Organic Chemistry, 2nd Edition,Oxford University Press, 2012. ISBN: 978-0199270293
• L. G. Wade, Química Orgánica, 7º Edición, Pearson Education, 2011, ISBN: 978-6073207904.
• P. Sykes, Mecanismos De Reacción En Química Orgánica, 1a Edición, Editorial Reverte, 2009, ISBN: 978-8429175042. Ou ben o orixinal en inglés: P. Sykes, Guidebook to Mechanism in Organic Chemistry, 6º Edición, Prentice-Hall, 1986. ISBN: 978-0582446953
Básicas e Xerais
• CG1 - Coñecer os conceptos, métodos e resultados más importantes das distintas ramas da Biotecnoloxía.
• CG2 - Aplicar os coñecementos teóricos-prácticos adquiridos na formulación de problemas e a búsqueda das súas solucións tanto en contextos académicos como profesionais.
• CG3 - Saber obter e interpretar información e resultados relevantes así coma obter conclusións en temas relacionados coa Biotecnoloxía.
• CG4 - Ser capaz de transmitir información tanto por escrito coma oralmente, así coma ser capaz de debater ideas, problemas e solucións relacionados coa biotecnoloxía ante un público xeral ou especializado.
• CG5 - Estudar e aprender de forma autónoma, con organización de tempo e recursos novos coñecementos e técnicas en Biotecnoloxía e adquirir capacidade para traballar en equipo.
• CB1 - Que os estudantes demostren posuír e comprender coñecementos nun área de estudo que parte da base da educación secundaria xeral, e adóitase atopar a un nivel que, aínda que se apoia en libros de texto avanzados, inclúe también algúns aspectos que implican coñecementos procedentes da vanguardia do seu campo de estudo
• CB2 - Que os estudantes saiban aplicar os seus coñecementos ao seu traballo ou vocación dunha forma profesional e posúan as competencias que adoitan demostrarse por medio da elaboración e defensa de argumentos e a resolución de problemas dentro do seu área de estudo
• CB3 - Que os estudantes teñan a capacidade de reunir e interpretar datos relevantes (normalmente dentro do seu área de estudo) para emitir xuízos que inclúan unha reflexión sobre temas relevantes de índole social, científica ou ética
• CB4 - Que os estudantes poidan transmitir información, ideas, problemas e solucións a un publico tanto especializado coma non especializado
• CB5 - Que os estudantes desenvolvan aquelas habilidades de aprendizaxe necesarias para emprender estudos posteriores cun alto grado de autonomía.
Transversais
• CT1 - Pensar de forma integrada e abordar os problemas desde diferentes perspectivas.
• CT2 - Buscar, procesar, analizar e sintetizar información procedente de diversas fontes.
• CT3 - Organizar e planificar o seu traballo.
• CT4 - Interpretar resultados experimentais e identificar elementos consistentes e inconsistentes.
• CT5 - Traballar en equipo.
• CT6 - Razoar críticamente.
• CT7 - Manter un compromiso ético.
Específicas
• CE2 - Comprender e saber aplicar os principios físico-químicos dos procesos biolóxicos con aplicación na Biotecnoloxía, así como as principais ferramentas utilizadas para investigalos.
• CE3 - Coñecer e saber aplicar as técnicas instrumentales e os protocolos de traballo nun laboratorio, aplicando as normativas e técnicas relacionadas con seguridade e hixiene, xestión de residuos e calidade.
• Clases teóricas presenciais, nas que o profesor desenvolverá ou contido do programa, nas que as explicacións teóricas alternaranse coa resolución de exercicios que ilustren os conceptos explicados. Para o estudo do tema, os material subido o Campus Virtual, pódese complementar / ampliar coa axuda de libros de texto e / ou consulta.
• Clases de seminario, onde se resolverán problemas e preguntas formuladas nos boletíns facilitados aos estudantes. Animarase aos estudantes a participar activamente nos nosos seminarios ao longo do curso. Esta participación será un dos dous criterios de avaliación.
• Titorías en grupos pequenos, nas que haberá un seguimento do traballo realizado por cada alumno.
• Clases prácticas. Cinco sesións de prácticas de laboratorio, cunha duración de 4 horas cada unha. En cada sesión levaranse a cabo 2 experimentos. Os alumnos disporá de guións de prácticas cunha base ou procedemento experimental. A realización das prácticas será obrigatoria para poder aprobar a materia.
• Aula virtual: a materia contará cunha aula virtual, que incluirá todo ou material didáctico de apoio ao curso, calendarios, ligazóns a páxinas de interese, etc.
Segundo o documento "Plan de continxencia para o desenvolvemento da docencia no curso 2021-22" contémplanse dous novos escenarios posibles para a metodología da ensinanza no caso de que non sexa posible desenvolver o escenario de normalidade adaptada indicado. Os novos escenarios están listados na sección de observacións baixo o título do Plan de continxencia.
A nota global do alumno na materia é unha media ponderada entre as cualificacións obtidas polo seu rendemento no exame (70%), e a súa participación e traballo nos seminarios e titorías (20%) e prácticas de laboratorio (10%). Estes mesmos instrumentos utilizaranse para avaliar as competencias da materia (CT1-7, CG1-5, CB1-5), facendo especial fincapé nas competencias específicas da materia CE2 e CE3 no exame final.
Exame final con preguntas teórico-prácticas: realizarase durante o período de exames ao final do curso, para avaliar a adquisición de coñecementos. O exame final pode incluír dúas preguntas eliminatorias relacionadas con aspectos moi básicos da materia, que serán anunciadas durante o curso. Requírese unha nota mínima de 4, á que se engadiría a nota para o resto dos aspectos avaliados. Para aprobar a materia, débese obter unha nota global mínima de 5.
Seminarios, clases e titorías (20%): avaliarase a participación e resolución dos exercicios propostos.
Prácticas de laboratorio (10%): os coñecementos teórico-prácticos valoraranse (5%) mediante un exercicio escrito con preguntas relacionadas cos experimentos, que se realizará xunto co exame final (5%).
A non asistencia ás prácticas implica non superar a materia.
Segundo o documento "Plan de continxencia para o desenvolvemento da docencia no curso 2021-22" contémplanse dous novos escenarios posibles para o sistema de avaliación no caso de que non sexa posible desenvolver o escenario de normalidade adaptada indicado. Os novos escenarios están listados na sección de observacións baixo o título do Plan de continxencia.
En casos de realización fraudulenta de exercicios ou probas, aplicarase o disposto no" Regulamento para avaliar o rendemento académico dos estudantes e revisar as cualificacións ".
Clases Expositivas 27 h
Clases Interactivas Seminario 10 h
Clases Interactivas Laboratorio 6 h
Clases Interactivas Informática 5 h
Titorias en grupo 3 h
Exame e revisión 3 h
Traballo persoal 96 h
TOTAL: 150 h
É importante destacar que o traballo persoal do alumno ten que ser continuado ao longo da asignatura, pois se trata dunha materia na que os contidos que se imparten a medida que avanza o programa se fundamentan nos coñecementos adquiridos nos temas previos.
É importante que os alumnos traballen os boletines de problemas antes da súa resolución nas clases de seminarios. Este traballo é fundamental para a comprensión da materia e para a adquisición das destrezas e habilidades que se requiren.
Recoméndase o manexo de modelos moleculares para familiarizarse con aspectos relacionados coa estereoquímica das moléculas.
Considérase fundamental a asistencia regular ás clases de teoría e de seminario para superar con éxito a materia, aínda que non sexa un criterio obligatorio para superala.
Plan de continxencia.
Contémplanse tres escenarios a efectos da docencia segura: escenario 1: normalidade adaptada (sen restricións á presencialidad física); escenario 2: distanciamento (con restriciones parciais á presencialidad física); escenario 3: peche das instalacións (imposibilidade de impartir docencia presencial).
Adaptacións da metodoloxía docente e do sistema de avaliación previstos para os escenarios 2 e 3.
Metodoloxía da ensinanza:
Escenario 2 (Distanciamento; restricións parciais á presenza física): a docencia presencial e remota pódense combinar para aplicar as medidas de distanciamento social vixentes nese momento. As titorías serán preferentemente virtuais. Para o ensino a distancia, empregaranse ferramentas e plataformas institucionais (Virtual Classroom-Moodle e Microsoft Teams).
Escenario 3 (peche de instalacións; imposibilidade de ensinar en persoa): a docencia será exclusivamente virtual, empregando ferramentas e plataformas institucionais (Virtual Classroom-Moodle e Microsoft Teams).
Adaptacións do sistema de avaliación:
Nos casos de realización fraudulenta de exercicios ou probas, aplicarase o disposto no Regulamento para a avaliación do rendemento académico dos estudantes e a revisión de cualificacións.
Escenario 2 (distanciamento; restricións parciais á presenza física): a avaliación será persoal. Pódense empregar recursos de plataformas institucionais (Virtual Classroom-Moodle e Microsoft Teams).
Escenario 3 (peche das instalacións; imposibilidade de ensinar en persoa): a avaliación continua realizarase rexistrando asistencia, participación e realización de actividades de xeito remoto empregando ferramentas e plataformas institucionais (Virtual Classroom-Moodle e Microsoft Teams).
Felix Manuel Freire Iribarne
Coordinador/a- Departamento
- Química Orgánica
- Área
- Química Orgánica
- Correo electrónico
- felix.freire [at] usc.es
- Categoría
- Profesor/a: Titular de Universidade
Maria Tomas Gamasa
- Departamento
- Química Orgánica
- Área
- Química Orgánica
- Teléfono
- 881815760
- Correo electrónico
- maria.tomas [at] usc.es
- Categoría
- Investigador/a: JIN (Jóvenes Investigadores)
Axel Sarmiento Fuentes
- Departamento
- Química Orgánica
- Área
- Química Orgánica
- Correo electrónico
- axel.sarmiento.fuentes [at] usc.es
- Categoría
- Predoutoral Xunta
Luns | |||
---|---|---|---|
10:00-11:00 | Grupo /CLE_01 | Castelán | Aula 01. Charles Darwin |
Martes | |||
10:00-11:00 | Grupo /CLE_01 | Castelán | Aula 01. Charles Darwin |
14.01.2022 16:00-20:00 | Grupo /CLE_01 | Aula 04: James Watson e Francis Crick |
28.06.2022 16:00-20:00 | Grupo /CLE_01 | Aula 03. Carl Linneo |