Créditos ECTS Créditos ECTS: 6
Horas ECTS Criterios/Memorias Horas de Titorías: 2 Clase Expositiva: 37 Clase Interactiva: 18 Total: 57
Linguas de uso Castelán, Galego
Tipo: Materia Ordinaria Grao RD 1393/2007 - 822/2021
Departamentos: Química Orgánica
Áreas: Química Orgánica
Centro Facultade de Bioloxía
Convocatoria: Primeiro semestre
Docencia: Sen docencia (Extinguida)
Matrícula: Non matriculable | 1ro curso (Si)
Conquerir que o ALUMNADO:
Coñeza e comprenda os principios físico-químicos da Bioloxía.
Coñeza-lo emprego de técnicas básicas do laboratorio químico.
1. TEORÍA
Temas e dedicación aproximada do tempo presencial na aula.
1. Especies químicas de interese biolóxico: estructura, representación e nomenclatura. 5 horas
2. Isomería. Estereoquímica. 4 horas
3. Forzas (interaccións) e a súa relevancia biolóxica: enlaces, conformacións... 5 horas
4. Procesos biolóxicos. Características. 4 horas
5. Ácidos e bases. 6 horas
6. Substitución nucleófila. Reaccións de transferencia de grupos fosforilo. 3 horas
7. Reaccións de adición ao grupo carbonilo. Reaccións de substitución no grupo acilo. Reaccións en grupos alfa a carbonilo. 3 horas
8. Reaccións de oxidación e redución. 3 horas
9. Introdución ás técnicas de separación / illamento (precipitación, extraccións ácido-base, cromatográficas, electroforéticas) e determinación estrutural (ARMS, espectroscópica). 3 horas
2. PRÁCTICAS (obrigatorio a o 100% para aprobar o curso)
2a. PRÁCTICAS DE LABORATORIO. 13 horas
*Unha sesión de presentación virtual síncrona de 1 hora: traballo a realizar antes, durante e despois de cada unha das sesións prácticas (realización de cálculos, preparación de diagramas, visualización de vídeos, resolución de preguntas, etc.), algúns aspectos de seguridade e do sistema de avaliación.
*Tres sesións presenciais no laboratorio. 9 horas.
1a sesión. Separación. Extracción ácido / base. Filtración ao baleiro. Secado de disolucións. Rotavapor.
2a sesión. Cromatografía. Reactividade e síntese. Saponificación.
3a sesión. Síntese da aspirina. Identificación e caracterización estructural
2b. PRÁCTICA INFORMÁTICA. Dúas sesións virtuais síncronas (TEAMS). 6 horas.
Representación bidimensional e tridimensional de compostos biolóxicos, consulta de bases de datos e incorporación das representacións e datos obtidos a programas adecuados para a súa presentación oral ou escrita. Cada alumno realizará o seu traballo individualmente e presentarao ao final da sesión enviando un ficheiro a través da aula virtual.
3. DOUS CONTROLES DE AVALIACIÓN CONTINUA. 2 horas. Dúas probas escritas a realizar de forma individual e presencial, cada unha delas durante unha das horas correspondentes ás clases teóricas, con exercicios e preguntas.
4. TITORÍA. 1,5 horas. Dúas sesións virtuais síncronas (TEAMS) de 45 minutos cada unha, dedicadas a resolver as preguntas e exercicios dos dous controis de avaliación continua e calquera outra dúbida.
5. EXAME FINAL. (obrigatorio para aprobar o curso). 3 horas. Temas 1-9.
Todo o material básico de estudo, en particular os contidos teóricos, os exercicios propostos para cada un dos temas, o manual de laboratorio e os enlaces a videos tutoriales, estarán dispoñibles na aula virtual, polo que toda a bibliografía incluída nesta sección ten carácter complementaria.
Ademais, para as clases prácticas de informática, os estudantes teñen que descargar nos seus equipos informáticos persoais os programas ChemDraw e Chem3D, para os que a USC ten licenza Campus, seguindo as instrucións dun ficheiro que se subirá á aula virtual para tal propósito.
BIBLIOGRAFÍA COMPLEMENTARIA
Teoría:
Organic Chemistry with a Biological Emphasis
Timothy Soderberg
University of Minnesota Morris Digital Well 2016
https://sites.google.com/morris.umn.edu/timsoderberg/home/organic-chemi…
Problemas de química para estudantes de bioloxía
Mª Josefa Rodríguez Yunta, Lucrecia Campayo Pérez, Mª del Carmen Cano Benjumea, Ana Mª Sanz Plaza
Ed. Síntesis, D.L. 2013
ISBN 978-84-995886-8-1
Biblioteca de Bioloxía: A Q 71, A Q 71 A e A Q 71 B
Laboratorio:
1. Martínez Grau, Mª Á. y Csákÿ, A. G., “Técnicas experimentales en síntesis orgánica”, Ed. Síntesis, Madrid, 2001-2008.
2. R.H. Petrucci, W.S. Harwood y F.G. Herring, “Química General”; 8ª ed., Ed. Prentice Hall, 2003.
BÁSICAS E XERALES
CB1 - Que os estudantes demostraron posuír e comprender coñecementos nunha área de estudo que parte da educación secundaria xeral, e adoita atoparse a un nivel que, aínda que se apoia en libros de texto avanzados, inclúe tamén algúns aspectos que impliquen coñecementos á vangarda do seu campo de estudo
CB2 - Que os estudantes saiban aplicar os seus coñecementos ao seu traballo ou vocación de xeito profesional e posúen as competencias que normalmente se demostran mediante a elaboración e defensa de argumentos e a resolución de problemas dentro da súa área de estudo
CB3 - Que os estudantes teñan a capacidade de recoller e interpretar datos relevantes (normalmente dentro da súa área de estudo) para formular xuízos que inclúan reflexión sobre temas sociais, científicos ou éticos relevantes.
CB4 - Que os estudantes poidan transmitir información, ideas, problemas e solucións tanto a un público especializado como non especializado
CB5 - Que os estudantes desenvolveron aquelas habilidades de aprendizaxe necesarias para realizar estudos posteriores cun alto grao de autonomía
CG1 - Coñecer os conceptos, métodos e resultados máis importantes das distintas ramas da Bioloxía, incluída a perspectiva histórica do seu desenvolvemento
CG2 - Recoller e interpretar datos, información e resultados relevantes, obter conclusións e emitir informes razoados sobre problemas relacionados coa Bioloxía
CG3 - Aplicar tanto os coñecementos teórico-prácticos adquiridos como a capacidade de análise e abstracción na definición e enfoque de problemas e na busca das súas solucións tanto en contextos académicos como profesionais.
CG4 - Comunicar, por escrito e oralmente, coñecementos, procedementos, resultados e ideas en Bioloxía, tanto a un público especializado como non especializado
CG5 - Estudar e aprender de forma autónoma, coa organización do tempo e recursos, novos coñecementos e técnicas en calquera disciplina científica ou tecnolóxica
TRANSVERSALES
CT1 - Capacidade de análise e síntese.
CT2 - Capacidade de razoar e argumentar
CT4 - Capacidade para obter información adecuada, diversa e actualizada
CT5 - Capacidade para preparar e presentar un texto organizado e comprensible
CT6 - Capacidade de facer unha presentación pública dun xeito claro, conciso e coherente
CT8 - Habilidade na xestión das TIC
CT9 - Uso de información bibliográfica e Internet
CT11 - Capacidade para resolver problemas mediante a aplicación integrada dos teus coñecementos
ESPECÍFICAS
CE1.b. Ámbito competencial: coñecementos instrumentais, habilidades e habilidades Principios físicos e químicos da bioloxía
CE1.f - Ámbito de competencia: coñecementos instrumentais, destrezas e habilidades: informática aplicada á bioloxía
O curso terá unha aula virtual na plataforma MOODLE, que incluirá todo o material didáctico do curso, planificación do tempo, ligazóns a páxinas de interese, etc., e que constituirá o medio de comunicación preferido cos estudantes.
Para actividades virtuais síncronas, utilizarase a plataforma "TEAMS".
O curso ten 6 créditos ECTS
e 150 horas (6 créditos x 25 horas / crédito),
distribuído do seguinte xeito:
• 38 horas teóricas (2 delas dedicadas á avaliación continua mediante resolución escrita individualizada en persoa de dous controis de preguntas e exercicios)
• 16 horas de práctica
• 1,5 horas de titorías
• 3 horas de exames finais
• 91,5 horas de estudo e traballo persoal
O programa teórico desenvolverase en 38 horas lectivas / interactivas de carácter teórico-práctico mixto, de xeito que os conceptos introducidos / discutidos serán aplicados sobre a marcha á resolución de preguntas e exercicios.
As 16 horas do programa práctico, obrigatorias (100%) para aprobar a materia, distribuiranse do seguinte xeito:
1 hora para os laboratorios introdutorios dunha sesión virtual síncrona (TEAMS),
9 horas para tres sesións presenciais de laboratorio de 3 horas cada unha,
e 6 horas para as sesions virtuais síncronas (TEAMS) de informática.
As 1,5 horas de titorías levaranse a cabo nun modo virtual síncrono (TEAMS). Estarán dedicados á resolución de dúbidas; en particular, á resolución das preguntas e exercicios dos dous controis de avaliación continua.
AVALIACIÓN CONTINUA
Durante dúas das clases teóricas levaranse a cabo dous controis, que contribuirán cunha nota de ata 2 puntos á nota final sobre 10; as marcas dos controis aplicaranse tanto para a avaliación ordinaria como para a segunda oportunidade.
Os estudantes con causa xustificada están exentos de realizar os controis: os estudantes aos que se lles concedeu a exención de asistencia a clases presenciais ou os estudantes que xustifiquen documentalmente a imposibilidade de asistencia por causa de forza maior.
PRÁCTICAS
Nota final das prácticas = ata un máximo de 1 punto sobor da nota final sobre 10
A nota das prácticas aplicarase tanto para a avaliación ordinaria como para a segunda oportunidade.
Os alumnos repetidores que realizaron as prácticas desta materia ou da materia anual do mesmo nome ("Química para Bioloxía") en cursos anteriores estarán exentos da súa repetición; neste curso asignaráselles a nota de prácticas que obtiveran previamente; a nota das prácticas aplicarase tanto para a avaliación ordinaria como para a segunda oportunidade.
A realización das prácticas a o 100% é obrigatoria. Os estudantes que non fagan as prácticas recibirán unha nota final máxima de 4,0 (suspenso) sobre 10.
EXAME FINAL
Contribuirá ata 7 puntos á nota final sobre 10.
PUNTUACIÓN FINAL
Para aprobar a materia é necesario cumprir todos e cada un dos tres requisitos A, B e C, que se indican a continuación:
A. Obter unha nota mínima de 4 puntos sobre 10 (2,8 puntos sobre 7) no exame final.
B. Obter unha nota final de 5 sobre 10; a nota final de 10 é a suma da nota dos controis (ata 2 puntos), a nota de prácticas (ata 1 punto) e a nota obtida no exame final (ata 7 puntos).
C. Ter realizadas as prácticas. A nota final máxima que se rexistrará na acta do curso para os alumnos que non houbesen feito as prácticas será de catro puntos (suspenso) sobre 10.
REALIZACIÓN FRAUDULENTE DAS PROBAS DE AVALIACIÓN
No caso de realización fraudulenta de exercicios ou probas, aplicarase o establecido no "Regulamento para a validación do rendemento académico dos estudantes e para a revisión de cualificacións", en particular:
"A conduta fraudulenta en calquera exercicio ou proba requirida na avaliación dunha materia implicará a cualificación de suspenso na correspondente convocatoria, independentemente do proceso disciplinario que se poida seguir contra o estudante infractor".
REALIZACIÓN DE PROBAS TELEMÁTICAS A TRAVÉS DE TEAMS (identificación e avaliación oral dos alumnos a través de TEAMS)
Para realizar calquera proba telemática síncrona, todos os estudantes que queiran participar:
1. Deben conectarse á sesión de TEAMS a través dun equipo con cámara e micrófono (que se abrirá para tal efecto asociado a dita proba) e atender os requisitos identificativos feitos polo profesorado.
2. Deben manter a conexión coa sesión TEAMS durante a execución da proba telemática.
3. Deben permanecer na sesión de TEAMS ata media hora despois da finalización da proba telemática, período no que o contido da devandita proba telemática pode ser avaliado oralmente.
COMPETENCIAS AVALIADAS
As competencias da materia avaliaranse do seguinte xeito:
Nas clases teóricas e nos controis de avaliación continua: CB1, CB2, CB3, CB4, CG2, CG3, CG4, CG5, CT1, CT2, CT5, CT6, CT11, CE1.b
Nas prácticas informáticas e de laboratorio: CB1, CB2, CB3, CG2, CG3, CG4, CG5, CT1, CT2, CT4, CT5, CT8, CT9, CT11, CE1B, CE1.f
Nos exames finais avalíanse as competencias: CB1, CB2, CB3, CG1, CG2, CG3, CG4, CG5, CT1, CT2, CT5, CT11, CE1.b
Recoméndase unha distribución das 91,5 horas de estudo e traballo persoal do seguinte xeito:
Traballo previo ás horas de presentación: 36 h
Resolución de preguntas / exercicios: 28 h
Traballo previo ás clases prácticas no laboratorio e na aula de informática: 6,5 h
Preparación do exame: 21 h.
É moi recomendable:
• A asistencia a todas as clases.
• O traballo do contido asignado a cada clase (no ficheiro de planificación dispoñible na aula virtual) antes da celebración da devandita clase.
• O uso de modelos moleculares.
A materia terá unha aula virtual na plataforma MOODLE, que incluirá todo o material didáctico do curso, calendarios, ligazóns a páxinas de interese, etc., e que constituirá o medio de comunicación preferido cos estudantes.
Para actividades virtuais síncronas, utilizarase a plataforma "TEAMS".
Ricardo Alonso Alonso
Coordinador/a- Departamento
- Química Orgánica
- Área
- Química Orgánica
- Teléfono
- 881814250
- Correo electrónico
- r.alonso [at] usc.es
- Categoría
- Profesor/a: Catedrático/a de Universidade
Rebeca Garcia Fandiño
- Departamento
- Química Orgánica
- Área
- Química Orgánica
- Correo electrónico
- rebeca.garcia.fandino [at] usc.es
- Categoría
- Profesor/a: Titular de Universidade
Patricia Fulias Guzman
- Departamento
- Química Orgánica
- Área
- Química Orgánica
- Correo electrónico
- patricia.fulias.guzman [at] usc.es
- Categoría
- Predoutoral Ministerio
Yeray Folgar Camean
- Departamento
- Química Orgánica
- Área
- Química Orgánica
- Correo electrónico
- yeray.folgar.camean [at] usc.es
- Categoría
- Predoutoral Ministerio
Alba Maria Torron Celada
- Departamento
- Química Orgánica
- Área
- Química Orgánica
- Correo electrónico
- alba.torron [at] usc.es
- Categoría
- Predoutoral USC
Maria Valentina Malave Fernandez
- Departamento
- Química Orgánica
- Área
- Química Orgánica
- Correo electrónico
- mariav.malave [at] usc.es
- Categoría
- Predoutoral USC
Martes | |||
---|---|---|---|
18:00-19:00 | Grupo /CLE_02 | Castelán | Aula 04: James Watson e Francis Crick |
19:00-20:00 | Grupo /CLE_01 | Castelán | Aula 03. Carl Linneo |
Mércores | |||
18:00-19:00 | Grupo /CLE_01 | Castelán | Aula 03. Carl Linneo |
19:00-20:00 | Grupo /CLE_02 | Castelán | Aula 04: James Watson e Francis Crick |
Xoves | |||
16:00-17:00 | Grupo /CLE_01 | Castelán | Aula 03. Carl Linneo |
17:00-18:00 | Grupo /CLE_02 | Castelán | Aula 04: James Watson e Francis Crick |
19.01.2024 16:00-20:00 | Grupo /CLE_02 | Aula 01. Charles Darwin |
19.01.2024 16:00-20:00 | Grupo /CLE_01 | Aula 01. Charles Darwin |
19.01.2024 16:00-20:00 | Grupo /CLE_01 | Aula 02. Gregor Mendel |
19.01.2024 16:00-20:00 | Grupo /CLE_02 | Aula 02. Gregor Mendel |
19.01.2024 16:00-20:00 | Grupo /CLE_02 | Aula Magna. Santiago Ramón y Cajal |
19.01.2024 16:00-20:00 | Grupo /CLE_01 | Aula Magna. Santiago Ramón y Cajal |
28.06.2024 16:00-20:00 | Grupo /CLE_01 | Aula 01. Charles Darwin |
28.06.2024 16:00-20:00 | Grupo /CLE_02 | Aula 01. Charles Darwin |
28.06.2024 16:00-20:00 | Grupo /CLE_02 | Aula 02. Gregor Mendel |
28.06.2024 16:00-20:00 | Grupo /CLE_01 | Aula 02. Gregor Mendel |