Créditos ECTS Créditos ECTS: 3.5
Horas ECTS Criterios/Memorias Traballo do Alumno/a ECTS: 59.5 Horas de Titorías: 3.5 Clase Expositiva: 10.5 Clase Interactiva: 14 Total: 87.5
Linguas de uso Castelán, Galego
Tipo: Materia Ordinaria Máster RD 1393/2007 - 822/2021
Centro Escola Técnica Superior de Enxeñaría
Convocatoria: Segundo semestre
Docencia: Sen docencia (En extinción)
Matrícula: Non matriculable (Só plans en extinción) | 1ro curso (Si)
Familiarizar o alumno coa metodoloxía de uso habitual na descrición de solos, recollida de mostras e análise e interpretación das propiedades básicas dos solos das que dependen as súas aptitudes, limitacións e sensibilidade para diferentes usos.
Familiarizar o alumno coa metodoloxía que permite a caracterización de distintos tipos de residuos en función de: a) a súa toxicidade/peligrosidade, b) o seu uso potencial como fertilizantes ou enmendas para a recuperación de solos degradados, c) o seu poder enerxético.
O programa da materia está dividido en 2 bloques que se indican a continuación:
Bloque 1. Metodoloxía de toma de mostras e análise básicos de solos
1.1. Prácticas de campo: Descrición de perfís de solos e toma de mostras para análise posterior.
1.2. Prácticas de laboratorio
• Normas de seguridade no laboratorio
• Preparación de mostras de solo para a súa análise
• Análise granulométrico e textura
• Medida e interpretación do pH del solo (pH en auga, pH en KCl)
• Reactividade ó NaF (pH en NaF)
• Índice de salinidade do solo. Conductividade eléctrica da pasta saturada
• Materia orgánica do solo
• Macronutrintes: N, P e K
• Catións de cambio e capacidade de intercambio catiónico
• Capacidade de amortiguación de ácidos
Bloque 2. Caracterización e análise básicos de resíduos. Toxicidade
2.1. Prácticas de laboratorio
• Preparación de mostras de distintos tipos de residuos para a súa análise
• Test de fitotoxicidade
• Poder calorífico
• Biodisponibilidade de metais pesados
• Valoración dos residuos para o seu uso en agricultura e restauración de solos degradados
Bibliografía básica
BOE. 1989. Orden del 13 de outubro de 1989 por la que se determinan los métodos de caracterización de residuos tóxicos y peligrosos. Boletín Oficial del Estado Nº 270, 10-11-89.
Guitian Ojea, F. y T. Carballas Fernández. Técnicas de análisis de suelos. Ed. Pico Sacro, Santiago de Compostela, 1975.
Marisol Andrades Rodríguez, Ana Moliner Aramendía, Alberto Masaguer Rodríguez. Prácticas de Edafología: métodos didácticos para análisis de suelos. Colección: Material Didáctico. Agricultura y Alimentación, 15. Servicio Publicaciones Universidad de La Rioja, 2015. https://publicaciones.unirioja.es/catalogo/monografias/mdaa15.shtml
Bibliografía complementaria
BOE. 1990. Real Decreto 1310/1990, de 29 de outubro, por el que se regula la utilización de los Lodos de Depuración en el Sector Agrario. Boletín Oficial del Estado, Nº 262, 32339-32340.
Domínguez, J. & Mato. S. Principios básicos da compostaxe. En: Soto, M. y Vega, A. Tratamento de residuos sólidos urbanos. Servicio de Publicacións da Universidade de A Coruña. Monografía 77. 2001.
LaGrega, M.D., Buckingham, P.L., Evans, J.C. Gestión de residuos tóxicos: tratamento, eliminación y recuperación de solos. McGraw-Hill/Interamericana de España, S. A. 1996. ISBN: 0-07-019552-8, España
Monterroso, C., Gil, A., Val, C. & Macías, F. 1998. Evaluation of the land reclamation project at the As Pontes Mine (NW Spain) in relation to the suitability of the soil for plant growth. Land Degradation & Development, 9:441-451.
Porta, J. Edafología para la agricultura y el medio ambiente. Ed. Mundi.Prensa. 2000.
Skoog, D.A. & Leary, J.J. Análisis Instrumental, 4ª Ed. McGraw-Hill, Madrid, 1994
Walsh, L.M. & Beaton J.A. (eds). Soil testing and plant analysis. Soil Sci. of America, Madison, Wisconsin, USA, 1973.
Dentro das competencias deseñadas para a titulación, se instruirá a los alumnos nas seguintes
Xerais:
G01 - Identificar e enunciar problemas ambientais
Básicas:
CB6 - Posuír e comprender coñecementos que aporten unha base ou oportunidade de ser orixinais no desenvolvemento e/ou aplicación de ideas, a menudo nun contexto de investigación.
CB7 - Que os estudantes saiban aplicar os coñecementos adquiridos e a súa capacidade de resolución de problemas en entornos novos ou pouco coñecidos dentro de contextos máis amplos (ou multidisciplinares) relacionados coa sua área de estudio.
CB8 - Que os estudantes sexan capaces de integrar coñecementos e enfrentarse á complexidade de formular xuízos a partir dunha información que, sendo incompleta ou limitada, inclúa reflexións sobre as responsabilidades sociais e éticas vinculadas á
aplicación dos seus coñecementos e xuízos.
CB9 - Que os estudantes saiban comunicar as súas conclusións e os coñecementos e razóns últimas que as sustentan a públicos especializados e non especializados dun modo claro e sen ambigüidades.
CB10 - Que os estudantes posúan as habilidades de aprendizaxe que lles permitan continuar estudando dun modo que haberá de ser en gran medida autodirixido ou autónomo.
Específicas:
E11 - Ter coñecemento global dos problemas ambientais
E21 - Identificar e formular problemas ambientais
E32 - Comparar e seleccionar alternativas técnicas
E42 - Compromiso ca protección do medio ambiente e o desenvolvemento sostible
Utilizarase o Campus Virtual como ferramenta de traballo, onde se disporá de material para o estudo da materia.
Aínda que se trata dunha materia sen docencia, o alumno pode solicitar titorías, só para aclarar as dúbidas que xurdiron na preparación do exame final.
Ao tratarse dunha materia sen docencia, o alumno deberá presentarse ao exame final escrito presencial que representará o 100% da súa nota.
Estas condicións son as mesmas tanto na primeira como na segunda oportunidade.
Beatriz Loreto Prieto Lamas
- Departamento
- Edafoloxía e Química Agrícola
- Área
- Edafoloxía e Química Agrícola
- Teléfono
- 881814594
- Correo electrónico
- beatriz.prieto [at] usc.es
- Categoría
- Profesor/a: Catedrático/a de Universidade
25.01.2023 16:00-18:00 | Grupo de exame | Aula A8 |
16.06.2023 18:00-20:00 | Grupo de exame | Aula A8 |