Créditos ECTS Créditos ECTS: 6
Horas ECTS Criterios/Memorias Traballo do Alumno/a ECTS: 99 Horas de Titorías: 3 Clase Expositiva: 24 Clase Interactiva: 24 Total: 150
Linguas de uso Castelán, Galego
Tipo: Materia Ordinaria Grao RD 1393/2007 - 822/2021
Departamentos: Pedagoxía e Didáctica
Áreas: Didáctica e Organización Escolar
Centro Facultade de Ciencias da Educación
Convocatoria: Segundo semestre
Docencia: Con docencia
Matrícula: Matriculable
1. Coñecer as características fundamentais dos ámbitos profesionais da Educación Social.
2. Desenvolver habilidades de investigación, documentación e coñecemento da realidade social e educativa.
3. Elaborar e redactar informes e memorias técnicas.
4. Adquirir compromiso profesional e actuar dacordo cos principios deontolóxicos da profesión.
- Ámbitos profesionais da Educación social, funcións e rol profesional.
- Características fundamentais dos entornos socioeducativos e laborais de intervención da Educación Social.
- Habilidades de investigación, documentación e coñecemento da realidade.
- Elaboración e redacción de memorias técnicas sobre o traballo desenvolto.
Bibliografía básica
Area Moreira, M., Parcerisa, A. e Rodriguez, J. (2010). Materiales y recursos didácticos en contextos comunitarios. Barcelona: Graó.
Bibliografia complementaria.
En función do tipo de experiencias que se presenten na clase ou que se analicen entregaranse artigos ou documentos que den conta do desenvolvemento da experiencia e que parmitan analizar as mesmas.
En relación coa parte correspondente de observación
Garcia, J. L., González, M. A. e Ballesteros, B. (2001). Introducción a la investigación en educación. Tomo II. Madrid: UNED [Tema 27].
Martinez Miguélez, M. (1999). Evaluación cualitativa de programas. Caracas: Aveoso.
Rincon, D., Arnal, J., Latorre, A. e Sans, A. (1995). Técnicas de investigación en Ciencias Sociales. Madrid: Dykinson. [Cap. 7 e 9].
Pérez Serrano, G. (1994). Investigación cualitativa. Retos e interrogantas. T. II. Madrid: La Muralla.
No caso da proposta alternativa "materiais nos contextos sociocomunitarios" manexaranse diferentes materiais producidos nas institucións socioeducativas.
En relación coa análise das páxinas web (entregarase unha guía de análise da experiencia elaborada polo profesorado da material.
Revistas Educativas relacionadas co ámbito: Revista de Pedagogía Social, Revista de Educación Social, Revista Galega de Educación,Eduso, Galeuso, entroutas.
COMPETENCIAS DA TITULACIÓN ÁS QUE CONTIBÚE A MATERIA
- Ter capacidade para analizar as realidades sociopolíticas, económicas, educativas, culturais e lingüísticas nas que se desempeña a labor profesional dos educadores e educadoras sociais, tanto en termos diagnósticos como prospectivos.
- Elaborar, xestionar e/ou facer uso directo dos recuross documentais, metodolóxicos e materiais que comporte o desenvolvemento da súa profesión e que poderán concretarse na redacción e difusión de informes, utilización de estratexias e métodos educaivos, equipamentos e infraestructuras, etc.
- Desenvolver unha actitude autocrítica, así como de reflexión, análise e síntese respecto dos coñecementos, tarefas e cometidos nos que participan.
- Seleccionar e facer uso de métodos e medios orientados ao coñecemento das realidades educativas e sociais, emitindo xuízos razonados sobre as informacións obtidas e a súa utilidade para o desenvolvementos da súa práctica profesional.
- Identificar académica e profesionalmente aos educadores e educadoras sociais como profesionais da educación, con funcións e tarefas diferenciadas respecto doutros profesionais da educación e da acción-intervención social.
As actividades presenciais, xunto co estudo e elaboración de informes, contribúen a que o alumnado coñeza as características fundamentais dos escenarios profesionais da Educación Social. As actividades de documentación e investigación permítenlle reflexionar sobre os ámbitos de especialización, así como unha aproximación ao coñecemento da realidade profesional. As actividades vencelladas á avaliación do alumnado buscan o desenvolvemento da competencia de elaboración e redacción de informes e memorias técnicas, a tarvés do traballo final que a alumna ou alumno debe presentar. Por último, destacar que todas as actividades propostas favorecen a adqusisición do compromiso profesional e actuación dacordo cos principios deontolóxicos.
Na materia prevese tamén o desenvolvemento de, cando menos, unha práctica de campo compartida con outras do curso (visita, encontros con profesionais, celebración de conmemoracións) na perspectiva dun traballo interdisciplinar que será abordada e valorada desde cada unha das materias participantes.
Esta práctica de campo no caso do escenario 2 e 3 será realizada por procedementos telemáticos.
A avaliación será continua ao longo do curso. Na avaliación final teránse en consideración os seguintes elementos:
- Realización dunha memoria final (75%) (o 25% para cada un dos traballos que a compoñen (traballo observación ou proposta alternativa "materiais nos contextos sociocomunitarios"+traballo web+lectura libro).
- Participación nas titorías e na clase+Calidade nas prácticas de aula (25%).
-Asistencia: Obrigatoria.
Para obter unha valoración positiva na materia, será preciso ter realizadas e entregadas en prazo todas as actividades de avaliación especificadas.
Os traballos individuais ou grupais dos estudantes deberán ser orixinais. Cualquera traballo copiado suporá o suspenso da materia e a avaliación do alumno ou alumna na seguinte convocatoria.
A efectos avaliativos, un mesmo traballo non pode ser utilizado para varias materias, agás nas actividades programadas de forma coordinada.
No caso do Escenario 2 e 3 a Avaliación non sufrirá alteracións ao non depender da necesidade dunha proba presencial.
Para os casos de realización fraudulenta de exercicios ou probas será de aplicación o que se recolle na Normativa de avaliación do rendemento dos estudantes e de revisión de cualificacións”.
ACTIVIDADES PRESENCIAIS (50 horas)
Clases expositivas: presentación, memoria (24 horas)
Clases interactivas (24 horas)
Titorías obrigatorias (2 horas)
TRABALLO PERSOAL DA/DO ESTUDANTE (100 horas)
Estudo e elaboración de informes (35 horas)
Análise, documentación e investigación sobre ámbitos de profesionalización (30 horas)
Elaboración da Memoria (35 horas)
Recoméndase ter coñecementos de documentación e información educativa, así como ter cursado a materia de análise e diagnóstico das realidades socioeducativas.
"A USC é unha universidade presencial, polo que a asistencia a un mínimo do 80% das sesións
de clase é obrigatoria. Nos casos contemplados na normativa da Facultade, os alumnos
poderán solicitar exención oficial de docencia".
-Responsabilidade medioambiental:
En relación aos traballos persoais ou de grupo que se realicen para a materia teranse en conta as seguintes indicacións:
- Evitar tapas de plástico ou outros envoltorios externos innecesarios.
- Sempre que sexa posible empregar grampas en lugar de encanutillados.
- Imprimir a dúas caras en calidade “aforro de tinta”.
- Non empregar folios en branco como separadores de capítulos ou partes.
- Evitar anexos que no teñan referencia directa cos temas desenvolvidos.
-O alumnado debe empregar necesariamente o correo electrónico da USC (conta rai) na súa comunicación co profesorado. Este é o correo oficial.
-O programa sigue as novas da instrucción num. 1/2017, da secretaría xeral da USC, sobre a dispensa da asistencia a clase en determinadas circunstancias.
No caso de estudantes repetidores e con exención de docencia ás sesións expositivas é imprescindible a asistencia e participación nas clases interactivas. Na primeira semana de clase, no horario de tutoría, establecerán co profesor cal vai ser o seu seguimento das sesións expositivas e a súa incorporación nas sesións interactivas para realizar actividades con outros e as que realizarán de forma individual.
Perspectiva de xénero:
En atención a criterios de igualdade de xénero no ámbito
universitario, recoméndase facer uso da linguaxe non sexista tanto no traballo cotiá de aula
como nos traballos académicos encomendados. Pode obterse información ao respecto no
enlace:
http://www.usc.es/export/sites/default/gl/servizos/oix/descargas/lingua…
cado_WEB_USC.pdf
− Obrigatoriedade de uso da conta de correo rai.
− Obrigatoriedade de emprego das ferramentas tecnolóxicas institucionais: Campus Virtual, Microsoft Office 365, e outras ferramentas facilitadas pola facultade e autorizadas como ferramentas institucionais pola universidade (Lifesize, etc).
− Non se poderá empregar o de teléfono móbil, salvo cando se use como instrumento de traballo seguindo as indicacións dadas polo docente, responsabilizándose o alumnado das consecuencias legais e académicas que podan derivarse dun emprego non axeitado do mesmo.
− Ter en conta que o ensino-aprendizaxe (clases / titorías) é un proceso privado, enténdase privado como proceso de comunicación e intercambio entre o/a docente e o estudantado matriculado na materia.
− Obrigatoriedade do cumprimento da normativa de protección de datos https://www.usc.gal/es/politica-privacidad-proteccion-datos
− Obrigatoriedade de uso da conta de correo rai.
− Obrigatoriedade de emprego das ferramentas tecnolóxicas institucionais: Campus Virtual, Microsoft Office 365, e outras ferramentas facilitadas pola facultade e autorizadas como ferramentas institucionais pola universidade (Lifesize, etc).
− Non se poderá empregar o de teléfono móbil, salvo cando se use como instrumento de traballo seguindo as indicacións dadas polo docente, responsabilizándose o alumnado das consecuencias legais e académicas que podan derivarse dun emprego non axeitado do mesmo.
− Ter en conta que o ensino-aprendizaxe (clases / titorías) é un proceso privado, enténdase privado como proceso de comunicación e intercambio entre o/a docente e o estudantado matriculado na materia.
− Obrigatoriedade do cumprimento da normativa de protección de datos https://www.usc.gal/es/politica-privacidad-proteccion-datos
− Obrigatoriedade de uso da conta de correo rai.
− Obrigatoriedade de emprego das ferramentas tecnolóxicas institucionais: Campus Virtual, Microsoft Office 365, e outras ferramentas facilitadas pola facultade e autorizadas como ferramentas institucionais pola universidade (Lifesize, etc).
− Non se poderá empregar o de teléfono móbil, salvo cando se use como instrumento de traballo seguindo as indicacións dadas polo docente, responsabilizándose o alumnado das consecuencias legais e académicas que podan derivarse dun emprego non axeitado do mesmo.
− Ter en conta que o ensino-aprendizaxe (clases / titorías) é un proceso privado, enténdase privado como proceso de comunicación e intercambio entre o/a docente e o estudantado matriculado na materia.
− Obrigatoriedade do cumprimento da normativa de protección de datos https://www.usc.gal/es/politica-privacidad-proteccion-datos
− Obrigatoriedade de uso da conta de correo rai.
− Obrigatoriedade de emprego das ferramentas tecnolóxicas institucionais: Campus Virtual, Microsoft Office 365, e outras ferramentas facilitadas pola facultade e autorizadas como ferramentas institucionais pola universidade (Lifesize, etc).
− Non se poderá empregar o de teléfono móbil, salvo cando se use como instrumento de traballo seguindo as indicacións dadas polo docente, responsabilizándose o alumnado das consecuencias legais e académicas que podan derivarse dun emprego non axeitado do mesmo.
− Ter en conta que o ensino-aprendizaxe (clases / titorías) é un proceso privado, enténdase privado como proceso de comunicación e intercambio entre o/a docente e o estudantado matriculado na materia.
− Obrigatoriedade do cumprimento da normativa de protección de datos https://www.usc.gal/es/politica-privacidad-proteccion-datos
− Obrigatoriedade de uso da conta de correo rai.
− Obrigatoriedade de emprego das ferramentas tecnolóxicas institucionais: Campus Virtual, Microsoft Office 365, e outras ferramentas facilitadas pola facultade e autorizadas como ferramentas institucionais pola universidade (Lifesize, etc).
− Non se poderá empregar o de teléfono móbil, salvo cando se use como instrumento de traballo seguindo as indicacións dadas polo docente, responsabilizándose o alumnado das consecuencias legais e académicas que podan derivarse dun emprego non axeitado do mesmo.
− Ter en conta que o ensino-aprendizaxe (clases / titorías) é un proceso privado, enténdase privado como proceso de comunicación e intercambio entre o/a docente e o estudantado matriculado na materia.
− Obrigatoriedade do cumprimento da normativa de protección de datos https://www.usc.gal/es/politica-privacidad-proteccion-datos
− Obrigatoriedade de uso da conta de correo rai.
− Obrigatoriedade de emprego das ferramentas tecnolóxicas institucionais: Campus Virtual, Microsoft Office 365, e outras ferramentas facilitadas pola facultade e autorizadas como ferramentas institucionais pola universidade (Lifesize, etc).
− Non se poderá empregar o de teléfono móbil, salvo cando se use como instrumento de traballo seguindo as indicacións dadas polo docente, responsabilizándose o alumnado das consecuencias legais e académicas que podan derivarse dun emprego non axeitado do mesmo.
− Ter en conta que o ensino-aprendizaxe (clases / titorías) é un proceso privado, enténdase privado como proceso de comunicación e intercambio entre o/a docente e o estudantado matriculado na materia.
− Obrigatoriedade do cumprimento da normativa de protección de datos https://www.usc.gal/es/politica-privacidad-proteccion-datos
− Obrigatoriedade de uso da conta de correo rai.
− Obrigatoriedade de emprego das ferramentas tecnolóxicas institucionais: Campus Virtual, Microsoft Office 365, e outras ferramentas facilitadas pola facultade e autorizadas como ferramentas institucionais pola universidade (Lifesize, etc).
− Non se poderá empregar o de teléfono móbil, salvo cando se use como instrumento de traballo seguindo as indicacións dadas polo docente, responsabilizándose o alumnado das consecuencias legais e académicas q ue podan derivarse dun emprego non axeitado do mesmo.
− Ter en conta que o ensino-aprendizaxe (clases / titorías) é un proceso privado, enténdase privado como proceso de comunicación e intercambio entre o/a docente e o estudantado matriculado na materia.
− Obrigatoriedade do cumprimento da normativa de protección de datos https://www.usc.gal/es/politica-privacidad-proteccion-datos
Plan de Continxencia.
Adaptacións metodolóxicas e sistema de avaliación:
Escenario 2:
- Clases virtuais nas sesións expositivas.
- Uso activo do Campus Virtual. Envío de documentos audiovisuais e bibliografía complementaria. Envío de tarefas para o desenvolvemento das interactivas da materia.
- Titorías individuais e grupais para acompañar o proceso de ensino-aprendizaxe de forma presencial e virtual.
- No caso das experiencias que está previsto poidan achegarse á clase, procurarase a súa transmisión telemática.
- Mantense o mesmo sistema de avaliación.
Escenario 3:
- Clases virtuais nas sesións expositivas.
- No caso das experiencias que está previsto poidan achegarse á clase, procurarase a súa transmisión telemática.
- Uso activo do Campus Virtual. Envío de documentos audiovisuais e bibliografía complementaria. Envío de tarefas para o desenvolvemento das interactivas da materia.
- Titorías individuais e grupais para acompañar o proceso de ensino-aprendizaxe de forma presencial e virtual.
- Mantense o mesmo sistema de avaliación.
Jesus Rodriguez Rodriguez
- Departamento
- Pedagoxía e Didáctica
- Área
- Didáctica e Organización Escolar
- Teléfono
- 881813843
- Correo electrónico
- jesus.rodriguez.rodriguez [at] usc.es
- Categoría
- Profesor/a: Titular de Universidade
Tania Caamaño Liñares
- Departamento
- Pedagoxía e Didáctica
- Área
- Didáctica e Organización Escolar
- Correo electrónico
- taniacaamano.linares [at] usc.es
- Categoría
- Predoutoral Xunta
Luns | |||
---|---|---|---|
10:30-12:00 | Grupo /CLIS_02 (P - Z) | Galego | AULA 9 (CAMPUS VIDA-Módulo A) |
Martes | |||
10:30-12:00 | Grupo /CLIS_01 (A - O) | Galego | AULA 9 (CAMPUS VIDA-Módulo A) |
Mércores | |||
10:30-12:00 | Grupo /CLE_01 (A - Z) | Galego | AULA 6-7 (CAMPUS VIDA-Módulo A) |
25.05.2022 09:30-11:30 | Grupo /CLE_01 (A - Z) | AULA 15 (CAMPUS VIDA-Módulo A) |
07.07.2022 09:30-11:30 | Grupo /CLE_01 (A - Z) | AULA 15 (CAMPUS VIDA-Módulo A) |