Créditos ECTS Créditos ECTS: 4.5
Horas ECTS Criterios/Memorias Clase Expositiva: 36 Clase Interactiva: 23 Total: 59
Linguas de uso Castelán, Galego
Tipo: Materia Ordinaria Máster RD 1393/2007 - 822/2021
Departamentos: Farmacoloxía, Farmacia e Tecnoloxía Farmacéutica, Departamento externo vinculado ás titulacións, Psiquiatría, Radioloxía, Saúde Pública, Enfermaría e Medicina
Áreas: Farmacoloxía, Área externa M.U en Atención Sanitaria, Xestión e Coidados, Enfermaría
Centro Facultade de Enfermaría
Convocatoria: Primeiro semestre
Docencia: Con docencia
Matrícula: Matriculable | 1ro curso (Si)
-Coñecer as urxencias máis frecuentes e o seu tratamento.
- Identificar a patoloxía urxente e emerxente.- Coñecer os protocolos de actuación en urxencias extrahospitalarias.
Coñecer os protocolos de actuación en urxencias intrahospitalarias.
- Discriminar aos/as pacientes segundo a súa gravidade.
-Sistema Galego de Emerxencias (061)
-Deseño de sistemas de emerxencia
-Mobilización de pacientes-Mobilización de recursos-
Tipos de sistemas de traslados
- Tipos de emerxencias e catástrofes
- Sistemas de coordinación Concepto de urxencia e emerxencia-
Soporte vital avanzado. Recomandacións do Consello Europeo de Reanimación.-
Paciente politraumatizado-
Paciente en shock-
Urxencias cardiolóxicas-
Urxencias respiratorias
- Urxencias neurolóxicas
- Urxencias digestivas
- Urxencias endócrino-metabólicas-
Síndrome febril en urxencias-
Urxencias urolóxicas
- Urxencias toxicolóxicas
- Lesións por frío e calor
-Procedementos e clasificacións Múltiples lesionados. Triaxe
Bibliografía básica e complementaria
A web de REMER (Medicina de castrastrophes) ofrece acceso a:
American Academy of Emergency
Asociación Americana de Médico de Urxencia
American College of Emergency Physician web
Sociedade Americana de Anestesiologia Critical Care
Trauma Society estadounidense
Centro Europeo parágrafo medicina catastrófica - CEMEC. Centro Europeo pour la medicina des catástrofes (República de San Mariño).
Centro Europeo parágrafo medicina catastrófica - CEMEC. O Centro Europeo de Medicina de Desastres.
Declaración da Asociación Médica Mundial sobre la Ética Médica en casos de catástrofes. Da Asociación Médica Mundial.
Diario Médico
Urxencias. (España)
Emerimagen.com
A web REMER (acceso Mprovides a:
Emerxencia e Acción Humanitaria - EHA
Páxina de Veciños Medicina de Urxencia
Emergency Preparedness Cambio de información - Epix
Saúde Europeo TELEMATICS Observatory
Correo-mergencia.com. Emerxencias Prehospitalarias. (España)
Farmacia web
Globais Servizos Médicos de Urxencia
Globais Servizos Médicos de Urxencia - SME
Global de arquivo medicina de emerxencia - GEMA
Rede de Desastres Saúde Global. GHDNet.
Guía de IDENTIFICACION de victimas de catástrofes. Organización Internacional de Policía criminal - Interpol.
Medicina de Urxencias
Médicos en catástrofes
Merginet. O médico, emerxencia, rescate e Rede Global de Información.
Glosario multilingüe de termos técnicos e populares médicos en nove idiomas europeos
Medicina pre-hospitalaria e Desastres
SAMU de París. (Francia)
SAMUR. Concello de Madrid. (España)
Salvaxe Instituto de Servizos Médicos de Urxencia
Yahoo! Saúde: Medicina: Medicina de emerxencia
Asociación de Medicina Intensiva Brasileira - AMIB
Australia e Nova Celandia Intensive Care Society
Trauma Society británica. (Gran Bretaña)
Brown Medicina da Universidade de emerxencia
Critical Care Society canadense
European Resuscitation Council - ERC
Sociedade Choque Europea
Sociedade Europea de Coidados Intensivos
Sociedade Finlandesa de Terapia Intensiva
Centro Nacional para Medicina de Urxencia Informática
Nacional Emergencie Number Association - Nena
Sociedad Europea de Medicina de Urxencias
Sociedad Arxentina de Coidados Intensivos
Sociedad Española de Medicina de Auxilio en Montaña
Sociedad Española de Medicina de Catástrofes - SEMECA
Sociedad Española de Medicina de Urxencias - Semes
Sociedade Portuguesa de Coidados Intensivos
Society of Critical Care Medicine
A medicina de emerxencia e da Atención Básica
Asociación Mundial de Medicina de Urxencia e desastres - WADEM
Asociación Mundial de Medicina de Urxencia e desastres - WADEM
., Especificado de acordo co tema dado polo profesor
-Realiza unha valoración rápida e a clasificación dos enfermos segundo a súa gravidade.
- Realiza unha reanimación cardiopulmonar de calidade, adaptada ao medio e os recursos dispoñibles.
- Coñece as técnicas de soporte de funcións vitais, ponelas en marcha e resolver problemas que puidensen presentar.-
Actúa de forma eficaz nas emerxencias, con coordinación e traballo en equipo.
-Clase maxistral Exposición da teoría por parte do profesor facéndose uso de presentacións mediante proxeccións, vídeos..
-Simulación de alta fidelidade ou avanzada Metodoloxía docente integrada por software e simuladores robóticos de paciente que permite a reprodución da práctica asistencial, baseada na resolución de problemas/casos e posterior debriefing no que se revisan, analizan e debaten todos os puntos claves que tiveron lugar durante a sesión co obxectivo de que sirva como aprendizaxe.
Exame de preguntas obxectivas (test): Proba final que valora a adquisición dos coñecementos adquiridos nas sesións teóricas e laboratorios (simulación) 60%
Resolución de problemas/casos; Proba presencial de habilidades prácticas adquiridas durante os seminarios e laboratorios (ECOE): Valora a capacidade de liderado, rapidez de resposta, seguimento de protocolos estandarizados de actuación en situacións complexas 40%
Actividades presenciais (expositivas, seminarios) 36 horas.
Traballo autónomo do estudiante 76,5 horas
Horas totais: 112,5
- A asistencia e participación de maneira activa en todas as actividades presenciais é fundamental para o seguimento e superación da materia.
- O estudo e a preparación dos temas de forma sistemática e continuada contribúen ao desenvolvemento fluído da materia, así como á resolución de dúbidas durante toda a súa impartición e non só na fase final correspondente á avaliación.
- A preparación desta materia deberían abordarse de maneira complementaria ás demais asignaturas, de maneira integral ao plan de estudos.
ASISTENCIA A CLASE
Regulamento de asistencia á clase nas ensinanzas oficiais de grao e máster da Universidade de Santiago de Compostela, aprobado en Consello de Goberno con data do 25 de novembro de 2024.
A ensinanza desta titulación é de tipo presencial, sendo obrigatoria a asistencia ás clases, tanto expositivas como interactivas. En caso de falta por causa de forza maior, esta deberá ser xustificada en tempo e forma ao docente responsable da materia.
A asistencia como mínimo ao 80% das clases de seminario é preceptiva para poder presentarse ao exame final e poder superar a materia
Aplicarase a exención de docencia só nos casos determinados polo centro, no referente á docencia expositiva, pero non na interactiva.
ENTREGA DE TRABALLOS
Os traballos realizados polo estudantado deben entregarse a través da aula virtual.
RESPONSABILIDADE MEDIOAMBIENTAL
En relación aos traballos persoais ou de grupo que se realicen para a materia cómpre ter en conta as seguintes indicacións:
- Evitar tapas de plástico ou outros envoltorios externos innecesarios.
- Sempre que sexa posible, empregar grampas en lugar de encanutillados.
- Imprimir a dúas caras en calidade “aforro de tinta”.
- Non empregar folios en branco como separadores de capítulos ou partes.
- Evitar anexos que non teñan referencia directa cos temas desenvolvidos.
PERSPECTIVA DE XÉNERO
En atención a criterios de igualdade de xénero no ámbito universitario, recoméndase facer uso da linguaxe non sexista tanto no traballo cotiá de aula como nos traballos académicos encomendados.
CONTA RAI
É obrigatorio que o alumnado faga uso da conta de correo rai.
FERRAMENTAS TECNOLÓXICAS INSTITUCIONAIS
É obrigatorio o uso das ferramentas tecnolóxicas institucionais: Campus Virtual, Microsoft Office 365, e outras ferramentas facilitadas pola facultade e autorizadas como ferramentas institucionais pola USC.
USO DE DISPOSITIVOS ELECTRÓNICOS
Atendendo ao artigo 9.2.a do Estatuto do Estudante da USC e ao artigo 36 da Lei Orgánica do Sistema Universitario, nas clases expositivas e interactivas non está autorizado o uso de dispositivos electrónicos (teléfonos móbiles, tablets, ordenadores, etc.) salvo cando o autoricen expresamente os profesores. O alumnado responsabilizarase das consecuencias legais e académicas que poidan derivarse dun emprego non axeitado do mesmo.
ALUMNADO CON NECESIDADES ESPECÍFICAS
Para a atención do alumnado con necesidades específicas de apoio educativo terase en conta o establecido no Protocolo de atención a persoas condiscapacidade (Área de Integración do Servizo de Participación e Integración Universitaria da USC). Realizaranse as debidas adaptacións metodolóxicase/ou adaptacións curriculares para dar resposta ás necesidades educativas do citado alumnado.
PROCESO DE ENSINO-APRENDIZAXE:
Ter en conta que o proceso de ensino-aprendizaxe (clases / titorías) é de carácter privado. Neste senso, enténdese que se trata dun acto de comunicación e intercambio entre o/a docente e o estudantado matriculado na materia.
PROTECCIÓN DE DATOS
No referido á protección de datos a normativa de referencia pode ser consultada no seguinte enlace: https://www.usc.gal/es/politica-privacidad-proteccion-datos.
NOTA: “Para os casos de realización fraudulenta de exercicios ou probas será de aplicación o recollido na Normativa de avaliación do rendemento académico dos estudantes e de revisión de cualificacións”.
Ma Del Pilar Fernandez Rodriguez
- Departamento
- Farmacoloxía, Farmacia e Tecnoloxía Farmacéutica
- Área
- Farmacoloxía
- Teléfono
- 881812401
- Correo electrónico
- mdelpilar.fernandez [at] usc.es
- Categoría
- Profesor/a: Titular de Universidade
Jose Antonio Iglesias Vázquez
Coordinador/a- Departamento
- Psiquiatría, Radioloxía, Saúde Pública, Enfermaría e Medicina
- Área
- Enfermaría
- Correo electrónico
- joseantonio.iglesias.vazquez [at] usc.es
- Categoría
- Profesor/a: Asociado/a de Universidade LOSU
Luns | |||
---|---|---|---|
16:00-20:30 | Grupo /CLE_01 | Castelán | Aula 2.03 |
Martes | |||
16:00-20:30 | Grupo /CLE_01 | Castelán | Aula 2.03 |
Mércores | |||
16:00-20:30 | Grupo /CLE_01 | Castelán | Aula 2.03 |
Xoves | |||
16:00-20:30 | Grupo /CLE_01 | Castelán | Aula 2.03 |
Venres | |||
16:00-20:30 | Grupo /CLE_01 | Castelán | Aula 2.03 |
04.02.2026 16:00-18:00 | Grupo /CLE_01 | Aula 2.02 |
13.07.2026 16:00-18:00 | Grupo /CLE_01 | Aula 2.03 |