Créditos ECTS Créditos ECTS: 3
Horas ECTS Criterios/Memorias Traballo do Alumno/a ECTS: 51 Horas de Titorías: 3 Clase Expositiva: 9 Clase Interactiva: 12 Total: 75
Linguas de uso Castelán, Galego
Tipo: Materia Ordinaria Máster RD 1393/2007 - 822/2021
Departamentos: Física Aplicada
Áreas: Electromagnetismo
Centro Facultade de Física
Convocatoria: Segundo semestre
Docencia: Con docencia
Matrícula: Matriculable | 1ro curso (Si)
Esta asignatura discute os conceptos fundamentais para comprender os efectos debidos a correlacións electrónicas que son a base para a aparición de fenómenos colectivos na materia. Son obxectivos específicos:
- Familiarizar ao estudante co concepto de cuasipartícula e do estado colectivo máis sinxelo: líquido de Fermi.
- Comprender o concepto de correlación e as súas implicacións nas propiedades eléctricas e magnéticas da materia.
Nesta materia o alumno adquirirá e practicará unha serie de competencias fundamentáis, desexables para calquera físico tanto de partículas fundamentáis ou de materia condensada. Despois do descubremento do Efeto Hall Cuántico una das cousas que xurdiu de carácter básico foi o electrón como unha partícula composta que en determinadas circunstancias incluso non ten por qué ser un fermión ou ter un carga elétrica enteira. Serán competencias específicas:
- Comprender o concepto de cuasipartícula e a súa aplicación aos estados colectivos de metais.
- Comprender o magnetismo como un fenómeno cuántico colectivo.
- Entender os límites de magnetismo itinerante e localizado.
- Manexar os conceptos básicos dun modelo de Hubbard aplicado a unha transición metal-aillante.
- Entender o que se chama materia exótica
1.Modelo de Hubbard. Transición metal-aislante. Anderson e Mott. Fases antiferromanéticas, ferromanéticas, metálicas, aillantes e supercondutoras.
2. Efeto Hall cuántico enteiro e fraccionario. Modelo topolóxico Chern-Simons da Eletrodinámica. Electrons como cuasi partículas fortemente correlacionadas.
3. Aillantes topolóxicos e grafeno. Estructura topolóxica das bandas: teorema de Krammer. Efeto Hall Cuántico de Espín. Efetos relativistas cuánticos aparentes.
Bibliografía básica:
- P. Fazekas, “Lecture notes on electron correlation and magnetism”, World Scientific (2003).
- Piers Coleman, “Introduction to many-body physics”, descargable de la página del autor: http://www.physics.rutgers.edu/~coleman/620/mbody/pdf/bkx.pdf
- M. Sigrist, “Solid State Theory”, notas de clase descargables de la página del autor: http://www.itp.phys.ethz.ch/education/fs13/sst/Lecture-Notes.pdf
- M. P. Marder, “Condensed matter physics”, John Wiley & Sons (2000).
- G. Grosso, G. P. Parravicini, “Solid state physics”, Academic Press (2000).
- P. L. Taylor, O. Heinonen, “A quantum approach to condensed matter physics”, Cambridge Press (2002).
- G. D. Mahan, “Condensed matter in a nutshell”, Princeton University Press (2011).
- A. Auerbach, “Interacting electrons and quantum magnetism”, Springer-Verlag (1994).
- Shun-Qing Shen,Topological Insulators :Dirac Equation in CondensedMatters, Springer-Verlag (2012)
- Bernavig B. Andrei, Topological Insulators and Topological Superconductors, Universitiy Princenton Press (2013)
COMPETENCIAS BÁSICAS
CB6 - Posuír e comprender coñecementos que aporten unha base ou oportunidade de ser orixinais no desenvolvemento e/ou aplicación de ideas, a miúdo nun contexto de investigación
CB7 - Que os estudantes saiban aplicar os coñecementos adquiridos e a súa capacidade de resolución de problemas en contornas novas ou pouco coñecidas dentro de contextos máis amplos (ou multidisciplinares) relacionados coa súa área de estudo
CB8 - Que os estudantes sexan capaces de integrar coñecementos e enfrontarse á complexidade de formular xuízos a partir dunha información que, sendo incompleta ou limitada, inclúa reflexións sobre as responsabilidades sociais e éticas vinculadas á aplicación dos seus coñecementos e xuízos
CB9 - Que os estudantes saiban comunicar as súas conclusións e os coñecementos e razóns últimas que as sustentan a públicos especializados e non especializados dun modo claro e sen ambigüedades
CB10 - Que os estudantes posúan as habilidades de aprendizaxe que lles permitan continuar estudando dun modo que haberá de ser en gran medida autodirigido ou autónomo.
COMPETENCIAS XERAIS
CG01 - Adquirir a capacidade de realizar traballos de investigación en equipo.
CG02 - Ter capacidade de análise e de síntese.
CG03 - Adquirir a capacidade para redactar textos, artigos ou informes científicos conforme aos estándares de publicación.
CG04 - Familiarizarse coas distintas modalidades usadas para a difusión de resultados e divulgación de coñecementos en reunións científicas.
CG05 - Aplicar os coñecementos á resolución de problemas complexos.
COMPETENCIAS TRANSVERSALES
CT01 - Capacidade para interpretar textos, documentación, informes e artigos académicos en inglés, idioma científico por excelencia.
CT02 - Desenvolver a capacidade para a toma de decisións responsables en situacións complexas e/ou responsables.
COMPETENCIAS ESPECÏFICAS
CE08 - Adquirir un coñecemento en profundidade da estrutura da materia no réxime de baixas enerxías e a súa caracterización.
CE09 - Dominar o conxunto de ferramentas necesarias para que poida analizar os diferentes estados en que pode presentarse a materia.
As actividades a partir das cales se desenvolverá a docencia serán de varios tipos: clases teóricas, seminarios (tanto de pizarra como utilizando os recursos computacionais dispoñibles), clases de problemas. A participación do alumno será esencial nas clases de seminario e problemas. Así mesmo poñeranse ó dispor do alumno horas de tutorías para a discusión individualizada de todas as dúbidas que xurdan sobre o contido das materias.
La asistencia a clase será obligatoria y la evaluación será continua y se realizará por medio de la entrega de boletines de ejercicios y/o la realización de un trabajo monográfico de un tema de la bibliografía reciente de interés para el curso.
Actividad evaluable Peso en la nota global
Entrega de problemas Hasta 70%
Trabajo monográfico Hasta 30%
Habrá también un examen en la fecha programada por el decanato para aquellos alumnos que no superen la evaluación continua o quieran subir nota
Para os casos de realización fraudulenta de exercicios ou probas será de
aplicación o recollido na Normativa de avaliación do rendemento
académico dos estudantes e de revisión de cualificacións”.
Artigo 16. Realización fraudulenta de exercicios ou probas.
A realización fraudulenta dalgún exercicio ou proba esixida na
avaliación dunha materia implicará a cualificación de suspenso na
convocatoria correspondente, con independencia do proceso disciplinario
que se poida seguir contra o alumno infractor. Considerarse fraudulenta,
entre outras, a realización de traballos plaxiados ou obtidos de fontes
accesibles ao público sen reelaboración ou reinterpretación e sen citas
aos autores e das fontes.
Reparto de horas
Teoría Seminar. Prácticas Tutorías Trabajo personal otras act. Trabajo del alumno
20 10 -- 1 44 75
Repasar asinaturas relacionadas con ela como o Estado Sólido e a Mecánica Cuántica.
Francisco Javier Castro Paredes
Coordinador/a- Departamento
- Física Aplicada
- Área
- Electromagnetismo
- Teléfono
- 881814022
- Correo electrónico
- franciscojavier.castro.paredes [at] usc.es
- Categoría
- Profesor/a: Titular de Universidade
Mércores | |||
---|---|---|---|
12:00-13:00 | Grupo /CLE_01 | Castelán | Aula 4 |
Xoves | |||
12:00-13:00 | Grupo /CLE_01 | Castelán | Aula 4 |
Venres | |||
12:00-13:00 | Grupo /CLE_01 | Castelán | Aula 4 |
26.05.2023 10:00-12:00 | Grupo /CLE_01 | Aula 5 |
05.07.2023 16:00-18:00 | Grupo /CLE_01 | Aula 5 |