Créditos ECTS Créditos ECTS: 6
Horas ECTS Criterios/Memorias Traballo do Alumno/a ECTS: 99 Horas de Titorías: 3 Clase Expositiva: 24 Clase Interactiva: 24 Total: 150
Linguas de uso Castelán, Galego
Tipo: Materia Ordinaria Grao RD 1393/2007 - 822/2021
Departamentos: Filosofía e Antropoloxía
Áreas: Filosofía
Centro Facultade de Filosofía
Convocatoria: Segundo semestre
Docencia: Con docencia
Matrícula: Matriculable
-Coñecemento das diferentes etapas da Historia do pensamento filosófico do medievo
-Familiarización con traballos de investigación e e xposición oral dos resultados dos mesmos.
-Dominio do léxico filosófico da época.
-Coñecemento das fontes, impresas e electrónicas, do pensamento deste período.
-Amais do seu contexto cultural e histórico: ciencia, arte e literatura.
1.-Neoplatonismo. A Biblia e a súa mensaxe.
2.- Patrística grega.
3.- Patrística latina.
4.- Da patrística a escolástica: de Boecio a Isidoro de Sevilla.
5.- A filosofía do século XI: Escoto Eriúxena, Anselmo de Aosta, as escolas de Chartres e San Víctor.
6.- A filosofía do século XII: o problema dos universais e Pedro Abelardo, Pedro Lombardo e Xoán de Salísbury.
7.- As filosofías xudea e árabe: Avicena, Averroes, Maimónides e outros..
8.- Alberto Magno e Tomás de Aquino.
9.- Buenaventura de Bagnoregio e Xoán Duns Escoto.
10.- Siger de Bravante e o averroismo latino.
11.-El siglo XIV: Ockham, Marsilio de Padua, Wycliff e Huss, filosofía experimental, a ciencia ockhamista, e a lóxica na Idade Media.
EN GALEGO/PORTUGUÉS
-Só se emprega bibliografía en galego ou portugués para traballos de investigación. Neste momento son moi importantes os traballos da escola medievalista do Porto. Poñamos un exemplo:
-Meirinhos, José Francisco: Metafísica do homem : conhecimento e vontade nas obras de psicologia atribuídas a Pedro Hispano. Porto: Afrontamento, 2011.
EN CASTELÁN (INCLÚESE NESTA LISTA A BIBLIOGRAFÍA NON DISPONÍBEL EN GALEGO/PORTUGUÉS )
Manual de referencia:
-Étienne Gilson: La filosofía en la Edad Media: desde los orígenes patrísticos hasta el fin del siglo XIV. Madrid: Gredos, versión española de Arsenio Pacios y Salvador Caballero, 1958 (1ª ed.). Un clásico imperecedoiro.
EN INGLÉS (INCLÚESE NESTA LISTA A BIBLIOGRAFÍA NON DISPONÍBEL EN GALEGO/PORTUGUÉS NEN EN CASTELÁN )
Como no 1º apartado, só se emprega en traballos de investigación sobre autor ou escola, edición de texto clásico, e edición de texto clásico obrigatorio. Por sorte, par aos textos clásicos, contamos coa moi completa colección de Clásicos Gredos de Filosofía. Pero, para auto e escola poden ser monografías ou léxicos noutros idiomas, incluído inglés. Poñemos un exemplo:
-Wolfson, H. The Philosophy of the Kalam. Cambridge: Harvard Univesity Press, 1976.
COMPETENCIAS DE TIPO XERAL
-Adquisición de experiencia na presentación oral das ideias proprias.
-Desenvolvemento das capacidades de comprensión e análise.
-Desenvolvemento da capacidade de composición de textos, no que toca tanto ao dominio da expresión escrita como ao da estruturación das ideas e dos estándares formais na escrita de ensaios.
-Que os/as graduados/as posúan e comprendan os coñecementos propios da Filosofía como saber, incluíndo as súas doutrinas, teorías, métodos e aplicacións, ó nivel proporcionado polos textos académicos, con referencia a aportacións
investigadoras recentes.
-Que saiban aplicar eses coñecementos para identificar, formular e resolver problemas no ámbito da Filosofía, a un nivel xeral e non especializado.
-Que estean capacitados para continuar a súa formación, en Filosofía e/ou noutros campos do saber, cun elevado grao de autonomía.
-Que os estudantes teñan demostrado posuír e comprender coñecementos nun área de estudo que parte da base da educación secundaria xeral, e adoita atoparse a un nivel que, se ben se apoia en libros de texto avanzados, inclúe tamén algúns aspectos que implican coñecementos procedentes da vangarda do seu campo de estudo.
-Que os estudiantes saiban aplicar os seus coñecementos ó seu traballo ou vocación dunha forma profesional e posúan as competencias que adoitan demostrarse por medio da
elaboración e defensa de argumentos e a resolución de problemas dentro da súa área de estudo.
-Que os estudantes teñan a capacidade de reunír e interpretar datos relevantes (normalmente dentro da súa área de estudo) para emitir xuízos que inclúan unha reflexión sobre temas relevantes de índole social, científica ou ética.
-Que os estudantes poidan transmitir información, ideas, problemas e solucións a un público tanto especializado como non especializado.
-Que os estudantes teñan desenvolvido aquelas habilidades de aprendizaxe necesarias para emprender estudos posteriores con un alto grao de autonomía.
COMPETENCIAS DE TIPO ESPECÍFICO
-Adquisición de coñecementos propios da materia.
-Desenrolo da capacidade de análise e interpretación de textos filosóficos da época.
-Dominio do Léxico filosófico do Medievo (latino, árabe, xudío).
-Iniciación a traballos de investigación.
-Destreza na exposición oral de os devanditos traba llos.
-Coñecer as disciplinas, as teorías, os métodos, as aplicacións e as correntes propias da Filosofía, seguindo a súa historia e nas súas formulacións contemporáneas. Estes coñecementos indícanse nas fichas das asignaturas.
-Saber explicar eses coñecementos e estar en condicións de aprender a ensinalos.
-Saber ampliar e poder desenvolver ulteriormente eses coñecementos por medio da investigación.
-Saber expresarse, comunicar, debatir e dialogar.
-Capacidad para organizar a información, tomar decisións, plantexar e resolver problemas
1.-Nas aulas expositivas, explícanse os 4 autores, que entran en examen; ainda que iremos redondeado con outros temas, que teñan algún vencellamente con eles.
2.-Nas aulas interactivas, explícanse os 4 textos que entran no examen ainda que iremos redondeado con outros temas, que teñan algún vencellamente con eles.
3.- Préstase moito atención a análise do léxico.
4.- Trabállase basicamente sobre problemas concretos de época.
5. Asistencia a titorías de grupo marcadas polo professor a inicio de curso.
Evaluación continua: asistencia e participación, actividades realizadas (exposicións, debates, comentarios, exercicios, traballos, etc.), controles escritos.
Tres comentarios xerais de 7 páxinas mínimo (Agustín, Tomás y Ockham) =3 puntos (1 por cada, cun mínimo de 0,5 por autor), formato tfg.
Exposición e clase de temas (teórica) e comentario de textos de época (clásica) (ate 6 puntos) (mínimo para aprobar, 3 puntos neste apartado, 1,5 en parte teórica e 1,5 en parte práctica); como se detalla a continuación:
2.1. Parte teórica: Plotino, Pedro Abelardo, Averroes, Juan Duns Escoto. Saen dous temas a sorteo a elexir 1 (=3 puntos)
2.2. Parte práctica: Boecio (Consolación da Filosofía), Anselmo de Aosta, Bec ou Canterbury (Proslogio: el argumento ontológico), Juan Escoto Eriúgena (Peri Physeos; introducción) e Avicena (Comentario al De Anima de Aristóteles e philosophia orientalis). Saen dous textos a sorteo a elexir uno (3 puntos)
Traballo académico sobre El filósofo autodidacto de Ibn Tufayl (Técnos) (=2 puntos).
En relación ao exame, o profesor, dacordo cos alumnos, dará ate 3 opciones e datas, correspondéndose a última coa data do exame final oficial.
Todos estes procesos poderán facerse noutros idiomas modernos europeos.
Traballo académico sobre El filósofo autodidacto de Ibn Tufayl (Técnos) (=2 puntos).
En relación ao exame, o profesor, dacordo cos alumnos, dará ate 3 opciones e datas, correspondéndose a última coa data do exame final oficial.
Todos estes procesos poderán facerse noutros idiomas modernos europeos.
· Horas presenciais semanais: 51 h.
-Titorías: 3 horas.
-Clases expositivas: 24 h.
-Clase interactiva: 24 h.
· Horas non presenciais: 99 h.
(1) Participación nas presentacións
(2) Preparación dos temas/textos marcados seguindo as pautas indicadas
(3) Consulta de dúbidas na clase ou nas titorías
8. PLAN DE CONTINGENCIA
Escenario 2: Distanciamento (restricións parciais á presencialidade física)
Metodoloxía da docencia
Presencial, de non pasar ao seguinte escenaro, 3. Sendo grupo numeroso, empregarase simultáneamente medios telemáticos (MS Teams ou outra plataforma equivalente, se os medios dos que dispón o alumnado así o recomendasen), e conexión on line, de maneira síncrona.
Instancia de xestión de tarefas: Aula virtual.
Titorías por medios telemáticos.
Avaliación
Mantéñense os mesmos criterios xa programados. Terase en conta as limitacións que eventualmente algún alumno poida ter por deficiencia de medios (conexiones a la red).
Realización fraudulenta de exercicios ou probas será de aplicación o recollido na Normativa de avaliación do rendemento académico dos estudantes e de revisión de cualificacións.
Escenario 3: Peche das instalacións
Metodoloxía da docencia
A docencia terá lugar por medios telemáticos (MS Teams ou outra plataforma equivalente, se os medios dos que dispón o alumnado así o recomendasen), de maneira síncrona, podendo adaptarse o horario ás demandas do alumnado, se estas existisen e estivesen xustificadas.
Instancia de seguimento de tarefas: Aula virtual.
Tutorías: medios telemáticos.
Avaliación
Mantéñense os mesmos criterios programados. Participación; teránse en conta as limitacións e deficiencias de medios.
De ser detecta realización fraudulenta de exercicios ou probas será de aplicación o recollido na Normativa de avaliación do rendemento académico dos estudantes e de revisión de cualificacións.
Martin Gonzalez Fernandez
Coordinador/a- Departamento
- Filosofía e Antropoloxía
- Área
- Filosofía
- Teléfono
- 881812517
- Correo electrónico
- martin.gonzalez [at] usc.es
- Categoría
- Profesor/a: Titular de Universidade
Rocio Carolo Tosar
- Departamento
- Filosofía e Antropoloxía
- Área
- Filosofía
- Correo electrónico
- rocio.carolo.tosar [at] usc.es
- Categoría
- Profesor/a: Profesor Interino/a substitución redución docencia
Martes | |||
---|---|---|---|
11:00-12:30 | Grupo /CLE_01 | Galego | Aula 1 |
Mércores | |||
11:00-12:30 | Grupo /CLIS_02 | Galego | Aula 2 |
12:30-14:00 | Grupo /CLIS_01 | Galego | Aula 1 |
01.06.2022 10:00-13:00 | Grupo /CLIS_02 | Aula 4 |
01.06.2022 10:00-13:00 | Grupo /CLE_01 | Aula 4 |
01.06.2022 10:00-13:00 | Grupo /CLIS_01 | Aula 4 |
07.07.2022 10:00-13:00 | Grupo /CLIS_02 | Aula 1 |
07.07.2022 10:00-13:00 | Grupo /CLIS_01 | Aula 1 |
07.07.2022 10:00-13:00 | Grupo /CLE_01 | Aula 1 |