Créditos ECTS Créditos ECTS: 3
Horas ECTS Criterios/Memorias Traballo do Alumno/a ECTS: 51 Horas de Titorías: 3 Clase Expositiva: 9 Clase Interactiva: 12 Total: 75
Linguas de uso Castelán, Galego
Tipo: Materia Ordinaria Máster RD 1393/2007 - 822/2021
Departamentos: Produción Vexetal e Proxectos de Enxeñaría
Áreas: Proxectos de Enxeñaría
Centro Escola Politécnica Superior de Enxeñaría
Convocatoria: Segundo semestre
Docencia: Sen docencia (Extinguida)
Matrícula: Non matriculable | 1ro curso (Si)
Adquirila capacidade para a redación, direción e execución de proxectos de industrias de desenrolo, aserrío e moble e para o aproveitamento de enerxías renovables.
Adquisición da capacidade para a redación, direción i execución de proxectos de industrias de celulosa e papel, industrias de taboleiros de fibras, partículas e contrachapado e industrias de destilación da madeira. Adquirilas capacidades de direción e xestión sostible de proxectos.
A asignatura de Proxectos de Ingeniería en la Industria Forestal de carácter eminentemente aplicado y tiene como objetivo que los alumnos de la titulación máster ingeniero de montes adquieran los conocimientos básicos de la profesión mediante el aprendizaje de los conceptos, terminología, teoría y metodología necesarios para ser capaz de entender, plantear y resolver un proyecto ingeniería industrial.
Se fomenta también el desarrollo de habilidades y competencias genéricas como el trabajo en equipo, aprendizaje autónomo y la capacidad de aplicarlos conocimientos a la práctica
1.-DOCENCIA EXPOSITIVA (12 HORAS).
Módulo 1 – Introdución
Tema 1 - Introdución á asignatura. Aspectos conceptuais (2h)
Módulo 2 – Formulación de proxectos
Tema 2 - Metodoloxías de formulación de proxectos (2h)
Tema 3 – Análise de alternativas (1h)
Tema 4 – Enxeñería do proxecto (1h)
Módulo 3 – Planificación e programación na xestión de proxectos
Tema 5 – Planificación da execución (1h)
Tema 6 – Programación das actividades (1h)
Módulo 4 – Avaliación de proxectos
Tema 7 – Avaliación financieira (1h)
Tema 8 – Avaliación social (1h)
Tema 9 – Evaliación ambiental (1h)
2.- DOCENCIA INTERACTICA (12 HORAS).
Módulo 1 – Introdución
Módulo 2 – Formulación de proxectos
Práctica 1 – Aplicación de metodoloxías para o incremento da creatividade (2h)
Práctica 2 – Aplicación do análise multicriterio para a seleción de alternativas (2h)
Módulo 3 – Planificación e programación na xestión de proxectos
Práctica 3 – Aplicación dun deseño en planta (2h)
Práctica 4 – Aplicación da programación da execución a un proxecto (2h)
Módulo 4 – Avaliación de proxectos
Práctica 5 – Aplicación da avaliación financieira dun proxecto (2h)
Práctica 6 – Aplicación da avaliación social e ambiental dun proxecto (2h)
3.- TITORÍAS EN GRUPO (3 HORAS).
Tiroría 1.- Programación de actividades e prácticas.
Titoría 2.- Seguimento das actividades e prácticas
Titoría 3.- Seguimento das actividades e prácticas.
BIBLIOGRAFÍA BÁSICA
1. Álvarez, C. J., Amiama, C., Marey, M. F. (2003). Los otros Proyectos. Prácticas. UNICOPIA (Servicio de publicaciones de la EPS-USC). Lugo.
2. Álvarez, C. J., Barrasa. M. y Díaz, F. (1994). Problemas de Programación y Control de Proyectos de Ingeniería. UNICOPIA (Servicio de publicaciones de la EPS-USC). Lugo.
3. Álvarez, C. J., Barrasa. M. y Díaz, F. (1994). Ejercicios de Evaluación Económica de Proyectos de Ingeniería. UNICOPIA (Servicio de publicaciones de la EPS-USC). Lugo.
4. Alvarez, C. J., et al. (1995). Ingeniería del Diseño: una aproximación a la distribución en planta. Publicaciones de la E.T.S.I.A - U.P.M. Madrid.
5. Cano, J. L., Rebollar, R. y Sáenz, M. J. (2003). Curso de Gestión de Proyectos (Manual del Profesor, Manual del Alumno y CD). AEIPRO. Zaragoza.
6. Cos, M. de. (1995). Teoría General del Proyecto. Volumen I. Ingeniería de Proyectos. Síntesis. Madrid.
7. Cos, M. de. (1997). Teoría General del Proyecto. Volumen II Dirección de Proyectos. Síntesis. Madrid.
8. Muther, R. (2006). Edificaciones industriales. Hispano-Europea. Madrid.
9. Romero, C. (2000). Técnicas de programación y control de proyectos. Pirámide. Madrid.
10. Sapag, N., Sapag, R. (2008). Preparación para la evaluación de proyectos (4ª Ed), McGraw-Hill, Bogotá.
11. Trueba, I., Cazorla, A. y Gracia, J. J. (1995). Proyectos empresariales. Formulación y evaluación. Mundi-Prensa. Madrid.
12. Trueba, I., Marco, J. L. et al. (1985). Formulación de Proyectos Agrarios y de Desarrollo Rural (Tomos I y II) Publicaciones de la E.T.S.I.A - U.P.M. Madrid.
BIBLIOGRAFÍA COMPLEMENTARIA - POR MÓDULOS
Módulo 1.- INTRODUCCIÓN
1. Alier, J. L. et al. (2001). La ingeniería de proyectos en España: estado y tendencia. AEIPRO. Valencia.
2. Asimow, M. (1976). Introducción al proyecto. Herrero Hnos. S.A. México, D. F. México.
3. Bertalanffy, L. von. (1979). Perspectivas en la teoría general de sistemas. Alianza Editorial. Madrid.
4. Brand, J. (1990). Gestión de proyectos. Elsevier. Amsterdam.
5. Comisión de la U. E. (1993). Manual Gestión del ciclo de un proyecto. Enfoque integrado y marco lógico. Comisión de las Comunidades Europeas. Bruselas.
6. Corzo, J. L. (1979). Introducción a la ingeniería de proyectos. Limusa. México.
7. Foecke, H. (1977). La formación de profesores de ciencia integrada. En nuevas tendencias en la enseñanza integrada de las ciencias. UNESCO. París.
8. Gómez-Senent, E. (2003). El proyecto. Diseño en ingeniería. Servicio de publicaciones de la UPV Valencia. Valencia.
9. Gómez-Senent, E. y González, M. C. (2008). Teoría y metodología del proyecto. Servicio de Publicaciones de la UPV. Valencia.
10. Sánchez, M. A. (2008). Cuestiones y problemas resueltos de dirección y gestión de proyectos. Universidad Politécnica de Valencia. Valencia.
Módulo 2.- FORMULACIÓN DE PROYECTOS
1. Burkey, S. (1998) People first. A guide to Self-Reliant, Participatory Rural Development. Zbooks. New York.
2. Cernea, M. (1991). Putting people first: sociological variables in rural development. 2ª edición. Oxford University Press. Oxford.
3. Crecente, R., Fra, U. y Álvarez, C. J. (2001). Concentración parcelaria en Galicia. Caracterización y evaluación. Consellería de Agricultura, gandería e política alimentaria, Xunta de Galicia. Santiago de Compostela.
4. Díez de Castro, J. et al. (1997). Ayuda a la decisión. Un nuevo instrumento de gestión. Servicio de publicaciones de la USC. Santiago de Compostela.
5. Francis, R. L., McGinnis, L. F. y White, J. A. (1998). Facility layout and location. An analytical approach (2ª edición). Prentice-Hall, Englewood Cliffs, New Jersey.
6. Gómez Galán, M. y Sainz Otero, H. (1999) El ciclo del proyecto de cooperación al desarrollo. La aplicación del marco lógico. CIDEAL. Madrid.
7. Gómez Orea, D. (2002). Ordenación territorial. Mundi-Prensa. Madrid.
8. Gómez Orea, D. (2007). Consultoría e ingeniería ambiental: planes, programas, proyectos, estudios, instrumentos de control ambiental, dirección y ejecución ambiental de obra, gestión ambiental de actividades. Mundi-Prensa. Madrid.
9. Haugland, C. et al. (1997) El enfoque del marco lógico. IUDC-UCM. Madrid.
10. Martínez de Pisón, F. J., Ordieres, J., Castejón, M., Cos, F. J., Vergara, E. y Alba, F. (2002). La oficina técnica y los proyectos industriales (Tomos I y II). Universidad de la Rioja y AEIPRO. Zaragoza.
11. Neufert, E. (2006). Arte de proyectar en arquitectura (15ª edición). Gustavo Gili. Barcelona.
12. Saaty, T. (1980). The analitical hierarchy process. Mc Graw Hill. New York.
13. Saaty, T. (2005). Theory and aplications of the analytical network process: Decision making with benefits, opportunities, costs, and risks. RWS Publications. Universidad de Pittsburgh. Pittsburgh.
Módulo 3.- PLANIFICACIÓN Y PROGRAMACIÓN DE PROYECTOS
1. Bendicho, J. P. (1983). Manual de planificación y programación para obras públicas y construcción: camino crítico PERT-CPM. Editorial Rueda. Madrid.
2. Castro, M. (2007). Gestión de proyectos con Project 2007. RAMA D.L. Madrid.
3. Cepal Serie Manuales. (2000). Material docente sobre gestión y control de proyectos. Programa de capacitación BID/ILPES Manual nº 7 Serie Cepal. Santiago de Chile.
4. FAO (1998). Guía para la capacitación en la formulación de proyectos de inversión agrícola y rural. FAO. Roma.
5. García Valcarce, A. (2004). Manual de dirección y organización de obras. CIE-DOSSAT. Madrid.
6. González Fernández, F. J. (2002). Manual para una eficiente dirección de proyectos y obras. FC Editorial. Madrid.
7. Merchan Gabaldón, F. (2000). Manual para la dirección de obras. CIE-DOSSAT. Madrid.
8. Martínez, G.; Pellicer, E. (2007). Organización y gestión de proyectos y obras. McGraw-Hill. Madrid.
9. Sule, D.R. (2001) Instalaciones de Manufactura. Ubicación, planeación y diseño, Thomson Editores, S.A. México.
10. Woodson, T. (1966). Introduction to engineering design. MCgRAW-Hill. Nueva York.
Módulo 4.- EVALUACIÓN FINANCIERA DE PROYECTOS
1. Barrasa, M. et al. (2009). Evaluación de proyectos agroforestales. Unicopia. Lugo.
2. Berguiños, J. M. (1981). Evaluación empresarial de proyectos agrarios. ETSIA. Córdoba.
3. Davis et al., (2001). Forest Management (4ª Ed), McGraw-Hill. Nueva York.
4. De Rus, G. (2008). Análisis coste-beneficio: evaluación económica de políticas y proyectos de inversión. Ariel. Barcelona.
5. Mokate, K. M. (2009). Evaluación financiera de proyectos de inversión (4ª Ed) . Alfaomega colombiana. Bogotá.
6. Gittinger, J. P. (1987). Evaluación económica de proyectos agrícolas. Tecnos. Madrid.
7. Gregersen, H. M. (1992). Economic assessment of forestry project impacts. FAO. Roma.
8. Humphreys, K. (2005). Project and cost engineers' handbook. Marcel Dekker, Nueva York.
9. Mac Gaughey, S. E. (1984). Análisis del sector forestal: métodos para examinar políticas y programas. FAO. Roma
BÁSICAS E XERAIS
CG3 - Capacidade para proxectar, dirixir e xestionar industrias e instalacións forestais de primera e sucesivas transformacións.
CG5 - Capacidade para desenvolver de técnicas e proxectos no campo das enerxías renovables.
CB6 - Poser e comprender coñecementos que aporten unha base ou oportunidade de ser orixinais no desenvolvemento e/ou aplicación de ideas, a menudo nun contexto de investigación.
CB7 - Que os estudantes saiban aplicar os coñecementos adquiridos e a súa capacidade de resolución de problemas en entornos novos ou pouco coñecidos dentro de contextos máis amplios (ou multidisciplinares) relacionados coa súa área de estudio.
CB8 - Que os estudiantes sexan capaces de integrar coñecementos e enfrentarse á complexidade de formular xuicios a partir de unha información que, siendo incompleta o limitada, inclúa reflexións sobre as responsabilidades sociais e éticas vinculadas á aplicación dos seus coñecementos e xuizos.
CB9 - Que os estudantes saiban comunicar as súas conclusións e os coñecementos e razóns últimas que as sustentan a públicos especializados e non especializados dun modo claro e sen ambigüedades.
CB10 - Que os estudantes posean as habilidades de aprendizaxe que lles permitan continuar estudando dun modo que haberá de ser en gran medida autodirixido ou autónomo.
TRANSVERSAIS
CT1 - Capacidade de análise y síntese.
CT2 - Capacidade para o razoamento e a argumentación.
CT3 - Capacidade de traballo individual, con actitude autocrítica.
CT4 - Capacidade para traballar en grupo e abarcar situacións problemáticas de forma colectiva.
CT5 - Capacidade para obter información axeitada, diversa e actualizada.
CT6 - Capacidade para elaborar e presentar un texto organizado e comprensible.
CT7 - Capacidade para realizar unha exposición en público de forma clara, concisa e coherente.
CT8 - Compromiso de veracidade da información que ofrece ós demáis.
CT9 - Habilidade no manexo de tecnoloxías da información e da comunicación (TIC).
CT10 - Utilización de información bibliográfica e de Internet.
CT11 - Utilización de información en lingua extranxeira.
CT12 - Capacidadr para resolver problemas mediante a aplicación integrada dos seus coñecementos.
ESPECÍFICAS
CE1 - Capacidade para a redación, direción e execución de proxectos de industrias de desenolvemento, aserrío e moble e para o aproveitamento de enerxías renovables.
CE2 - Capacidade para la redación, direción e execución de proxectos de industrias de celulosa e papel, industrias de taboleiros de fibras, partículas e contrachapado e industrias de destilación da madeira.
CE3 - Coñecementos axeitados e capacidade para proxectar e dimensionar instalacións de industrias e productos forestais.
CE4 - Coñecementos axeitados e capacidade para desenvolver e aplicar tecnoloxía propia en enerxías renovables no medio Forestal e Natural.
Clases teóricas (expositivas de grupo grande): 12 horas. Voluntario
Prácticas (con grupos reducidos de 20 alumnos): 12 horas. Obrigatorio
Actividades de avaliación: 3 horas. Obrigatorio
Participación do alumno en tódas as actividades docentes.
A utilización da plataforma da USC virtual permitirá aXilizar o fluxo de información bidireccionalmente entre alumno e profesor, imprimindo axilidade.
Plan de continxencia para actividades docentes en remoto:
Realizaríanse, de forma síncrona/asíncrona e sempre según o horario establecido polo centro, a través dos diferentes medios telemáticos dispoñibles na USC, preferentemente o Campus Virtual e Ms Teams.
Debido a natureza e contidos desta materia, así como a metodoloxía empregada, no hai diferencia entre a docencia presencial e a docencia en remoto.
Para a realización de titorías, así como para manter unha comunicación directa tanto entre os propios estudiantes como entre estos e o docente, poderán realizarse a través do foro do Campus Virtual, mediante Ms. Teams ou ben mediante correo electrónico.
Avaliación continua, realización e presentación das memorias de prácticas, exame final.
A calificación final se obterá ponderando as memorias de prácticas (50%) e exame final (50% da calificación da nota final). É necesario obter un mínimo de 4 puntos na nota de teoría.
Salvo que o alumno desexe mellorar as calificacións prácticas e a asistencia se conservará para a 2ª oportunidade.
Proba ou probas, orais e/ou escritas - CG3, CG5, CB6, CB7, CB8, CB9, CB10, CT1, CT2, CT3, CT4, CT5, CT6, CT7, CT8, CT9, CT10, CT11, CT12, CE1, CE2, CE3, CE4 - peso na calificación 50%.
Traballos entregados ou expostos - CG3, CG5, CB6, CB7, CB8, CB9, CB10, CT1, CT2, CT3, CT4, CT5, CT6, CT7, CT8, CT9, CT10, CT11, CT12, CE1, CE2, CE3, CE4 - peso na calificación 50%
Para os casos de realización fraudulenta de exercicios ou probas será de aplicación o establecido na “Normativa de avaliación do rendimento académico dos estudiantes e de revisión das calificacións”.
O sistema de avaliación será exactamente o mesmo independientemente da modalidade de docencia empregada (presencial ou virtual), coa única diferencia de que as actividades de avaliación realizaranse, según establezcan as autoridades competentes, ou ben presencialmente na aula ou ben en remoto mediante os medios telemáticos dispoñibles na USC.
Estes criterios son válidos para a convocatoria de 1ª e 2ª oportunidade e as calificacións conservaranse únicamente durante o curso académico. As conficións serán iguais para alumnos de primeiro ingreso como repetidores.
Lectura e preparación de temas: 24 horas
Realización de exercicios: 3 horas
Preparación previa das prácticas e traballo posterior sobre as mesmas: 5 horas
Elaboración de traballos de prácticas: 10 horas
Preparación de probas de avaliación: 6 horas
Total tempo de estudo e traballo persoal: 48 horas
Asistencia a tódalas actividades docentes.
Consulta da bibliografía recomendada.
Facer uso frecuente das titorías para calquera tipo de cuestión relacionada coa materia e especialmente coas memorias de prácticas. Levar a materia o día.
Plan de continxencia para actividades docentes en remoto:
Realizaríanse, de forma síncrona/asíncrona e sempre según o horario establecido polo centro, a través dos diferentes medios telemáticos dispoñibles na USC, preferentemente o Campus Virtual e Ms Teams.
Debido a natureza e contidos desta materia, así como a metodoloxía empregada, será semellante para a docencia presencial e a docencia en remoto.
Para a realización de titorías, así como para manter unha comunicación directa tanto entre os propios estudiantes como entre estos e o docente, poderán realizarse a través do foro do Campus Virtual, mediante Ms. Teams ou ben mediante correo electrónico.
Para os casos de realización fraudulenta de exercicios ou probas será de aplicación o establecido na “Normativa de avaliación do rendimento académico dos estudiantes e de revisión das calificacións”.
O sistema de avaliación será exactamente o mesmo independientemente da modalidade de docencia empregada (presencial ou virtual), coa única diferencia de que as actividades de avaliación realizaranse, según establezcan as autoridades competentes, ou ben presencialmente na aula ou ben en remoto mediante os medios telemáticos dispoñibles na USC.
Manuel Francisco Marey Perez
Coordinador/a- Departamento
- Produción Vexetal e Proxectos de Enxeñaría
- Área
- Proxectos de Enxeñaría
- Correo electrónico
- manuel.marey [at] usc.es
- Categoría
- Profesor/a: Catedrático/a de Universidade
Martes | |||
---|---|---|---|
12:00-14:00 | Grupo /CLE_01 | Galego | Aula 6 (Aulario 2) |
Mércores | |||
10:00-12:00 | Grupo /CLIL_01 | Galego | Aula 6 (Aulario 2) |
10.06.2021 10:00-14:00 | Grupo /CLE_01 | Aula 4 (Aulario 1) |
02.07.2021 16:00-20:00 | Grupo /CLE_01 | Aula 4 (Aulario 1) |