Créditos ECTS Créditos ECTS: 3
Horas ECTS Criterios/Memorias Traballo do Alumno/a ECTS: 51 Horas de Titorías: 3 Clase Expositiva: 9 Clase Interactiva: 12 Total: 75
Linguas de uso Castelán, Galego
Tipo: Materia Ordinaria Máster RD 1393/2007 - 822/2021
Departamentos: Dereito Público e Teoría do Estado
Áreas: Dereito Internacional Público e Relacións Internacionais
Centro Facultade de Dereito
Convocatoria: Primeiro semestre
Docencia: Sen docencia (Extinguida)
Matrícula: Non matriculable | 1ro curso (Si)
O obxectivo desta materia é adquirir un coñecemento do proceso de integración europeo que hoxe identificamos coa Unión Europa para de forma concreta:
. Adquirir coñecementos básicos e instrumentais sobre o funcionamento institucional da Unión Europea
. Adquirir coñecementos básicos e instrumentais do sistema xurídico
Resultan moi recomendables os seguintes coñecementos previos:
-Un coñecemento da historia europea durante o século XX
-Un coñecemento básico da evolución e desenvolvemento do proceso de integración europeo
-Manexo de terminoloxía politolóxica e xurídica nun nivel elemental
-Coñecementos de inglés e francés para utilización de bibliografía especializada
1.Fundamentos e dinámicas de evolución do proceso de integración europeo
-1.1. Rexionalismo internacional e procesos de integración rexional
-1.2.Dinámicas federalistas, funcionalistas e intergobernamentais na construción europea
-1.3.Fundamentos e presupostos da integración europea
-1.4.Ampliación e afondamento no proceso de integración europeo
2. A repartición de poderes na Unión Europea. Competencias e mecanismos de
decisión
-2.1. Interacción de intereses no sistema de funcionamento da Unión Europea. O principio de equilibrio institucional.
-2.2. O exercicio das competencias lexislativas e executivas: As funcións da Comisión, o Consello e o Parlamento Europeo. A intervención dos Parlamentos nacionais
-2.3.Intergubernamentalismo no sistema institucional: O Consello Europeo e a súa Presidencia estable
-2.4.El control xurisdicional na UE. O papel do TJUE.
3.O Dereito da Unión Europea. Fontes e aplicación
-3.1. As competencias da Unión Europea
-3.2. O sistema de fontes do Dereito da Unión Europea
-3.3. As relacións entre o ordenamento da Unión e os ordenamentos dos Estados membros
BIBLIOGRAFIA BASICA:
-FERRER LLORET, J., Introducción al Derecho de la Unión Europea, Tirant lo Blanch, Valencia, 2020.
- FERNÁNDEZ DE CASADEVANTE ROMANÍ, C., CARRERA HERNÁNDEZ F. J., RUILOBA ALVARIÑO, J., GARRIDO REBOLLEDO, V.: Nociones básicas de Derecho de la Unión Europea, Madrid, Editorial Universitaria Ramón Areces, 4ª ed., 2019
-SARMIENTO RAMÍREZ-ESCUDERO, D.: El Derecho de la Unión Europea, Marcial Pons, Madrid, 2020
BIBLIOGRAFIA COMPLEMENTARIA:
- ALCAIDE FERNÁNDEZ, J., CASADO RAIGÓN, R.: Curso de Derecho de la Unión Europea, Madrid, Tecnos, 2ª ed., 2018
- BOU FRANCH, V. (dir.), Introducción al Derecho de la Unión Europea, Pamplona, Civitas Thomson-Reuters, Pamplona, 2014
- CRAIG, P., DE BURCA, G., EU Law, Oxford University Press, 2015
- ESCOBAR HERNÁNDEZ, C. (dir.): Instituciones de Derecho Comunitario, Valencia, Tirant lo Blanch, 2ª ed. 2015
- GUTIÉRREZ ESPADA, C., CERVELL HORTAL, M.J., PIERNAS LÓPEZ, J.J., GARCIANDÍA GARMENDIA: La Unión Europea y su Derecho (Estructuras y Procesos), Madrid, Trotta, 2ª ed. 2015.
- MANGAS MARTIN, A., LIÑAN NOGUERAS, D.: Instituciones y Derecho de la Unión Europea, Madrid, Tecnos, 9ª ed., 2020
- MCCORMICK, J.: Understanding the European Union: A concise introduction, Palgrave, Hampshire, 2017
--WOODS, L., WATSON, P., COSTA, M., Steiner & Woods EU Law, Oxford University Press, 2017
-Avanzar no coñecemento da dinámica e funcionamento do proceso de
integración europeo
-Afondar na problemática relativa ao sistema xurídico da Unión Europea e
a súa aplicación
-Adquirir unha visión global da actuación da Unión Europea a través do
análise da súa acción no ámbito internacional e dalgunhas das políticas e
ámbitos de actuación máis significativos en dimensión interna
-Desenvolver a capacidade analítica e crítica do alumno para poder comprender o
funcionamento da Unión Europea e proporcionar solucións ás cuestións
prácticas que este formule no seu exercicio profesional.
-Adquirir o manexo dos instrumentos necesarios para resolver problemas
relacionados coa aplicación do Dereito da Unión Europea no seu exercicio
profesional.
A actividade docente realizarase de modo exclusivo a través do uso do campus virtual. Para iso, seguirase un desenvolvemento en diversas fases:
• En primeiro lugar, o profesor incluirá no campus virtual diversos materiais:
o Realizará unha introdución teórica da materia e de cada tema, achegando ao alumno unha primeira aproximación aos contidos específicos.
o Ofreceranse materiais referidos aos contidos e a supostos prácticos.
o Ofreceranse ligazóns ás fontes básicas de coñecemento.
• O profesor posteriormente, para cada un dos ítems indicados numericamente nos contidos da materia presentará aos alumnos no campus virtual:
o Supostos prácticos a resolver.
o Temas a debater e dos traballos para realizar.
o Probas de autoavaliación
o Estarán tamén a disposición do alumno exemplos de supostos prácticos, probas de autoavaliación e/ou debates xa resoltos para que poidan servirlle como modelo
• Desenvolverase un programa de titorías personalizado a través do correo electrónico. Se a dinámica do grupo o require, tamén se estruturarán a través de instrumentos de foro algún tipo de titoría en grupo reducido para a elaboración e desenvolvemento de traballos.
• En cada un dos ítems, o profesor procederá a realizar a través da aula virtual un test e un caso práctico de avaliación do alumno. Unha vez corrixidos, publicará as solucións e dará cumprida conta dos fallos detectados, a través dun retorno xeral e, no seu caso, dos comentarios individualizados que procedan.
• Unha vez completados os distintos ítems do proceso de aprendizaxe, o profesor:
o Proporá a través dun foro de debate un debate sobre un tema de actualidade da materia, onde será necesario que o alumno interveña con contidos orixinais e polo menos en dúas ocasións para poder obter unha avaliación favorable na devandita actividade.
o Encargará ao alumno a redacción dun traballo sobre algunha cuestión da materia, de perfil teórico, práctico ou mixto. O devandito traballo será desenvolvido polo alumno, co apoio titorial do profesor, e constituirá un elemento básico na avaliación do mesmo.
A avaliación terá lugar mediante a combinación dos distintos ítems desenvolvidos polo alumno no campus virtual. Valoraranse os test e casos prácticos de avaliación, que suporán un 15% da nota final cada un; a participación no debate, que implicará outro 20% da nota final; e a elaboración do traballo, cuxa valoración suporá o 50% da nota final, do cal o 30% corresponderase co manexo das fontes e valoración dos aspectos formais e o 70% cos contidos desenvolvidos polo alumno.
- Para los casos de realización fraudulenta de actividades o pruebas será de aplicación lo recogido en la "Normativa de avaliación do rendemento académico dos estudantes e de revisión de cualificacións".
Total horas de traballo no campus virtual 30
Total horas traballo persoal do alumno 75
Seguir con regularidade as actividades propostas e participar activamente nas mesmas.
PLAN DE CONTINXENCIA
Non se prevén adaptacións para o caso de que conforme ás Directrices para o desenvolvemento dunha docencia presencial segura fose necesario pasar ós escenarios 2 ou 3, pois trátase dun título que se imparte íntegramente de xeito non presencial.
Maria Isabel Lirola Delgado
Coordinador/a- Departamento
- Dereito Público e Teoría do Estado
- Área
- Dereito Internacional Público e Relacións Internacionais
- Teléfono
- 881814700
- Correo electrónico
- isabel.lirola [at] usc.es
- Categoría
- Profesor/a: Catedrático/a de Universidade