Reimaxinando a Virginia Woolf: Bioficción e as difusas fronteiras da vida e a literatura.
Autoría
A.A.R.
Máster Universitario en Estudos Ingleses Avanzados e as súas Aplicacións (2ªed)
A.A.R.
Máster Universitario en Estudos Ingleses Avanzados e as súas Aplicacións (2ªed)
Data da defensa
16.07.2025 10:00
16.07.2025 10:00
Resumo
Na ficción contemporánea, as fronteiras entre biografía e invención son cada vez máis fluídas. A través do prisma da bioficción, figuras literarias como Virginia Woolf non só son lembradas, senón reimaginadas. As Horas constrúe unha narración de múltiples capas na que Woolf existe simultaneamente como autora, personaxe e eco cultural, desafiando as ideas tradicionais de autoría, memoria e verdade histórica. A teoría feminista, as técnicas metaficcionales e a narración interxeracional converxen para explorar como a literatura pode preservar, transformar e democratizar o legado. As tecnoloxías de narración dixital amplían aínda máis estas posibilidades, convidando os lectores a participar na remodelación do significado biográfico a través dos medios de comunicación.
Na ficción contemporánea, as fronteiras entre biografía e invención son cada vez máis fluídas. A través do prisma da bioficción, figuras literarias como Virginia Woolf non só son lembradas, senón reimaginadas. As Horas constrúe unha narración de múltiples capas na que Woolf existe simultaneamente como autora, personaxe e eco cultural, desafiando as ideas tradicionais de autoría, memoria e verdade histórica. A teoría feminista, as técnicas metaficcionales e a narración interxeracional converxen para explorar como a literatura pode preservar, transformar e democratizar o legado. As tecnoloxías de narración dixital amplían aínda máis estas posibilidades, convidando os lectores a participar na remodelación do significado biográfico a través dos medios de comunicación.
Dirección
Lojo Rodríguez, Laura María (Titoría)
Lojo Rodríguez, Laura María (Titoría)
Tribunal
BLANCO SUAREZ, ZELTIA (Coordinador)
ESTEVEZ SAA, MARGARITA (Presidente/a)
JIMENEZ PLACER, SUSANA MARIA (Secretario/a)
SACIDO ROMERO, JORGE (Vogal)
BLANCO SUAREZ, ZELTIA (Coordinador)
ESTEVEZ SAA, MARGARITA (Presidente/a)
JIMENEZ PLACER, SUSANA MARIA (Secretario/a)
SACIDO ROMERO, JORGE (Vogal)
O pensamento da pandemia por coronavirus a través da utilización da Idade Media (2020-2021)
Autoría
N.B.R.
Máster Universitario en Estudos Medievais Europeos: Imaxes, Textos e Contextos
N.B.R.
Máster Universitario en Estudos Medievais Europeos: Imaxes, Textos e Contextos
Data da defensa
10.07.2025 12:00
10.07.2025 12:00
Resumo
A pandemia por coronavirus e o conseguinte confinamento tiveron un notable impacto no pensamento e a produción cultural da sociedade do seu momento. Como reacción ás novas circunstancias, a Idade Media usouse con maior frecuencia na cultura. O presente traballo busca explicar esta renovación do interese polo medieval no medio dunha crise global. Para iso, recompilamos materiais medievais que circularon dixitalmente entre 2020 e 2021, que analizaremos coa axuda metodolóxica do neomedievalismo. Centrarémonos particularmente nos memes, por funcionar como unha das principais ferramentas comunicativas durante o illamento.
A pandemia por coronavirus e o conseguinte confinamento tiveron un notable impacto no pensamento e a produción cultural da sociedade do seu momento. Como reacción ás novas circunstancias, a Idade Media usouse con maior frecuencia na cultura. O presente traballo busca explicar esta renovación do interese polo medieval no medio dunha crise global. Para iso, recompilamos materiais medievais que circularon dixitalmente entre 2020 e 2021, que analizaremos coa axuda metodolóxica do neomedievalismo. Centrarémonos particularmente nos memes, por funcionar como unha das principais ferramentas comunicativas durante o illamento.
Dirección
SANMARTÍN BARROS, ISRAEL (Titoría)
SANMARTÍN BARROS, ISRAEL (Titoría)
Tribunal
SANMARTÍN BARROS, ISRAEL (Coordinador)
ANGUITA JAEN, JOSE MARIA (Presidente/a)
CARREÑO LÓPEZ, SARA (Secretario/a)
PELAZ FLORES, DIANA (Vogal)
SANMARTÍN BARROS, ISRAEL (Coordinador)
ANGUITA JAEN, JOSE MARIA (Presidente/a)
CARREÑO LÓPEZ, SARA (Secretario/a)
PELAZ FLORES, DIANA (Vogal)
Proposta de creación dun dicionario en liña de expresións idiomáticas para aprendentes avanzados de ruso como lingua estranxeira.
Autoría
V.B.
Máster Universitario Erasmus Mundus en Lexicografía (2ª ed)
V.B.
Máster Universitario Erasmus Mundus en Lexicografía (2ª ed)
Data da defensa
17.07.2025 10:00
17.07.2025 10:00
Resumo
Esta tese de máster propón o desenvolvemento e deseño dun dicionario en liña orientado especificamente a estudantes avanzados (niveis B1-C1 do MCER) de ruso como lingua estranxeira, centrándose en expresións idiomáticas que teñen un substantivo como compoñente principal. O estudo aborda os retos que os estudantes teñen ao dominar lexemas idiomáticos de varias palabras, esenciais para acadar a competencia comunicativa en niveis intermedios e avanzados. A investigación combina a análise baseada en corpus coa lexicografía pedagóxica para asegurar a selección de expresións idiomáticas relevantes e actuais, procedentes tanto de fontes literarias como da web, excluíndo aquelas obsoletas ou pouco frecuentes. A estrutura proposta para o dicionario fai fincapé no acceso amigable para o usuario, a integración multimedia e a presentación clara de información semántica, gramatical e contextual. A metodoloxía inclúe a compilación dun mínimo idiomático, a análise da frecuencia en corpus e a revisión de recursos fraseolóxicos existentes. Os resultados subliñan a importancia da lexicografía dixital para apoiar a adquisición de linguas e suxiren recomendacións prácticas para o deseño e implementación do dicionario.
Esta tese de máster propón o desenvolvemento e deseño dun dicionario en liña orientado especificamente a estudantes avanzados (niveis B1-C1 do MCER) de ruso como lingua estranxeira, centrándose en expresións idiomáticas que teñen un substantivo como compoñente principal. O estudo aborda os retos que os estudantes teñen ao dominar lexemas idiomáticos de varias palabras, esenciais para acadar a competencia comunicativa en niveis intermedios e avanzados. A investigación combina a análise baseada en corpus coa lexicografía pedagóxica para asegurar a selección de expresións idiomáticas relevantes e actuais, procedentes tanto de fontes literarias como da web, excluíndo aquelas obsoletas ou pouco frecuentes. A estrutura proposta para o dicionario fai fincapé no acceso amigable para o usuario, a integración multimedia e a presentación clara de información semántica, gramatical e contextual. A metodoloxía inclúe a compilación dun mínimo idiomático, a análise da frecuencia en corpus e a revisión de recursos fraseolóxicos existentes. Os resultados subliñan a importancia da lexicografía dixital para apoiar a adquisición de linguas e suxiren recomendacións prácticas para o deseño e implementación do dicionario.
Dirección
MELISS , MEIKE (Titoría)
MELISS , MEIKE (Titoría)
Tribunal
DOMINGUEZ VAZQUEZ, MARIA JOSE (Coordinador)
PEREIRA FARIÑA, MARTIN (Presidente/a)
Margalitadze , Tinatin (Secretario/a)
Gouws , Rufus Hjalmar (Vogal)
DOMINGUEZ VAZQUEZ, MARIA JOSE (Coordinador)
PEREIRA FARIÑA, MARTIN (Presidente/a)
Margalitadze , Tinatin (Secretario/a)
Gouws , Rufus Hjalmar (Vogal)
O Ars moriendi. Unha producción cultural dende a concepción da morte na Baixa Idade Media europea
Autoría
A.C.V.
Máster Universitario en Estudos Medievais Europeos: Imaxes, Textos e Contextos
A.C.V.
Máster Universitario en Estudos Medievais Europeos: Imaxes, Textos e Contextos
Data da defensa
10.07.2025 15:30
10.07.2025 15:30
Resumo
Unha análise do Ars moriendi como fonte histórica, a súa función como obra literaria de carácter relixioso e a súa influencia no cambio de mentalidade no momento de concebir a morte nos séculos finais da Baixa Idade Media; abordando cuestións como a relixiosidade, a difusión de novas ideas e a contemporaneidade desta fonte con outros tipos de expresións artísticas e culturais.
Unha análise do Ars moriendi como fonte histórica, a súa función como obra literaria de carácter relixioso e a súa influencia no cambio de mentalidade no momento de concebir a morte nos séculos finais da Baixa Idade Media; abordando cuestións como a relixiosidade, a difusión de novas ideas e a contemporaneidade desta fonte con outros tipos de expresións artísticas e culturais.
Dirección
SANCHEZ SANCHEZ, XOSE MANOEL (Titoría)
SANCHEZ SANCHEZ, XOSE MANOEL (Titoría)
Tribunal
SANMARTÍN BARROS, ISRAEL (Coordinador)
ANGUITA JAEN, JOSE MARIA (Presidente/a)
CARREÑO LÓPEZ, SARA (Secretario/a)
PELAZ FLORES, DIANA (Vogal)
SANMARTÍN BARROS, ISRAEL (Coordinador)
ANGUITA JAEN, JOSE MARIA (Presidente/a)
CARREÑO LÓPEZ, SARA (Secretario/a)
PELAZ FLORES, DIANA (Vogal)
Mulleres de costa: unha lectura en feminino das vilas medievais da Mariña
Autoría
I.C.G.
Máster Universitario en Estudos Medievais Europeos: Imaxes, Textos e Contextos
I.C.G.
Máster Universitario en Estudos Medievais Europeos: Imaxes, Textos e Contextos
Data da defensa
10.07.2025 18:00
10.07.2025 18:00
Resumo
Algunhas vilas da Mariña supoñen un enclave importante dentro do fenómeno urbano medieval galego. Pero que pasa cando queremos ver estas cidades en feminino? Este traballo pretende afondar nese baleiro, realizando unha investigación que poña o foco de atención nas mulleres medievais que viven nesta costa. Por medio de revisión bibliográfica e consulta de arquivos locais, farase un achegamento aos distintos espazos cos que se poden relacionar estas damas costeiras. Por un lado, analizarase o espazo xurídico, no que se documentan numerosas mulleres con poder e influencia, especialmente visible no mercado de bens patrimoniais e nos testamentos. Por outro lado, examinaranse os espazos de elite, abordando a influencia dende a distancia das figuras rexias e o protagonismo das aristócratas laicas dende unha posición máis local. Ademais, farase un estudo dos espazos de relixión, principalmente daquelas mulleres ingresadas en mosteiros, pero tamén da excepcionalidade que supón a emparedada de Mondoñedo. Así mesmo, analizaranse os espazos do laboral, a través dos traballos específicos que desempeñan. Desta maneira, en xeral, abordaranse as diversas entidades femininas, ben sexa con nome propio ou co máis impreciso pero integrador anonimato.
Algunhas vilas da Mariña supoñen un enclave importante dentro do fenómeno urbano medieval galego. Pero que pasa cando queremos ver estas cidades en feminino? Este traballo pretende afondar nese baleiro, realizando unha investigación que poña o foco de atención nas mulleres medievais que viven nesta costa. Por medio de revisión bibliográfica e consulta de arquivos locais, farase un achegamento aos distintos espazos cos que se poden relacionar estas damas costeiras. Por un lado, analizarase o espazo xurídico, no que se documentan numerosas mulleres con poder e influencia, especialmente visible no mercado de bens patrimoniais e nos testamentos. Por outro lado, examinaranse os espazos de elite, abordando a influencia dende a distancia das figuras rexias e o protagonismo das aristócratas laicas dende unha posición máis local. Ademais, farase un estudo dos espazos de relixión, principalmente daquelas mulleres ingresadas en mosteiros, pero tamén da excepcionalidade que supón a emparedada de Mondoñedo. Así mesmo, analizaranse os espazos do laboral, a través dos traballos específicos que desempeñan. Desta maneira, en xeral, abordaranse as diversas entidades femininas, ben sexa con nome propio ou co máis impreciso pero integrador anonimato.
Dirección
PELAZ FLORES, DIANA (Titoría)
SANMARTÍN BARROS, ISRAEL Cotitoría
PELAZ FLORES, DIANA (Titoría)
SANMARTÍN BARROS, ISRAEL Cotitoría
Tribunal
SANMARTÍN BARROS, ISRAEL (Coordinador)
ANGUITA JAEN, JOSE MARIA (Presidente/a)
CARREÑO LÓPEZ, SARA (Secretario/a)
SUAREZ GONZALEZ, ANA ISABEL (Vogal)
SANMARTÍN BARROS, ISRAEL (Coordinador)
ANGUITA JAEN, JOSE MARIA (Presidente/a)
CARREÑO LÓPEZ, SARA (Secretario/a)
SUAREZ GONZALEZ, ANA ISABEL (Vogal)
Construción de espazos singulares: fronteira e representacións liminais na narrativa galega
Autoría
I.C.N.
Máster Universitario en Estudos da Literatura e da Cultura
I.C.N.
Máster Universitario en Estudos da Literatura e da Cultura
Data da defensa
16.07.2025 10:00
16.07.2025 10:00
Resumo
A aplicación da noción antropolóxica da liminalidade ós estudos espaciais a partir do xiro supuxo un novo paradigma á hora de analizar certos lugares definidos polo seu carácter transitorio, lugares cuxa indefinición dos límites determina unha realidade en si mesma. Este é o caso dos espazos de fronteira, onde a delimitación dos valores simbólicos que definen o externo é posta en cuestionamento. No eido galego a fronteira gozou historicamente dunha representación moi produtiva na literatura, dada a importancia que tivo na formación da identidade comunitaria, así como a súa potencialidade para construír o fantástico, un dos xéneros autóctonos por excelencia. O presente estudo busca, valéndose de dúas novelas contemporáneas, O bosque é grande e profundo de Manuel Darriba e Ninguén Queda de Brais Lamela, unha de carácter realista e outra fantástica, afondar na forma na que se constrúe a fronteira a través desta subversión e transformación da significación dos límites, así como avaliar os diferentes resultados que esta elaboración presenta en función do paradigma narrativo sobre o que se leva a cabo.
A aplicación da noción antropolóxica da liminalidade ós estudos espaciais a partir do xiro supuxo un novo paradigma á hora de analizar certos lugares definidos polo seu carácter transitorio, lugares cuxa indefinición dos límites determina unha realidade en si mesma. Este é o caso dos espazos de fronteira, onde a delimitación dos valores simbólicos que definen o externo é posta en cuestionamento. No eido galego a fronteira gozou historicamente dunha representación moi produtiva na literatura, dada a importancia que tivo na formación da identidade comunitaria, así como a súa potencialidade para construír o fantástico, un dos xéneros autóctonos por excelencia. O presente estudo busca, valéndose de dúas novelas contemporáneas, O bosque é grande e profundo de Manuel Darriba e Ninguén Queda de Brais Lamela, unha de carácter realista e outra fantástica, afondar na forma na que se constrúe a fronteira a través desta subversión e transformación da significación dos límites, así como avaliar os diferentes resultados que esta elaboración presenta en función do paradigma narrativo sobre o que se leva a cabo.
Dirección
VILAVEDRA FERNANDEZ, DOLORES (Titoría)
GARCIA MARTINEZ, PABLO Cotitoría
VILAVEDRA FERNANDEZ, DOLORES (Titoría)
GARCIA MARTINEZ, PABLO Cotitoría
Tribunal
DOMINGUEZ PRIETO, CESAR PABLO (Coordinador)
CORRAL DIAZ, MARIA ESTHER (Presidente/a)
GONZALEZ MARTINEZ, DEBORA (Secretario/a)
NOGUEIRA OTERO, XOSE (Vogal)
DOMINGUEZ PRIETO, CESAR PABLO (Coordinador)
CORRAL DIAZ, MARIA ESTHER (Presidente/a)
GONZALEZ MARTINEZ, DEBORA (Secretario/a)
NOGUEIRA OTERO, XOSE (Vogal)
A representación do medo na historiografía do século XII a través da Historia Compostelana e o Códice Calixtino
Autoría
P.C.A.
Máster Universitario en Estudos Medievais Europeos: Imaxes, Textos e Contextos
P.C.A.
Máster Universitario en Estudos Medievais Europeos: Imaxes, Textos e Contextos
Data da defensa
10.07.2025 15:30
10.07.2025 15:30
Resumo
O século XII é unha época moi útil á hora de estudar a Idade Media galega. É un momento de bonanza xeral, onde xa se cristalizou por completo o cambio de paradigma reinante cara o feudal, cun despegue económico notable e o seu consecuente aumento demográfico. Ademais, confórmanse novos grandes cambios, derivado tamén da bonanza xeneralizada, como a renovación monástica ou a expansión do urbano, que a súa vez acarrearán transformacións sociais de índole mais ou menos violenta Esta serie de factores sociais, económicos e políticos crearán un escenario perfecto para o que será o período de ouro das letras e da cultura galegas. Desde a sede compostelá, erixida como capital política, espiritual, e agora cultural, promoveranse multitude de estudios e publicacións que culminarán coas súas duas obras magnas, o Codex Calixtinus e a Historia Compostellana, as cales cambiarán o modo de escribir historia non só no reino senón que mais aló das fronteras peninsulares. O medo, sen dúbida, é un dos factores que empurran á xénese destas obras, e que estará continuamente presente na súa arquitectura interior. Con este contexto, o obxetivo de este traballo é estudiar o medo como instrumento presente nas prácticas culturais e políticas escriturais do século XII galego, en especial no Codex Calixtinus e na Historia Compostelana. Para elo trataremos de, a) estudiar os contextos donde xurden os materiais a estudio; b) analizar as dúas obras e as súas composicións e autorías; c) Identificar cómo se representa o medo neses dúas fontes, d) pensar cómo se utilizou o medo no contexto político do momento nas crónicas e a súa relación co contexto.
O século XII é unha época moi útil á hora de estudar a Idade Media galega. É un momento de bonanza xeral, onde xa se cristalizou por completo o cambio de paradigma reinante cara o feudal, cun despegue económico notable e o seu consecuente aumento demográfico. Ademais, confórmanse novos grandes cambios, derivado tamén da bonanza xeneralizada, como a renovación monástica ou a expansión do urbano, que a súa vez acarrearán transformacións sociais de índole mais ou menos violenta Esta serie de factores sociais, económicos e políticos crearán un escenario perfecto para o que será o período de ouro das letras e da cultura galegas. Desde a sede compostelá, erixida como capital política, espiritual, e agora cultural, promoveranse multitude de estudios e publicacións que culminarán coas súas duas obras magnas, o Codex Calixtinus e a Historia Compostellana, as cales cambiarán o modo de escribir historia non só no reino senón que mais aló das fronteras peninsulares. O medo, sen dúbida, é un dos factores que empurran á xénese destas obras, e que estará continuamente presente na súa arquitectura interior. Con este contexto, o obxetivo de este traballo é estudiar o medo como instrumento presente nas prácticas culturais e políticas escriturais do século XII galego, en especial no Codex Calixtinus e na Historia Compostelana. Para elo trataremos de, a) estudiar os contextos donde xurden os materiais a estudio; b) analizar as dúas obras e as súas composicións e autorías; c) Identificar cómo se representa o medo neses dúas fontes, d) pensar cómo se utilizou o medo no contexto político do momento nas crónicas e a súa relación co contexto.
Dirección
SANMARTÍN BARROS, ISRAEL (Titoría)
SANMARTÍN BARROS, ISRAEL (Titoría)
Tribunal
SANMARTÍN BARROS, ISRAEL (Coordinador)
ANGUITA JAEN, JOSE MARIA (Presidente/a)
CARREÑO LÓPEZ, SARA (Secretario/a)
PELAZ FLORES, DIANA (Vogal)
SANMARTÍN BARROS, ISRAEL (Coordinador)
ANGUITA JAEN, JOSE MARIA (Presidente/a)
CARREÑO LÓPEZ, SARA (Secretario/a)
PELAZ FLORES, DIANA (Vogal)
As cantigas morais galego-portuguesas: estudio e edición crítica
Autoría
U.C.C.
Máster Universitario en Estudos da Literatura e da Cultura
U.C.C.
Máster Universitario en Estudos da Literatura e da Cultura
Data da defensa
20.02.2025 12:00
20.02.2025 12:00
Resumo
En termos xerais, o obxecto central deste Traballo de Fin de Máster é o estudo e a edición crítica anotada das cantigas galego-portuguesas de temática moral. O corpus de estudo está constituído por composicións de varios autores destacados na produción lírica galego-portuguesa, activos en diferentes épocas e pertencentes a distintos estamentos. Esta investigación permitirá explorar as mensaxes éticas que cada autor intenta transmitir a través das súas composicións, e eventualmente determinar a existencia de similitudes e diferenzas entre elas. En primeiro lugar, proporcionarase información detallada de cada autor, da transmisión das pezas que constitúen o corpus e das características temáticas, estilísticas e métricas das cantigas morais. En segundo lugar, levarase a cabo a edición crítica anotada de cada unha das cantigas, reguladas por uns criterios de edición preestablecidos.
En termos xerais, o obxecto central deste Traballo de Fin de Máster é o estudo e a edición crítica anotada das cantigas galego-portuguesas de temática moral. O corpus de estudo está constituído por composicións de varios autores destacados na produción lírica galego-portuguesa, activos en diferentes épocas e pertencentes a distintos estamentos. Esta investigación permitirá explorar as mensaxes éticas que cada autor intenta transmitir a través das súas composicións, e eventualmente determinar a existencia de similitudes e diferenzas entre elas. En primeiro lugar, proporcionarase información detallada de cada autor, da transmisión das pezas que constitúen o corpus e das características temáticas, estilísticas e métricas das cantigas morais. En segundo lugar, levarase a cabo a edición crítica anotada de cada unha das cantigas, reguladas por uns criterios de edición preestablecidos.
Dirección
GONZALEZ MARTINEZ, DEBORA (Titoría)
GONZALEZ MARTINEZ, DEBORA (Titoría)
Tribunal
DOMINGUEZ PRIETO, CESAR PABLO (Coordinador)
ALONSO VELOSO, MARIA JOSE (Presidente/a)
MORAN CABANAS, MARIA ISABEL (Secretario/a)
GARCIA TRABAZO, JOSE VIRGILIO (Vogal)
DOMINGUEZ PRIETO, CESAR PABLO (Coordinador)
ALONSO VELOSO, MARIA JOSE (Presidente/a)
MORAN CABANAS, MARIA ISABEL (Secretario/a)
GARCIA TRABAZO, JOSE VIRGILIO (Vogal)
Diagnosticando o Invisíbel: A Evolución da Histeria Feminina e os Roles Sociais en The Bell Jar de Sylvia Plath e Sorrow and Bliss de Meg Mason
Autoría
N.C.V.
Máster Universitario en Estudos Ingleses Avanzados e as súas Aplicacións (2ªed)
N.C.V.
Máster Universitario en Estudos Ingleses Avanzados e as súas Aplicacións (2ªed)
Data da defensa
16.07.2025 11:00
16.07.2025 11:00
Resumo
A figura literaria da muller tola manifestou durante moito tempo os ideais masculinos sobre a feminidade e o discurso psiquiátrico, o cal retratou ás mulleres como irracionais, histéricas ou emocionalmente inestábeis ao longo da historia, especialmente cando non se axustaban ás normas patriarcais. Con todo, a evolución das perspectivas sobre a saúde mental e o xénero comezaron a reimaxinar esta personaxe. Co tempo, a muller tola pasou de ser unha vítima pasiva ou histérica definida polas narracións dos homes, a ser un personaxe complexo que ofrece unha profunda análise da súa contorna e de como este lle afecta. Esta tese ofrece unha análise comparativa entre The Bell Jar (1963) de Sylvia Plath e Sorrow and Bliss (2020) de Meg Mason, explorando como cada novela reflicte e desafía as representacións tradicionais da tolemia feminina en dúas épocas diferentes. Mediante a análise das narracións en primeira persoa das protagonistas, este estudo pretende amosar o cambio na representación da enfermidade mental feminina, tendo en conta a influencia das expectativas de xénero. Mentres que a década de 1950 se caracterizou por un estigma excesivo e uns roles de xénero opresores, houbo un cambio cara á desestigmatización na década de 2020. Malia a que o tópico da muller rola mudou, esta tese revela como o xénero segue sedo persistente. Para lograr estes obxectivos, a metodoloxía empregada nesta tese baséase nunha exploración en profundidade da “tolemia” como fenómeno culturalmente construído e influenciado por normas patriarcais, apoiándose en conceptos fundacionais como “the female malady” de Elaine Showalter e “o problema que non ten nome” de Betty Friedan. Entre as obras críticas que abordan este tema consideraranse artigos como “Women and Hysteria in the History of Mental Health” de Cecilia Tasca, o cal explora a historia da vinculación da muller 4 coa histeria, e libros como The Madwoman in the Attic de Gilbert e Gubar (1979), que describe a denigración da muller ao longo da historia.
A figura literaria da muller tola manifestou durante moito tempo os ideais masculinos sobre a feminidade e o discurso psiquiátrico, o cal retratou ás mulleres como irracionais, histéricas ou emocionalmente inestábeis ao longo da historia, especialmente cando non se axustaban ás normas patriarcais. Con todo, a evolución das perspectivas sobre a saúde mental e o xénero comezaron a reimaxinar esta personaxe. Co tempo, a muller tola pasou de ser unha vítima pasiva ou histérica definida polas narracións dos homes, a ser un personaxe complexo que ofrece unha profunda análise da súa contorna e de como este lle afecta. Esta tese ofrece unha análise comparativa entre The Bell Jar (1963) de Sylvia Plath e Sorrow and Bliss (2020) de Meg Mason, explorando como cada novela reflicte e desafía as representacións tradicionais da tolemia feminina en dúas épocas diferentes. Mediante a análise das narracións en primeira persoa das protagonistas, este estudo pretende amosar o cambio na representación da enfermidade mental feminina, tendo en conta a influencia das expectativas de xénero. Mentres que a década de 1950 se caracterizou por un estigma excesivo e uns roles de xénero opresores, houbo un cambio cara á desestigmatización na década de 2020. Malia a que o tópico da muller rola mudou, esta tese revela como o xénero segue sedo persistente. Para lograr estes obxectivos, a metodoloxía empregada nesta tese baséase nunha exploración en profundidade da “tolemia” como fenómeno culturalmente construído e influenciado por normas patriarcais, apoiándose en conceptos fundacionais como “the female malady” de Elaine Showalter e “o problema que non ten nome” de Betty Friedan. Entre as obras críticas que abordan este tema consideraranse artigos como “Women and Hysteria in the History of Mental Health” de Cecilia Tasca, o cal explora a historia da vinculación da muller 4 coa histeria, e libros como The Madwoman in the Attic de Gilbert e Gubar (1979), que describe a denigración da muller ao longo da historia.
Dirección
Lojo Rodríguez, Laura María (Titoría)
Lojo Rodríguez, Laura María (Titoría)
Tribunal
BLANCO SUAREZ, ZELTIA (Coordinador)
SACIDO ROMERO, JORGE (Presidente/a)
Pereira Ares, Noemí (Secretario/a)
JIMENEZ PLACER, SUSANA MARIA (Vogal)
BLANCO SUAREZ, ZELTIA (Coordinador)
SACIDO ROMERO, JORGE (Presidente/a)
Pereira Ares, Noemí (Secretario/a)
JIMENEZ PLACER, SUSANA MARIA (Vogal)
Dicionario Biográfico de Escritoras Galegas e o papel do xénero na lexicografía
Autoría
T.F.D.M.
Máster Universitario Erasmus Mundus en Lexicografía
T.F.D.M.
Máster Universitario Erasmus Mundus en Lexicografía
Data da defensa
20.02.2025 17:00
20.02.2025 17:00
Resumo
O obxectivo da seguinte tese de mestrado é arroiar luz sobre cuestións de xénero, lingua e literatura. En particular, sobre os temas de xénero na lexicografía e no mundo literario, máis especificamente no ámbito literario de Galicia. Para cubrir ambas áreas, proponse un Dicionario Biográfico de Escritoras Galegas, un dicionario en liña que presenta todas as entradas en galego e inglés. Adóptase un enfoque lexicográfico e biográfico para estruturar as entradas que forman parte do dicionario en liña proposto. Preséntase e discútese unha estrutura xeral, e ofrécense exemplos en ambos idiomas.
O obxectivo da seguinte tese de mestrado é arroiar luz sobre cuestións de xénero, lingua e literatura. En particular, sobre os temas de xénero na lexicografía e no mundo literario, máis especificamente no ámbito literario de Galicia. Para cubrir ambas áreas, proponse un Dicionario Biográfico de Escritoras Galegas, un dicionario en liña que presenta todas as entradas en galego e inglés. Adóptase un enfoque lexicográfico e biográfico para estruturar as entradas que forman parte do dicionario en liña proposto. Preséntase e discútese unha estrutura xeral, e ofrécense exemplos en ambos idiomas.
Dirección
ALVAREZ DE LA GRANJA, MARIA (Titoría)
ALVAREZ DE LA GRANJA, MARIA (Titoría)
Tribunal
CAL VARELA, MARIO (Coordinador)
SANMARCO BANDE, MARIA TERESA (Presidente/a)
González Seoane, Ernesto Xosé (Secretario/a)
Frankenberg García, Ana (Vogal)
CAL VARELA, MARIO (Coordinador)
SANMARCO BANDE, MARIA TERESA (Presidente/a)
González Seoane, Ernesto Xosé (Secretario/a)
Frankenberg García, Ana (Vogal)
As transferencias artísticas na Baixa Idade Media peninsular: A Virxe do O entre Coimbra e Galiza
Autoría
G.E.R.
Máster Universitario en Estudos Medievais Europeos: Imaxes, Textos e Contextos
G.E.R.
Máster Universitario en Estudos Medievais Europeos: Imaxes, Textos e Contextos
Data da defensa
10.07.2025 15:30
10.07.2025 15:30
Resumo
En torno ao 1330 será chamado a Coimbra un escultor de identidade incerta e coñecido como mestre Pero, o cal, xunto ao seu obradoiro, creará un novo modelo de Virxes do O que marcará o devir desta iconografía durante a Baixa Idade Media do poñente peninsular. Este novo arquetipo (froito da amalgama de estilos, formas e solucións locais con aquelas nas que o autor se tería formado na súa terra) será pronto distribuído polo territorio portugués e galego grazas á circulación de pezas e obradoiros que se desprazarán por mar e a través das principais vías de peregrinación ou comercio da zona. Estas obras e autores veranse unha vez máis influenciados polos ámbitos artísticos que as acollen nos seus desprazamentos, dando lugar a intercambios de ida e volta e á xeración de novos modelos en territorio galego que, nacidos da mestura de preceptos coimbráns e locais, conquistarán axiña novos espazos dentro dos templos, dialogando cun fiel que verá nestas imaxes a esperanza de acadar a salvación.
En torno ao 1330 será chamado a Coimbra un escultor de identidade incerta e coñecido como mestre Pero, o cal, xunto ao seu obradoiro, creará un novo modelo de Virxes do O que marcará o devir desta iconografía durante a Baixa Idade Media do poñente peninsular. Este novo arquetipo (froito da amalgama de estilos, formas e solucións locais con aquelas nas que o autor se tería formado na súa terra) será pronto distribuído polo territorio portugués e galego grazas á circulación de pezas e obradoiros que se desprazarán por mar e a través das principais vías de peregrinación ou comercio da zona. Estas obras e autores veranse unha vez máis influenciados polos ámbitos artísticos que as acollen nos seus desprazamentos, dando lugar a intercambios de ida e volta e á xeración de novos modelos en territorio galego que, nacidos da mestura de preceptos coimbráns e locais, conquistarán axiña novos espazos dentro dos templos, dialogando cun fiel que verá nestas imaxes a esperanza de acadar a salvación.
Dirección
CENDON FERNANDEZ, MARTA (Titoría)
CHAO CASTRO, DAVID Cotitoría
CENDON FERNANDEZ, MARTA (Titoría)
CHAO CASTRO, DAVID Cotitoría
Tribunal
SANMARTÍN BARROS, ISRAEL (Coordinador)
ANGUITA JAEN, JOSE MARIA (Presidente/a)
CARREÑO LÓPEZ, SARA (Secretario/a)
PELAZ FLORES, DIANA (Vogal)
SANMARTÍN BARROS, ISRAEL (Coordinador)
ANGUITA JAEN, JOSE MARIA (Presidente/a)
CARREÑO LÓPEZ, SARA (Secretario/a)
PELAZ FLORES, DIANA (Vogal)
Traballo Fin de Máster: A presenza da lírica trobadoresca galegoportuguesa no mundo académico na Galiza e en Portugal (1974/75actualidade).
Autoría
M.F.V.
Máster Universitario en Estudos da Literatura e da Cultura
M.F.V.
Máster Universitario en Estudos da Literatura e da Cultura
Data da defensa
16.07.2025 10:40
16.07.2025 10:40
Resumo
A lírica trobadoresca galegoportuguesa constitúese como un dos patrimonios literarios máis ricos da Idade Media na Península Ibérica. A súa recepción ten seguido camiños moi diversos aquén e alén Miño, evidenciando como unha tradición literaria común pode ser mobilizada en función de estratexias culturais e identitarias máis amplas. Como patrimonio compartido, favorece un ollar comparativo e ofrece un escenario propicio para a comprensión do proceso de elaboración e difusión de narrativas a partir dun mesmo repertorio. Nun traballo de orientación esencialmente práctica, preténdese analizar a presenza da poesía medieval na Galiza e en Portugal desde o fin das respectivas ditaduras até a actualidade, co foco na dimensión académica. A través de manuais escolares, currículos e historias da literatura, explóranse a forma, as dinámicas didácticas e a linguaxe mediante as cales a herdanza literaria é apropiada e vivida. A proposta quere contribuír á reflexión sobre a construción e o uso da memoria literaria en contextos transnacionais
A lírica trobadoresca galegoportuguesa constitúese como un dos patrimonios literarios máis ricos da Idade Media na Península Ibérica. A súa recepción ten seguido camiños moi diversos aquén e alén Miño, evidenciando como unha tradición literaria común pode ser mobilizada en función de estratexias culturais e identitarias máis amplas. Como patrimonio compartido, favorece un ollar comparativo e ofrece un escenario propicio para a comprensión do proceso de elaboración e difusión de narrativas a partir dun mesmo repertorio. Nun traballo de orientación esencialmente práctica, preténdese analizar a presenza da poesía medieval na Galiza e en Portugal desde o fin das respectivas ditaduras até a actualidade, co foco na dimensión académica. A través de manuais escolares, currículos e historias da literatura, explóranse a forma, as dinámicas didácticas e a linguaxe mediante as cales a herdanza literaria é apropiada e vivida. A proposta quere contribuír á reflexión sobre a construción e o uso da memoria literaria en contextos transnacionais
Dirección
FEIJO TORRES, ELIAS JOSE (Titoría)
FEIJO TORRES, ELIAS JOSE (Titoría)
Tribunal
DOMINGUEZ PRIETO, CESAR PABLO (Coordinador)
CORRAL DIAZ, MARIA ESTHER (Presidente/a)
GONZALEZ MARTINEZ, DEBORA (Secretario/a)
NOGUEIRA OTERO, XOSE (Vogal)
DOMINGUEZ PRIETO, CESAR PABLO (Coordinador)
CORRAL DIAZ, MARIA ESTHER (Presidente/a)
GONZALEZ MARTINEZ, DEBORA (Secretario/a)
NOGUEIRA OTERO, XOSE (Vogal)
Fronteiras inquietantes: Liminalidade, o gótico e a feminidade de mediados de século en The Breaking Point de Daphne du Maurier
Autoría
A.F.B.
Máster Universitario en Estudos Ingleses Avanzados e as súas Aplicacións (2ªed)
A.F.B.
Máster Universitario en Estudos Ingleses Avanzados e as súas Aplicacións (2ªed)
Data da defensa
16.07.2025 12:30
16.07.2025 12:30
Resumo
O período de posguerra en Gran Bretaña marcou unha reafirmación dos roles de xénero tradicionais, xa que os valores dominantes occidentais reforzaron a subordinación das mulleres á autoridade patriarcal e confináronas en gran medida ao ámbito doméstico. Na década de 1950, moitas mulleres sentíanse atrapadas no seu papel de amas de casa, experimentando angustia e unha sensación de falta de propósito. Daphne du Maurier, unha destacada escritora gótica da época, capta estas ansiedades en The Breaking Point (1959), unha obra composta por oito relatos, cada un dos cales retrata un punto de ruptura psicolóxica que transforma a visión do mundo dos protagonistas. Aínda que académicas como Gina Wisker (2022) e Setara Pracha (2023) teñen examinado a submisión feminina en relatos individuais, prestouse pouca atención a como The Breaking Point cuestiona de maneira sistemática as narrativas dominantes de xénero. A partir dos Estudos Góticos dentro dun marco de teoría de xénero e estudos sobre a liminalidade, esta tese propón analizar catro relatos de The Breaking Point que destacan pola súa exploración da dinámica entre o masculino e o feminino: “The Alibi”, “The Blue Lenses”, “The Pool” e “The Chamois”. Deste xeito, esta tese sostén que os relatos seleccionados desafían as narrativas culturais que sustentan a construción dos roles de xénero en The Breaking Point. Tal e como demostra a análise, é a través de estratexias góticas como a desfamiliarización e a aparición de espazos e estados liminais que se desestabiliza a visión do mundo dos personaxes respecto a esas narrativas culturais de xénero. En última instancia, as conclusións desta tese posicionan The Breaking Point como unha obra clave do Gótico Feminino na Gran Bretaña de mediadios do século XX e contribúen ao crecente, aínda que aínda limitado, estudo crítico sobre a ficción breve de du Maurier.
O período de posguerra en Gran Bretaña marcou unha reafirmación dos roles de xénero tradicionais, xa que os valores dominantes occidentais reforzaron a subordinación das mulleres á autoridade patriarcal e confináronas en gran medida ao ámbito doméstico. Na década de 1950, moitas mulleres sentíanse atrapadas no seu papel de amas de casa, experimentando angustia e unha sensación de falta de propósito. Daphne du Maurier, unha destacada escritora gótica da época, capta estas ansiedades en The Breaking Point (1959), unha obra composta por oito relatos, cada un dos cales retrata un punto de ruptura psicolóxica que transforma a visión do mundo dos protagonistas. Aínda que académicas como Gina Wisker (2022) e Setara Pracha (2023) teñen examinado a submisión feminina en relatos individuais, prestouse pouca atención a como The Breaking Point cuestiona de maneira sistemática as narrativas dominantes de xénero. A partir dos Estudos Góticos dentro dun marco de teoría de xénero e estudos sobre a liminalidade, esta tese propón analizar catro relatos de The Breaking Point que destacan pola súa exploración da dinámica entre o masculino e o feminino: “The Alibi”, “The Blue Lenses”, “The Pool” e “The Chamois”. Deste xeito, esta tese sostén que os relatos seleccionados desafían as narrativas culturais que sustentan a construción dos roles de xénero en The Breaking Point. Tal e como demostra a análise, é a través de estratexias góticas como a desfamiliarización e a aparición de espazos e estados liminais que se desestabiliza a visión do mundo dos personaxes respecto a esas narrativas culturais de xénero. En última instancia, as conclusións desta tese posicionan The Breaking Point como unha obra clave do Gótico Feminino na Gran Bretaña de mediadios do século XX e contribúen ao crecente, aínda que aínda limitado, estudo crítico sobre a ficción breve de du Maurier.
Dirección
Lojo Rodríguez, Laura María (Titoría)
Lojo Rodríguez, Laura María (Titoría)
Tribunal
BLANCO SUAREZ, ZELTIA (Coordinador)
SACIDO ROMERO, JORGE (Presidente/a)
Pereira Ares, Noemí (Secretario/a)
ESTEVEZ SAA, MARGARITA (Vogal)
BLANCO SUAREZ, ZELTIA (Coordinador)
SACIDO ROMERO, JORGE (Presidente/a)
Pereira Ares, Noemí (Secretario/a)
ESTEVEZ SAA, MARGARITA (Vogal)
O santo propósito da obediencia. Modelos de xénero e política sexual da dinastía portuguesa de Avís no século XV
Autoría
U.G.C.
Máster Universitario en Estudos Medievais Europeos: Imaxes, Textos e Contextos
U.G.C.
Máster Universitario en Estudos Medievais Europeos: Imaxes, Textos e Contextos
Data da defensa
10.07.2025 18:00
10.07.2025 18:00
Resumo
O presente traballo aborda un estudo aproximativo do proceso de lexitimación e fortalecemento do poder da dinastía lusa de Avís, combinando unha análise con perspectiva de xénero das imaxes propagandísticas producidas por esta liñaxe, en paralelo ao retrato que dela esbozan os mecanismos de control das condutas de xénero e da sexualidade. Tomando como marco cronolóxico os reinados de João I, D. Duarte, Afonso V e João II, buscaranse paralelos e disonancias entre os modelos e ideais de xénero e as accións reguladoras dos mesmos na corte, no reino e naqueles territorios en proceso de colonización. Atenderase así á caracterización dos roles de xénero, a evolución das medidas lexislativas de control da sexualidade, as súas limitacións e marxes de permisibilidade, ademais da intersección entre o xénero e outras categorías da alteridade política, social, relixiosa e étnica.
O presente traballo aborda un estudo aproximativo do proceso de lexitimación e fortalecemento do poder da dinastía lusa de Avís, combinando unha análise con perspectiva de xénero das imaxes propagandísticas producidas por esta liñaxe, en paralelo ao retrato que dela esbozan os mecanismos de control das condutas de xénero e da sexualidade. Tomando como marco cronolóxico os reinados de João I, D. Duarte, Afonso V e João II, buscaranse paralelos e disonancias entre os modelos e ideais de xénero e as accións reguladoras dos mesmos na corte, no reino e naqueles territorios en proceso de colonización. Atenderase así á caracterización dos roles de xénero, a evolución das medidas lexislativas de control da sexualidade, as súas limitacións e marxes de permisibilidade, ademais da intersección entre o xénero e outras categorías da alteridade política, social, relixiosa e étnica.
Dirección
PELAZ FLORES, DIANA (Titoría)
PELAZ FLORES, DIANA (Titoría)
Tribunal
SANMARTÍN BARROS, ISRAEL (Coordinador)
ANGUITA JAEN, JOSE MARIA (Presidente/a)
CARREÑO LÓPEZ, SARA (Secretario/a)
SUAREZ GONZALEZ, ANA ISABEL (Vogal)
SANMARTÍN BARROS, ISRAEL (Coordinador)
ANGUITA JAEN, JOSE MARIA (Presidente/a)
CARREÑO LÓPEZ, SARA (Secretario/a)
SUAREZ GONZALEZ, ANA ISABEL (Vogal)
A estética queer, o camp e as distintas formas de representación transxénero no audiovisual contemporáneo
Autoría
V.G.V.
Máster Universitario en Estudos da Literatura e da Cultura
V.G.V.
Máster Universitario en Estudos da Literatura e da Cultura
Data da defensa
17.07.2025 10:00
17.07.2025 10:00
Resumo
Dende sempre existiron representacións de persoas LGBTIQ+ nas artes e estas teñen un gran impacto cultural, social e político. A partir dunha revisión teórica, explóranse os conceptos de queer e camp, identificando as súas principais características temáticas e estéticas, como o humor, o exceso, a artificiosidade e a súa capacidade para subverter normas sociais e culturais. Abórdase tamén o papel do audiovisual na visibilización da experiencia transxénero, considerando como estas narrativas contribúen a cuestionar o binarismo de xénero, desmantelar estereotipos e ofrecer modelos de identidade máis inclusivos e complexos. Por medio do estudo de casos en cinema, televisión e plataformas dixitais, analízanse obras que combinan transgresión estética e activismo, revelando o potencial do audiovisual como ferramenta de resistencia e transformación no marco da loita polos dereitos da comunidade LGTBIQ+.
Dende sempre existiron representacións de persoas LGBTIQ+ nas artes e estas teñen un gran impacto cultural, social e político. A partir dunha revisión teórica, explóranse os conceptos de queer e camp, identificando as súas principais características temáticas e estéticas, como o humor, o exceso, a artificiosidade e a súa capacidade para subverter normas sociais e culturais. Abórdase tamén o papel do audiovisual na visibilización da experiencia transxénero, considerando como estas narrativas contribúen a cuestionar o binarismo de xénero, desmantelar estereotipos e ofrecer modelos de identidade máis inclusivos e complexos. Por medio do estudo de casos en cinema, televisión e plataformas dixitais, analízanse obras que combinan transgresión estética e activismo, revelando o potencial do audiovisual como ferramenta de resistencia e transformación no marco da loita polos dereitos da comunidade LGTBIQ+.
Dirección
NOGUEIRA OTERO, XOSE (Titoría)
NOGUEIRA OTERO, XOSE (Titoría)
Tribunal
DOMINGUEZ PRIETO, CESAR PABLO (Coordinador)
CABO ASEGUINOLAZA, FERNANDO (Presidente/a)
ULLA LORENZO, ALEJANDRA (Secretario/a)
GARCIA MARTINEZ, MANUEL (Vogal)
DOMINGUEZ PRIETO, CESAR PABLO (Coordinador)
CABO ASEGUINOLAZA, FERNANDO (Presidente/a)
ULLA LORENZO, ALEJANDRA (Secretario/a)
GARCIA MARTINEZ, MANUEL (Vogal)
As relacións de autos sacramentais calderonianos na imprenta da Idade Moderna
Autoría
M.A.G.L.
Máster Universitario en Estudos da Literatura e da Cultura
M.A.G.L.
Máster Universitario en Estudos da Literatura e da Cultura
Data da defensa
16.07.2025 09:00
16.07.2025 09:00
Resumo
A relación é un xénero editorial que surxe no contexto da imprenta do século XVIII. Constitúe un tipo de impreso teatral breve no que se imprimían fragmentos ou tiradas extraídas de comedias famosas ou autos sacramentais áureos que seguiron tendo éxito no ámbito editorial e escénico do século XVIII. O obxectivo principal deste traballo é o estudo das relacións de autos de Calderón de la Barca no contexto da polémica que surxe con respecto a este xénero e que desembocou na súa prohibición en 1765. En primeiro lugar, elaborarase un corpus que recolle todas as relacións de autos calderonianos e, despois, atenderanse con detalle tódolos aspectos definitorios destes impresos: as súas características materiais, un estudo dos talleres dos que saen estas impresións, os títulos dos autos dos cales veñen e o número de edicións de cada unha destas relacións, para entender, deste xeito, cales puideron ter maior éxito no século XVIII. Por último, incluirase un estudo do fragmento escollido para reproducir nas relacións coa finalidade de entender que parte do auto tivo maior éxito literario e escénico.
A relación é un xénero editorial que surxe no contexto da imprenta do século XVIII. Constitúe un tipo de impreso teatral breve no que se imprimían fragmentos ou tiradas extraídas de comedias famosas ou autos sacramentais áureos que seguiron tendo éxito no ámbito editorial e escénico do século XVIII. O obxectivo principal deste traballo é o estudo das relacións de autos de Calderón de la Barca no contexto da polémica que surxe con respecto a este xénero e que desembocou na súa prohibición en 1765. En primeiro lugar, elaborarase un corpus que recolle todas as relacións de autos calderonianos e, despois, atenderanse con detalle tódolos aspectos definitorios destes impresos: as súas características materiais, un estudo dos talleres dos que saen estas impresións, os títulos dos autos dos cales veñen e o número de edicións de cada unha destas relacións, para entender, deste xeito, cales puideron ter maior éxito no século XVIII. Por último, incluirase un estudo do fragmento escollido para reproducir nas relacións coa finalidade de entender que parte do auto tivo maior éxito literario e escénico.
Dirección
ULLA LORENZO, ALEJANDRA (Titoría)
ULLA LORENZO, ALEJANDRA (Titoría)
Tribunal
DOMINGUEZ PRIETO, CESAR PABLO (Coordinador)
CASAS VALES, ARTURO (Presidente/a)
MORAN CABANAS, MARIA ISABEL (Secretario/a)
GARCIA TRABAZO, JOSE VIRGILIO (Vogal)
DOMINGUEZ PRIETO, CESAR PABLO (Coordinador)
CASAS VALES, ARTURO (Presidente/a)
MORAN CABANAS, MARIA ISABEL (Secretario/a)
GARCIA TRABAZO, JOSE VIRGILIO (Vogal)
A sexualidade e o corpo femininos nas cantigas de escarnio galego-portuguesas
Autoría
A.J.C.
Máster Universitario en Estudos Medievais Europeos: Imaxes, Textos e Contextos
A.J.C.
Máster Universitario en Estudos Medievais Europeos: Imaxes, Textos e Contextos
Data da defensa
10.07.2025 09:30
10.07.2025 09:30
Resumo
As cantigas de escarnio galego-portuguesas revelan un amplo abano de posibilidades para explorar a sexualidade e o corpo femininos, no que a sátira e a burla están moi presentes de forma explícita na maioría dos casos e tamén de xeito implícito, con múltiples metáforas e dobres sentidos. A partir da delimitación dun corpus textual no que se teña en conta o tratamento do tema neste xénero satírico, se analizará como se articulan os diferentes discursos. Terase en conta, en primeiro lugar, o marco teórico do concepto da sexualidade na Idade Media (visión moral e relixiosa) e a sátira e burla como ferramentas literarias. A continuación, se estudará a representación do corpo feminino (caracterización grotesca, a beleza ideal en contraste coa deformidade e a simboloxía que pode transmitir) e da sexualidade (descricións veladas mediante metáforas, alusións explícitas, figuras femininas criticadas, o adulterio, a promiscuidade, o homoerotismo, etc.). Como complemento, apoiarase o traballo con outras fontes de tipo histórico, artístico e literario.
As cantigas de escarnio galego-portuguesas revelan un amplo abano de posibilidades para explorar a sexualidade e o corpo femininos, no que a sátira e a burla están moi presentes de forma explícita na maioría dos casos e tamén de xeito implícito, con múltiples metáforas e dobres sentidos. A partir da delimitación dun corpus textual no que se teña en conta o tratamento do tema neste xénero satírico, se analizará como se articulan os diferentes discursos. Terase en conta, en primeiro lugar, o marco teórico do concepto da sexualidade na Idade Media (visión moral e relixiosa) e a sátira e burla como ferramentas literarias. A continuación, se estudará a representación do corpo feminino (caracterización grotesca, a beleza ideal en contraste coa deformidade e a simboloxía que pode transmitir) e da sexualidade (descricións veladas mediante metáforas, alusións explícitas, figuras femininas criticadas, o adulterio, a promiscuidade, o homoerotismo, etc.). Como complemento, apoiarase o traballo con outras fontes de tipo histórico, artístico e literario.
Dirección
CORRAL DIAZ, MARIA ESTHER (Titoría)
CORRAL DIAZ, MARIA ESTHER (Titoría)
Tribunal
SANMARTÍN BARROS, ISRAEL (Coordinador)
ANGUITA JAEN, JOSE MARIA (Presidente/a)
CARREÑO LÓPEZ, SARA (Secretario/a)
PELAZ FLORES, DIANA (Vogal)
SANMARTÍN BARROS, ISRAEL (Coordinador)
ANGUITA JAEN, JOSE MARIA (Presidente/a)
CARREÑO LÓPEZ, SARA (Secretario/a)
PELAZ FLORES, DIANA (Vogal)
A experiencia estética do desagradable. A posta en risco da integridade física nas prácticas performativas contemporáneas.
Autoría
L.M.G.
Máster Universitario en Estudos da Literatura e da Cultura
L.M.G.
Máster Universitario en Estudos da Literatura e da Cultura
Data da defensa
17.07.2025 10:30
17.07.2025 10:30
Resumo
O presente traballo tenta achegar grosso modo os diversos contextos e motivacións que levan na posmodernidade á producción de performances onde o corpo do artista é receptor de violencia. Así pois, faráse unha revisión cronolóxica dalgúns dos movementos e artistas que introducen estas prácticas autolesivas nas súas obras, pasando logo a facer unha valoración ético-estética da cuestión, para, finalmente, reflexionar sobre cómo as novas tecnoloxías nos permiten ampliar o debate ao aportar a posibilidade da realización de performances de caracter autolesivo, mesmo suicida, por parte de robots.
O presente traballo tenta achegar grosso modo os diversos contextos e motivacións que levan na posmodernidade á producción de performances onde o corpo do artista é receptor de violencia. Así pois, faráse unha revisión cronolóxica dalgúns dos movementos e artistas que introducen estas prácticas autolesivas nas súas obras, pasando logo a facer unha valoración ético-estética da cuestión, para, finalmente, reflexionar sobre cómo as novas tecnoloxías nos permiten ampliar o debate ao aportar a posibilidade da realización de performances de caracter autolesivo, mesmo suicida, por parte de robots.
Dirección
NOGUEIRA OTERO, XOSE (Titoría)
NOGUEIRA OTERO, XOSE (Titoría)
Tribunal
DOMINGUEZ PRIETO, CESAR PABLO (Coordinador)
CABO ASEGUINOLAZA, FERNANDO (Presidente/a)
ULLA LORENZO, ALEJANDRA (Secretario/a)
GARCIA MARTINEZ, MANUEL (Vogal)
DOMINGUEZ PRIETO, CESAR PABLO (Coordinador)
CABO ASEGUINOLAZA, FERNANDO (Presidente/a)
ULLA LORENZO, ALEJANDRA (Secretario/a)
GARCIA MARTINEZ, MANUEL (Vogal)
“A Elbereth Gilthoniel”. Cancións e memoria na triloxía The Lord of the Rings, de J. R. R. Tolkien.
Autoría
M.F.M.M.
Máster Universitario en Estudos da Literatura e da Cultura
M.F.M.M.
Máster Universitario en Estudos da Literatura e da Cultura
Data da defensa
16.07.2025 10:00
16.07.2025 10:00
Resumo
As cancións en The Lord of the Rings de John Ronald Reuel Tolkien son unha ponte que permite a unión e a comuñón entre o pasado e o presente. Esta relación non foi estudada en profundidade por diversos expertos na obra. O obxectivo deste traballo é demostrar a relación entre as cancións e a memoria na obra de Tolkien. Para iso, seleccionaranse algunhas cancións cuxa letra narra eventos do pasado e posúan grande importancia nos sucesos que viven os personaxes e nas decisións que estes toman. A análise aborda aspectos como a letra, o lugar e as circunstancias nas que se entoan, os personaxes que as interpretan e a súa relación con outros personaxes do universo de Tolkien, entre outros. Estúdase a relación que teñen as cancións co ton da trama e o número delas en cada parte da obra, xa que diminúen a medida que o relato se volve máis triste e a esperanza do triunfo do ben sobre o mal se reduce. Este traballo achega un enfoque diferente ao estudo das cancións na obra de Tolkien, porque xeralmente estas foron analizadas nas adaptacións cinematográficas ou en relación coa vida do autor, pero non en termos intradiexéticos. Os estudos da memoria proporcionan un marco analítico para calibrar a importancia dun pasado que perdura nas cancións que son lembradas e entoadas polos habitantes da Terra Media.
As cancións en The Lord of the Rings de John Ronald Reuel Tolkien son unha ponte que permite a unión e a comuñón entre o pasado e o presente. Esta relación non foi estudada en profundidade por diversos expertos na obra. O obxectivo deste traballo é demostrar a relación entre as cancións e a memoria na obra de Tolkien. Para iso, seleccionaranse algunhas cancións cuxa letra narra eventos do pasado e posúan grande importancia nos sucesos que viven os personaxes e nas decisións que estes toman. A análise aborda aspectos como a letra, o lugar e as circunstancias nas que se entoan, os personaxes que as interpretan e a súa relación con outros personaxes do universo de Tolkien, entre outros. Estúdase a relación que teñen as cancións co ton da trama e o número delas en cada parte da obra, xa que diminúen a medida que o relato se volve máis triste e a esperanza do triunfo do ben sobre o mal se reduce. Este traballo achega un enfoque diferente ao estudo das cancións na obra de Tolkien, porque xeralmente estas foron analizadas nas adaptacións cinematográficas ou en relación coa vida do autor, pero non en termos intradiexéticos. Os estudos da memoria proporcionan un marco analítico para calibrar a importancia dun pasado que perdura nas cancións que son lembradas e entoadas polos habitantes da Terra Media.
Dirección
DOMINGUEZ PRIETO, CESAR PABLO (Titoría)
DOMINGUEZ PRIETO, CESAR PABLO (Titoría)
Tribunal
DOMINGUEZ PRIETO, CESAR PABLO (Coordinador)
CASAS VALES, ARTURO (Presidente/a)
MORAN CABANAS, MARIA ISABEL (Secretario/a)
GARCIA TRABAZO, JOSE VIRGILIO (Vogal)
DOMINGUEZ PRIETO, CESAR PABLO (Coordinador)
CASAS VALES, ARTURO (Presidente/a)
MORAN CABANAS, MARIA ISABEL (Secretario/a)
GARCIA TRABAZO, JOSE VIRGILIO (Vogal)
A urxencia épica na literatura da nación: o caso galego (1980-1999)
Autoría
E.N.B.
Máster Universitario en Estudos da Literatura e da Cultura
E.N.B.
Máster Universitario en Estudos da Literatura e da Cultura
Data da defensa
16.07.2025 11:30
16.07.2025 11:30
Resumo
A recuperación dos momentos do pasado presentados como épicos pola historia do nacionalismo galego foi levada a cabo na literatura por algunhas figuras autoriais que, á morte do ditador en 1975, quixeron renovar o imaxinario nacional. Cales foron os acontecementos rescatados, cales as mensaxes tiradas deles aproveitables para a unión da comunidade imaxinada no presente mais no futuro, cales os motivos da coincidencia na fórmula literaria da narrativa ou cales os modos nos que se operou, son algunhas das preguntas que orixinan esta investigación. Crónica de nós (1980), de Xosé Luis Méndez Ferrín; Trasalba ou Violeta e o militar morto (1985) mais Porta blindada (1990), de Margarita Ledo Andión; Morte de rei (1996), de Darío Xohán Cabana e No ventre do silencio (1999), tamén de X. L. Méndez Ferrín, son as obras onde se buscaron as respostas. A agrupación destes escritores e destas escritoras que manteñen certas conexións xeracionais, un posicionamento ideolóxico próximo e mesmo a concorrencia na recén creada Xerais responde ao desexo de definición dun corpus con coherencia interna que, ao situalo no contexto do campo literario dos anos 80 e 90, deveña nunha achega aos estudos sobre literatura, sociedade e historia que se veñen facendo.
A recuperación dos momentos do pasado presentados como épicos pola historia do nacionalismo galego foi levada a cabo na literatura por algunhas figuras autoriais que, á morte do ditador en 1975, quixeron renovar o imaxinario nacional. Cales foron os acontecementos rescatados, cales as mensaxes tiradas deles aproveitables para a unión da comunidade imaxinada no presente mais no futuro, cales os motivos da coincidencia na fórmula literaria da narrativa ou cales os modos nos que se operou, son algunhas das preguntas que orixinan esta investigación. Crónica de nós (1980), de Xosé Luis Méndez Ferrín; Trasalba ou Violeta e o militar morto (1985) mais Porta blindada (1990), de Margarita Ledo Andión; Morte de rei (1996), de Darío Xohán Cabana e No ventre do silencio (1999), tamén de X. L. Méndez Ferrín, son as obras onde se buscaron as respostas. A agrupación destes escritores e destas escritoras que manteñen certas conexións xeracionais, un posicionamento ideolóxico próximo e mesmo a concorrencia na recén creada Xerais responde ao desexo de definición dun corpus con coherencia interna que, ao situalo no contexto do campo literario dos anos 80 e 90, deveña nunha achega aos estudos sobre literatura, sociedade e historia que se veñen facendo.
Dirección
GARCIA MARTINEZ, PABLO (Titoría)
GARCIA MARTINEZ, PABLO (Titoría)
Tribunal
DOMINGUEZ PRIETO, CESAR PABLO (Coordinador)
CASAS VALES, ARTURO (Presidente/a)
MORAN CABANAS, MARIA ISABEL (Secretario/a)
GARCIA TRABAZO, JOSE VIRGILIO (Vogal)
DOMINGUEZ PRIETO, CESAR PABLO (Coordinador)
CASAS VALES, ARTURO (Presidente/a)
MORAN CABANAS, MARIA ISABEL (Secretario/a)
GARCIA TRABAZO, JOSE VIRGILIO (Vogal)
O INFERNO DESCONTEXTUALIZADO. A herdanza clásica na iconografía da Descenso ao Inferno e a problemática da sintaxe do espazo sacro nos relevos de San Prudencio de Armentia
Autoría
M.O.F.
Máster Universitario en Estudos Medievais Europeos: Imaxes, Textos e Contextos
M.O.F.
Máster Universitario en Estudos Medievais Europeos: Imaxes, Textos e Contextos
Data da defensa
10.07.2025 09:30
10.07.2025 09:30
Resumo
A Basílica de San Prudencio de Armentia (ca. 1135-1200) é unha das edificacións máis intrigantes do románico arabés. A función litúrxica do seu peculiar programa iconográfico, descontextualizado do seu espazo sacro orixinal, segue sendo obxecto de múltiples hipóteses. Ao tratarse dunha Anástasis bizantina, a súa temática hase de relacionar tanto con fontes literarias, de orixe clásica, como con repertorios iconográficos en circulación no reino de Navarra a finais do século XII, como as denominadas Biblias de Pamplona (ca. 1194-1197). Todo iso permite entender o impacto da arte bizantino na denominado arte do século 1200 en Occidente, así como comprender o contexto, tanto eclesiástico como xeopolítico, na época en que se elaboraron devanditos relevos. A basílica, edificada durante a reinstalación do reino de Navarra no 1134, é testemuño dos constantes conflitos pola conquista do territorio da Llanada arabesa, entre o rei Sancho o Forte de Navarra (1194-1234) e Alfonso VIII de Castela (1158-1214), quen pretendía vincular Álava á órbita castelá, dada a súa pertenza á diocese de Calahorra.
A Basílica de San Prudencio de Armentia (ca. 1135-1200) é unha das edificacións máis intrigantes do románico arabés. A función litúrxica do seu peculiar programa iconográfico, descontextualizado do seu espazo sacro orixinal, segue sendo obxecto de múltiples hipóteses. Ao tratarse dunha Anástasis bizantina, a súa temática hase de relacionar tanto con fontes literarias, de orixe clásica, como con repertorios iconográficos en circulación no reino de Navarra a finais do século XII, como as denominadas Biblias de Pamplona (ca. 1194-1197). Todo iso permite entender o impacto da arte bizantino na denominado arte do século 1200 en Occidente, así como comprender o contexto, tanto eclesiástico como xeopolítico, na época en que se elaboraron devanditos relevos. A basílica, edificada durante a reinstalación do reino de Navarra no 1134, é testemuño dos constantes conflitos pola conquista do territorio da Llanada arabesa, entre o rei Sancho o Forte de Navarra (1194-1234) e Alfonso VIII de Castela (1158-1214), quen pretendía vincular Álava á órbita castelá, dada a súa pertenza á diocese de Calahorra.
Dirección
DIEZ PLATAS, MARIA DE FATIMA (Titoría)
DIEZ PLATAS, MARIA DE FATIMA (Titoría)
Tribunal
SANMARTÍN BARROS, ISRAEL (Coordinador)
ANGUITA JAEN, JOSE MARIA (Presidente/a)
CARREÑO LÓPEZ, SARA (Secretario/a)
PELAZ FLORES, DIANA (Vogal)
SANMARTÍN BARROS, ISRAEL (Coordinador)
ANGUITA JAEN, JOSE MARIA (Presidente/a)
CARREÑO LÓPEZ, SARA (Secretario/a)
PELAZ FLORES, DIANA (Vogal)
A Miña Arma é o Odio: O corpo abxecto como arma política en The Immortal Hulk
Autoría
R.P.G.
Máster Universitario en Estudos Ingleses Avanzados e as súas Aplicacións (2ªed)
R.P.G.
Máster Universitario en Estudos Ingleses Avanzados e as súas Aplicacións (2ªed)
Data da defensa
12.02.2025 14:00
12.02.2025 14:00
Resumo
O concepto do abxecto de Julia Kristeva corre polas veas da ficción gótica, dende os seus inicios ate as súas iteracions modernas, e evolucionou máis alá da palabra escrita e cara outras formas de ficción. Entre un mar de creacions monstruosas, Immortal Hulk (2018-2021), de Al Ewing, destaca como unha obra que non so abraza as raíces da ficción gótica decimonónica ao centrarse na fisicidade do monstruo que retrata, senon que consigue facer evolucionar o propio concepto do monstruo ao presentar a abxeción e a outredad física en sí mesmas como armas políticas. Esta tese pretende examinar Immortal Hulk como unha evolución das narrativas góticas de monstruos, utilizando a obra de Julia Kristeva para analizar a traxectoria do físicamente abxecto na literatura. Para isto, este estudo estruturarase en tres partes principais. Na primeira, examinarase o concepto do abxecto en relación cao ficción e os monstruos góticos ao longo da súa cronoloxía.
O concepto do abxecto de Julia Kristeva corre polas veas da ficción gótica, dende os seus inicios ate as súas iteracions modernas, e evolucionou máis alá da palabra escrita e cara outras formas de ficción. Entre un mar de creacions monstruosas, Immortal Hulk (2018-2021), de Al Ewing, destaca como unha obra que non so abraza as raíces da ficción gótica decimonónica ao centrarse na fisicidade do monstruo que retrata, senon que consigue facer evolucionar o propio concepto do monstruo ao presentar a abxeción e a outredad física en sí mesmas como armas políticas. Esta tese pretende examinar Immortal Hulk como unha evolución das narrativas góticas de monstruos, utilizando a obra de Julia Kristeva para analizar a traxectoria do físicamente abxecto na literatura. Para isto, este estudo estruturarase en tres partes principais. Na primeira, examinarase o concepto do abxecto en relación cao ficción e os monstruos góticos ao longo da súa cronoloxía.
Dirección
Pereira Ares, Noemí (Titoría)
Pereira Ares, Noemí (Titoría)
Tribunal
BLANCO SUAREZ, ZELTIA (Coordinador)
Lojo Rodríguez, Laura María (Presidente/a)
JIMENEZ PLACER, SUSANA MARIA (Secretario/a)
SACIDO ROMERO, JORGE (Vogal)
BLANCO SUAREZ, ZELTIA (Coordinador)
Lojo Rodríguez, Laura María (Presidente/a)
JIMENEZ PLACER, SUSANA MARIA (Secretario/a)
SACIDO ROMERO, JORGE (Vogal)
Reescribir a traxedia grega na era posmoderna: os espazos dramático-escénicos entre o político e o dionisíaco.
Autoría
A.R.C.
Máster Universitario en Estudos da Literatura e da Cultura
A.R.C.
Máster Universitario en Estudos da Literatura e da Cultura
Data da defensa
17.07.2025 11:00
17.07.2025 11:00
Resumo
A traxedia grega foi para a comunidade ateniense un dos elementos máis importantes da vida comunitariorelixiosa. Mais o festival das Grandes Dionisíacas xogaba ademais un papel moi importante na vida política da cidade en relación co resto de polis gregas. Así, nunha certame que reunía no koilon do Teatro de Dioniso a espectadores de tódalas partes do mundo heleno, os traxediógrafos puñan en funcionamento unha serie de elementos para a exaltación do sistema democrático. Estas dúas caras do fenómeno teatral, a ideolóxica e a ritual, serán os eixos vertebradores do presente traballo, que procurará atopar pegadas disto nas reescrituras destas traxedias realizada no século XX. Con esta fin, tras unha problematización de conceptos como o de 'tradución', 'adaptación' ou 'reescritura', pasaráse a unha análise de obras do século V, Filoctetes de Sófocles e As Bacantes de Eurípides, en diálogo coas súas análogas na era posmoderna, The Cure at Troy de Seamus Heaney e Dionysus in 69 de Schechner, poñendo especial atención na súa dimensión espacial, por considerala unha categoría semiótica especialmente reveladora para entender os discursos e valores tras da escena.
A traxedia grega foi para a comunidade ateniense un dos elementos máis importantes da vida comunitariorelixiosa. Mais o festival das Grandes Dionisíacas xogaba ademais un papel moi importante na vida política da cidade en relación co resto de polis gregas. Así, nunha certame que reunía no koilon do Teatro de Dioniso a espectadores de tódalas partes do mundo heleno, os traxediógrafos puñan en funcionamento unha serie de elementos para a exaltación do sistema democrático. Estas dúas caras do fenómeno teatral, a ideolóxica e a ritual, serán os eixos vertebradores do presente traballo, que procurará atopar pegadas disto nas reescrituras destas traxedias realizada no século XX. Con esta fin, tras unha problematización de conceptos como o de 'tradución', 'adaptación' ou 'reescritura', pasaráse a unha análise de obras do século V, Filoctetes de Sófocles e As Bacantes de Eurípides, en diálogo coas súas análogas na era posmoderna, The Cure at Troy de Seamus Heaney e Dionysus in 69 de Schechner, poñendo especial atención na súa dimensión espacial, por considerala unha categoría semiótica especialmente reveladora para entender os discursos e valores tras da escena.
Dirección
DE CARLOS VILLAMARIN, HELENA ROSA (Titoría)
DE CARLOS VILLAMARIN, HELENA ROSA (Titoría)
Tribunal
DOMINGUEZ PRIETO, CESAR PABLO (Coordinador)
CABO ASEGUINOLAZA, FERNANDO (Presidente/a)
ULLA LORENZO, ALEJANDRA (Secretario/a)
GARCIA MARTINEZ, MANUEL (Vogal)
DOMINGUEZ PRIETO, CESAR PABLO (Coordinador)
CABO ASEGUINOLAZA, FERNANDO (Presidente/a)
ULLA LORENZO, ALEJANDRA (Secretario/a)
GARCIA MARTINEZ, MANUEL (Vogal)
Dante, o cabaleiro cruzado. Traslados narrativos da Commedia ao videoxogo Dante's Inferno
Autoría
W.H.R.O.
Máster Universitario en Estudos da Literatura e da Cultura
W.H.R.O.
Máster Universitario en Estudos da Literatura e da Cultura
Data da defensa
16.07.2025 11:20
16.07.2025 11:20
Resumo
A Commedia de Dante Alighieri é unha obra literaria que influíu en diversas formas de arte e medios de comunicación, incluídos os videoxogos. Dante’s Inferno reimaxina a Dante como un cabaleiro cruzado que loita a través dos nove círculos infernais para rescatar a Beatriz. Aínda que a primeira vista non semella haber unha relación profunda entre ambos produtos, isto suscita preguntas sobre como as narrativas de obras antigas son transferidas a sistemas culturais contemporáneos e como son interpretadas nestes medios. Este traballo explora estas cuestións mediante un estudo comparativo e culturolóxico. Analízase como as narrativas literarias e culturais do poema foron transferidas, establecendo relacións de intermedialidade ou transmedialidade. Presta atención á configuración dos elementos narratolóxicos e á súa adaptación. Finalmente, estúdase a transmisión á actualidade de ideas como a viaxe ao alén, a culpa, o castigo e a redención a través do videoxogo.
A Commedia de Dante Alighieri é unha obra literaria que influíu en diversas formas de arte e medios de comunicación, incluídos os videoxogos. Dante’s Inferno reimaxina a Dante como un cabaleiro cruzado que loita a través dos nove círculos infernais para rescatar a Beatriz. Aínda que a primeira vista non semella haber unha relación profunda entre ambos produtos, isto suscita preguntas sobre como as narrativas de obras antigas son transferidas a sistemas culturais contemporáneos e como son interpretadas nestes medios. Este traballo explora estas cuestións mediante un estudo comparativo e culturolóxico. Analízase como as narrativas literarias e culturais do poema foron transferidas, establecendo relacións de intermedialidade ou transmedialidade. Presta atención á configuración dos elementos narratolóxicos e á súa adaptación. Finalmente, estúdase a transmisión á actualidade de ideas como a viaxe ao alén, a culpa, o castigo e a redención a través do videoxogo.
Dirección
FEIJO TORRES, ELIAS JOSE (Titoría)
GUTIERREZ CAROU, JAVIER Cotitoría
FEIJO TORRES, ELIAS JOSE (Titoría)
GUTIERREZ CAROU, JAVIER Cotitoría
Tribunal
DOMINGUEZ PRIETO, CESAR PABLO (Coordinador)
CORRAL DIAZ, MARIA ESTHER (Presidente/a)
GONZALEZ MARTINEZ, DEBORA (Secretario/a)
NOGUEIRA OTERO, XOSE (Vogal)
DOMINGUEZ PRIETO, CESAR PABLO (Coordinador)
CORRAL DIAZ, MARIA ESTHER (Presidente/a)
GONZALEZ MARTINEZ, DEBORA (Secretario/a)
NOGUEIRA OTERO, XOSE (Vogal)
Diáspora, Memoria e Identidade: Como The Mambo Kings Play Songs of Love de Oscar Hijuelos Reflexiona sobre a Experiencia Cubanoamericana
Autoría
B.I.D.S.C.
Máster Universitario en Estudos Ingleses Avanzados e as súas Aplicacións (2ªed)
B.I.D.S.C.
Máster Universitario en Estudos Ingleses Avanzados e as súas Aplicacións (2ªed)
Data da defensa
13.02.2025 12:00
13.02.2025 12:00
Resumo
Longos períodos de guerra, tensións políticas e fame en Europa convertiran as Américas nun destino final chamativo para moitos dende as primeiras décadas de colonización. No caso de Cuba, a illa seguiu sendo un país receptor de migración por moitos anos, pero remataría facendo un brusco xiro cara a fóra cando o clima político comezou a empeorar no segundo cuarto do século XX. O país principal que recibiu as numerosas ondas migratorias que seguiron foron os Estados Unidos de América. Esta migración masiva levou a un proceso de transculturación, a fusión de dúas culturas, entre os membros da comunidade diaspórica, que suscitaron sentimentos de pertenza e de non pertenza, recordos turbulentos do pasado e cuestións sobre a identidade cultural. Esta tese pretende examinar o impacto da migración na diáspora cubana que vive nos Estados Unidos, levando a cabo unha análise dos personaxes que aparecen en The Mambo Kings Play Songs of Love (1900) de Oscar Hijuelos. Polo tanto, a análise estará composta dun marco teórico que pretende profundizar nos conceptos de diáspora, memoria e identidade que conforman a experiencia dos inmigrantes cubanos nos Estados Unidos; e por unha análise literaria que se centrará na aplicación de ditos termos aos personaxes de Hijuelos. Ademais, o impacto da música, tanto na novela como na cultura cubana, será esencial para definir como axuda a dar forma aos aspectos teóricos en cuestión. A través da figura de Eugenio Castillo, e empurrado pola súa condición coma inmigrante de segunda xeración, este traballo de fin de máster proponse xuntar as mencionadas nocións teóricas, presentándoo coma o representante definitivo do proceso de transculturación. Para levalo a cabo, o estudo será contrastado con varias fontes bibliográficas relevantes e estará ilustrado con numerosos extractos da novela.
Longos períodos de guerra, tensións políticas e fame en Europa convertiran as Américas nun destino final chamativo para moitos dende as primeiras décadas de colonización. No caso de Cuba, a illa seguiu sendo un país receptor de migración por moitos anos, pero remataría facendo un brusco xiro cara a fóra cando o clima político comezou a empeorar no segundo cuarto do século XX. O país principal que recibiu as numerosas ondas migratorias que seguiron foron os Estados Unidos de América. Esta migración masiva levou a un proceso de transculturación, a fusión de dúas culturas, entre os membros da comunidade diaspórica, que suscitaron sentimentos de pertenza e de non pertenza, recordos turbulentos do pasado e cuestións sobre a identidade cultural. Esta tese pretende examinar o impacto da migración na diáspora cubana que vive nos Estados Unidos, levando a cabo unha análise dos personaxes que aparecen en The Mambo Kings Play Songs of Love (1900) de Oscar Hijuelos. Polo tanto, a análise estará composta dun marco teórico que pretende profundizar nos conceptos de diáspora, memoria e identidade que conforman a experiencia dos inmigrantes cubanos nos Estados Unidos; e por unha análise literaria que se centrará na aplicación de ditos termos aos personaxes de Hijuelos. Ademais, o impacto da música, tanto na novela como na cultura cubana, será esencial para definir como axuda a dar forma aos aspectos teóricos en cuestión. A través da figura de Eugenio Castillo, e empurrado pola súa condición coma inmigrante de segunda xeración, este traballo de fin de máster proponse xuntar as mencionadas nocións teóricas, presentándoo coma o representante definitivo do proceso de transculturación. Para levalo a cabo, o estudo será contrastado con varias fontes bibliográficas relevantes e estará ilustrado con numerosos extractos da novela.
Dirección
ALONSO ALONSO, MARIA (Titoría)
ALONSO ALONSO, MARIA (Titoría)
Tribunal
BLANCO SUAREZ, ZELTIA (Coordinador)
GONZALEZ GROBA, CONSTANTE (Presidente/a)
JIMENEZ PLACER, SUSANA MARIA (Secretario/a)
PALACIOS GONZALEZ, MANUELA (Vogal)
BLANCO SUAREZ, ZELTIA (Coordinador)
GONZALEZ GROBA, CONSTANTE (Presidente/a)
JIMENEZ PLACER, SUSANA MARIA (Secretario/a)
PALACIOS GONZALEZ, MANUELA (Vogal)
A mentalidade mercantil nos Paises Baixos no Século XV
Autoría
M.T.F.
Máster Universitario en Estudos Medievais Europeos: Imaxes, Textos e Contextos
M.T.F.
Máster Universitario en Estudos Medievais Europeos: Imaxes, Textos e Contextos
Data da defensa
10.07.2025 09:30
10.07.2025 09:30
Resumo
O territorio dos Paises Baixos foi pioneiro no establecemento dunha economía de mercado, e de relacións de producción e intercambio capitalistas. Determinadas condicións xeográficas , como a subsidencia dos solos, o alto nivel de alfabetización, a importante proporción de traballo asalariado, as facilidades proporcionadas vias de comunicación fluvial e a presencia de institucións nas que a sociedade civil mantiña un alto grado de participación na actividade decisoria das instancias políticas. Por tanto non se cumpliron as condicions de conflictividade social que o modelo clásico marxista establece de modo xenérico para o modelo de transicion do feudalismo o capitalismo. Deste xeito configurouse un espíritu mercantil dende os inicios do século xv, con unha importante participacion de nucleos urbanos, nos que unha puxante burguesia mercantil facia negocios, dando lugar a un verdaderio koopman geest, un específico caracter do pobo neerlandés
O territorio dos Paises Baixos foi pioneiro no establecemento dunha economía de mercado, e de relacións de producción e intercambio capitalistas. Determinadas condicións xeográficas , como a subsidencia dos solos, o alto nivel de alfabetización, a importante proporción de traballo asalariado, as facilidades proporcionadas vias de comunicación fluvial e a presencia de institucións nas que a sociedade civil mantiña un alto grado de participación na actividade decisoria das instancias políticas. Por tanto non se cumpliron as condicions de conflictividade social que o modelo clásico marxista establece de modo xenérico para o modelo de transicion do feudalismo o capitalismo. Deste xeito configurouse un espíritu mercantil dende os inicios do século xv, con unha importante participacion de nucleos urbanos, nos que unha puxante burguesia mercantil facia negocios, dando lugar a un verdaderio koopman geest, un específico caracter do pobo neerlandés
Dirección
SANCHEZ SANCHEZ, XOSE MANOEL (Titoría)
SANCHEZ SANCHEZ, XOSE MANOEL (Titoría)
Tribunal
SANMARTÍN BARROS, ISRAEL (Coordinador)
ANGUITA JAEN, JOSE MARIA (Presidente/a)
CARREÑO LÓPEZ, SARA (Secretario/a)
PELAZ FLORES, DIANA (Vogal)
SANMARTÍN BARROS, ISRAEL (Coordinador)
ANGUITA JAEN, JOSE MARIA (Presidente/a)
CARREÑO LÓPEZ, SARA (Secretario/a)
PELAZ FLORES, DIANA (Vogal)
O bosque no «Lancelot» en prosa: tratamento, imaxe e concepción dual da natureza na literatura artúrica
Autoría
M.T.C.
Máster Universitario en Estudos Medievais Europeos: Imaxes, Textos e Contextos
M.T.C.
Máster Universitario en Estudos Medievais Europeos: Imaxes, Textos e Contextos
Data da defensa
10.07.2025 12:00
10.07.2025 12:00
Resumo
O presente traballo ten como obxecto analizar as diversas dimensións do bosque desde a visión imaxinaria e múltiple que ofrece un dos máis destacados ciclos literarios dos séculos XII e XIII: o Lancelot en prosa. Para iso, o traballo centrarase na Francia plenomedieval, e considerará as facetas que a obra trasluce: unha perspectiva do bosque que se demarca desde o seu contexto real, é dicir, o modo en que as comunidades medievais relacionábanse con el, explotábano e transformábano; e outra concibida á súa vez desde o marabilloso. A través do Lancelot, examinaremos as principais representacións do bosque, tanto o coñecido, paseado e explotado, como aquel máis procedente dun imaxinario tomado como real polos contemporáneos, pero cheo de prodixios. Unha obra na cal os bosques descritos, cargados de riqueza simbólica, terminan por converterse no reflexo dunha mentalidade na que o cotián e o marabilloso entrelázanse de forma irremediable.
O presente traballo ten como obxecto analizar as diversas dimensións do bosque desde a visión imaxinaria e múltiple que ofrece un dos máis destacados ciclos literarios dos séculos XII e XIII: o Lancelot en prosa. Para iso, o traballo centrarase na Francia plenomedieval, e considerará as facetas que a obra trasluce: unha perspectiva do bosque que se demarca desde o seu contexto real, é dicir, o modo en que as comunidades medievais relacionábanse con el, explotábano e transformábano; e outra concibida á súa vez desde o marabilloso. A través do Lancelot, examinaremos as principais representacións do bosque, tanto o coñecido, paseado e explotado, como aquel máis procedente dun imaxinario tomado como real polos contemporáneos, pero cheo de prodixios. Unha obra na cal os bosques descritos, cargados de riqueza simbólica, terminan por converterse no reflexo dunha mentalidade na que o cotián e o marabilloso entrelázanse de forma irremediable.
Dirección
SANCHEZ SANCHEZ, XOSE MANOEL (Titoría)
SANCHEZ SANCHEZ, XOSE MANOEL (Titoría)
Tribunal
SANMARTÍN BARROS, ISRAEL (Coordinador)
ANGUITA JAEN, JOSE MARIA (Presidente/a)
CARREÑO LÓPEZ, SARA (Secretario/a)
PELAZ FLORES, DIANA (Vogal)
SANMARTÍN BARROS, ISRAEL (Coordinador)
ANGUITA JAEN, JOSE MARIA (Presidente/a)
CARREÑO LÓPEZ, SARA (Secretario/a)
PELAZ FLORES, DIANA (Vogal)
Literatura, tradución e redes sociais: As narrativas creadas pola comunidade fandom de Haikyuu!!
Autoría
M.V.F.
Máster Universitario en Estudos da Literatura e da Cultura
M.V.F.
Máster Universitario en Estudos da Literatura e da Cultura
Data da defensa
16.07.2025 12:30
16.07.2025 12:30
Resumo
A través dunha análise comparativa entre o texto oficial e as diversas producións creadas pola comunidade de fans en diferentes formatos (literario, audiovisual, musical, etc.), esta neste traballo pretendese estudar os cambios producidos na trama e nas personaxes da historia durante o proceso de tradución e contextualización a unha lingua e a un marco cultural distintos ao propio. En base a isto, este Traballo de Fin de Mestrado centrarase na tradución do manga e anime Haikyuu!!, debido ao seu significativo impacto nas comunidades en liña. Esta análise considerará principalmente o modo de transmisión da historia; pero tamén estudará a fan fiction, creacións de índoles narrativas e o fan art, de natureza máis artística, sen esquecer as obras multimedia que combinan diversas disciplinas.
A través dunha análise comparativa entre o texto oficial e as diversas producións creadas pola comunidade de fans en diferentes formatos (literario, audiovisual, musical, etc.), esta neste traballo pretendese estudar os cambios producidos na trama e nas personaxes da historia durante o proceso de tradución e contextualización a unha lingua e a un marco cultural distintos ao propio. En base a isto, este Traballo de Fin de Mestrado centrarase na tradución do manga e anime Haikyuu!!, debido ao seu significativo impacto nas comunidades en liña. Esta análise considerará principalmente o modo de transmisión da historia; pero tamén estudará a fan fiction, creacións de índoles narrativas e o fan art, de natureza máis artística, sen esquecer as obras multimedia que combinan diversas disciplinas.
Dirección
GOMEZ PATO, ROSA MARTA (Titoría)
GOMEZ PATO, ROSA MARTA (Titoría)
Tribunal
DOMINGUEZ PRIETO, CESAR PABLO (Coordinador)
CASAS VALES, ARTURO (Presidente/a)
MORAN CABANAS, MARIA ISABEL (Secretario/a)
GARCIA TRABAZO, JOSE VIRGILIO (Vogal)
DOMINGUEZ PRIETO, CESAR PABLO (Coordinador)
CASAS VALES, ARTURO (Presidente/a)
MORAN CABANAS, MARIA ISABEL (Secretario/a)
GARCIA TRABAZO, JOSE VIRGILIO (Vogal)
Imaxes do laberinto: un estudo comparado do París de Jacques Rivette
Autoría
B.V.V.
Máster Universitario en Estudos da Literatura e da Cultura
B.V.V.
Máster Universitario en Estudos da Literatura e da Cultura
Data da defensa
17.07.2025 11:30
17.07.2025 11:30
Resumo
O seguinte traballo pretende analizar o tratamento do espazo en catro das películas filmadas por Jacques Rivette na cidade de París utilizando o método comparatista: Paris nous appartient, Out 1, Duelle e Le pont du Nord. A xeografía urbana e o espazo foron un dos grandes temas da literatura desde o século XIX e o mesmo acontece co cine. Traballos como os de Darío Villanueva, Imaxes da cidade, afondaron nesta cuestión e a teoría literaria contemporánea amosou a importancia da análise espacial en termos do concepto baxtiniano de cronotopo. O cine de Jacques Rivette sempre estivo asociado á cidade e á exploración do espazo. Nas súas películas, París é o personaxe máis importante e o máis difícil de clasificar; é un lugar máxico, e literario, no que habita o fantástico; pero onde tamén existe unha violencia política na sombra. Para Francisco Algarín, trátase da cidade da vida paralela. A pesar da existencia de numerosos traballos sobre a relación entre o cine de Rivette, sobre todo con Balzac, non hai apenas estudos comparados sobre o espazo e a cidade na súa obra. A través da comparación dos filmes mencionados con varias novelas, entre as que se barallan Histoire des Treize, de Honoré de Balzac, Les Mystères de Paris, de Eugène Sue, e La Disparition, de Georges Perec, amosaranse as peculiaridades dos usos espaciais na obra de Rivette.
O seguinte traballo pretende analizar o tratamento do espazo en catro das películas filmadas por Jacques Rivette na cidade de París utilizando o método comparatista: Paris nous appartient, Out 1, Duelle e Le pont du Nord. A xeografía urbana e o espazo foron un dos grandes temas da literatura desde o século XIX e o mesmo acontece co cine. Traballos como os de Darío Villanueva, Imaxes da cidade, afondaron nesta cuestión e a teoría literaria contemporánea amosou a importancia da análise espacial en termos do concepto baxtiniano de cronotopo. O cine de Jacques Rivette sempre estivo asociado á cidade e á exploración do espazo. Nas súas películas, París é o personaxe máis importante e o máis difícil de clasificar; é un lugar máxico, e literario, no que habita o fantástico; pero onde tamén existe unha violencia política na sombra. Para Francisco Algarín, trátase da cidade da vida paralela. A pesar da existencia de numerosos traballos sobre a relación entre o cine de Rivette, sobre todo con Balzac, non hai apenas estudos comparados sobre o espazo e a cidade na súa obra. A través da comparación dos filmes mencionados con varias novelas, entre as que se barallan Histoire des Treize, de Honoré de Balzac, Les Mystères de Paris, de Eugène Sue, e La Disparition, de Georges Perec, amosaranse as peculiaridades dos usos espaciais na obra de Rivette.
Dirección
DOMINGUEZ PRIETO, CESAR PABLO (Titoría)
DOMINGUEZ PRIETO, CESAR PABLO (Titoría)
Tribunal
DOMINGUEZ PRIETO, CESAR PABLO (Coordinador)
CABO ASEGUINOLAZA, FERNANDO (Presidente/a)
ULLA LORENZO, ALEJANDRA (Secretario/a)
GARCIA MARTINEZ, MANUEL (Vogal)
DOMINGUEZ PRIETO, CESAR PABLO (Coordinador)
CABO ASEGUINOLAZA, FERNANDO (Presidente/a)
ULLA LORENZO, ALEJANDRA (Secretario/a)
GARCIA MARTINEZ, MANUEL (Vogal)
A Matanza dos Inocentes na Arte medieval: textos e imaxes
Autoría
A.V.L.
Máster Universitario en Estudos Medievais Europeos: Imaxes, Textos e Contextos
A.V.L.
Máster Universitario en Estudos Medievais Europeos: Imaxes, Textos e Contextos
Data da defensa
10.07.2025 12:00
10.07.2025 12:00
Resumo
Este traballo ocúpase do estudo do episodio da Matanza dos Inocentes, dende varios enfoques, tanto por medio de fontes canónicas e apócrifas, dramas litúrxicos, como de obras de arte comprendidas entre finais do século X e últimos anos do século XV. Para elo, vamos a fixarnos en cómo se narraba a historia e cómo derivou nos dramas litúrxicos que se representaban nas igrexas. Por outro lado, tamén analizamos aos diferentes personaxes que participan na escea, Herodes, nais e nenos, para poder, nun último apartado, acercarnos á iconografía que os identifica a cada un deles nas obras artísticas que tratan o tema da Matanza dos Inocentes.
Este traballo ocúpase do estudo do episodio da Matanza dos Inocentes, dende varios enfoques, tanto por medio de fontes canónicas e apócrifas, dramas litúrxicos, como de obras de arte comprendidas entre finais do século X e últimos anos do século XV. Para elo, vamos a fixarnos en cómo se narraba a historia e cómo derivou nos dramas litúrxicos que se representaban nas igrexas. Por outro lado, tamén analizamos aos diferentes personaxes que participan na escea, Herodes, nais e nenos, para poder, nun último apartado, acercarnos á iconografía que os identifica a cada un deles nas obras artísticas que tratan o tema da Matanza dos Inocentes.
Dirección
CENDON FERNANDEZ, MARTA (Titoría)
CENDON FERNANDEZ, MARTA (Titoría)
Tribunal
SANMARTÍN BARROS, ISRAEL (Coordinador)
ANGUITA JAEN, JOSE MARIA (Presidente/a)
CARREÑO LÓPEZ, SARA (Secretario/a)
PELAZ FLORES, DIANA (Vogal)
SANMARTÍN BARROS, ISRAEL (Coordinador)
ANGUITA JAEN, JOSE MARIA (Presidente/a)
CARREÑO LÓPEZ, SARA (Secretario/a)
PELAZ FLORES, DIANA (Vogal)