O Cancioneiro da Ajuda cen anos despois (actas do Congreso celebrado en Santiago de Compostela e na Illa de San Simón, 25-28 de maio de 2004)

María Mercedes Brea López (coord.)

Índice

 

CONFERENCIAS PLENARIAS

  • Maria Ana Ramos, O Cancioneiro ideal de D.ª Carolina (p. 13-40).
  • Harvey L. Sharrer, Estado actual de los estudios sobre el Cancioneiro da Ajuda (p. 41-54).
  • Giuseppe Tavani, Carolina Michaëlis e a crítica do texto, cen ano despois da edición de Halle (p. 55-65).

 

O LABOR FILOLÓXICO DE D.ª CAROLINA MICHAËLIS

  • Carlos Alvar Ezquerra, Carolina Michaëlis y la lírica tradicional (p. 67-77).
  • Yara Frateschi Vieira, O processo da ama: passado e presente de uma polémica trovadoresca (p. 79-98).
  • María Isabel Morán Cabanas, Carolina Michaëlis de Vasconcelos e o Cancioneiro Geral de García de Resende (p. 99-113).
  • José Luis Rodríguez Fernández, D.ª Carolina Michaëlis e o texto de escárnio e de maldizer (p. 115-135).

OS TEXTOS DO CANCIONEIRO DA AJUDA

  • Giulia Lanciani, Repetita iuvant? (p. 137-143).
  • Mariña Arbor Aldea, Paolo Canettieri, Carlo Pulsoni, Le forme metriche del Cancioneiro da Ajuda (p. 145-175).
  • Dominique Billy, Regropupements métriques dans le Chansonnier d’Ajuda (p. 177-184).
  • Manuel Pedro Ferreira, O rasto da música no Cancioneiro da Ajuda (p. 185-210).
  • Juan Salvador Paredes Núñez, Textos alfonsíes en la edición del Cancioneiro da Ajuda de Carolina Michaëlis (Halle, 1904): comentarios críticos, biográficos e histórico-literarios (p. 211-224).
  • Pilar Lorenzo Gradín, Unidade e diversidade poéticas: as cantigas de refrán do Cancioneiro da Ajuda (p. 225-242).
  • Fernando Carmona Fernández, Tristán y la narrativa trágica en las cantigas de amor (p. 243-260).
  • Esther Corral Díaz, Pero sei que me quer matar… aquel matador: a conceptualización de matar no Cancioneiro da Ajuda (p. 261-276).
  • Gérard Gouiran, Fortunes de mer: le péril de la mer chez les troubadours galiciens-portugais et occitans (p. 277-291).
  • M.ª do Rosário Ferreira, José Carlos Ribeiro Miranda, Meendinho ou as onda em águas paradas (p. 293-312).
  • Elvira Fidalgo Francisco, E desmesura fazedes / que de min non vos doedes: la reputación de la dama (p. 313-330).
  • Attilio Castellucci, Temas e motivos no Cancioneiro da Ajuda
  • 331-350).
  • Gema Vallín, ¿Temas y motivos en el Cancioneiro da Ajuda? (p. 351-356).
  • Graça Videira Lopes, O Cancioneiro da Ajuda e a questão dos géneros (p. 357-371).
  • Xosé Bieito Arias Freixedo, Ambigüidade e equívoco nas cantigas de amor (p. 373-401).
  • Carlos Paulo Martínez Pereiro, Falad’amigo… falade amigo: para a descrición e discreción dos usos paronomásticos no trobadorismo profano galego-portugués (p. 403-425).

OS TROBADORES DO CANCIONEIRO DA AJUDA

  • José Luis Couceiro Pérez, As cantigas a través das escolmas galegas (1886-1975),
  • 427-442).
  • José Carlos Ribeiro Miranda, O autor anónimo de A36/A39
  • 443-458).
  • Antonia Víñez Sánchez, Notas biográficas de D.ª Carolina Michaëlis y notas sobre el estado de la cuestión (p. 459-472).
  • José Antonio Souto Cabo, Arias Fernandes Carpancho e Nuno Eanes de Cêrcio (p. 473-483).
  • Xosé Ramón Pena Sánchez, A singularidade do Cancioneiro da Ajuda e o desvío galego (p. 485-496).

COMUNICACIÓNS

  • Mariña Arbor Aldea, Editar Ajuda: principios teóricos para unha nova experiencia ecdótica (p. 497-511).
  • Francisco Fernández Campo, Reflexións para unha lectura de Oy eu sempre, mia sennor, dizer, de Pai Gómez Chariño: (A248, B816, V400) (p. 513-523).
  • María do Pilar Zapico Barbeito, As dúas cantigas do Cancioneiro da Ajuda atribuídas a Pero Gomez Barroso (p. 525-541).
  • Déborah González Martínez, Algúns problemas de atribución no Cancioneiro da Ajuda: o caso das cantigas A68 e A69 (p. 543-554).
  • Alexandre Gaiferos Parrado Freire, Algúns problemas de atribución no Cancioneiro da Ajuda: o caso das cantigas A184 e A291 (p. 555-564).
  • Maria do Socorro Oliveira Brandão, A questão das lacunas no Cancioneiro da Ajuda: a outra face da produção amorosa dos poetas de A (p. 565-576).
  • Santiago Gutiérrez García, A parodia de xéneros a través do léxico do sufrimento nos escarnios de amor galegoportugueses (p. 577-593).
  • Gerardo Pérez Barcala, Ay lume d’estes olhos meus: o lume, a descripio amantium e o sufrimento amoroso na lírica galego-portuguesa (p. 595-626).
  • Mariola Rodríguez González, A antítese no Cancioneiro da Ajuda (p. 627-639).
  • Xosé Xabier Ron Fernández, O silencio e as marxes do Cancioneiro da Ajuda (p. 641-666).
  • Joaquim Ventura, As cantigas intrusas do Cancioneiro da Ajuda (p. 667-673).
  • Alexandre Ripoll Anta, Unha análise de determinadas cantigas no Cancioneiro da Ajuda desde a perspectiva da métrica rítmica (p. 675-693).