Créditos ECTS Créditos ECTS: 6
Horas ECTS Criterios/Memorias Traballo do Alumno/a ECTS: 99 Horas de Titorías: 3 Clase Expositiva: 24 Clase Interactiva: 24 Total: 150
Linguas de uso Castelán, Galego, Francés
Tipo: Materia Ordinaria Grao RD 1393/2007 - 822/2021
Departamentos: Filoloxía Clásica, Francesa e Italiana
Áreas: Filoloxía Francesa
Centro Facultade de Filoloxía
Convocatoria: Primeiro semestre
Docencia: Con docencia
Matrícula: Matriculable
Adquirir unha visión global da literatura francesa desde o principio do século XIX ata os nosos días, fundada na lectura e o estudo dos textos literarios deste período.
Desenvolver a capacidade de análise de textos literarios desde unha perspectiva histórica.
I. O século XIX
Introdución histórica ao século XIX.
Tema 1. O romanticismo. A novela, a poesía, o teatro.
Características xerais do romanticismo: a importancia dos sentimentos e da imaxinación, a relación coa natureza, o “Mal du siècle”. A poesía. O teatro romántico. V.Hugo, Ruy Blas, o drama histórico.
Tema 2. Balzac
Le père Goriot. O heroe e a sociedade.
Tema 3. O Parnaso, Baudelaire e a modernidade.
O Parnaso e a busca da perfeccion formal.
C. Baudelaire, poeta da modernidade, Les fleurs du mal. As correspondencias, as sinestesias; o Spleen e o Ideal.
Tema 4. O realismo e o naturalismo. G.Flaubert G.de Maupassant.
G.de Maupassant. O conto e o relato corto. A técnica realista e o pesimismo. Boule de Suif.
Tema 5. O simbolismo.
A utilizacion do símbolo. A busca formal. Os temas recorrentes. A poesía simbolista. O teatro simbolista. M.Maeterlinck. La mort de Tintagiles.
II. O século XX
Introdución histórica ao século XX.
Tema 6. M. Proust.
A la recherche du temps perdu. A técnica narrativa, o tempo, os personaxes.
Tema 7. O dadaísmo e o surrealismo
I dadaísmo, os postulados, as manifestaciones e as realización artísticas.
O surrealismo. Os postulados teóricos. As técnicas da escritura. A vida do grupo. A poesía surrealista: os poetas surrealista. A influencia do surrealismo.
Tema 8.
O existencialismo.
Os postulados teóricos. Os autores. A. Camus. La peste. O absurdo e o humanismo de Camus.
Tema 9. O “Nouveau Roman”.
As características do Nouveau Roman. Os autores e as obras. Alain Robbe-Grillet, Michel Butor, Claude Simon, Nathalie Sarraute.
Tema 10. O teatro do absurdo.
As características do teatro do absurdo.
S. Beckett, En attendant Godot.
Tema 11. O teatro e a novela contemporáneos.
O teatro contemporáneo. B.M.Koltès, Le retour au désert. A escritura de Koltès. A novela actual, as súas características, os autores máis importantes.
Lecturas obrigatorias
1. V. HUGO. Ruy Blas
2. H.BALZAC, Le père Goriot
3. C.BAUDELAIRE, Les fleurs du mal
4. G.FLAUBERT, Madame Bovary
5. Poésies de A.RIMBAUD et S.MALLARMÉ
6. M. PROUST, Combray
7. A.CAMUS, L´étranger
8. M.YOURCENAR, Les mémoires d´Hadrien
9. S. BECKETT, En attendant Godot
10. B.-M. KOLTÈS, Combat de nègre et de chiens
11. J. POMMERAT, Cet enfant
12. P.MICHON, Les vies minuscules
Serán igualmente consideradas como lecturas obrigatorias os textos suplementarios indicados ou dados en clase.
Historias da literatura:
BANCQUART, M.C., CAHNÉ, P., Littérature française du XXe siècle, Paris: PUF.
BEAUMARCHAIS, J.P. de, et al., Dictionnaire des littératures de langue française, Paris: Bordas.
COUTY, D. (dir.), Histoire de la littérature française, Paris: Larousse.
LIGNY, C. de, La littérature française, Paris: Repères Nathan.
MICHEL, A., BECKER, C., BURY, M., BERTHIER, P., MILLET, D., Littérature française du XIXe siècle, Paris: PUF.
MITTERAND, H., (dir), Histoire de la littérature française, Paris: Nathan.
PRADO, J. de, Historia de la literatura francesa, 2 v., Madrid: Cátedra.
TADIÉ, J.Y., Introduction à la vie littéraire du XIXe siècle, Paris: Dunod.
Bibliografía complementaria :
BURY, M. (1994) La poétique de Maupassant, Paris: Sedes.
CASANOVA, P. (1997) Beckett l´abstracteur: anatomie d´une révolution littéraire, Paris: Seuil.
CROUZET M. (1981) Stendhal et le langage, Paris: Corti.
DELEUZE, G. (1964) Proust et les Signes, Paris, P.U.F., 1964.
MÉLANÇON, M., (1976) Albert Camus analyse de sa pensée, Fribourg, Editions Universitaires Fribourg Suisse.
NADEAU, M. (1964) Histoire du Surréalisme, Paris: Seuil.
PEYRE, H. (1974) Qu´est ce qu´est le symbolisme ? Paris: PUF.
RAYMOND, M. (1978) De Baudelaire au surréalisme, Paris: Corti.
TADIE, J.-Y., (1971) Proust et le roman, Paris, Ed. Gallimard, 1971.
UBERSFELD, A. (1974) Le roi et le bouffon, Etude sur le théâtre de Hugo de 1830 à 1839. Paris: Corti.
VAN THIEGEM, Ph. (1971) Le romantisme français, Paris: PUF.
Capacidade para caracterizar os principais movementos literarios cos autores máis importantes do século XIX e XX.
A comprensión dos textos literarios e das súas características formais en función da súa época.
A maior parte dos temas desenvolveranse en clases maxistrais. Unha introdución histórica e cultural de cada época ou de cada século precederá cada parte.
Ao desenvolvemento teórico de cada tema segue una análise de textos literarios.
As análises realizadas polo profesor alternarán con análises colectivas e análises individuais que os estudantes deberán preparar, e nas que deberán participar.
A cualificación resultará do resultado de dúas probas, de dous exames parciais, debendo estar os dous exames aprobados (polo menos 5/10). O primeiro exame parcial corresponderá a primeira parte do programa da asignatura, o século XIX. O segundo exame parcial corresponderá a segunda parte do programa da asignatura, os séculos XX e XXI. O segundo exame parcial coincidirá co exame final oficial fixado pola Universidade. En caso suspender o primeiro exame parcial, o estudante deberá presentarse ás dúas partes do programa na data do exame final oficial fixado pola universidade.
No exame de xuño, o 100% da puntación resultará do exame escrito.
Os estudantes con dispensa de asistir as aulas podrán optar por presentarse aos dous parciais ou únicamente ao exame final: neste último caso, o 100% da nota dependerá da proba escrita.
Dúas horas de traballo persoal por cada hora de clase.
A participación activa nas clases e o estudo continuo.
A materia impártese principalmente en lingua francesa.
No caso de ter que pasar ao "Escenario 2: distanciamiento" desde o punto de vista metodológico, dividiríase o grupo si fose necesario e buscaríase un modo de rotación nas clases prácticas ou se pasaría a clases de carácter telemático, en parte ou na totalidade ; en conto á forma de avaliación, a nota final resultaría dunha proba oral individual de carácter telemático.
No caso de producirse o "Escenario 3: pechadura das instalacións", a docencia presencial substituiríase por unha docencia virtual; en conto á forma de avaliación, a nota final resultaría dunha proba oral individual de carácter telemático.
Para os casos de realización fraudulenta de exercicios ou probas será de aplicación o recollido na Normativa de avaliación do rendemento académico dos estudantes e de revisión de cualificacións".
Manuel Garcia Martinez
Coordinador/a- Departamento
- Filoloxía Clásica, Francesa e Italiana
- Área
- Filoloxía Francesa
- Teléfono
- 881811836
- Correo electrónico
- manuel.garcia.martinez [at] usc.es
- Categoría
- Profesor/a: Titular de Universidade
Jennifer Nathalie Neveu
- Departamento
- Filoloxía Clásica, Francesa e Italiana
- Área
- Filoloxía Francesa
- Categoría
- Profesor/a: Lector/a
Luns | |||
---|---|---|---|
09:00-10:00 | Grupo /CLE_01 | Francés | D08 |
Martes | |||
09:00-10:00 | Grupo /CLE_01 | Francés | D08 |
Mércores | |||
09:00-10:00 | Grupo /CLIS_01 (A-L) | Francés | C01 |
10:00-11:00 | Grupo /CLIS_02 (M-Z) | Francés | C01 |
12.01.2021 16:00-20:00 | Grupo /CLIS_01 (A-L) | C06 |
12.01.2021 16:00-20:00 | Grupo /CLIS_02 (M-Z) | C06 |
12.01.2021 16:00-20:00 | Grupo /CLE_01 | C06 |
12.01.2021 16:00-20:00 | Grupo /CLIS_02 (M-Z) | C07 |
12.01.2021 16:00-20:00 | Grupo /CLIS_01 (A-L) | C07 |
12.01.2021 16:00-20:00 | Grupo /CLE_01 | C07 |
12.01.2021 16:00-20:00 | Grupo /CLIS_01 (A-L) | C08 |
12.01.2021 16:00-20:00 | Grupo /CLE_01 | C08 |
12.01.2021 16:00-20:00 | Grupo /CLIS_02 (M-Z) | C08 |
07.06.2021 16:00-20:00 | Grupo /CLIS_02 (M-Z) | D10 |
07.06.2021 16:00-20:00 | Grupo /CLE_01 | D10 |
07.06.2021 16:00-20:00 | Grupo /CLIS_01 (A-L) | D10 |
07.06.2021 16:00-20:00 | Grupo /CLIS_01 (A-L) | D11 |
07.06.2021 16:00-20:00 | Grupo /CLIS_02 (M-Z) | D11 |
07.06.2021 16:00-20:00 | Grupo /CLE_01 | D11 |