Créditos ECTS Créditos ECTS: 6
Horas ECTS Criterios/Memorias Traballo do Alumno/a ECTS: 99 Horas de Titorías: 3 Clase Expositiva: 24 Clase Interactiva: 24 Total: 150
Linguas de uso Castelán, Galego, Inglés
Tipo: Materia Ordinaria Grao RD 1393/2007 - 822/2021
Departamentos: Filoloxía Inglesa e Alemá
Áreas: Filoloxía Inglesa
Centro Facultade de Filoloxía
Convocatoria: Primeiro semestre
Docencia: Con docencia
Matrícula: Matriculable
Percorrido introdutorio da historia da literatura norteamericana, que inclúe a obra de ficción dalgúns dos seus escritores máis representativos, tanto en relato curto como en poesía ou en teatro. Nas tres primeiras unidades do programa, reflexionaremos sobre os acontecementos literarios máis importantes ocorridos en Norteamérica dende o establecemento das primeiras colonias británicas, e así leremos tanto poemas escritos polos Puritanos como textos pertencentes á tradición oral nativo-americana ou ensaios e cartas que describen a era da Revolución. Das unidades 3 á 8, centrarémonos nos diversos períodos que aterraron na cultura norteamericana. O obxectivo principal é proporcionarlles aos estudantes un espectro amplo do que se coñece como “Literatura Norteamericana”, e que conforma unha base esencial na súa preparación para a comprensión das obras e movementos incluídos nos programas das materias “Literatura Norteamericana I e II”.
UNIDADE 1. ¿EXISTE UNHA LITERATURA NORTEAMERICANA?
UNIDADE 2. A LITERATURA DO PERÍODO COLONIAL.
LITERATURA NATIVO-AMERICANA
• POESÍA PURITANA: ANNE BRADSTREET.
• NARRATIVA DE CAUTIVERIO: MARY ROWLANDSON.
UNIDADE 3. A ESCRITURA DA REVOLUCIÓN
ENSAIOS:
• MICHEL-GUILLAUME-JEAN DE CREVECOEUR
• BENJAMIN FRANKLIN
POESÍA:
• PHILLIS WHEATLEY,
UNIDAD 4. ROMANTICISMO E TRASCENDENTALISMO
FICCIÓN:
• WASHINGTON IRVING
ENSAIOS:
• RALPH WALDO EMERSON
POESÍA
• WALT WHITMAN
• EMILY DICKINSON
NARRATIVAS DE ESCRAVITUDE
• FREDERICK DOUGLASS.
• HARRIET JACOBS.
UNIDADE 5. REALISMO, NATURALISMO E REXIONALISMO. A LITERATURA ESCRITA POR
MULLERES.
• MARY WILKINS FREEMAN
• CHARLOTTE PERKINS GILMAN
UNIDADE 6. LITERATURA DE ENTREGUERRAS e TEATRO DA SEGUNDA PARTE DO SÉCULO XX
• SUSAN GLASPELL.
• TENNESSEE WILLIAMS
Bibliografía básica:
*BAYM, Nina (ed) The Norton Anthology of American Literature New York: Norton, 2008 (5th ed.) [84 NORTO 1 & 2]
*BERCOVITCH Sacvan (ed), The Cambridge History of American Literature, vol. 1: 1590-1820, vol. 2: 1820-1865, Cambridge U.P., Cambridge, 1994. [82(73).09 BER 1; 82(73).09 BER 2]
*BRADBURY, Malcolm & Howard TEMPERLEY, eds. Introduction to American Studies. London: Longman, 1981. "Introduction", pp. 1-17. [62 BRAD 1]
*CONN, Peter, Literature in America: An Illustrated History, Cambridge: Cambridge UP. 1989.
*ELLIOTT, Emory (ed.), Columbia Literary History of the United States, Columbia University Press, Nova York, 1988.
*LAUTER, Paul (gral. ed.) The Heath anthology of American literature. Lexington, Massachusetts : Heath and Company, cop. 1990. [82 HEAT 1 1 & 2]
*RULAND, Richard & Malcolm BRADBURY, From Puritanism to Postmodernism: A History of American Literature, New York & London: Routledge, 1991. [82(73).09 RUL 2]
Bibliografía complementaria:
*ADERMAN, Ralph M. (ed.), Critical Essays on Washington Irving, G. K. Hall, Boston, 1990.
*ALLEN, Gay Wilson, The Solitary singer: a critical biography of Walt Whitman, Chicago: The University of Chicago Press, 1985 [82.09 ALLEN-1]
*AMMONS, Elizabeth , "Writing Silence: 'The Yellow Wallpaper.'" Conflicting stories: American women writers at the turn into the twentieth century, pp. 34-43 e 207-208, Oxford University Press, Nova York, 1992 [82(73).09 AMM-1]
*BEER, Janet, Kate Chopin, Edith Wharton and Charlotte Perkins Gilman: Studies in Short Fiction, St. Martin’s, Nova York, 1997. [82(73).09 BEE 1]
*BERCOVITCH Sacvan The Puritan Origins of the American Self New Haven: Yale University Press, 1975 [82(73).09 BER 4]
*BURLINGAME, Roger Benjamin Franklin: the first Mr. American. New York: the New American Library 1959 [Bibl. Xeral- BIBL. AMÉRICA: A 4246; R 39520]
*ELLIOTT, Emory“New England Puritan Literature.” En Sacvan Bercovitch, gral. ed, 1994, pp. 171-306. [82(73).09 BER 5 1]
*FERGUSON, Robert A. The American enlightenment, 1750-1820 Cambridge, Mass.: Harvard UP, 1997 [Bibliotec América-B.Xeral AR 15502]
*GAINOR, J. Ellen Susan Glaspell in context: American theater, culture and politics, 1915-48. Ann Arbor: U of Michigan Press, 2004. [82(73).09 GAI 1]
*GOLDEN, Katherine (ed.), The Captive Imagination: A Casebook on “The Yellow Wallpaper”, New York: The Feminist Press,, 1992. [82(73).09 GOL 1]
*GREENSPAN, Ezra (ed), The Cambridge companion to Walt Whitman. Cambridge: Cambridge UniversityPress 1995 [82(73).09 GREEN 1]
*JOHNSON, Ivonne. The voices of African American women: the use of narrative and authorial voice in the Works of Harriet Jacobs, Zora Neale Hurston and Alice Walker. New York: Peter Lang, 1998. [82(73).09 JOH.Y 1]
*KILCUP, Karen L. (ed. lit.), Nineteenth-century American women writers: a critical reader, Blackwell, Oxford, 1998. [82(73).09 KILC 1]
*MARTIN, Wendy (ed), The Cambridge companion to Emily Dickinson, Cambridge UniversityPress, Cambridge, 2002 [82(73).09 MAR 2]
*PORTE, Joel & Saundra MORRIS (eds), The Cambridge Companion to Ralph Waldo Emerson. Cambridge U.P., Cambridge, 1999. 82(73).09 BER 1; 82(73).09 BER 2
*PETRY, Alice Hall, “Freeman's New England Elegy” Studies in Short Fiction 21.1, 1984, pp. 68-70
CB1, CB, CB3, CB4, CB5, CG3, CG5, CG6, CG7, CG8, CG9, CE5, CE6, CE7, CE8, CE9, CE10 da Memoria verificada do título.
Unha combinación de clases maxistrais nas sesións teóricas e das prácticas de análise de textos nas sesións interactivas.
Tamén empregaremos materiais audiovisuais para as presentacións na clase.
Fomentaremos a participación activa nas discusións e a interpretación individual mediante a lectura da bibliografía complementaria e a preparación e entrega de preguntas chave sobre os textos que haberá que analizar.
Así mesmo, fomentarase a toma de responsabilidade dos estudantes mediante a presentación oral de traballos na clase.
No caso en que se decrete algún dos escenarios de continxencia aplicaráse o indicado no apartado de observacións baixo o epígrafe ‘Plan de continxencia’”
O mesmo sistema de avaliación será aplicado nas dúas oportunidades ordinarias (xaneiro e xullo)
Teráse en conta para a avaliación p uso correcto da lingua inglesa, e penalizaráse a acumulación de faltas con ata 3 puntos da nota final.
Teranse en conta os seguintes criterios:
AVALIACIÓN CONTINUA (50% da nota final)
Incluirá a PARTICIPACIÓN ACTIVA (15%) realizada en base los exercicios e ACTIVIDADES de comentario de textos que se realicen oralmente, por escrito, tanto de forma presencial como telemática (por medio de participación en foros de debate, e otros) durante o curso.
PRESENTACIÓN ORAL OBLIGATORIA (35% da nota, ata 3,5 puntos) dun traballo sobre algún dos textos analizados no programa do curso. Estes traballos faranse, ou INDIVIDUALMENTE ou en grupos de ATA TRES alumnos, baixo a estreita supervisión das profesoras.
As presentacións do grupo /individual e o guión individual de cada parte deberán ser entregados non máis tarde de unha semana tras a presentación na clase.
Estes traballos son de carácter OBLIGATORIO e a obtención dunha calificación de "apto" é un requisito indispensable para a superación da materia. Poderanse realizar as presentacións tanto en sesións expositivas como nas interactivas, e se revisarán en sesións de tiorías personalizadas.
- EXAME final (50% da nota, ata 5 puntos). O grao de asimilación dos contidos do curso por parte dos alumnos avaliarase por medio dunha proba escrita final que se celebrará nas datas fixadas de forma oficial polo centro para as oportunidades de xaneiro e xullo.
Todos os exercicios e probas realizaranse en inglés, polo menos no caso dos alumn@s do grado en lengua y literatura inglesa.
Estudantes con dispensa oficial de asistencia: Examen 100%.
Repetidores: exame final 100%. Se os alumnos repetidores prefiren asistir a clase, deberán comunicalo ás profesoras non máis tarde do mes de setembro, e nese caso poderán optar pola avaliación continua (participación, presentación oral e exame final).
No caso de realización fraudulenta de exercicios ou probas, será de aplicación o recollido no art. 16 da Normativa de avaliación do rendemento académico dos estudantes e de revisión de cualificacións”: “A realización fraudulenta dalgún exercicio ou proba esixida na avaliación dunha materia implicará a cualificación de suspenso na convocatoria correspondente, con independencia do proceso disciplinario que se poida seguir contra o alumno infractor. Considerarse fraudulenta, entre outras, a realización de traballos plaxiados ou obtidos de fontes accesibles ao público sen reelaboración ou reinterpretación e sen citas aos autores e das fontes”.
Polo tanto, o plaxio e o "cut and paste" (tanto nas presentacións e actividades por escrito coma no examen) serán penalizados cun SUSPENSO na materia.
No caso en que se decrete algún dos escenarios de continxencia aplicaráse o indicado no apartado de observacións baixo o epígrafe ‘Plan de continxencia’”
- De 4 a 6 horas á semana para a lectura das obras incluídas no programa e a bibliografía recomendada.
-Recoméndase que os grupos se formen durante a primeira semana de curso, de ser posible, e que se reúnan frecuentemente para preparar os traballos, as presentacións, etc. Todas as incidencias do grupo serán anotadas na avaliación do traballo
- Asistencia regular ás clases e participación activa nelas. Recoméndase a lectura dos textos previamente á explicación e discusión na clase. É necesaria a participación activa nos debates, sobre todo nas clases interactivas.
-Preparación do traballo e presentación na clase, mediante a lectura da bibliografía complementaria recomendada por la profesora e a asistencia a titorías personalizadas ou en grupo.
Valorarase positivamente a capacidade crítica e de síntese, a estruturación adecuada dos ensaios e a claridade no manexo dos conceptos. Valorarase,tamén, globalmente a corrección no uso da lingua.
A acumulación de errores gramaticais, ortográficos, etc. suporá unha penalización na nota final de ata 3 puntos.
PLAN DE CONTINXENCIA
METODOLOXÍA DA ENSINANZA
No caso en que as autoridades pertinentes decretaran os escenarios 2 ou 3 a metodoloxía adaptaráse ás directrices establecidas pola USC e a os parámetros acordados polo centro, de modo que as actividades docentes que non poidan executarse de modo presencial desenrolaránse de modo virtual recurrindo ás ferramentas institucionais postas ao dispor pola USC, combinando actividades de carácter síncrono (principalmente a través da plataforma TEAMS) e/ou asíncrono (principalmente a través de TEAMS ou Moodle/ Campus Virtual) dependendo do tipo de actividade”.
AVALIACIÓN
Na modalidade de docencia semipresencial mantenráse, sempre que sexa posible, o mesmo sistema de avaliación que no escenario 1. No caso de non ser posible, e no caso do escenario 3, as probas presenciais sustituiránse por probas telemáticas (síncronas ou asíncronas, orais ou escritas) utilizando as ferramentas institucionais.
Patricia Fra Lopez
Coordinador/a- Departamento
- Filoloxía Inglesa e Alemá
- Área
- Filoloxía Inglesa
- Teléfono
- 881811879
- Correo electrónico
- patricia.fra [at] usc.es
- Categoría
- Profesor/a: Titular de Universidade
Susana Maria Jimenez Placer
- Departamento
- Filoloxía Inglesa e Alemá
- Área
- Filoloxía Inglesa
- Teléfono
- 881811855
- Correo electrónico
- susanamaria.jimenez [at] usc.es
- Categoría
- Profesor/a: Profesor Contratado/a Doutor
Luns | |||
---|---|---|---|
11:00-12:00 | Grupo /CLE_01 (A-L) | Inglés | C07 |
12:00-13:00 | Grupo /CLE_02 (M-Z) | Inglés | C07 |
Martes | |||
11:00-12:00 | Grupo /CLE_01 (A-L) | Inglés | C10 |
12:00-13:00 | Grupo /CLE_02 (M-Z) | Inglés | C10 |
Mércores | |||
11:00-12:00 | Grupo /CLIS_03 (M-R) | Inglés | C11 |
11:00-12:00 | Grupo /CLIS_01 (A-D) | Inglés | C12 |
12:00-13:00 | Grupo /CLIS_02 (E-L) | Inglés | C11 |
12:00-13:00 | Grupo /CLIS_04 (S-Z) | Inglés | C12 |
13.01.2021 16:00-20:00 | Grupo /CLIS_02 (E-L) | C07 |
13.01.2021 16:00-20:00 | Grupo /CLIS_03 (M-R) | C07 |
13.01.2021 16:00-20:00 | Grupo /CLIS_04 (S-Z) | C07 |
13.01.2021 16:00-20:00 | Grupo /CLE_01 (A-L) | C07 |
13.01.2021 16:00-20:00 | Grupo /CLE_02 (M-Z) | C07 |
13.01.2021 16:00-20:00 | Grupo /CLIS_01 (A-D) | C07 |
13.01.2021 16:00-20:00 | Grupo /CLE_02 (M-Z) | C08 |
13.01.2021 16:00-20:00 | Grupo /CLIS_01 (A-D) | C08 |
13.01.2021 16:00-20:00 | Grupo /CLIS_02 (E-L) | C08 |
13.01.2021 16:00-20:00 | Grupo /CLIS_03 (M-R) | C08 |
13.01.2021 16:00-20:00 | Grupo /CLIS_04 (S-Z) | C08 |
13.01.2021 16:00-20:00 | Grupo /CLE_01 (A-L) | C08 |
13.01.2021 16:00-20:00 | Grupo /CLE_01 (A-L) | C09 |
13.01.2021 16:00-20:00 | Grupo /CLE_02 (M-Z) | C09 |
13.01.2021 16:00-20:00 | Grupo /CLIS_01 (A-D) | C09 |
13.01.2021 16:00-20:00 | Grupo /CLIS_02 (E-L) | C09 |
13.01.2021 16:00-20:00 | Grupo /CLIS_03 (M-R) | C09 |
13.01.2021 16:00-20:00 | Grupo /CLIS_04 (S-Z) | C09 |
13.01.2021 16:00-20:00 | Grupo /CLIS_02 (E-L) | C10 |
13.01.2021 16:00-20:00 | Grupo /CLIS_03 (M-R) | C10 |
13.01.2021 16:00-20:00 | Grupo /CLIS_04 (S-Z) | C10 |
13.01.2021 16:00-20:00 | Grupo /CLE_01 (A-L) | C10 |
13.01.2021 16:00-20:00 | Grupo /CLE_02 (M-Z) | C10 |
13.01.2021 16:00-20:00 | Grupo /CLIS_01 (A-D) | C10 |
13.01.2021 16:00-20:00 | Grupo /CLE_02 (M-Z) | C11 |
13.01.2021 16:00-20:00 | Grupo /CLIS_01 (A-D) | C11 |
13.01.2021 16:00-20:00 | Grupo /CLIS_02 (E-L) | C11 |
13.01.2021 16:00-20:00 | Grupo /CLIS_03 (M-R) | C11 |
13.01.2021 16:00-20:00 | Grupo /CLIS_04 (S-Z) | C11 |
13.01.2021 16:00-20:00 | Grupo /CLE_01 (A-L) | C11 |
13.01.2021 16:00-20:00 | Grupo /CLE_01 (A-L) | C12 |
13.01.2021 16:00-20:00 | Grupo /CLE_02 (M-Z) | C12 |
13.01.2021 16:00-20:00 | Grupo /CLIS_01 (A-D) | C12 |
13.01.2021 16:00-20:00 | Grupo /CLIS_03 (M-R) | C12 |
13.01.2021 16:00-20:00 | Grupo /CLIS_02 (E-L) | C12 |
13.01.2021 16:00-20:00 | Grupo /CLIS_04 (S-Z) | C12 |
13.01.2021 16:00-20:00 | Grupo /CLIS_03 (M-R) | D09 |
13.01.2021 16:00-20:00 | Grupo /CLIS_02 (E-L) | D09 |
13.01.2021 16:00-20:00 | Grupo /CLIS_04 (S-Z) | D09 |
13.01.2021 16:00-20:00 | Grupo /CLE_01 (A-L) | D09 |
13.01.2021 16:00-20:00 | Grupo /CLE_02 (M-Z) | D09 |
13.01.2021 16:00-20:00 | Grupo /CLIS_01 (A-D) | D09 |
08.06.2021 09:00-12:00 | Grupo /CLE_02 (M-Z) | C01 |
08.06.2021 09:00-12:00 | Grupo /CLE_01 (A-L) | C01 |
08.06.2021 09:00-12:00 | Grupo /CLIS_01 (A-D) | C01 |
08.06.2021 09:00-12:00 | Grupo /CLIS_02 (E-L) | C01 |
08.06.2021 09:00-12:00 | Grupo /CLIS_03 (M-R) | C01 |
08.06.2021 09:00-12:00 | Grupo /CLIS_04 (S-Z) | C01 |
08.06.2021 09:00-12:00 | Grupo /CLE_01 (A-L) | C02 |
08.06.2021 09:00-12:00 | Grupo /CLE_02 (M-Z) | C02 |
08.06.2021 09:00-12:00 | Grupo /CLIS_01 (A-D) | C02 |
08.06.2021 09:00-12:00 | Grupo /CLIS_02 (E-L) | C02 |
08.06.2021 09:00-12:00 | Grupo /CLIS_03 (M-R) | C02 |
08.06.2021 09:00-12:00 | Grupo /CLIS_04 (S-Z) | C02 |
08.06.2021 09:00-12:00 | Grupo /CLE_02 (M-Z) | C03 |
08.06.2021 09:00-12:00 | Grupo /CLIS_01 (A-D) | C03 |
08.06.2021 09:00-12:00 | Grupo /CLIS_02 (E-L) | C03 |
08.06.2021 09:00-12:00 | Grupo /CLIS_03 (M-R) | C03 |
08.06.2021 09:00-12:00 | Grupo /CLIS_04 (S-Z) | C03 |
08.06.2021 09:00-12:00 | Grupo /CLE_01 (A-L) | C03 |
08.06.2021 09:00-12:00 | Grupo /CLE_01 (A-L) | C07 |
08.06.2021 09:00-12:00 | Grupo /CLIS_03 (M-R) | C07 |
08.06.2021 09:00-12:00 | Grupo /CLIS_04 (S-Z) | C07 |
08.06.2021 09:00-12:00 | Grupo /CLE_02 (M-Z) | C07 |
08.06.2021 09:00-12:00 | Grupo /CLIS_01 (A-D) | C07 |
08.06.2021 09:00-12:00 | Grupo /CLIS_02 (E-L) | C07 |
08.06.2021 09:00-12:00 | Grupo /CLE_02 (M-Z) | Sala de graos |
08.06.2021 09:00-12:00 | Grupo /CLIS_01 (A-D) | Sala de graos |
08.06.2021 09:00-12:00 | Grupo /CLIS_02 (E-L) | Sala de graos |
08.06.2021 09:00-12:00 | Grupo /CLE_01 (A-L) | Sala de graos |
08.06.2021 09:00-12:00 | Grupo /CLIS_03 (M-R) | Sala de graos |
08.06.2021 09:00-12:00 | Grupo /CLIS_04 (S-Z) | Sala de graos |